4 דרכים יצירתיות להגדלת הכנסה פסיבית באמצעות שיווק בדיגיטל | AskPavel
קידום אתרים » שיווק דיגיטלי » 4 דרכים יצירתיות להגדלת הכנסה פסיבית באמצעות שיווק בדיגיטל
הכנסה פסיבית

4 דרכים יצירתיות להגדלת הכנסה פסיבית באמצעות שיווק בדיגיטל

אין כמעט אדם שלא ישמח ליהנות מהכנסה פסיבית קבועה.

האינטרנט מציע כמה וכמה דרכים להשיג את אותה הכנסה פסיבית מיוחלת, ובפרט כדאי להכיר את האופציות של שיווק שותפים, בניית רשת אתרים, שימוש בגוגל אדסנס ובכלים נוספים למכירת שטחי פרסום באתר, ומכירת מוצרים באמזון.

שיווק שותפים

הרעיון הבסיסי של שיווק שותפים (Affiliate Marketing) פשוט: אתם מפרגנים למוצר או שירות מסוים של חברה כלשהי שמפעילה תוכנית שותפים, ומוסיפים לינק לרכישת אותו מוצר או שירות. כל גולש שביצע רכישה בזכות ההפניה שלכם מזכה אתכם בסכום כסף שהוא נגזרת של היקף הקניות שלו.
את הפרגון וההפניה אפשר לבצע באפיקים רבים: בבלוג שלכם, דרך הפייסבוק, באמצעות ניוזלטר לרשימת תפוצה ואם תרצו תוכלו אפילו להשתמש בקידום ממומן בגוגל על ידי בניית קמפיין בגוגל אדס שיפנה גולשים אל עמודי המוצרים שאתם מעוניינים למכור. כדאי לדעת שגם אם ההמלצה שלכם הייתה על הרחפן החדש של חברה X והגולש שהגיע דרככם אל אותה חברה רכש בכלל מצלמת גו פרו, הקנייה נזקפת לזכותכם ואתם תתוגמלו עליה.

איך עושים את זה נכון?

אפשר כמובן פשוט לפרסם מוצרים של חברות שמפעילות תוכניות שותפים, אבל כדי שההכנסה הפסיבית תהיה משמעותית כדאי קודם כל למתג את עצמכם כמומחים בתחום מסוים ואז להמליץ על פריטים רלוונטיים. כך למשל מומחים לגאדג'טים יכולים ליצור בלוג שיסקור התפתחויות טכנולוגיות מעניינות, יציע סקירות מקיפות על מוצרים חדשים ויערוך השוואות בין פריטים דומים – לינק ישיר לגאדג'ט מומלץ מתוך בלוג כזה שנחשף לגולשים רבים עשוי להניב סכומי כסף נאים.
פעולה נוספת שיכולה להגדיל את היקף הרווחים היא הצעות ייחודיות – למשל הנחה למי שמגיע דרך העמוד שלכם בפייסבוק וקונה את הפריט המדובר תוך 48 שעות.
האינטרנט גדוש באפשרויות של שיווק שותפים. בין הפלטפורמות הבולטות בתחום: Wesell שמציעה מוצרים ישראלים בלבד, Sekindo הוותיקה, Clickbank שמתמחה במוצרים דיגיטליים וגם לאמזון יש תוכנית שכדאי לבחון. שיווק דשותפים הוא ללא ספק אחד מערוצי התפוצה המובילים באינטרנט ואפשר להתפרנס ממנו בצורה יפה.

בניית רשת אתרים וקידומה

אתר פופולרי יכול להוות נכס מניב מוצלח מאוד, ואם יש לכם רשת אתרים ענפה בתחומים שונים, שאתם מקדמים באמצעותה ביטויים שונים למיקומים בעמודים הראשונים בגוגל – בהחלט תוכלו להרוויח מזה כסף.
כך לדוגמא תוכלו לקדם אתר תוכן מקיף שמכיל מידע בעל ערך מוסף משמעותי בתחום הרפואה האסתטית. אם תכתבו מאמרי תוכן מקיפים עם תוכן איכותי, אינפורמטיבי, עם תמונות וגרפים שמעשירים אותו, ותבנו לו את הלינקים הנכונים (כמו לכל אתר לקוח שאתם מקדמים) – תוכלו להתברג בתוצאות גבוהות בגוגל בעבור מילות מפתח, להרוויח תנועה לאתר ובהמשך להמיר אותה לכסף – תוכלו למכור לידים למכוני קוסמטיקה ולמנתחים פלסטיים. ליד איכותי שווה הרבה כסף לבעלי עסקים רבים במגוון רחב של תחומים, כך שההשקעה הנדרשת בבניית האתרים ובקידומם יכולה להתגלות כחכמה ומשתלמת מאוד. תחומים שבהם מומלץ להתמקד אם אתם רוצים לבנות רשת אתרים לצורכי מכירת לידים ממנה הם התחומים שבהם יש ביקוש לשירות חד פעמי בתדירות גבוהה כמו הובלות, מנעולנים, שיפוצים ובעלי מקצוע בכלל. עם אתר שיתברג בתוצאות הראשונות בגוגל בביטויים תחרותיים שכאלה (שלכל אחד מהם יש אלפי חיפושים בחודש), תוכלו להשיג עשרות ואפילו מאות לידים איכותיים של לקוחות "חמים" שרוצים שירות כאן ועכשיו. תוכלו לפנות לעשרות בעלי מקצוע בתחומים האלה ופשוט למכור להם את הלידים. נשמע טוב? אז עכשיו נדבר על איך עושים את זה.

איך עושים את זה נכון?

כשבונים רשת אתרים ישנם שני דגשים חשובים:

  • בידול האתרים האחד מהשני כדי שגוגל לא תפגע בדירוג שלהם.
  • קידום אפקטיבי כדי לנצל את הנכס באופן מיטבי (חשיפה רבה יותר = תנועה רבה יותר באתר = יותר לידים).

בניית אתרים מבודלים היטב מחייבת תשומת לב לדומיין, לאחסון (שמומלץ שייעשה בכתובות IP נפרדות), לעיצוב (רצוי מאוד להשתמש בתבניות שונות), לאופן החיבור לגוגל אנליטיקס (ובפרט לא לרשום את כולם תחת אותו חשבון), לפרטי ההתקשרות באתר (מומלץ להשתמש באופציה של מספרי טלפון וירטואליים), לקישורים בין האתרים (אפשרי, אבל בזהירות רבה במיוחד), לתמונות (חובה להשתמש בתמונות שונות עבור כל אתר) וכמובן לתכנים שחייבים להיות ייחודיים.
הדגש העיקרי של קידום האתר בגוגל במקרים אלה הוא אפיון מדויק של קהל היעד – כלומר, גולשים שיש סיכוי גבוה שיבצעו את הפעולה הרצויה כך שהלידים שתמכרו יהיו איכותיים.

הכנסה פסיבית

מכירת שטחי פרסום באתר שלכם

מקור ההכנסה העיקרי של גוגל הוא כמובן פרסומות, וגם האתר שלכם יכול להוות שטח פרסום אטרקטיבי, באמצעות שירות גוגל אדסנס.
היתרון העיקרי של אפיק הכנסה פסיבית זה הוא שגוגל מבצעת עבורכם חלק גדול מהעבודה ובפרט מתאימה את המודעות האידיאליות על סמך מאפייני הגלישה של כל גולש והתוכן שיש אצלכם באתר. החיסרון הוא שגוגל גם מתחלקת אתכם ברווחים. אם יש לכם רשת אתרים, פוטנציאל ההכנסה כמובן עולה, ובכל מקרה כדאי להתעמק מעט במציאת המיקומים האופטימליים למודעות בכל העמודים באתר.
ניתן למכור שטח לפרסומות באתר שלכם לא רק דרך גוגל אדסנס, אלא גם באפיקים נוספים כמו אאוטבריין וטאבולה, אך חשוב לציין שכדי לעמוד בדרישות השותפים שלהם יש צורך במספר גבוה של מבקרים באתר מדי חודש.

מכירת מוצרים באמזון

חנות אינטרנטית עשויה להפוך למקור הכנסה פסיבית מצוין. אופציה אחת היא הקמת חנות עצמאית, רצוי כמובן בעזרת חברת בניית אתרים מקצועית ובעלת ניסיון בתחום המסחר אונליין, וקידומה בגוגל, ואילו אופציה אחרת היא מכירת מוצרים באמזון.
היתרון הוא פוטנציאל החשיפה הגבוה, בכל רחבי העולם, בזכות ההשתייכות לאתר מספר אחת בתחום הקניות המקוונות. מכירת מוצרים באמזון לא מחייבת החזקת מלאי פיזי, אבל כן נדרשת מקצועיות רבה. בכל מקרה, תוכלו למכור בחנות גם פריטים שאתם מייצרים או יוצרים בעצמכם וגם מוצרים של אחרים (אופציה שנקראת דרופשופינג).
מנוע החיפוש של אמזון עובד בצורה דומה למנוע החיפוש של גוגל ומחפש התאמה בין שם המוצר ותיאורו לבין שאילתות החיפוש של הגולשים. לכן, חשוב לשלב בכותרת המוצר את מילת המפתח הרלוונטית אליו שהיא בעלת כמות החיפושים הגדולה ביותר וכך גם בתיאורו לשלב את אותה מילת מפתח וביטויים משלימים (זנב ארוך, הטיות וכו'). כמובן שכדאי לשלב כתיבה שיווקית ולהניע את הגולשים לפעולה, שכן בסופו של דבר המטרה שלנו היא שהם ירכשו את המוצר שלנו.
חשוב לציין שגם למחיר ולביקורות הקונים יש חשיבות במיקום המוצר בתוצאות החיפוש באמזון: ככל שהמחיר נמוך יותר והביקורות רבות ובעלות ציון גבוה יותר, כך המוצר שלכם ידורג גבוה יותר.

מסכמים

סקרנו בפניכם 4 אפשרויות ליצירת הכנסה פסיבית דרך האינטרנט, אך כמובן שישנן אפשרויות נוספות. האינטרנט מהווה קרקע פוריה ליצירתיות ואפיקי ההכנסה ממנו רבים. מקווים שחידדנו את האפשרויות הקיימות בפניכם.

אודות אורי שחם

אורי שחם
אורי שחם, מנהל מחלקת PPC גוגל בחברת לינקשייק ואיש SEO ותיק, בעל תואר ראשון בפסיכולוגיה וסוציולוגיה.

עשוי לעניין אותך גם...

ePR – היכרות ראשונה עם הרגולציה שתשנה את פני השיווק הדיגיטלי

הבסיס לשיווק דיגיטלי בימינו כולל איסוף מידע רב ככל האפשר, צירופו לפרטי הקשר של משתמשים ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים