ראש בראש עם גוגל: בינג משלבת את ChatGPT בחיפוש

עומר לייבנזון
לאחר שהשקיעה מייקרוסופט למעלה ממיליארד דולר בחברת OpenAI, עכשיו היא הצהירה שהיא עומדת להכניס את הבינה המלאכותית שלה לתוך אלגוריתם מנוע החיפוש. האם בזכות הבינה המלאכותית בינג תעקוף את גוגל? בגוגל עדיין "מרימים גבה" לאור השימוש הכה מהיר בטכנולוגיה, וזאת הסיבה.
מנוע חיפוש בינג
מקור: Bing, עמוד הבית

לצד המריעים, יש הטוענים כי עדיין מרחיק לכת לומר כי ChatGPT יכולה להיחשב בכלל כבינה מלאכותית היכולה להחליף את בני האדם בביצוע משימות מסוימות – וכי זהו טרנד חולף. ראינו כבר צורות שונות של בינה מלאכותית בעבר, אך לא ברמה הזו או אפילו קרובה לה – וזו הסיבה ל”באז” האדיר שעוררה השקת הצ’אט בעל הבינה המלאכותית.

הבחירה של מייקרוסופט בטכנולגיה

לא מפתיע לומר כי מייקרוסופט בחרה להשתמש דווקא בשירותיה של ChatGPT, הרי מייקרוסופט היא הגורם העיקרי מאחורי הפיתוחים של Open AI. מייקרוסופט כבר הודיעה בעבר כי תוסיף את DALL-E 2 לאופיס 365. למי שאינו מכיר, DALL-E-2 היא פלטפורמה המאפשרת לעצב תמונות באמצעות בינה מלאכותית על ידי הזנה של תיאור התמונה (התוכנה “מבינה” מה ניסיתם להסביר לה לעצב, ומעצבת תמונה כזו).

אחרי השקעה של מיליארד דולר (!) בפיתוח, מייקרוסופט רואה את עצמה כשותפה בלתי נפרדת מההצלחה המהירה של OpenAI ולכן, היא גאה להשתמש בשירותיה לטובת שיפור מנוע החיפוש שלה. כמובן שמעבר לכל מדובר בצעד כלכלי שעשוי להיות חכם ביותר.

יש לציין שמעבר לכך, מייקרוסופט מנסה כבר מספר שנים לבסס את המוצרים שלה על צ’אטים, בין היתר. השילוב עם ChatGPT יכול לסלול את דרכה למקום כזה במהירות.

איך ChatGPT ישולב בתוצאות החיפוש של בינג?

עדיין לא נחשפה הדרך שבה תתבצע האינטגרציה, אך יש כבר ברשת מספר ניחושים ואף הצעות. הנה דוגמא למוקאפ עליו המליץ בטוויטר יועץ קידום האתרים גלן גייב:

“אם משתמש שאל שאלה על ההתנגדות הצרפתית במהלך מלחמת העולם השנייה, ChatGPT יכול להציע שאילתה קשורה על משטר וישי צרפת תוך הסבר הרלוונטיות לשאילתה המקורית, גם אם המשתמש לא הזכיר את מילות המפתח הללו. ” להלן המוקאפ 🙂

שילוב ChatGPT בתוצאות החיפוש של בינג
מקור: חשבון הטוויטר של Glenn Gabe

התחרות עם גוגל

נכון להיום, גוגל מחזיקה בנתח שוק אסטרונומי בשוק החיפוש – ההערכות מדברות על כ-80-90%! ככה נראה נתח שוק החיפוש בדסקטופ (מתוך Statistia):

השוואה בין פופולאריות מנועי החיפוש בדסקטופ
מקור: Statistia

ובינג? טוב, היא במקום אחר לגמרי. לכן, כל שינוי, אפילו הקטן ביותר שעשוי לעזור לבינג לצמוח – הוא מבורך עבורם משום שמדובר בגדילה של עשרות ואף מאות אחוזים.

על אף שמייקרוסופט ניסתה כבר לקדם את בינג בעבר באמצעות מוצרים שונים כמו אופיס, רוב מוחלט של האנשים בוחרים בגוגל.

במילים אחרות – שיפור חווית המשתמש ושימוש בבינה מלאכותית עשוי לשנות את פני הדברים לגמרי.

מה אומרים בגוגל?

מנכ”ל גוגל סונדאר פיצ’אי משתדל לנקוט במשנה זהירות מול השינויים הנצפים עקב בינה מלאכותית, ונמסר ממנו כי הוא לא יכניס אותה כל כך מהר למערכות. זאת על אף שגוגל משלבת בינה מלאכותית במוצריה (כפי שמופיע במדריך קידום אתרים חדש שפרסמה). למרות זאת, נראה כי הם מודעים לסכנות ופועלים בזהירות ובהתאם.

לקריאת הידיעה המקורית

שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
60
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
34
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
116
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
88
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
106
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105113
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100786
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99944
מדיה חברתית
בן אורן
87835
קידום אתרים
דנה רוזן
82485
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.