קידום אתרים » קידום אתרים בגוגל » אחת ולתמיד: כל האמת על קידום אתרי WIX שחלקכם לא יאהב לשמוע
קידום אתרי וויקס בגוגל

אחת ולתמיד: כל האמת על קידום אתרי WIX שחלקכם לא יאהב לשמוע

"לאתרי WIX יש קשיים בקידום האורגני"

בטח שמעתם את הציטוט הזה לפחות פעם.

גם אני. הרבה יותר מדי.

וככה הכל התחיל וזו הסיבה שהתיישבתי לכתוב את המאמר הזה מלכתחילה. רציתי לחקור את הסוגיה לעומקה כדי להבין האם יש בה מן האמת.

לא יכולתי עוד לשמוע אנשים שחוזרים על הטיעון הזה ב-2017 אבל מספקים נימוקים של 2015.

ואם לי נמאס, אז תארו לכם איך זה מרגיש ל-WIX. שנתיים שהם משקיעים משאבים עצומים ועושים כל מה שרק אפשר כדי להיפטר מהתדמית הבעייתית הזאת, כולל פרזנטור בדמותו של ראנד פישקין, חסיד SEO ידוע ומייסד MOZ. ועדיין, למרות כל ההתקדמות שעשו שם, נראה שאת התווית הזאת קשה להם מאד להסיר. התגובות נותרו שליליות, גם אם הן חסרות כל אחיזה במציאות.

ראנד פישקין

אז לפני הכל, בואו נבהיר רגע משהו, אוקי?

אפשר לקדם אתרי WIX בגוגל.

הנה, אמרתי את זה.

יש לה כלים ותכונות שאיתם תוכלו לטפס גבוה בתוצאות החיפוש, ככה שאין שום סיבה לזרוק הכל ולעבור ל-WordPress, כמו שחלק ממקדמי האתרים יספרו לכם.

לא רק זה, ל-WIX גם יש מערכת קלה, ידידותית ופשוטה להפעלה שמאפשרת לכל אחד להגיע לתוצאות מרשימות וללא שום ידע טכני. רק לגרור ולהדביק, כמו משחק. וזה, עם כל הכבוד, לא משהו שאפשר לומר על WordPress, על כל היתרונות שבה. ויש בה.

אומר כבר עכשיו, זה לא הולך להיות פוסט בגנות WordPress ולא שיר הלל ל-WIX. מי שמחפש תשובה האם WIX זה טוב או רע, כנראה לא ימצא אותה כאן. המטרה שלי היא להציג לכם תמונה אובייקטיבית ועדכנית כדי שכל אחד מכם יוכל להגיע להחלטה הנכונה לו בהתאם לצרכיו ודרישותיו.

כן, יש בה עדיין ליקויים וכשמצאתי כאלה הם הובאו כאן בגלוי, אבל כמו שזה נראה, WIX לא מקלה ראש והיא בהחלט במגמת שיפור מתמדת.

כדי להוכיח את הנקודה הזאת, וכן, גם כדי להילחם בציטוט שאיתו פתחתי, WIX יצאה בפרויקט תחרותי אדיר והומוריסטי שנועד לאתגר את כל המשוכנעים בנחיתותה, שימו לב מה הם אומרים לכם:

"ה-SEO שלנו מדהים.

עדיין, חלק מהמבקרים משוכנעים שזה בסדר להכפיש אותו.

אז בואו נעשה קצת כיף.

אנחנו הולכים ליצור אתר WIX חדש ולבצע בו אופטימיזציה לביטוי "SEO Hero".

אתם מוזמנים ליצור את האתר שלכם ותרגישו חופשי להשתמש בכל פלטפורמה.

אם תצליחו, בתוך 4 חודשים, לקבל את הדירוג הגבוה ביותר עבור הביטוי הזה – ניתן לכם 50,000$.

כן, פשוט ככה…"

תחרות קידום אתרי WIX

ושוב, גם הפעם, כמו בכל פעם, התגובות המשמיצות לא אחרו לבוא:

תגובות על WIX בטוויטר

אז בואו נראה מאיפה זה בא ומה הסיפור מאחורי הלעג והזלזול.

הקרב על הפרכת המיתוסים מתחיל ע-כשיו:

1. גוגל לא אוהבת אתרי WIX

שקר.

ל- WIX יצא מוניטין רע, ובנינו עכשיו, די בצדק.

בתחילת דרכה היא היתה מבוססת על טכנולוגיית פלאש שלגוגל אין שום אפשרות לקרא ולסרוק. מבנה הקישורים שלה היה מחריד (כתובות Ajax שנראות כמו ג'יבריש מוחלט עם כל מיני #!&324, משהו מאד לא ידידותי או זכיר). עמודים רבים לא נסרקו. תמונות לא הופיעו במאגרי החיפוש והבעיות היו רחוקות מלהסתיים.

אבל לומר שגוגל לא אוהבת אתרי WIX זה כל כך 2015. עבר קצת זמן מאז והחברה לקחה את העניין ברצינות, הפיקה לקחים ועשתה עבודה מעולה בכל הנוגע לשיפור האלמנטים הרלוונטים ל-SEO. אז לא, התירוץ הזה לא תקף יותר.

אם לא הצלחתם לקדם אתר WIX, כנראה שלא ביצעתם אופטימיזציה (שהיא ממילא דבר שצריך לבצע בכל אתר ללא קשר לפלטפורמה) או שלא השקעתם מספיק בתוכן. כי אתרים הם אתרים הם אתרים.

לגוגל לא אכפת איפה בניתם את האתר שלכם כל עוד תספקו למשתמשים חווית משתמש טובה ותוכן אינפורמטיבי ובעל ערך.

וזה לא אני אמרתי, זה ג'ון מולר:

john muller

2. ל-WIX יש URLים בעייתים ולא ידידותיים

ב-2016 WIX בצעה עדכון לכתובות ה-URL שלה במטרה להפוך אותן לפשוטות, זכירות וידידותיות יותר למשתמש ולמנוע החיפוש.

המשמעות היא שלא מופיעים יותר סימנים מפוקפקים ומחשידים והכתובות הפכו לנקיות, מסודרות ונעימות יותר לעין.

אם עד לא מזמן קישור ל-WIX היה נראה בערך ככה:

http://username.wix.com/sitename#!page-url/123456

אז היום הוא יופיע כ:

http://username.wixsite.com/sitename/page-url

בלי # או !

רק מה שתכלס צריך.

NEW URL WIX

ועדיין, יש עם זה בעייתיות מסויימת. בואו נמשיך לסעיף הבא.

3. הפניות 301 לא עובדות ב-WIX

הן כן. אבל יש הסתייגות.

כדי לבצע הפניות 301 גשו לסרגל העליון ובחרו ב- Site. משם עברו ל- Site Manager:

הפניות 301

בחלון שנפתח לכם, בחרו ב-SEO שמופיע בתפריט הצדדי וגללו מטה לאזור ה-Manage 301 Redirects.

הפניות 301

כדי לודא שאתם מבצעים את ההפניה כמו שצריך, מומלץ לצפות בסרטון ההדרכה הבא החל מ-1:40:

אבל אמרתי קודם שיש בעייתיות מסויימת, זוכרים?

אז הנה זה בא.

אם יש לכם אתר WIX ותיק, כלומר, מהימים בהם ה-URL עוד היה נראה ככה #$%^!, אז הקישורים בו אמנם עברו הפניה לכתובות החדשות והנקיות יותר, אבל ההפניה לא בדיוק בוצעה כמו שצריך. המשתמשים יגיעו לכתובת הנכונה, אבל השרת יחזיר קוד 200 (במקום 301) על הכתובת הבעייתית ולא ידע שהאתר נותב, לדוגמא:

redirect path

כאן למשל בדקתי אתר עם כתובת URL ישנה.

למרות שהדפדפן מראה שהפניה בוצעה – התקבל ב-Redirect Path קוד 200. 

כמה זה בעייתי? שאלנו את WIX:

"כתובת עם # תמיד תחזיר לנו קוד 200 מכיוון שכל החלק שאחרי ה # אף פעם לא נשלח על ידי הדפדפן אל השרת (כלומר, הדף לא אונדקס). השימוש ב #! הוא קוד מוסכם עם גוגל לכך שיש לדף גרסת מראה מיוחדת למנועי חיפוש. כשגוגל מגיעים לגרסא המותאמת הם מקבלים הפניית 301 לכתובת החדשה ומכאן הכל כרגיל. זה עבר הרבה ניסויים, זה עובד, והעברנו עשרות (אולי מאות) מליוני דפים בלי ליפול בגוגל. ספק בגודל שלנו משקיע משאבים גדולים במחקר SEO כי אנחנו אחראיים לכמות עצומה של אתרים. בכל אופן, הייתי ממליץ לשנות קישורים ישנים עם #! לכתובות החדשות. זה גם נראה טוב יותר וגם כדאי להיות מוגנים למקרה שגוגל תפסיק לתמוך עוד כמה שנים בפרוטול הקיים של AJAX CRAWLING".

אגב, אלה מכם שיבחרו להצטרף ל-WIX כעת או מי שהצטרפו לאחר עדכון ה-URL – לא יושפעו מכך.

4. אתרים שנבנו ב-WIX הוסרו מגוגל

שקר.

אוקי, בערך.

זאת אומרת, כן, זה קרה, אבל לא באופן מכוון ובכל מקרה הבעיה הזו נפתרה. מזמן.

אני אסביר:

מדובר בתקלה זמנית שגרמה לאתרי WIX להעלם ללא סיבה מתוצאות החיפוש.

גוגל מצידה השיבה שהיא מצטערת על אי-הנעימות ושהיא חוקרת את העניין ועושה כל שביכולתה כדי להשיב את המצב לקדמותו.

וכן, זה מה שקרה בפועל. לא רק שהתקלה טופלה, גוגל גם שלחה מיד את הזחלנים שלה לסרוק את האתרים כדי להבטיח מינימום פגיעה בדירוג.

תקלה בוויקס

5. תמיד עדיף לבחור ב-WordPress

זה בכלל לא נכון. יש לי הרבה מילים טובות לומר על WordPress והיא בהחלט פלטפורמת ניהול תוכן נהדרת, אבל באותה נשימה חשוב לציין שהיא לא מתאימה לכל אחד.

הנה מקרים בהם כדאי לכם לשקול WIX:

  • מי שירצה להגיע לתוצאות טובות ב-WordPress יהיה חייב להצטייד בידע טכני מסויים (אפילו התהליך הראשוני של הקמת האתר). ידע שאם לא יהיה לכם – תצטרכו כנראה להיעזר בשירותיו של מפתח ומעצב. וזה עולה כסף. כך שאם אתם במינימום תקציב ורוצים לבנות בעצמכם אתר שגם יראה טוב – WIX היא אופציה נהדרת.
  • אם אתם לחוצים בזמן וחייבים לעלות קמפיין לאוויר (הדומיין מאושר באותו רגע ואין צורך להתעסק עם הפניות DNS וכו').
  • אם אתם צלמים, ציירים, פסלים, מעצבים, אם אתם מתעסקים באוכל או אם יש לכם מסעדה – WIX היא פלטפורמה ויזואלית מדהימה וכל מי שירצה להשוויץ חזותית בתוצרים שלו – ימצא בה את הטמפלטים שיעשו עבורו את העבודה.
  • אם יש לכם מוצר אחד שאותו אתם רוצים לקדם ובו אתם רוצים להשקיע את מאמצי השיווק שלכם.
  • אתרי תדמית לבעלי מקצועות חופשיים.

מתי להעדיף WordPress?

  • אתרי E-commerce.
  • אתרים עתירי תוכן.
  • כשאתם זקוקים לדרישות עיצוביות ספציפיות ולא יכולים לגלות גמישות.
  • כשאתם זקוקים לריבוי תפריטים וקטגוריות.

6. אף חברה לקידום אתרים לא רוצה לעבוד עם לקוח שיש לו אתר WIX

ובכן, זה למרבה הצער נכון ואין שום סיבה שזה יהיה ככה.

אם תדברו עם אנשי SEO ותבקשו מהם לקדם את האתר שלכם – שנבנה על הפלטפורמה של WIX – אז במקרה הטוב הם יעוותו את הפרצוף וינסו לשכנע אתכם לעבור ל- WordPress ובמקרה הפחות טוב הם יאחלו לכם בהצלחה וישלחו אתכם מיואשים וחסרי אונים לנסות את מזלכם אצל מקדם אחר. אבל האמת היא שאתרי WIX ניתנים לקידום בדיוק כמו כל אתר אחר ומקדם אתרים טוב שגם טורח להתעדכן בשינויים בתחום – לא צריך לפחד או לחשוש מהאתגר הזה.

ויודעים מה? כשחושבים על זה, אין שום סיבה שלא תנסו לעשות SEO בעצמכם.

WIX מספקת כלים ומדריכים ברורים, מפורטים וידידותיים שיקחו אתכם צעד אחד צעד ויראו לכם את כל האלמנטים בהם חשוב להשקיע כדי להגיע לתוצאות:

אלמנטים של SEO

ויש גם מדריך וידאו:

ומרכז תמיכה עם כל מה שצריך לדעת על קידום אתרים והנחיות מפורטות לביצוע:

מדריך SEO של וויקס

 

ואחרי שעשיתם את כל זה, תוכלו גם לבדוק את עצמכם.

קפצו לאשף ה-SEO (נמצא על הדשבורד) שיספק לכם דיווח מפורט על מה שנעשה ועל מה שעוד צריך להעשות:

צ'קליסט SEO של וויקס

כך תוכלו להבטיח שאתם מכוסים, שעשיתם הכל בצורה תקינה ושלא השארתם שום דבר חשוב מאחור.

7. יקר ללא שום סיבה ותמורה

אוקי, אז קודם כל, אתם לגמרי יכולים לפתוח אתר WIX בחינם.

העניין הוא, שבטח תרצו להסיר את הקרדיט ולהחליף את הדומיין הראשוני (שהוא שילוב של שם החשבון, WIX.COM ושם האתר) למשהו מקצועי ונקי יותר שיכלול את שם העסק. למטרות אישיות זה בסדר גמור, בשביל כל השאר – פחות מומלץ. ואז, במקרה כזה, יעמדו לרשותכם מספר חבילות:

הבסיסית ביותר תעלה 4.5$ לחודש עבור תוכנית שנתית והיא תאפשר לכם לחבר דומיין קיים, אבל לא תוכלו להוריד את הקרדיט.

אם תרצו להסיר אותו ולקבל שטח אחסון ודומיין חינמי למשך שנה – תוכלו לעשות זאת תמורת 8.5$ לחודש.

הנה סרטון נחמד שיעשה סדר ויעזור להחליט מה היא החבילה המתאימה לכם ביותר:

אז להגיד שזה יקר ללא שום סיבה ותמורה? נראה לי מוגזם.

אני רק אזכיר שבניגוד לוורדפרס – כאן תוכלו לעשות הכל בעצמכם. המערכת פשוטה וקלה לתפעול ולא תצטרכו להוציא שקל על מעצב או מתכנת. ושכל אחד יעשה את השיקולים שלו.

8. גוגל לא מצליחה לקרוא את כל העמודים באתרי WIX והם מאונדקסים רק באופן חלקי

עד קיץ 2016 WIX עבדה עם טכנולוגית הסריקה של Ajax, שגרמה לאתרים רבים להעלם מתוצאות החיפוש או להופיע באופן חלקי בלבד. כשהיא הבינה את ממדי האסון היא מהרה לזנוח את הטכנולוגיה הקטסטרופלית הזו והתחילה לקדם מבני URL נקיים וקריאים. מבדיקה שהרצתי, זה עובד יופי. גוגל אכן רואה, קוראת ומאנדקסת את דפי האתרים באופן מלא. כדי לוודא שזה המצב גם אצלכם, הריצו פקודת site:domain על האתר שלכם:

site operator

עכשיו אתם אמורים לקבל רשימה של כל הדפים הקיימים. במידה וזה לא המצב, חשוב לוודא שלא חסמתם בטעות את הגישה למנועי החיפוש.

בצד השמאלי העליון של המסך בחרו ב-Pages: Home, 

משם, בסרגל שנפתח, בחרו באייקון שלוש הנקודות (…) שמופיע לצד: Home 

ואז בחרו באפשרות: Page SEO.

יפתח לכם חלון כזה:

לא לחסום את גוגל

אין סיבה להפעיל את הפונקציה הזאת למעשה, אלא אם אתם עוד עובדים ומשפצים את האתר.

9. אין אפשרות להוסיף לתמונות תגיות ALT ולכן גוגל לא רואה ומציגה אותן

זה לא נכון.

אסביר.

אבל בואו נחלק את הטיעון הזה ל-2 חלקים:

1. אין אפשרות להוסיף לתמונות תגיות ALT

אז זהו, שיש אפשרות.

ברגע שאתם מעלים תמונה, יופיע מעליה סרגל כלים.

בחרו בגלגל השיניים (Image Settings) ובחלון שיפתח גללו מטה עד לאופציית Image Text.

ALT text

זה בדיוק המקום להכניס את ה-Alt Text ולספר לגוגל מה יש בתמונה (השתדלו לא להרחיב יותר מדי ולא לחרוג מעבר ל-70 תווים).

עשיתם את זה והתמונות עדיין לא מופיעות? בואו נמשיך.

2. גוגל לא רואה ומציגה את התמונות

קודם כל, קחו בחשבון שתהליך הסריקה והאינדוקס מחדש לוקח זמן. לא יום-יומיים וגם לא בהכרח שבוע-שבועיים. כמה כן? תלוי, משתנה ויכול להגיע גם לשלושה חודשים.

יחד עם זאת, אם אתם רוצים לזרז עניינים, WIX תמליץ לכם לשלוח את מפת האתר (Sitemap) ישירות לגוגל.

פעולה כזו תקרא לזחלנים והם יגיעו לסרוק את האתר ולהתרשם מהשינויים בו.

טיפ: השתדלו להמנע מהצגת התמונות כ-LightBox (פופ אפ שפותח אותן בחלון נפרד).

הסיבה לכך היא שכל חלון כזה מקבל URL משלו ואז האתר עלול "לסבול" מאובר-אינדוקס של עמודי תמונה.

וזה בעייתי.

גוגל, כידוע, אוהבת תוכן ויותר מדי עמודי תמונה נטולי מלל לא יעשו לכם שירות טוב במיוחד.

אז בואו נבטל את זה.

תחת ה-Image Settings, 

גשו לשדה: When image is clicked 

ושנו את ההגדרות ל-Nothing happens:

לבטל לייט בוקס

10. מערכת הפעלה מבוססת על פלאש וגוגל לא מצליחה לסרוק פלאש

זה היה נכון ורלוונטי לתקופה בה WIX עשתה את צעדיה הראשונים בעולם.

וכן, היא טעתה. ללא ספק היא טעתה.

אבל אתם יודעים מה היופי?

היא הבינה שהיא טעתה. ומאז היא משקיעה משאבים רבים בלמידה ושיפור הפלטפורמה כדי ששום בעיה טכנית לא תמנע מהאתר שלכם להגיע לדירוג לו הוא ראוי. צוות הפיתוח של WIX עבד בשיתוף פעולה מלא עם גוגל כדי להבין בדיוק מהן הדרישות ואילו שינויים צריכים להתבצע כדי שמנוע החיפוש יצליח לסרוק ולאנדקס את האתר ללא קושי. וזה עובד ורואים תוצאות בשטח: WIX שינתה את מערכת ההפעלה שלה ויצרה טמפלטים חדשים שמבוססים על HTML. המשמעות? כיום גוגל קוראת וסורקת אתרי WIX באופן חלק.

11. האתרים של WIX כבדים ונטענים לאט

זה לא לגמרי נכון ולא לגמרי לא נכון.

הפלטפורמה של WIX מבוססת על ויזואליות מרשימה ואי אפשר לצפות שעמוד דינאמי ועשיר בתוכן חזותי יטען באותה מהירות בה נטען עמוד HTML פשוט ודל יחסית, אז ההשוואה מלכתחילה לא כל כך הוגנת.

יחד עם זאת, WIX עושה עבודה טובה בכל הנוגע לצמצום זמני הטעינה וגדלי הקבצים, מה שלא מפריע למתלוננים להמשיך ולטעון שהאתרים איטיים. אבל חשוב לדייק ולומר שזמן הטעינה תלוי בהרבה גורמים ואחד המרכזיים שבהם הוא גודל הקבצים שמועלים לאתר. וכן, זה תקף לכל פלטפורמת תוכן. אם תקפידו לכווץ את התמונות ולשמור על גדלים סבירים לא צפויות להיות לכם בעיות בעניין הזה. והנה כמה כלים שימושיים שיעזרו לכם במשימה הזאת:

  • Optimus: פלאגין לוורדפרס שעובר על כל התמונות באתר ומקטין אותן ללא פגיעה באיכות (הגרסה החינמית תומכת בתמונות שהן עד גודל של 5 מגה).
  • Tiny PNG: כלי מעולה לכיווץ תמונות שכמעט ולא פוגע באיכות שלהן. הוא תומך בפורמט jpg ו-png ויאפשר להעלות עד 20 תמונות בבת אחת (גודל של עד 5 מגה לתמונה).
  • compressor.io: שלא כמו הכלי הקודם, כאן תהיה לכם שליטה מלאה על רמת האיכות אליה תרצו להגיע. תומך באותם פורמטים, אבל לא יאפשר להעלות יותר מתמונה אחת בכל פעם.
  • JPEG Optimizer: יש מצב שזה הכלי המועדף עליי מבין השלושה, בעיקר כי הוא מצליח להגיע לתוצאות מדהימות ולכווץ את התמונה בכמעט 90%. האיכות אמנם מעט נפגעת, אבל זה כלי מאד יעיל.

עדכון: המערכת של WIX מכווצת את התמונות בעצמה ולכן לפעמים שימוש בתוכנות כיווץ חיצוניות יכול יותר להזיק מאשר להועיל. בדקנו את זה מול החברה, הנה מה שהיה להם לומר: "באופן כללי כדאי להשתמש ב-JPEG שהמערכת מכווצת מצויין וגם מייצרת WEBP בדפדפנים תומכים. אלא אם צריכים TRANSPARENT שאת זה מקבלים ב-PNG. אם יש ספק אז אפשר להעלות כמה גרסאות ולראות מה גם נראה מצויין וגם מתכווץ הכי טוב".

12. אתרי WIX לא מאובטחים וקל לפרוץ אותם

נדיר מאד למצא אתר שהאקר מיומן לא יצליח לפרוץ.

ברצינות, זה קורה לטובים ביותר.

לאתרי WIX, לאתרי WordPress ולמעשה כמעט לכל אתר אחר.

מכאן ועד לומר שהאתרים לא מאובטחים או שקל לפרוץ אותם הדרך מאד ארוכה. הנה מה שיש לWIX לומר בעניין:

אבטחת אתר WIX

ואם לסכם:

  • אחת לכמה זמן מתבצעות בדיקות אבטחה פנימיות וחיצוניות וכל בעיה שמתגלה מטופלת במהרה.
  • השרת מאובטח והמידע שאתם מספקים בהליך ההרשמה מוגן במערכת SSL.
  • הססמאות שאתם מזינים לא נשמרות במאגר הנתונים של WIX. המשמעות היא שגם במקרה של פריצה, ההאקר לא יוכל לשנות ססמא ולהשתלט על האתר.

בנוסף, WIX ממליצה לנקוט בשורה של צעדים כדי להבטיח שתהיו מוגנים:

  • בחרו בססמא שקל לזכור אבל קשה לנחש.
  • שמרו עליה היטב ושתפו אותה עם גורמים מהימנים בלבד.
  • התנתקו מחשבון ה-WIX כשאתם לא על המחשב.
  • אל תאפשרו לדפדפן לשמור ססמאות (חשוב מאד כשמדובר במחשבים משותפים).
  • ובכל מקרה כשאתם בספק לגבי ענייני אבטחה מומלץ להחליף מיד את הססמא.

13. אתרי וויקס לא מגיעים לעמוד הראשון בגוגל על ביטויים תחרותיים

עריכה, פבל ישראלסקי (4.4.17): הסעיף הזה לא הופיע בפוסט המקורי והתווסף עקב טוקבקים חוזרים שהעלו את הטענה כי לא קיימים אתרי וויקס בעמודים הראשונים בגוגל בביטויים תחרותיים.

יש המון דוגמאות שנחשפנו אליהן במהלך המחקר, הנה כמה דוגמאות:

  • בביטוי "צלם חתונות" מדורג האתר liorshay.co.il שקורע את הפורטלים.
  • בביטוי "פייסבוק לעסקים" מדורג האתר moziseo.com גבוה למעלה.
  • בביטוי "משרדים להשכרה בתל אביב" (או בלי תל אביב כשאתה בתל אביב) misradim.org נמצאים בדף הראשון ומתחרים בפורטלים כמו יד 2.
  • בביטוי "custom chopper" האתר orangecountychoppers.com מדורג למעלה וזה ביטוי עם נפח חיפוש גבוה (מי שרוצה שיבדוק ב-SEMrush).
אין שום בעיית SEO בוויקס, וגם דוגמא אחת זה מספיק כדי לסתור הטענות.
אגב, גם אם לא הייתה אפילו דוגמא אחת – אין שום קשר בין היכולת הטכנית לקדם אתרי וויקס (או כל פלטפורמה אחרת) לכך שהם לא מדורגים על ביטויים תחרותיים הלכה למעשה. זה כמו לקחת את הביטויים התחרותיים בעולם מעולמות הגיימינג\פורקס\תיירות למשל ולהגיד שאין אף אתר וורדפרס במיקומים הראשונים ומכך להסיק שלא ניתן לקדם אתרי וורדפרס.

אז שורה תחתונה…

למרות כל מה שאתם רואים ושומעים ברשת, WIX השתפרה פלאים בהקשר של קידום אתרים בגוגל.

כנראה שהיא לא תהיה אופציה ראשונה עבור כל בעלי העסקים, אבל היא בהחלט מעולה לאתרי תדמית, מעצבים, מסעדות, אמנים וכו'.

אם תבחרו בה, תוך שעות ספורות יהיה לכם באוויר אתר יפה ומושקע עם מינימום הוצאות ומינימום מאמץ וכל עוד תבצעו אופטימיזציה לכל דף בנפרד, תגדירו Meta Tags ותשקיעו בתוכן – גם תצליחו לקדם את האתר שלכם יופי במנוע החיפוש.

ככה שאפשר להרגע. WIX עובדת ועובדת טוב.

נכון, היא לא מושלמת, עוד יש דברים שצריך לשפר בה ומי מכם שיבחר לעבוד איתה יצטרך לקחת אותם בחשבון. קבלו תזכורת:

  • הפניות 301 מהכתובות הישנות לא מחזירות סטטוס תקין אך אין פגיעה מבחינת SEO (לא רלוונטי לאתרים חדשים).
  • הצגת התמונות ב- Light Box (בטלו את האופציה הזאת כל עוד אפשר).
  • "זמני טעינה ארוכים" (WIX מכווצת את התמונות אוטומטית, במקרים מסויימים בהם אתם מכווצים את התמונה ואז WIX מכווצת את אותה תמונה שוב, עלול להיווצר אפקט הפוך שדוקא מכביד על האתר).
  • לא אידיאלית לאתרים מרובי טקסט/ מוצרים/ קטגוריות.

אבל ככה זה, לכל פלטפורמה יש את היתרונות והחסרונות שלה ועכשיו אתם גם יודעים בדיוק מה אתם מקבלים.

אז…שלא יעבדו עליכם 😉

אודות מור מריג'

מור מריג'
כותבת, עורכת ובעיקר אוהבת מילים מהרגע בו גיליתי אותן. נדמה שתמיד עשיתי את זה ואלה רק הנושאים שהשתנו עם הזמן. כיום, לאחר שנתיים בהן התמקדתי בשיווק דיגיטלי, מרגיש לי שמצאתי איך לשלב בין שני התחומים שהכי מרתקים אותי. וחוץ מזה, אני גם מנגנת הרבה, ישנה מעט, מכורה לאבוקדו ועובדת בקבוצת Angora Media.

עשוי לעניין אותך גם...

בניית אתרי תמיכה

המדריך המלא לניהול והקמה של אתרי תמיכה איכותיים

מתכננים להקים אתר תמיכה או רשת של כמה אתרים? הקפידו על תוכן איכותי, בניה נכונה ...

tools

10 תוספים לכרום שהם חובה לכל מקדם אתרים

בשגרה העמוסה של עבודת הקידום, מקדמי אתרים מחפשים קיצורי דרך ויישומים שיעזרו להם לייעל תהליכים ...

50 תגובות

  1. לא התייחסת לנקודה הכי חשובה שבגללה אנחנו נמנעים מלהמליץ על WIX.
    וויקס היא מערכת קוד סגור – וככזו המקדם והלקוח שבויים בידי גחמות החברה.
    אם עוד חצי שנה ישתנו הוראות הקידום של גוגל – לוויקס ולכל מערכת סגורה יקח חודשים עד שהם יבצעו את השינויים. כי ככה זה. יש סדרי עדיפויות ויש גאנטים ויש לו"ז. בוורדפרס יעשו את השינויים תוך ימים אם לא שעות. ואם לא בתוספים – מתכנתים יוכלו לבצע את השינויים לפי דרישה באופן מיידי.
    קוד סגור זה גרוע לכל לקוח.
    מה גם שמערכת התכנים של וויקס (התייחסת לזה בהמלצה על WP) היא מאוד בתולית ועלובה למדי ביכולות שלה. והיום – אין מה לעשות – החלק הארי של קידום זה תוכן תוכן ותוכן. כל לקוח SEO אצלי הופך למפלצת תוכן עם ערימות של תכנים שעולים קבוע. ומערכת תוכן טובה היא מאסט. והיום רק WP נותנת מענה טוב לצורך הזה.
    כמו כן – כמו שציינת בכתבה – לWIX היו המון פאשלות שמינימום מחשבה היתה מונעת. (פלאש, העפה מגוגל ועוד) למה לסמוך שבעתיד זה לא יקרה? למה לסמוך על זה שגוגל לא יחליטו שWIX היא חממה לאתרי ספאם ופשוט תרסק את הכוח לכל האתרים בטווח הIP שלהם? אתה הרי לא יכול לקחת את WIX לשרת אחר. אתה תלוי ברצון שלה לפקח על התכנים שלה (ומי ערב לכך שלא יחליטו שהאתר שלך יעוף?)

    WIX טובה לאתרי תדמית שצריך לבנות בשעה כי יש לך פגישה.
    היא לא טובה לשום דבר רציני אחר.

    • פבל ישראלסקי

      המטרה של הפוסט היא לא להשוות בין וורדפרס לוויקס אלא להפריך את הטענה שאי אפשר (או קשה מאד) לקדם אתרי Wix.
      מסכים איתך, מובן שקוד סגור זה חסרון. אבל עדיין לא אומר שאי אפשר לקדם אותם.
      איזה מגבלה שקשורה לתוכן יש בוויקס?

    • פבל ישראלסקי

      אגב, גם שופיפיי זה קוד סגור אבל מצד שני יש לפעמים אילוצים שבגללם הלקוח נאלץ לבנות חנות דווקא בפלטפורמה הזו (יש לנו לקוח בינלאומי כזה), ועדיין גם שם אפשר לקדם בצורה מעולה רק במסגרת מגבלות.

    • שאפו לכותב שהעלה דברים אותם אני כבר אומר כמה שנים טובות.
      כמקדם אתרים (שלמד את התחום) וכמנהל מדיה חברתית ומעניק שירותי פרסום וקידום בפייסבוק – WIX היא מערכת אותה יכול ללמוד כמעט כל בעל עסק אחרי שקיבל הדרכה טובה.

      וכמו שכולנו יודעים – העלאת כמה שיותר תכנים רלוונטיים לאתר הוא הכלל הראשון בקידום אתרים.
      אחריהם מגיעים ארכיטקטורת האתר (Title & Description) ה- H'ים למיניהם וקישורים חיצוניים ווויקס הם הפיתרון הקל והטוב ביותר ליצירת תכנים עם אפשרויות עריכה מדהימות באתר.

      נכון להיום עשרות לקוחות שלי נמצאים בעמוד הראשון בגוגל עם אתר בוויקס.
      כנ"ל האתר שלי שמתחרה בפייסבוק תחת ביטויים הקשורים לפרסום בפייסבוק (לאו דווקא הביטוי הנ"ל).

      וויקס גודל, מתפתח ומאזין למשתמשים בו.
      בנוסף וויקס מעניקים שירותי WIX HUB כאן בישראל וזה פשוט מדהים.

      כבוד לכותב וימבה תודה… משתף

      • מור מריג'

        איזה כיף! תודה רבה על הפידבק! ומאד משמח לקרא מה שכתבת, זה רק מוכיח שאכן השינויים נותנים את אותותיהם. מעניין אם מתישהו הסטיגמה הזאת תעלם מן העולם (:

    • אני הייתי ממליצה לכל מקדם ללמוד היטב את המערכת – אחרי הכל ולפני הכל 90 מליון יוזרים לא טועים …
      מקדם אחד או שניים או עשרה כן …

    • אסף אתה צודק בהחלט!
      חברת בניית אתרים / קידום אתרים רצינית לא תמליץ ללקוח שלה לבנות אתר בויקס.
      גם אם המערכת הזו כבר "לא חובבנית" היא לא משתווה לWP בשום מובן, מלבד האמרה "הלקוח יכול לבנות את האתר שלו לבד ובקלות" שהיום WP כבר ממה לא מסובכת ומאוד פשוט להקים אתר WP.

      בקיצור, אולי סוף סוף ב 2017 אפשר לקדם ויקס.. אבל נראה לי שקצת באיחור. וגם אם זה היה ב2015 אפשרי עדיין WP עדיפה מהסיבה שמנה אסף כהן

  2. מאמר חשוב, תודה!
    חיסרון שיש לwix שרציתי להוסיף:
    בעבר היתה לי בעיה עם WIX ולכן נטשתי את הפלטפורמה.
    עמלתי על אתר מושקע לקונדיטוריה, גם עיצובית וגם SEO , ובכל זאת, כל יום היו טלפונים מלקוחות
    שמתלוננים שהם לא מצליחים לצפות באתר. הסתבר שהאתרים של wix
    נתמכים החל מדפדפן אקספלורר 8 ומעלה או כרום.
    תארו לכם להגיד ללקוחות, שרובם מבוגרים, "תתקינו דפדפן כך וכך ואז תוכלו לצפות בתפריט שלנו…"
    אני לא יודעת איך זה היום אבל אולי צריך לקחת את זה בחשבון לפני שבוחרים WIX

  3. סוף סוף.

    WIX היא חברת ענק עם פלטפורמה נדירה שמאיימת על מקדמי האתרים וקל להחרים אותה.
    מאמר חשוב מאוד שבא לעשות סדר.

    • מור מריג'

      תודה שקראת, אלי! (:
      אני לא יודעת אם אנשים מחרימים אותה כי היא מאיימת עליהם או פשוט כי הם לא טרחו להתעדכן.
      הביקורת כלפי WIX, לפחות בהתחלה, היתה מוצדקת. העניין הוא שבזמן שהיא בצעה שינויים, לא בוצעו שום שינויים בדעת הקהל. זאת היתה המטרה של התחקיר (:

  4. קראתי את כל הכתבה ומה ששמתי לב שהיא אמורה להלחם במיתוסים ואם זאת הייתה הכוונה אז הכתבה מעולה.
    הסיבות שלא הייתי נוגע ב WIX בכלל לא קשורה לממשק המצוין שלהם.
    1. הממשק שלהם מעמיס על הקוד מה שמגביר את זמן הטעינה.
    2. שבונים בג'ומלה או וורדפרס אתה אחראי על השרת (או חברת האחסון) ואתה כבעל האתר יכול לשפר עוד את זמני הטעינה.
    3. אין תשלום חודשי מלבד.
    4. לא טוב לך בויקס אתה לא יכול כמו בג'ומלה וורדפרס לארוז את האתר ולעבור לפלטופרמה אחרת.
    5. קיבלת עמלות סליקה טובות יותר מבית עסק כזה או אחר, לא בטוח שויקס יכולה לתפור לך פתרון אישי.
    6. רצית לעשות באתר שלך, חלון פופ אפ קופץ אחרי 30 שניות, לא בטוח שזה אפשרי כי זה לא מובנה במערכת שלהם.
    7. מחר ויקס החליט שהאתר שלך (כמו פייסבוק, כמו גוגל) נוגד את החוקים שלו ואת התנאים שלו, וויקס יכול להעיף אותך מהפלטפורמה לא משנה אם הסיבה שלך מוצדקת או לא.
    8. בא לך להוציא 'דף נחיתה' בעיצוב שונה מהאתר, במערכות אחרות, אתה מלביש עיצוב שונה, בוויקס לא ראיתי שיש אפשרות כזו.
    9. מחר אתה רואה באתר של המתחרה שלך שהוא העלה כל מיני סוגים של קבצי בגדלים שונים ובסוגים שונים ואילו האתר של ויקס חסום לסוגים וגדלים כאלו של קבצים.
    10. וורדפרס וגם ג'ומלה יותר גמישות ויש להם אלפי מפתחים שכל הזמן משפרים את הפלטפורמות הפתוחות שלהם בכל היבט של המערכות האלו, מערכות סגורות לבניית אתרים בפועל לא מגיבות "מהר" כמו מערכות פתוחות, לדוגמא אתרים רספונטיבים…

    וויקס היא נהדרת, אני תמיד נהנה להשתמש בה כשאני "נאלץ" וזה כשאני נאלץ, אני תמיד אעדיף קוד חדש ונקי וחתיך שאני יודע שמעודכן למילה האחרונה בתחום הטכנולגי וההתקנים, תמיד אעדיף את התוספים והאין סוף אפשריות שמערכת פתוחה יכולה להציע לי.

    אגב, היום המערכות הפתוחות הולכות לכיוון של ויקס מבחינת עיצוב חזותי של ממשק המשתמש.

    • מור מריג'

      הי,
      אין ספק שאתר שנבנה על קוד פתוח מאפשר למשתמשיו הרבה יותר גמישות. זה נכון. מנגד, אנשים שאין להם ידע טכני ומחפשים פתרון פשוט לאתר תדמית – יכולים למצא מענה מצויין לצרכים שלהם ב-WIX.
      כמובן שכל אחד צריך לבצע את השיקולים שלו בהתאם לפונקציה שהאתר אמור למלא. אבל המטרה לא היתה להשוות בין WIX לוורדפרדס, המטרה היא להלחם בסטיגמה שלפיה אי אפשר לקדם אתרי וויקס, כי זה פשוט לא נכון. והתגובות פה מעליי מוכיחות את זה (:

  5. עוד נקודה – קליקבנק לא מקדמת וויקס כי אי אפשר להטמיע את הJS שלהם בעמודי מכירה (BBB Trust)

  6. עמית אדלר

    חלק מסוים מהאתרים שאני מקדם כיום נמצאים על מערכות קוד סגור (או מערכות קוד פתוח אבל בלי גישה מלאה לכל פינה), ואני מסתדר עם זה.

    אם ויקס באמת עברה שינוי רציני כפי שנטען כאן (וכל הכבוד על הבדיקה המעמיקה, בהחלט החכמתי) – אין שום סיבה לא לקדם אתרי ויקס.

    בעבר קידמתי 2 ביטויים בינוניים באתר ויקס מהגרסה הפלאשית הישנה, ואם זה היה מוצלח בצורה סבירה – כנראה שגרסת הוויקס הנוכחית הרבה יותר טובה.

  7. תודה רבה על כתבה מעולה, מקיפה והוגנת!!!

  8. אשמח לתגובתך על העובדה (?) שוויקס לא מותאמת לנגישות, כשבוורדפרס יש תבניות שכוללות התאמה מסויימת, דבר שיכול להוביל לתביעות של בעלי האתרים

    • מור מריג'

      הי,
      נכון להיום, חוק הנגישות טרם עבר ובמתכונת הנוכחית שלו הוא גם לא יעבור כי הדרישות קצת לא הגיוניות. צריך להמשיך ולעקוב אחר ההתפתחויות בנושא. בכל מקרה, WIX מודעת לזה ועובדת על זה וקשה לי להאמין שהיא תסכן מיליוני בעלי אתרים.
      https://www.isoc.org.il/freedom-of-internet/accessibility

      • כאמור, אתרים חדשים כבר מזמן חייבים בזה. רק קיימים קיבלו את דחיית הקץ.

        • מור מריג'

          מצד אחד זה נכון, אתרים חדשים חייבים בזה. מצד שני, כרגע, אין שום ענישה לאתרים שאינם מונגשים. זה מאד אפור. נהיה הרבה יותר חכמים ב26 באוקטובר.

  9. בהחלט אפשרי לקדם אתרי וויקס אבל יש לוויקס בעיה אחרת שצריך לקחת בחשבון וזה זמן טעינת אתר במובייל איטית להחריד!!!

    • מור מריג'

      הי שחר,
      בצעת אופטימיזציה לתמונות? הן בגדלים סבירים?
      בצענו בדיקות על כמה אתרים ויכולה להגיד לך שבחלק מהמקרים אתרי WIX נטענו במובייל מהר יותר מאתרים כמו WALLA למשל. אם התמונות מכווצות והבעיה לא נפתרת, אולי שווה לפנות לתמיכה הטכנית שלהם לבירור מעמיק יותר.
      בהצלחה, עדכן אם יש שינוי.

  10. בהתייחסות רחבה של SEO, כל מערכת קוד סגור היא חסרון ללקוח בסופו של דבר ולכן כל מקדם אתרים מקצועי צריך לדעת להמליץ ללקוח על מערכת קוד פתוח ולהסביר את הסיבות ובמקביל לציין שניתן לקדם אתר גם עם מערכת קוד סגור אך היא מכילה חסרונות (ולפרט על החסרונות המרכזיים).

    גם בין מערכות קוד סגור ניתן להשוות חסרונות ויתרונות ללקוח הקצה. לדוגמה: מערכת קוד סגור של חברת בניית אתרים שבנתה אתר מותאם ללקוח על בסיסה מאפשר לרוב פיתוחים נוספים בעלויות יקרות לעומת מערכת קוד סגור כמו WIX שמגיעה כמו שהיא וגם בתשלום לא יבצעו בה התאמות לטובת לקוח אחד.

    אז גם אם מקדם אתרים\חברת קידום ממליצה ללקוח שלא להישאר עם אתר WIX בתהליך SEO ע"י שימוש במיתוסים לא רלוונטיים, כל עוד הסיבה היא להפחיד את הלקוח כדי שלא יקבל החלטה שגויה ומהחשש שהסבר מעמיק על החסרונות והיתרונות לא יגרום לו להבין את ההשלכות, זה לגיטימי לחלוטין ואף רצוי.

    בסופו של דבר, אם מקדם האתרים\חברת הקידום מקצוענים וממליצים ללקוח לבנות אתר בקוד פתוח (שזאת תמיד תהיה ההמלצה הנכונה ואני לא מדבר על מערכות אינטרנט מורכבות), אם הלקוח יעדיף אתר בקוד סגור הוא שם לעצמו מקל בין הרגלים ובמקביל לעובדה שהוא הולך לשלם אלפי שקלים בחודש על קידום, הוא מונע מבעל המקצוע חופש פעולה מלא, אפשרויות פיתוח עתידיות בעלויות מזעריות אם בכלל ואפשרות לקצב עבודה מהיר בהרבה ע"י שימוש בכלים קיימים רבים או כלים שנבנים ע"י בעל המקצוע שבלתי אפשרי ליצור או למצוא במערכות קוד סגור. לדוגמה: אם למערכת וורדפרס אפשר לייצר בקלות תוסף שמתממשק ל Google sheets, שולח ומקבל ממנו נתונים ובדרך זו לנסח כותרות, תגיות מטה, אלטים ושמות קבצים לתמונות ועוד ברשימה מסודרת באקסל מבלי לעבור אף עמוד – הפתרון יכול לחסוך כמות אדירה של שעות עבודה על כל פרויקט ואם למקדם יש מספר פרויקטים אז בסופו של דבר הזמן שכלי כזה יחסוך לו על כל הפרויקטים יאפשר לו לבצע הרבה פעולות נוספות באותו פרק זמן שהוא היה מספיק לבצע רק את הטיפול הזה (וגם לא בטוח) ללא שימוש בכלי כזה. ויש עוד מיליון דוגמאות בהיבט הזה….

    אז זה שמערכת WIX מאפשרת פעולות בסיסיות להנגשת האתר למנוע החיפוש עדיין לא יהפוך אותה להחלטה הנכונה והיא לעולם לא תהיה ההחלטה הנכונה כל עוד עבודת הקידום מבוצעת ע"י מקצוען. אם העבודה מתבצעת ע"י מישהו שאינו מקצוען, יתכן מאוד והמערכת תספק תשתית מלאה ליכולות של הגורם המבצע ובמקרה כזה הבעיה היא בגורם המבצע כמובן…

  11. אין ספק שוויקס עוד רחוקים מפתרון הבעיה מבחינת יחסי ציבור, גם בפועל עדיין מקדם אתרים שמבין קצת ירתע לקדם אתר וויקס, אפשר לקדם אתרים מהסוג הזה עם תוכנה לקידום אתרים שרק תשיג קישורים לאתר, מבנה (טייטל ותיאור) ניתנים בוויקס לשליטה אבל זה עדיין לא זה, שתהיה האפשרות לקישורים בעברית אני מאמין שהכל ישתנה

    • מור מריג'

      תודה שקראת, צחי. אבל זה בדיוק העניין, אין ממש סיבה להרתע. וזה לא קשור בהכרח לתוכנת קישורים, יש עוד הרבה דברים מעבר לקישורים שצריך לבצע מבחינת אופטימיזציה (ממש כמו בכל אתר אחר).

  12. נהניתי מאוד לקרוא למרות שאין לי כל ידע בקידום אתרים, ואין לי שום תכניות להקים אתר עסקי בקרוב.
    כל נקודה מועברת בתמציתיות הנדרשת ובאמצעות דוגמאות ברורות, ובאופן כללי כתוב היטב.
    אפילו לקורא ההדיוט (כדוגמתי) יש מה ללמוד מהכתוב.

  13. כתבה מעמיקה וטובה, אני מחזק את כל האמור בה מנסיון אישי. הצלחנו לקדם אתר חנות של מותג אופנה חדש במילים תחרותית בתחום בגדי הים בעונת קיץ 2016 ואף הגענו למקום ה1 באורגני בUK ומילים אחרות נכנסו לעמוד הראשון. זאת, לאחר העדכון המאוד משמעותי שבוצע במערכת. סברתי שגוגל נטה חסד לשינויים שוויקס הכניסו באותה תקופה, בעיקר בקישורים הידידותיים וב301. עדיין היתה להם בעיה במדידות של ערכי העסקאות בחנות ובעיות של תצוגה במעברים בין עמודים, באגים שדיווחתי טופלו, מלבד מה שלא טופל.

    מסיבות של צמיחת דרישות העסק מניהול החנות שהכניס אתגרים שוויקס פשוט לא עמד בהם, כמו הכנסת שירותים של צד 3 וגם בעיות שהיו באחסון, שכבר צוינו למעלה, נאלצנו לעבור למערכת בקוד פתוח.

    מסקנותיך לגבי וויקס נכונות מאוד, לעסקים קטנים מאוד ולמקצועות חופשיים שמעולם לא בנו אתר, זו אופציה בטוחה ושפויה בשוק בניית האתרים בישראל (ובעולם) וכמו בכל דבר, מידת ההשקעה בתוכן ובחווית המשתמש תקבע את ההצלחה של האתר ולא החסרונות שלה, לעומת מערכות אחרות.

  14. פוסט מעולה, גם אני יכול להעיד ממקור ראשון שכן ניתן לקדם אתרי וויקס בהצלחה רבה. הבעיה נוצרת כאשר צצים צרכי CRO בצורה של פונקציונליות חדשה או שינויי UI (באתר קיים) – לא ניתן לעשות הרבה עם WIX. אני מתכוון לשינויים כמו: שדות בטפסים (סדר, עיצוב, הולדרים), "עברית כהלכה", הודעות שגיאה מותאמות אישית וכו'…
    שוב, אם מדובר באתר פשוט מאוד עם מספר טלפון או טופס ברירת מחדל (מחדל!) ליצירת קשר – יכול לעבוד נפלא.

    ובלי קשר, בכל פעם שאני נזכר שהחברה ישראלית – מתמלא בגאוה

    • מור מריג'

      נכון? גם אני (:
      ואתה צודק. חלק מהחסרונות בקוד סגור זה שאין ממש גמישות. מי שהדבר לא קריטי לו – יסתדר שם יופי.

  15. מבחינתי, הכתבה היא כן מגמתית ובעד WIX.
    ברור שלוויקס ישנם יתרונות. קלות עבודה ועיצוב out of the box היא הגדולה שבהם, העובדה שאין צורך בידע טכני.. כמובן.
    אך הניסיון שלי עם וויקס, לאורך השנים, רע ומר ואני עוסק ב-SEO כמקצוע מעל 10 שנים.

    בשעתו, פנה אלי לקוח בבקשה שאבדוק עבורו מדוע האתר שלו עף מהתוצאות. לתדהמתי הטמיעו בוויקס תג קנוניקל המפנה לדף הבית, מכל דפי האתר. וחשוב לי לציין שמבחינתי, העניין הזה לא נפתר מהר, גם לאחר שהטענות הועלו…
    היו פעמים שהתשובות שקיבלנו מהתמיכה לשאלות שנשאלו היו לא מקצועיות (בראיית SEO)

    בעידן שפייסבוק מציינת שהיא "מקדמת" יותר אתרים שנטענים בפחות מ-3 שניות וגוגל, בגישת ה-mobile first שלהם ומסמך ההמלצות שמסביר איך לגרום לאתר להיטען (מובייל) בפחות משניה, אין מצב שאני עובד עם וויקס כרגע. ומי שמבין (גם כאלו שכבר שטחו את טענותיהם לעיל) יודע. מהירות זה לא רק תמונות. סורי.

    אז אולי לקידום עסקים קטנים יחסית זה מספיק ואני מניח שבSEO כמו בSEO שתמיד אפשר להראות מקרי קצה בהם הבלתי אפשרי הפך לאפשרי ב"זכות" וויקס.

    בנוסף, עסקים לא עושים רק SEO. מה עם פרסום ממומן??

    במרוצת השנים היו כמה פעמים שבדקנו יישום שלבקשה לגיטימית לגמרי: למדוד במדויק את הפרסום. קוד המרות מה שהתברר שוב ושוב אפילו קוד לא ניתן היה להטמיע כמו שצריך. בטח שלא קוד בהתאמה אישית אלא דרך כל מיני פתרונות ביניים שבעיני, מצ'וקמקים אם הם בכלל עובדים.
    אני מדבר על 2016. לפני שנה. לא בתחילת שנות ה-2000.

    יכול להיות שהם כבר סידרנו את העניין אני מבין שעושים שיפורים וכל הכבוד.

    אני, כרגע, לפחות, מעדיף לא לעבוד עם אתר וויקס. מבחינתי האלטרנטיבות טובות יותר בציון הסופי.

    כמו כן, יש אנשים שנכוו מספיק בשביל לא לחזור ולבחון את האלטרנטיבה. כמו שישנם אנשים שלא יחזרו לעבוד עם חברת סלולארי מסוימת שלתחושתם, דפקה אותם או, בהנחה והחברה עדיין הייתה קיימת, היו נותנים לילדים שלהם "רמדיה".

    • פבל ישראלסקי

      אך הניסיון שלי עם וויקס, לאורך השנים, רע ומר ואני עוסק ב-SEO כמקצוע מעל 10 שנים.
      אז השאלה היא האם אתה שופט אותם עכשיו על סמך הנסיון שלך לאורך השנים?

      • הי פאבל,
        כפי שציינתי, ראוי שכל בעל עסק או מקדם יעשה את השיקולים שלו ובהתאם ללקוחות שלו, תקציבי הקידום, תחרותיות..
        בסופו של דבר צריך לשקלל את כל הפרמטרים להחלטה.

        בכל הקשור ל-SEO שאני מעורב בו, אני מרשה לעצמי להיות סלקטיבי באשר למערכות שאני עובד איתם ומעדיף לעבוד עם מערכות שהוכיחו את עצמם בעיני וכאלו שנותנים לי שליטה רבה יותר ומענה טוב יותר.
        אז לשאלתך, כן. כרגע אני "שופט" כרגע על סמך ניסיון העבר. חלק, כאמור על בסיס מעקב לאורך השנים. חברה שלא נותנת מענה בסיסי לפרסום נכון ולא נותנת את המענה הזה למרות תחנונים של לקוחות לאורך שנים, לא הייתי רוצה להיות תלוי בחסדיה ברגע האמת.
        אני נותן הזדמנות אחד, שתיים, שלוש – לא לעד. ועם הניסיון שלי ולאחר שקראתי את הכתבה הזו לא השתכנעתי (בלשון המעטה) שזו מע' שכדאי לי לבחון מחדש כרגע או להמליץ עליה. ייתכן וזה ישתנה בהמשך. אני מודה שאני סקפטי בעניין הזה.

        ושוב, אני לא חושב שכולם צריכים לפסול את זה והצרכים הם אלו שצריכים להכתיב בסופו של דבר. ישנם מספיק סיבות טובות מדוע אתרים בתחומים תחרותיים יבנו במער' בה השליטה הניתנת לך מלאה מאשר באמצעות מוצר מדף שכזה. כמו שישנם גם מספיק סיבות טובות מדוע בעל עסק קטן שמחפש לבנות אתר תדמית בזול יבנה אותו בוויקס.

  16. כתבה מעניינת. תודה

    האם אפשר לקבל המלצות לקידום אתרים בעברית?
    במידה ואני רוצה להיחשף רק עבור חיפושים העברית
    למשל האם עדיף לתת שמות לדפים בעברית או באנגלית.
    מה לגבי ALT TEXT לתמונות…

    תודה

    • מור מריג'

      הי,
      תודה(:
      אם אתה פונה לקהל ישראלי בלבד – ALT TEXT בעברית.
      לגבי שמות הדפים בURL – נתמך רק בחלק מהדפים בWIX.

  17. האם גוגל מתישהו תואהב אתרי wix? או שזה עניין סגור. אולי שווה לחכות?

    • מור מריג'

      הי, קראת את הפוסט? (;
      התשובה מופיעה בסעיף הראשון:
      "לגוגל לא אכפת איפה בניתם את האתר שלכם כל עוד תספקו למשתמשים חווית משתמש טובה ותוכן אינפורמטיבי ובעל ערך."

  18. האם זה נכון שיש בעיתיות מבחינת דירוג בחיפוש מהעובדה שוויקס לא מאפשרת כתובת url מעורבת בעברית?
    אם זה נכון, ואני פונה לקהל דובר עברית, מה ניתן לעשות לגבי זה?

  19. לצערי הרב היום גם תבניות וורדפרס נופלות בזמני הטעינה בגלל התוספים שמגיעים איתן – שבלעדיהן אין אפשרות לאדם הממצוע לבנות את האתר (אני מדבר על visual composser) . וכן, העובדה שוויקס קוד סגור משאיר אותה מאחור נוכח השינויים הקיימים כיום (סימון סכמטי כדוגמה)

  20. היי מור ,
    כתבה מאד עניינית ומקצועית, נהנו לקרוא את הכתבה הבאת לנו המון חומר למחשבה בהמשך הדרך,

    תודה רבה צוות קורנגה :)

  21. אלישבע נירוקום

    כתבה מעולה. נשמע שבאמת WIX הצליחו להתקדם ולפתור הרבה מהבעיות שהיו להם, אבל בשורה התחתונה כמו שאמרת- זו לא בחירה ראשונה. מבחינתנו בסופו של דבר הכי נוח לעבוד עם וורדפרס… יהיה מעניין לראות אם WIX יצליחו להציב אתגר אמיתי בפני WP

  22. פבל בתגובות הפכתה לסנגור של וויקס :) מה נהייה?
    שורה תחתונה, מדובר בפלאטפורמה סגורה, מוגבלת ביכולות, לא מספיק טובה ל SEO לא בגלל שחסר שם משהו ספציפי, פשוט כי אין אפשרות שליטה מלאה בכל מה שדרוש מבחינה טכנית כי אתה מוגבל טכנולוגית. המערכת עובדת לפי איך שהיא עובדת וזה מצב הנתון.
    אם אני רוצה לבצע שינוי טכני ששולח פינג לשרתים מסוימים וכו' אני לא יכול. דוגמא..

    Wix רחוקה בשנות אור מ WordPress ואני אפילו לא מדבר על זה שהם עתיקו מוורדפרס קוד ללא קבלת זכות על כך והפרו רישיון GPL – אפשר לקראו על כך בבלוג של Matt (יוצר של וורדפרס)
    https://ma.tt/2016/10/wix-and-the-gpl/

    נכון הכתבה לא בא להשוות בין 2 המערכות אבל ההשוואה היא לגיטימית כי וורדפרס היא פלאטפורמה פופולרית למדי שהיה לפני וויקס. בסופו של דבר הכתבה היא מגמטית מאוד עד גבול הפרסומת עם ניסיון לנקות את השם הרע שיש לוויקס במבט ה Seo ובכלל בתחום הפרסום. אין חברה שממליצה לעבוד עם וויקס בתחום הקידום ופרסום.

    ולא רק וויקס, מערכות שמתבססות על קוד סגור, שיושבות על שרת של החברה ולא ניתן לגעת בה בקוד ולבצע שינוים הדרושים, בעיתי לכל הפחות בעיניי. כמו שלא תבנה בניין על קרקע ששייכת למישהו פרטי אחר כך גם בתחום אתרים. אתר אינטרנט הוא נדל״ן לכל דבר. החברה נסחרת בבורסה, יום אחד לא תוכל לגייס כספים ממשקיעים או יהיה פשיטת רגל, יהיה נפילה המונית של אתרים וזה סיכון. עד כמה זה יקרה? בתקווה שלא אבל למה לעסק לקחת את הסיכון הזה מלחתחילה שיש פתרון בדמות הוורדפרס?

  23. יפה מאוד מור נכון להיום אני מקדם אתר וויקס כבר 3 שנים הרבה השתנה בוויקס וכל הזמן הם מתפתחים בתחום קידום האתרים, נכון יש חסרונות אבל האתרים של וויקס בהחלט נראים הרבה יותר טוב מוורדפרס.
    אני לא מנהל פה מאבק ולא חלק ממאבק כל האתרים שלי בנויים וורדפרס, אבל אם אנשים רוצים לבנות בוויקס כי הם לא רוצים לשלם הרבה כסף על אתר וורדפרס, אז וויקס היא בחירה מוצלחת גם מבחינת קידום. שמחתי לשמוע שיש עוד אנשי שעונים לאתגר קידום אתרי וויקס .
    מאמר מצויין

  24. אחלה פוסט.
    כמעצבת נתקלתי בלא מעט מקדמים שממש ביאסו לקוחות שהיו מאד מרוצים ונרגשים מהאתר החדש שלהם עם נאום ה"זו קטסטרופה שהאתר שלך בוויקס" והוציאו להם את החשק מקידום האתר בכלל.
    לקוחה אחת שלי אף הגדילה לעשות וויתרה על אתר חדש דנדש שעוצב עבודה בוויקס לטובת עיצוב ובניייה מחדש בוורדפרס וכעבור חצי שנה גילתה שזה לא עזר בכלל *בכלל* בקידום בפועל.
    נתקלתי בעסקים קטנים שוויקס היא פתרון מושלם עבורם כי אין להם אוריינטציה דיגיטלית בכלל ואין שום סיכוי שהם היו מצליחים לתפעל וורדפרס (או לשלם למתכנת בכל פעם שרוצים לעדכן משהו קטן באתר).

    עכשיו השאלה החשובה היא האם ואיפה ניתן למצוא מקדמי אתרים טובים שכן עובדים עם וויקס ולא יטנפו על הפלטפורמה באזני הלקוח.

  25. קראתי כל מילה.
    ושאלתי, מדוע וויקס לא מתאים לאתרי קניות? מבחינת מה? דווקא די התרשמתי לטובה
    תודה!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

שתפו את הפוסט עם חברים