רימרקטינג בפייסבוק, פילטרים בטוויטר, תוצאות מקומיות במראה חדש ועוד

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

גוגל בוחנת מראה חדש לתוצאת חיפוש מקומית בודדת

לפוסט המקורי בבלוג של Bluementhals

בחור בשם מייק בלומנטל שם לב שגוגל מתחיל להחזיר תוצאות מקומיות מסוימות במבנה שמזכיר את גרף הידע ולא בצורת הבלוק המוכר של מספר תוצאות. התופעה מתרחשת רק כאשר מדובר על מקום ספציפי, וכמו שאפשר לראות בתמונה, כל התוצאות האורגניות הראשונות למעשה מפנות אל אותו המקום.  כמו כן, התוצאה מופיעה תמיד בהתבסס על השאילתא עצמה ובלי קשר למיקום הספציפי של המשתמש אותו הוא הגדיר. ההצגה בפורמט החדש עובדת גם על מותגים בינלאומיים כגון AVIS, אבל רק אם מדובר על חיפוש של סניף ספציפי.

תוצאה מקומית בודדת

טוויטר מציעה פילטרים לחיפוש: וידאו, תמונות, אנשים ועוד

לפוסט המקורי ב- Search Engine Land

טוויטר הולכת צעד נוסף קדימה בהפיכתה למנוע חיפוש אפקטיבי ולא רק לרשת חברתית ומציגה פילטרים חדשים לחיפוש: חיפוש תמונות, קטעי וידאו, אנשים, כמו גם חיפוש מתקדם אחר אנשים שאתם עוקבים אחריהם או ציוצים שנכתבו ליד מקום מסוים. לפי התמונות שפרסמה טוויטר, ניתן להניח שהחיפוש החדש יהיה בולט יחסית וימוקם גם בסרגל הצידי (זאת לעומת החיפוש הנוכחי שמופיע למעלה).

לפי SEL, למרות שלא ממש ברור כמה אנשים מחפשים בתור Twitter, לפני נתונים מ – 2010, מדובר בלא פחות מ – 800 מיליון שאילתות ביום, ואפשר רק להניח שהמספרים גדלו מאז, במיוחד מכיוון שכיום כבר לא ניתן לחפש בזמן אמת בגוגל.

כמו תמיד, בארץ לא ממש רואים עדיין את העדכון, אבל ב – SEL כבר בדקו אותו על תוצאות הסופר בול בהצלחה:

פילטרים בטוויטר

לא רק חיפוש, אלא גם מסחר אלקטרוני

לפוסט המקורי באתר <re/code>

החיפוש המשופר לא היה הדבר היחיד המעניין השבוע שהגיע מכיוון טוויטר: אתר למכירת פריטים מעוצבים בשם Fancy.com פרסם תמונה ממנה ניתן ללמוד אודות אפשרות מסחר אלקטרוני חדשה שטוויטר צפויה אולי להשתמש בה: אפליקציות רשמיות של טוויטר יזהו ציוצים מיוחדים המסומנים כציוצים מסחריים ויציעו למשתמשים לקנות את המוצרים שמוזכרים בהם מבלי לצאת מהאפליקציה.

למרות שהתמונה לא אושרה על ידי אף אחד מן הצדדים  ובהחלט יכול להיות שהיא בסך הכול סקיצה של אתר fancy.com, יתכן שהיא אכן מבוססת על הצעה אמיתית של טוויטר למפרסמים נבחרים.

לחצו על התמונה להגדלה:

איקומרס בטוויטר

גם פייסבוק נכנסת לזירת השיווק מחדש

לפוסט בבלוג לעסקים של פייסבוק

הכרזה חשובה מצד פייסבוק המציבה את החברה בחזית אחת מול אפשרות הרימרקטינג של Adwords: מעתה כל מי שברשותו אתר אינטרנט או אפליקציה, יכול לשלב בהם קוד של פייסבוק שיזהה את הגולשים שמשתמשים בהם ויגדיר אותם כקהל יעד נפרד, כך שיהיה אפשר להפנות אליו פרסומות מותאמות אישית בכל ערוצי השיווק של פייסבוק. אפשרות חדשה נוספת שתקל על התהליך היא סוגים חדשים של כפתורי קריאה לפעולה :Sign up , Book Now, Download Shop Now  ו-Learn Now.

 פייסבוק אגב, קוראת לטכנולוגיה הזו בשם Remarketing Pixel (אולי מכיוון שהקוד מוסיף פיקסל בודד לעמוד?), ומכך ניתן להבין שלגולשים עצמם עדיין לא יהיה ברור מתי ואיך בדיוק פייסבוק עוקבת אחריהם. בהקשר הזה, יש לציין שגוגל לפחות דורשת מכל האתרים ששותלים עוגיות אצל המשתמשים שלהם על מנת לבצע שיווק מחדש לציין זאת מפורשת במדיניות הפרטיות שלהם.

על הקלות שבה אפשר להתחזות לחברות וגופים בפייסבוק

לפוסט המקורי בחורים ברשת

אם גם אתם נתקלתם במהלך סוף השבוע החולף בתמונה המציגה כביכול התנהלות בלתי הולמת ואף קללות של העמוד בעמוד הרשמי של  סלקום בפייסבוק כלפי לקוחה ממורמרת של החברה, אז כדאי שתדעו שלסלקום אין כלל עמוד כזה וכנראה מדובר בעמוד מפוברק או גרוע מכך, יוזמה פרטית של מישהו שמנסה להפנות לידים לחברה. בכל אופן, החלק העצוב הוא שהלקוחה עצמה היא לקוחה אמיתית בשם תרצה אלמליח שהזדעזעה מהתגובה גם לאחר שהיא הבינה שהיא כנראה לא הגיעה משום גורם רשמי בחברה.

 ״זה פרסום חינם ואנשים תמימים שופכים את חמתם במקומות האלה, מתוך אמונה שכך תגיע ישועה למצבם״ היא אומרת ולמעשה מדגישה את הנקודה הבעייתית כאן: למרות שפייסבוק טוענת שכל עמוד יכול לאמת את עצמו, בפועל מעט מאוד עסקים שעושים זאת, בוודאי בארץ, כך שכל אחד יכול לקחת לוגו או אייקון מכל חברה שהיא ולהקים בעבורה עמוד מזויף, במיוחד במקרים כמו זה של סלקום בו לחברה עצמה אין פעילות בפייסבוק, לפחות לא במישור הגלוי.

 אגב, לפי בדיקה שלנו, העמוד הקיים כבר לא מופיע בתוצאות החיפוש של פייסבוק, למרות שמישהו כבר הזדרז להקים דף חדש, אך הפעם במבנה של דף קהילתי ולא דף עסקי.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

16 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
31
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
72
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
90
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
106
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
46
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105061
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99626
מדיה חברתית
בן אורן
87795
קידום אתרים
דנה רוזן
82473
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

16
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.