מנוע חיפוש בתוך ChatGPT? חברת OpenAI תשלב את בינג בצ’אט

עומר לייבנזון
חברת OpenAI החליטה להכניס את מנוע החיפוש "בינג" לתוך הצ'אט, איך זה ישפיע על קידום אתרים אורגני?
הטמעת חיפוש בינג בתוך ChatGPT

השינוי המשמעותי הזה מגיע לאחר תקופה ארוכה שבה בינה מלאכותית תפסה תאוצה ואפילו השתלבה במנוע החיפוש של גוגל ואף בתוך בינג.

עד היום ראינו את מודל ה-ChatGPT פועל על בסיס מידע קיים שצבר דרך מנועי החיפוש – אך מידע זה אינו משתנה באופן דינמי (לכן אם תשאלו את הצ’אט על הקורונה, סביר להניח שהוא לא ידע את התשובה – אלא אם בוצע עדכון בבסיס המידע שלו).

המשמעות: מהיום, השיטה הולכת להשתנות. המודל יוכל לנצל את מאגר המידע העצום של בינג, ולספק מידע המבוסס על חיפוש בזמן אמת ותרגומו לתשובה הספציפית שהמשתמש מחפש.

איך זה הולך להשפיע על עולם ה-SEO?

מרחיק לכת לומר שעולם קידום האתרים יאבד ממשמעותו. אך אין ספק שלשינוי תהיה השפעה מסוימת עליו – הוא עשוי ליצור שינוי אצל מקדמי האתרים במיקוד לכיוון אסטרטגיות לאופטימיזציה של הצ’אט ושל מנוע החיפוש בינג, במקום לאופטימיזציה למנוע החיפוש שרובינו מתייחסים אליו כברירת המחדל לקידום – גוגל. תוכן שידורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש של בינג – סביר להניח שיופיע יותר כתשובה לשאלות בצ’אט.

המרוויחים העיקריים מהמהלך הזה יכולים להיות גם עסקים וגם משתמשים ב-ChatGPT. עבור עסקים, היתרון הגדול יהיה שניתן לכוון את האסטרטגיה לשאלות ספציפיות ופחות לחשוב על מילות מפתח – מה שיאפשר יצירת תוכן יותר אותנטי. המשתמשים, לעומת זאת, ייהנו מתשובות הרבה יותר מהירות וטובות, ועכשיו – גם מעודכנות יותר. זה יכול להיות יתרון במיוחד ביישומים כמו תמיכת לקוחות, חינוך ואחזור מידע.

איך זה ייראה בפועל?

השינוי בפועל נראה כתוספת לצ’אט, מודל נוסף (כמו מודל GPT-3.5 או GPT-4) שהינו אינטליגנטי ומושכל יותר, מודל שמסוגל לאחזר מידע בזמן אמת מתוך מנוע החיפוש. דמיינו שבמקום לחפש, אתם מנהלים שיחה על החדשות האחרונות, והוא יכול לספק בשבריר שנייה את כל הדברים החדשים שאתם צריכים לדעת בנושא מסוים.

אין ספק, מדובר במהלך שמשנה את כללי המשחק. השילוב הזה יכול לשנות לגמרי את האופן שבו אנו מחפשים, ואין ספק שמה שאנו רואים כרגע הוא רק קצה הקרחון.

לקריאת הידיעה המקורית בבלוג של Microsoft Bing

שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
13
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
92
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
75
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
93
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
110
מסחר אלקטרוני
יורם ליכטנשטיין
105072
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100660
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99719
מדיה חברתית
בן אורן
87805
קידום אתרים
דנה רוזן
82475
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.