איך לקדם סרטונים בתוצאות החיפוש של יוטיוב? המדריך המלא

מור מריג'
קידום ביוטיוב

רגע, לפני הכל, אתם ידעתם שהאתר הפופולרי ביותר לשיתוף תכני וידאו התחיל בכלל כאתר הכרויות?

לא, לא המצאתי את זה.

ככה יוטיוב נראתה בשנת 2005:

YouTube_2005

הרעיון היה שהמשתמשים יעלו קטע שבו הם מספרים על עצמם וכך ייחשפו זה לזה ויפתחו שיח, במידה ומצאו עניין באדם שדיבר אליהם. למשל:

כן, פשוט ככה.

אגב, לא אמרתי אבל למעשה צפיתם הרגע בווידאו הראשון שאי פעם עלה ליוטיוב.

כמו שאתם יכולים לנחש, זה לא בדיוק תפס. כנראה שלא היינו בשלים ב-2005 למשהו מהסוג הזה ואיכשהו קרה שבמקום אתר שידוכים כושל – קיבלנו את האתר השלישי החזק והנצפה ביותר בעולם. זה שבכל דקה עולות בו מעל ל-500 (!) שעות של וידאו וזה שמנוע החיפוש שבו שני רק לגוגל.

לא שזה מפתיע מישהו, אבל הפופולריות של הוידאו במגמת עליה מתמדת ואנליסטים מעריכים שעד 2019 הוא יהווה כ- 80% מכלל תעבורת האינטרנט.

כל זה מוביל אותי, וצריך להוביל גם אתכם, למסקנה אחת:

היי, כדאי שנתחיל לחשוב וידאו.

מאמרי עומק זה יופי של דבר, אבל אל תסתמכו עליהם בלבד. חשבו על כל האנשים הלחוצים והקצרים בזמן שהיו יכולים להנות מהתוכן שלכם אם הייתם ממירים 2,000 מילים לסרטון של כמה דקות. זה כיף יותר, מהיר יותר, כשזה עשוי טוב זה גם מעניין יותר וכמעט תמיד זה נגיש וקל לצריכה ולעיכול.

ואני יודעת לאן אתם חותרים, אתם הרי חושבים SEO ובצדק.

אוקי, אז בואו נדבר SEO:

  • איך בעצם עובד מנוע החיפוש של יוטיוב?
  • איך תוכלו לקדם את הסרטונים שלכם?
  • מה הקשר בין צפיות, תגובות ושיתופים לדירוג שלכם?
  • ועד כמה באמת חשוב להוסיף תגיות ותיאורים?

Backlinko ניתחו 1.3 מיליון סרטונים כדי לענות על השאלות האלה. סיכמתי את הממצאים והוספתי כל מה שידוע לי, נכון להיום, על גורמי הדירוג ועל מה שתצטרכו לעשות אם תרצו להגיע לדף הראשון ביוטיוב.

אבל למה בכלל? ואיך שימוש ביוטיוב יעזור לקדם את העסק?

תוכן ויזואלי משיג את אחוזי המעורבות הגבוהים ביותר, את זה אתם כבר יודעים. תמונות, אינפוגרפיקה וכן, גם ובעיקר וידאו. סתם כדי לסבר את האוזן, מחקר שפורסם ב- Vidyard מצא ש-82% ממשווקי ה-B2B דיווחו על הצלחה כשהשתמשו בשיווק באמצעות וידאו.

ואם זה לא הרשים אתכם במיוחד, אז רק אזכיר שיוטיוב שייכת לגוגל ולכן יש לה אינטרס לקדם בתוצאות החיפוש תכני וידאו שהיא מוצאת כמועילים. המשמעות: גם אם האתר שלכם לא מדורג בעמוד הראשון של גוגל, הוידאו שלכם בהחלט יוכל להגיע לשם, להיחשף בפני קהלים גדולים ולהוות מקור תנועה רציני.

בואו תראו מה קיבלתי כששאלתי את גוגל:

promote video on youtube

2 מתוך 5 תוצאות החיפוש הראשונות מפנות ליוטיוב!

לא רק שזה אחוז מכובד ביותר, זו גם דרך קלה ויחסית מהירה לטפס גבוה ולגרוף נתח שמן של קליקים והתעניינות.

כמובן, לא כל סרטון שתעלו ידורג בגוגל וגם לא תמיד היא תציג כאלה בתוצאות החיפוש, אבל הסבירות לכך גבוהה אם יצרתם:

  • קליפ מוזיקלי
  • מתכון
  • מדריך How To
  • סקירת מוצר

חוץ מזה, יש בגוגל אזור שלם שכולו מיועד לתכני וידאו וגם משם תוכלו להכניס תנועה יפה לאתר שלכם:

youtube on google

ובלי קשר, הייתי ממליצה להשתמש בפונקציה הזאת גם כדי לבדוק האם כבר קיים ברשת וידאו זהה לזה שאתם מתכוונים ליצור. סתם כי חבל שתעבדו לחינם.

אז החשיבות של שיווק באמצעות וידאו ברורה, אני מקווה, כי הנראות של יוטיוב בגוגל בהחלט מורגשת. זו אחת הסיבות לכך שאי אפשר להתעלם ממנה כשמנסים לחשוב על דרכים נוספות לקידום. וכמו בהרבה מקומות אחרים, גם כאן יעמדו לרשותכם 2 אופציות: קידום ממומן ביוטיוב או קידום אורגני. אתם שמתכננים על אופציה מספר 2 – הישארו איתי (אלה שמעדיפים את האופציה הראשונה – צרפתי לכם לינק).

אז איך עובד מנוע החיפוש של יוטיוב ואיך תוכלו לקדם את הסרטונים שלכם?

ב-2011 יוטיוב שחררה מדריך עם הנחיות SEO ליוצרים. הנה סרטון נחמד שמסכם את עיקרי הדברים:

בגדול, מה שהוא אומר שם זה:

  1. ככל שהסרטונים ישיגו יותר לייקים ותגובות – כך הסיכוי שלהם לטפס מעלה יהיה גבוה יותר.
  2. כדאי שתפרסמו בעקביות, כי אם תעלו פעם בחצי שנה וידאו של שלושים שניות – זה לא יוביל אתכם לשום מקום.
  3. פרגנו לאחרים ופזרו לייקים ותגובות לסרטונים שעוסקים בנושאי הנישה שלכם – זו דרך טובה להגדיל חשיפה ונראות למותג.
  4. חשוב למלא Metadata כי זה מה שימשוך גולשים ממנוע החיפוש.
  5. השקיעו בכותרות, מקמו את מילת המפתח בהתחלה, את שם המותג בסוף ובין לבין השתדלו לעשות שימוש בקופי מפתה ומושך.
  6. הוסיפו תגיות (מומלץ להוסיף 12 לפחות) והשתמשו בכל 120 התווים שעומדים לרשותכם.
  7. אל תזניחו את איזור ה-Description ושלבו בו מילות מפתח, מידע מועיל ולינקים לאתר שלכם אבל גם לאתרים אחרים שאתם ממליצים עליהם בתחום.
  8. צרו פלייליסט.
  9. הפיצו את הסרטון כדי לקבל עליו כמות נכבדת של תגובות מיד עם פרסומו.
  10. הגיבו למשתמשים שמגיבים לכם כי ככל שהסרטון יעורר יותר אינטרקציה ומעורבות – יוטיוב תבין שקורה שם משהו מעניין ותקפיץ אותו למעלה.

אם לומר את האמת, לא הרבה השתנה מאז וכל הטיפים האלה, שאת חלקם אתם ודאי מכירים – בהחלט יעילים ושימושיים גם היום. עדיין, מחקר של 1.3 מיליון סרטונים מצא שיש דברים חשובים יותר וכאלה שחשובים פחות.

אז במה כדאי להתמקד ומה באמת החשיבות של התיאורים, התגיות, השיתופים והתגובות לדירוג שלכם? הנה זה בא:

1. תגובות הן גורם דירוג משמעותי

המחקר מצא קשר חזק בין כמות התגובות שקיבל סרטון מסויים ובין הדירוג שלו. תחשבו על זה, זה הגיוני. וידאו שהשקעתם זמן כדי להגיב לו הוא וידאו שלימד אתכם משהו חדש והרגשתם צורך להודות לו על כך. זה גם יכול להיות וידאו שהצחיק אתכם או וידאו שהציג שאלה לדיון או עורר איזושהי מחלוקת. בכל מקרה, כנראה שאם הגבתם זה נגע בכם או עניין אתכם, אחרת לא הייתם טורחים בכלל. בקיצור, יוטיוב מסתמכת על חכמת ההמונים ואם היא מזהה פעילות ערה בתגובות – היא מבינה שמדובר בווידאו שעושה משהו לאנשים וזה בדיוק סוג התכנים שהיא רוצה לעודד אתכם ליצור.

מה אתם יכולים לעשות לגבי זה?

  • שאלו את הצופים שלכם שאלה
  • בקשו לשמוע את דעתם או שיחלקו אתכם רעיונות לסרטונים הבאים
  • הציגו איזושהי מחלוקת והתעניינו בצד שהם היו לוקחים

ובמילה אחת – שאלו. זה אולי נראה לכם מגוחך והכל, אבל תתפלאו, זה עובד.

2. האורך כן קובע

סרטונים ארוכים משיגים תוצאות טובות יותר באופן משמעותי מאשר סרטונים קצרים.

מה זה ארוך?

האורך הממוצע הכולל של סרטוני וידאו בעמוד רנדומלי עומד על 14 וחצי דקות.

איך אפשר להסביר את זה?

יוטיוב רוצה שהמשתמשים יבלו כמה שיותר זמן באתר, הגיוני, לא? כדי שזה יקרה צריך להושיב אותם מול וידאו ארוך.

חוץ מזה, היא גם מאמינה שרק ככה אפשר באמת להעביר רעיון מסויים, ללמד ולתת ערך. כן, כמובן שיש מקום גם לסרטונים קצרים יותר ואם אתם פונים לז’אנר ההומוריסטי, אף אחד לא באמת מצפה מכם להצחיק במשך 14 וחצי דקות, אבל נגיד שאתם עובדים על מדריך How To כלשהו, כן? אז זה מסוג המקרים בהם תרצו לקחת את הנתון הזה בחשבון. רק שימו לב שאתם לא מורחים סתם כי זה לזלזל בזמן של הצופים והם יחזירו לכם באחוזי נטישה גבוהים. הוסיפו תועלת אמיתית, רק לא בכוח.

3. כמות הצפיות משפיעה על הדירוג שלכם

סרטונים שהופיעו בעמוד הראשון ביוטיוב היו מאופיינים בכמות צפיות גבוהה. וזה לא מפתיע, כי בדרך כלל זה נגזר מהסעיף הקודם והולך יד ביד עם מעורבות. המשמעות היא שאתם צריכים לעבוד באופן מאסיבי על הפצת הסרטון ולפרסם אותו בכל הערוצים הדיגיטליים בהם אתם פעילים. אבל! אם פעם כמות הצפיות היתה גורם הדירוג מספר אחת, אז היום זה כבר לא בדיוק ככה. יוטיוב גילתה שזה לא בהכרח מעיד על איכות ולכן היא הפחיתה בחשיבות הפרמטר הזה. אז כן, זה גורם חשוב, אבל הפצה בלבד לא תספיק לכם. תצטרכו גם לספק את הסחורה ולנצח בקרב על המעורבות. לצורך השוואה, וידאו עם מיליון צפיות ומעט מעורבות לא יועדף על פני וידאו עם פחות צפיות שיש לו אחוזי מעורבות גבוהים. לתשומת לבכם.

4. גם כמות השיתופים משפיעה – וגם הלייקים

זוכרים מה אמרנו על חכמת ההמונים? אז זה בדיוק זה.

כמו עם כמות הצפיות והתגובות, גם לשאר סממני המעורבות יש השפעה מכרעת על הדירוג. כל אלה הם למעשה אותות שמצביעים על וידאו מעניין או מועיל או כזה ששווה צפייה. ואם שידרתם ליוטיוב שצפיתם בוידאו ששווה צפייה, היא תתייחס להמלצה שלכם ותציג אותו לעיני כמה שיותר צופים. גוגל אמנם הכחישה (ומכחישה) בעקביות את הקטע הזה שאותות חברתיים הם חלק מהאלגוריתם, אבל ליוטיוב יש מנגנון נפרד והשיתופים או הלייקים שתקבלו יתפסו חלק נכבד בדירוג. איך אתם משתמשים בנתון הזה לטובתכם? פשוט מייצרים תוכן טוב, באמת טוב. נסו לחדש, לדבר על נושאים עדכניים, כאלה שלא דברו עליהם קודם, ללמד משהו שיש ביקוש לידיעתו וכן הלאה.

5. כמות המנויים של הערוץ לא בהכרח תקפיץ אתכם למעלה

המחקר מצא שיש קשר בינוני בין כמות המנויים ובין דירוג הסרטון, כלומר, גם לערוצים קטנים יחסית יש מקום ואפשרות לקבל נראות. וזה אגב, בניגוד לגוגל שנוטה להעדיף מותגים גדולים ומוכרים. אז נכון שלערוצים עם כמות מנויים מפלצתית כנראה יהיה איזשהו יתרון (יותר צפיות, יותר תגובות), אבל גם השאר יכולים ומצליחים להתברג לעמוד הראשון ולרשום ביצועים מעולים.

לעומת זאת, כמות המנויים שתתווסף לערוץ בעקבות וידאו מסויים – משפיעה מאד. נסביר את הרציונל:

אם מישהו אהב מאד את הסרטון שהעליתם, סביר להניח שהוא ירשם לערוץ כדי לקבל ממכם תכנים דומים. לכן וידאו שמגייס מנויים חדשים נתפס בעיני יוטיוב כתו איכות. מה גם, שהרבה יותר קשה לגייס מנויים מאשר לייקים או צופים ולכן מדובר בגורם דירוג בעל משקל כבד.

6. מילות מפתח בתגיות הפכו לפחות רלוונטיות

בתחילת דרכה נשענה יוטיוב על תגיות כדי להבין במה בדיוק עוסק הווידאו. היא ניתחה אותן ואת ה-Metadata ואת הכותרות ואת התיאור ואפילו את שם הקובץ. כלומר, ככל שהייתם מזינים יותר תוכן – כך יוטיוב יכלה ללמוד יותר על מה שהעליתם ולסווג אותו בהתאם. היום אין בזה ממש צורך, יוטיוב יכולה “להאזין” לווידאו ולדעת בדיוק על מה אתם מדברים, גם אם לא צירפתם כתוביות. אז תגיות לא חשובות כפי שהיו בעבר, אבל לא מזיק להשתמש בהן כדי לספק למשתמש עוד מידע לגבי מה שהוא עתיד לראות.

7. מילות מפתח (מדויקות) בכותרת משפרות את הדירוג רק במעט

הכותרת שתבחרו תשפיע על כמות הקליקים והצפיות שתקבלו. ככל שהיא תהיה מושכת ומפתה יותר – כך היא תסקרן יותר לצפות בוידאו. ובזה אתם צריכים להתמקד, כי זה לא שמילות המפתח לבדן יבטיחו לכם דירוג טוב יותר. אתם לא יכולים להישען רק על זה. חוץ מזה, כדאי שתדעו שגם מילות מפתח נרדפות יעבדו לכם ויש לא מעט סרטונים שמדורגים גבוה גם כשמילת המפתח המדויקת שלהם לא מופיעה כלל בכותרת. אז זה יכול לעזור, אבל הקשר בין זה ובין הדירוג הוא די חלש.

8. אפס קשר בין מילות מפתח בתיאור הסרטון ובין הדירוג

אתם יכולים למצא ביוטיוב לא מעט סרטונים שמדורגים גבוה גם כשבתיאור הסרטון שלהם אין מילת מפתח אחת. במקרים מסויימים אין בהם אפילו מילה.

יש לזה כמה סיבות:

  • יוטיוב כבר לא צריכה מילות מפתח בתיאור כדי להבין על מה הווידאו שלכם.
  • הווידאו עצמו לא באמת חשוב כמו האותות החברתיים שהוא מייצר.

אז למה בכל זאת כדאי להשקיע ולא לדלג על השדה הזה?

כי מדובר במידע שעוזר למשתמש, מחזק את הבולטות ותורם לנראות.

אז זה לא ישפר לכם את הדירוג באופן ישיר, אבל זה בהחלט יכול למשוך עוד משתמשים שאולי גם ישאירו איזה לייק או תגובה. או גם וגם.

מה רע?

ורגע, לא סיימנו, קחו כמה טיפים לדרך…

אז עד כאן סיכום הממצאים העיקריים במחקר, אבל בואו לא נעצור כאן.

קבלו כמה טיפים שיעזרו לכם לדחוף את הסרטונים שלכם במעלה תוצאות החיפוש ביוטיוב:

1. כותרת

  • נסחו כותרת פשוטה
  • עדיף כזו שתפתח בשאלה
  • השתדלו לא לחרוג מעבר ל-8 מילים
  • הקפידו על כזו שפונה ישירות לקהל היעד שלכם
  • מילים מומלצות: מדריך/ ביקורת/ סקירה/ הסבר/ מה זה ___/ איך ל____/.

טיפים לניסוח כותרות בפוסט של שוקי – איך לנסח את הכותרת שתביא את הלקוח הבא שלכם.

2. וידאו

youtube_next_video

  • אל תשכחו להניע לפעולה ולעודד מעורבות (שאלה בסוף הסרטון וכאלה – דיברנו על זה כבר).
  • יוטיוב מאפשרת להגדיר לכל וידאו תמונה מייצגת שתופיע בתוצאות החיפוש. בחרו בתמונה מקדימה ייחודית שתעורר סקרנות ותעשה חשק ללחוץ עליה. אל תתפשרו על סתם פריים רנדומלי. חשיבות התמונה המקדימה היא כחשיבות הכותרת והתיאור בתוצאות החיפוש של גוגל. הנה דוגמא:

youtube_preview_frame

כל חמשת המקומות הראשונים (וגם הרבה מתחת להם) עיצבו תמונה מקדימה עם כיתוב שמדגיש את התועלת ואת הערך שמעניק הסרטון.

נכון שעושה חשק ללחוץ?

לצורך השוואה, הנה גם הפתרון הקל והבהחלט לא מושך:

youtube_bad_preview

אותו נושא ואפילו כמעט אותה כותרת.

נחשו מי מבין האופציות באמת מדורגת בעמוד הראשון של יוטיוב.

3. הפצה

  • שתפו את הווידאו בכל הפלטפורמות החברתיות בהן אתם פעילים, בדואר אלקטרוני ובעצם בכל ערוץ תקשורת שיש לכם מול הקהל שלכם.
  • אם אתם מוכרים בתחום, נסו ליצור שיתופי פעולה עם יוטיוברים מהנישה שלכם, ארחו אותם או התארחו אצלם ובקשו מהם להוסיף לינק לערוץ שלכם.
  • ואם יש את האפשרות, אולי שווה לפתוח קצת את הכיס ולהשקיע בקידום ממומן.

אז מה היה לנו כאן?

מאז הגיחה יוטיוב לראשונה בשנת 2005 קשה היה להתעלם מהפוטנציאל העצום שיש לה. גוגל קלטה את זה מיד ובאוקטובר 2006 רכשה את החברה תמורת 1.65 מיליארד דולר – והיא ידעה בדיוק למה. כיום יוטיוב היא מעצמת וידאו שמשאירה אבק לכל מתחרה שקם לה. היא משתנה ומתפתחת והרלוונטיות שלה לא מוטלת בספק, בהתחשב בעובדה שכל התחזיות מראות על מעבר מאסיבי לוידאו בשנים הקרובות.

אם אתם שם – עכשיו אתם יודעים מה אתם צריכים לעשות כדי למקסם ההשפעה שלכם, לבלוט ולשפר את הדירוג.

ואם אתם לא שם – זה הזמן 🙂

הסתייגויות, שאלות או טיפים נוספים שיש לכם לגבי שיווק בווידאו? דברו אתי בתגובות!

נכתב על ידי
כותבת, עורכת ובעיקר אוהבת מילים מהרגע בו גיליתי אותן. נדמה שתמיד עשיתי את זה ואלה רק הנושאים שהשתנו עם הזמן. כיום, לאחר שנתיים בהן התמקדתי בשיווק דיגיטלי, מרגיש לי שמצאתי איך לשלב בין שני התחומים שהכי מרתקים אותי.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

22 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

22
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.