רימרקטינג: איך לשווק כמו סת' גודין וד"ר רוברט צ'אלדיני (ביחד) | AskPavel
קידום אתרים » פרסום באינטרנט » רימרקטינג: איך לשווק כמו סת' גודין וד"ר רוברט צ'אלדיני (ביחד)
רימרקטינג
קרדיט: http://www.brandautopsy.com/2005/05/all_marketers_a.html

רימרקטינג: איך לשווק כמו סת' גודין וד"ר רוברט צ'אלדיני (ביחד)

הנה הסיבה למה לגוגל היה כל כך חשוב לעשות קורס רימרקטינג… סת' גודין הוא אחד המשווקים הגדולים החיים כיום. בכל שנה, סת' גודין כותב את הספר המצליח ביותר בשיווק. ד"ר רוברט צ'אלדיני לעומת זאת, הוא אחד הפסיכולוגים החיים המוערכים ביותר. המחקרים שלו תרמו רבות לפיתוח הפסיכולוגייה של השיכנוע. הנה מה שקורה כשמשלבים בין התיאוריות של שניהם…תודה ליגאל פינס על עוד פוסט מעורר השראה, יגאל הבמה שלך!

העולם על פי סת' גודין

בעולם של היום, כולם כבר נחשפו לקמפיינים דרך האימיילים. היום זה כבר דבר נדוש. כל חברה עושה את זה. כל ילד בן 12, נרשם לתוכנת דיוור ומתחיל לדוור. רבים לא יודעים, שעל האופן בו אנו עושים Email Marketing כיום חתום לא אחר מאשר סת' גודין (האליל האישי שלי).

בשנת 2003, הוציא סת' גודין את רב המכר Permission Marketing. הספר מומלץ מאוד לקריאה, ובכל זאת, על מנת לא לפספס את הנקודה, אני אסכם את הרעיון המרכזי בספר. הרעיון המרכזי מדבר על "בקשת רשות" מהלקוח לשווק לו. בגדול הנקודה של סת' גודין היא, להציע ללקוח להיכנס לתוך תהליך מכירה על ידי הזנת פרטים. לדוגמא: משלוח קטלוג באופליין, או סתם איזה שוחד חוקי דוגמת איבוק. כיום זה טריוויאלי, כשהוא כתב את הספר, זה לא היה כל כך טריוויאלי.

בשנת 2008, הוציא גודין את תיאוריית ההמשך שלו. רב המכר Tribes (וידאו מומלץ לכולם). גם כאן אני אקל עליך. הרעיון המרכזי של הספר, הוא ליצור "שבט" של אנשים ולשווק רק אליהם. הטענה היא, שהשיווק צריך להיות מיועד רק לחברי השבט. אנשי השבט בעצמם, תמיד ידאגו להגדיל אותו…

המודל המוצלח ביותר לשיטת שיווק זו, זה כמובן Apple. חברת Apple משווקת בעיקר לגרופיז שלה ואלה מפיצים את הבשורה. גילוי נאות: אני חובב מיקרוסופט מושבע, והשותף שלי פליקס (גרופי מושבע של אפל). פליקס שיכנע אותי להפוך לצמחוני ולתת צ'אנס לתפוח. אני החלטתי לפתוח את הראש ולתת להם 30 ימי חסד, החל מיום ראשון. אם זה לא יצליח, יש מצב שאני מוכר את המקבוק אייר החדש שלי (13"). 🙂

למונח "שבט" כפי שמגדיר אותו גודין יש שתי משמעויות:

  1. שבט – במובן שהבנת. כמו שאפל עושים עם הגרופיז. משהו שמתחקה אחר מודל שיווק די דומה של 1,000 מעריצים אמיתיים של קווין קלי.
  2. קהל יעד – בואו נודה בזה. לא לכולם יש 1,000 מעריצים אמיתיים. הפרשנות השנייה היא ששבט יכול להיות קהל יעד פוטנציאלי. או אם תרצו ה-"1,000" אנשים שיש להם את הפוטנציאל הכי גבוה להפוך ל-1,000 מעריצים אמיתיים. 1,000 זה מס' סמלי, כן? משהו שעוקב אחר התיאורייה של הסוציולוג אוורט רוג'רס שנקראת התפשטות הרעיונות (Diffusion of Innovations).

גילוי נאות 2: מי שנחשף מכם ומי לא, זו בדיוק שיטת השיווק בה אני משתמש לקידום VisionCamp, הכנס של "השבט" שהקמתי. שעוסק בנושאים מתקדמים בטראפיק ומוניטיזצייה.

אבל איך מרכיבים את השבט שלי? איך אני מוצא את קהל היעד הפוטנציאלי?

העולם על פי ד"ר רוברט צ'אלדיני

ד"ר רוברט צ'אלדיני תרם רבות לפסיכולוגיית השכנוע. לעניות דעתי הוא תרם תרומה גדולה גם לעולם השיווק. אני באופן אישי חושב ששיווק זה פסיכולוגייה פרקטית. בעולם של היום, ניתן בקלות לבדוק תיאוריות פסיכולוגיות במנגנוני תגובה ישירה באינטרנט.

הפוסט הזה לא מוקדש לכל הניסויים הפרקטיים שערכתי על התיאוריות של הדוקטור. נשמור את זה לפוסט אחר. בפוסט הזה אני רוצה להתמקד בתובנה אחת שלו. התובנה אומרת ש-"ניתן לצפות מאנשים שימשיכו לשמר את האופי שלהם וימשיכו לנהוג בהתאם לפעולות שלהם".

הנה מה שזה אומר בתכלס:

ממחקרים נוספים שקראתי (גם של הדוקטור וגם של דוקטורים אחרים), ניתן להסיק אפילו יותר מזה:

  • צרכנות זה עניין של אופי – 80% מהרכישות באינטרנט, מתבצעות על ידי 20% מהאנשים (בעיקר נשים אמריקאיות בגילאים 35-50).
  • נקיטת פעולות מסויימות זה עניין של אופי (יש אנשים שמורידים מהאינטרנט, ויש אנשים שלא).
  • אם בנאדם מחוייב לתהליך, זה לא משנה איפה הוא התחיל אותו (די מסכם את 2 הנקודות הקודמות).

אנחנו מתחילים להתקרב אל נקודת הרתיחה… אז השארו קשובים…

איפה סת' גודין טעה? ומה צ'אלדיני אומר על כך?

בספר Permission Marketing סת' גודין מדבר בעיקר על שיווק במיילים. אבל שיווק במיילים, זה תחום מאוד בעייתי. קודם כל המס' של הפתיחת מיילים נמצאים בירידה מתמדת. אנחנו חיים בעולם שמעודד הפרעות קשב וריכוז. בשלב מסויים, אנשים מפסיקים לקרוא מיילים.

נוסף על כך, המחקר של הדוקטור משבש קצת את הרעיון של שיווק במיילים. המחקר של הדוקטור מוכיח שניתן לצפות ממישהו שינקוט תמיד באותה הפעולה. אבל מה אם המישהו הזה, הוא קהל יעד מאוד פוטנציאלי ל-"שבט" שלנו, אבל הוא לא אוהב מיילים.

גילוי נאות 3: עבדכם לא סובל מיילים. עבדכם קורא/סורק את המיילים שלו רק בשביל לראות שלא תובעים אותו על העתקת תכנים או סוגרים לו את האקאוונט באדוורדס… דברים כאלה… חוץ מזה אני קורא מיילים פעם בחודש.

בספר Tribes, סת' גודין מדבר על כמה ערוצי שיווק חדשים כמו טוויטר ופייסבוק וכלים דומים לניהול מאגר לקוחות. ומה הדוקטור אומר על זה? מה אם הקהל יעד הממש פוטנציאלי הזה לא סיגל הרגלי קנייה דרך ה-Social, מה קורה אז?

איך בכל זאת אנחנו יכולים לאגד את השבט שלנו?

העולם על פי גוגל?

כמו שאין וויכוח על הצטיינותם של סת' גודין ודוקטור רוברט צ'אלדיני, כך אין וויכוח על היותה של גוגל אדוורדס, פלטפורמת הפרסום היעילה והמתקדמת ביותר בעולם.

אי שם בתחילת שנות ה-2000 גוגל התחילו להריץ את מנוע ה-PPC שלהם. המנוע חידש כמה דברים, אך הקונספט היה זהה למה שהיה מוכר באותה התקופה. משווקים היו קונים מילות מפתח, והכל היה טוב ויפה.

לקראת סוף שנת 2008, גוגל ביצעו גל גדול מאוד של שינויים ברשת התוכן שלהם (Display Network). בתור אחד שהיה מהחלוצים בתחום רשת התוכן, אני יכול להגיד שהשינויים היו מדהימים. עכשיו במקום מילות מפתח, משווקים התחילו לריב על אתרים, עמודים פנימיים בתוך אתרים, קטגוריות תוכן.

לפני שנתיים בערך, גוגל שמו לב לתופעה מאוד מעניינת. גוגל שמו לב, שיש קרבות גדולים בין משווקים על אתרים ספציפיים מאוד באינטרנט. מה שהכי מעניין הוא שהקמפיינים בכלל לא קשורים לנושא האתר שבו מפרסמים.

פתאום התחילו קרבות בלתי ברורים על אתרים כמו אתרי מזג אוויר, אתרי רכילויות, אתרים של רפובליקנים ועוד הרבה דוגמאות הזויות…

והתשובה לשאלה מדוע, טמונה כמובן במחקר של הדוקטור. זוכרים את מה שכתבתי שנשים בגיל 35-50 הם הבזבזניות הכי גדולות באינטרנט? אז הן נמצאות באתרים הללו.

גוגל הבינו, שהקרב הוא על עיניים ולא על נושאים. ואותן הנשים שיושבות על ה-Slot Machines בווגאס, הן אלה שקונות נעליים בערימות ב-Zappos וזה בדיוק אותן הנשים שעושות ביטוח רכב ומזמינות כרטיסי אשראי חדשים בשביל לממן את כל הטירוף הזה…

וכשגוגל מחליטים להכנס לפרטיות של אנשים, אין עליהם… פשוט אין…

סת' גודין + ד"ר רוברט צ'אלדיני + גוגל = הרבה Love

אנחנו מתקרבים לסוף הסאגה הזו. הסוף חודר לפרטיות של הלקוחות בדיוק כמו שגוגל אוהבים, אבל אם עושים את זה בחכמה גם המשווק, גם השבט וגם המועמד להיקלט בשבט יכול להרוויח.

מדובר ב-REMARKETING. שידוע גם כ-RETARGETING. למען האמת זה קונספט די עתיק ולא חדש, פשוט גוגל בחרו לממש אותו בדרך הגוגלית שלהם. יכולתי ישר לצלול למים העמוקים, אבל העדפתי לעשות Build Up לרגע הזה…

מהשם אפשר להבין הכל, מדובר בשיווק חוזר. למעשה זה האופצייה לשווק מחדש לאנשים שכבר נחשפו למסרים השיווקיים שלנו. להציג מסרים חדשים, זוויות שיווק חדשות ועוד…

בפלטפורמה של גוגל (יש עוד פלטפורמות אבל אני אדבר עליהם רק בסוף, בינתיים נתמקד בגוגל), יש 2 דרכים לעשות רימארקטינג:

  1. לפרסם לרשימות מפולחות מראש, שגוגל באדיבותם (או יותר נכון באדיבות ה-Analytics שלכם) הכינו לנו.
  2. לפלח קהליי יעד בעצמנו.

אני מעולם לא השתמשתי ברשימות המפולחות מראש של גוגל, אלא תמיד מפלח את "העיניים" המיועדות בעצמי.

הנה המתודולוגייה הכללית של פרסום חוזר:

  1. יוצרים רשימת פילוח (צריך להחליט כמה זמן בנאדם יישאר ברשימת הפילוח) בעזרת קוד שגוגל נותנים.
  2. יוצרים קמפיין ברשת התוכן של גוגל.
  3. מוסיפים מודעות (באנרים או טקסט) לקמפיין כמו בכל קמפיין רגיל.
  4. עבור כל אדגרופ, מגדירים את רשימות הפילוח עבורן יופיעו המודעות.
  5. מוסיפים רשימות שעבורן לא יופיעו הפרסומות. כמו Negative Keywords רק עבור רשימות פילוח.

אנחנו מתקרבים לחלק הממש מעניין.

הסוד הוא בפילוח

בספר אומנות המחלמה, שנג טסו קובע שרוב המלחמות מוכרעות עוד לפני שהקרב מתחיל. כך העניין גם ברימארקטינג. החלק החשוב ביותר הוא בפילוח או בהכנה של הרשימות.

כל פילוח שנעשה, אנחנו צריכים לחשוב מה הופך את "העיניים" האלה כמתאימות ל-"שבט" שלנו? מה אנחנו יכולים לדעת על הלקוח? כיצד ניתן להחליט אם הוא מעורב בתהליך או שלא (כמו שהדוקטור אומר).

כשמדברים על דברים שאפשר לפלח, השמיים הם הגבול. הנה כמה רעיונות שאפשר לפלח:

  • פילוח על פי מקור טראפיק. אם הייתי עדיין כותב את הבלוג שלי, סביר להניח שאם היה לי כח, הייתי שומר ברשימה את כל מי שהגיע מהבלוג של פבל.
  • פילוח על פי מאמרים שנקראו. בואו נניח שיש לי מאמר מאוד חשוב באתר, ואני יודע ש-50% ממי שקורא את המאמר קונה אחרי זה. למה לא לפקסל (מהמילה פיקסל. כך אומרים סימון בשפה שלי) את הבנאדם?!
  • לפי זמן שהייה באתר. אני רוצה לשווק רק למתאימים ביותר. יש כאלה שמגיעים אליי בטעות ויוצאים מהר. כנראה שהם לא מתאימים. אפשר לפקסל כל מי שנשאר באתר לפחות 20-30 שניות ברצף.
  • לפי כמות ביקורים באתר אפשר לסמן אנשים לפי רמת ההתמכרות באתר.
  • לפי פעולות. צרכן הוא צרכן, זוכרים? אפשר לשים פיקסל ב-Thank You page. פן אם זה קנייה, או פעולה אחרת כמו הורדה.
  • השמיים הם הגבול. אפשר לפקסל כמעט כל דבר…. אם אני מביא תנועה מפייסבוק לדוגמא, אני יכול לפקסל לפי קבוצות גיל או מגדר או כל דבר אחר שפייסבוק יודע לספר לי…

תיכף אני אספר לכם על 2 קמפיינים שהרצתי באופן הזה. קודם אני רוצה לדבר על נושא חשוב לא פחות. הנושא הוא רשימות פילוח שליליות. בעיקרון, רשימות הפילוח השליליות הן אותן רשימות הפילוח הרגילות, רק שמשתמשים בהם במקומות אחרים.

הנה מה שאפשר לעשות בעזרת רשימות פילוח שליליות:

  • זוכרים שיש את הפוסט הזה, שאם מישהו קורא אותו, סביר להניח שהוא יקנה? אז אפשר לבנות קמפיין שמכוון לכל מי שפוקסל כמבקר באתר פחות מי שכבר קרא את הפוסט…
  • נניח שמישהו הוריד תוכנה אותה אתם משווקים, אבל לא קנה אותה אחרי שעברו שבוע ימים. אפשר להריץ קמפיין פרסומי {לכל מי שהוריד את התוכנה ב-30 יום האחרונים} פחות {כל אלה שהורידו את התוכנה ב-7 הימים האחרונים} פחות {כל אלה שקנו את התוכנה}. תנסו לשרטט את זה על דף בשביל להבין.
  • כמו עם היצירת פילוחים, גם בחיתוכים של הפילוחים, השמיים הם הגבול. ניתן ליצור סיפור שכל הזמן יכריח את הבנאדם לקרוא/לצפות בקטע שהוא לא צפה בו. ממש Autoresponder מבוסס רשת התוכן…

חקר מקרה #1 ברימרקטינג: קידום תוכנות

מי מכם שהיה עוקב אחרי הבלוג שלי, כשהוא עוד היה פעיל, יודע שאני עוסק הרבה בשיווק תוכנות. כיום, זה כבר לא ה-Main Business שלי, אבל עדיין נשארו לי קצת פירורים לזכר הימים הטובים.

מטעמים כאלה ואחרים, אני לא יכול לחשוף את המוצר והאתר שאני משווק. רק לשם הדוגמא בואו נגיד שזה Registry Cleaner בדיוק כמו פה.

אזהרה חמורה: שלא תעיזו לשווק היום בגוגל Registry Cleaner. אתם תקבלו Ban ל-Account שלכם על טיל. אני לא מסתכן ולא משווק את זה, למרות שיש שם (או לפחות היה) הרבה כסף.

החקר מקרה הוא שפצור למקרה דומה למה שמתואר בלינק למעלה ולקמפיין כאן: חלק א', חלק ב', חלק ג'.

הקמפיין המתואר רץ לי כבר בערך שנה (טפו-טפו-טפו) והנה מה שעשיתי בשביל לחלוב עוד את הפרה:

  1. יצרתי רשימת פילוח לכל מי שביקר באתר שלי.
  2. יצרתי רשימת פילוח בעמוד After Download. כך שיש לי רשימה של כל מי שהוריד את התכנה.
  3. יצרתי רשימת פילוח ב-Thank You Page של אחרי המכירה. כך שיש לי רשימת פילוח של הרוכשים.

* כל הפיקסולים שלי הם ל-540 יום, שזה המקסימום.

כעת, כל שנשאר לי, זה למצוא מה עוד אני יכול למכור לרשימות פילוח שלי. הנה מה שעשיתי:

  1. מצאתי מוצרים משיקים/משלימים. בעיקר לקהל יעד שזה Baby Boomers זכרים. בואו נניח שאם הייתי משווק רג'יסטרי קלינר כמו בדוגמא, הייתי בוחר: תוכנה לעדכון דרייברים, אנטי וירוס, תוכנה לשמירת על הפרטיות, וכו'… המפתח כאן הוא להתאים את התוכנה לדמוגרפייה.
  2. יצרתי עמוד נחיתה שמקדם כל מוצר בנפרד.
  3. יצרתי רשימות פילוח חדשות, לעמודי הנחיתה החדשים. באותה המתכונת כמו קודם, כך שאני אדע מי נכנס, מי הוריד ומי קנה.
  4. הרמתי קמפיין רימרקטינג.
  5. כל Ad Group ייצג תוכנה אחרת/עמוד נחיתה אחר.
  6. המודעות היו באנרים עם כפתור Download.
  7. בכל אדגרופ כיוונתי לכל שלושת הפילוחים.
  8. בכל אדגרופ דאגתי לעשות פילוח שלילי של העמוד נחיתה עצמו. אני לא רוצה לפרסם פעמיים למי שכבר ביקר אצלי.

* למה כיוונתי לשלושת הפילוחים אם הפילוח של המבקרים, מכיל בתוכו את המורידים והרוכשים? התשובה היא למטרות מעקב וסטטיסטיקה.

התוצאות היו מפתיעות…

מצד אחד לפי התיאורייה שכתבתי למעלה, צרכן הוא צרכן, ולכן היה סביר להניח שמי שימיר הכי טוב יהיה זה שגם קנה ממני כבר בעבר. אבל התוצאות היו מפתיעות. הנה הסדר של תפקוד הפילוחים מהטוב לרע:

  1. המורידים.
  2. הרוכשים.
  3. המבקרים.

ההסבר ההגיוני שיש לי הוא שבסופו של דבר, מעבר לעובדה ש{צרכן}={צרכן}, לכל אחד יש תקציב מנטאלי כלשהו לכמה כסף הוא מבזבז בתחומים מסויימים. לעומת זאת, {מוריד תוכנות}={מוריד תוכנות}. זה לא עולה כסף, ולכן נשאר תקציב לרכישות אחרות.

מעבר לזה המסקנה הכי חשובה שצריך להסיק היא Always Be Testing.

שלב האופטימיזצייה…

למען האמת לא צריך להיות גאון בשביל לעשות אופטימיזצייה. יש לנו את היכולת להגדיר CPC שונה לכל פילוח וכך נוצר מצב שעל הפילוח של המורידים, אני משלם הכי הרבה. אתם יכולים להשלים כבר את שאר התמונה…

מיותר לציין שה-Cost/Conversion שלי הוא גרושים וה-ROI מטורף, כן?

חקר מקרה #2 ברימרקטינג: VisionCamp 2012

מי שלא שמע או מכיר, כנס VisionCamp (שמתעסק בטראפיק ומוניטיזצייה) הוא הבייבי שלי. זה לא מכניס יותר מידי כסף ובכל זאת זה עושה לי טוב על הלב. אפשר להגיד שזה עסק שמבוסס על מודל העסק החברתי של מוחמד יונוס:

כמובן אני לא אשקר, הקשרים שזה מייצר לי שווים הרבה יותר כסף מכסף. בכל מקרה, זה לא Pitch מכירתי כי רוב הקונים כאן גם כך לא עונים על הקהל יעד הפוטנציאלי של "השבט" שלי.

בכל מקרה, מבלי לחפור יותר מידי, אני מתכבד להזמין אותך לאיזור ההרצאות החינמי שלנו כאן. אל תדאגו, אני לא אוסף אימיילים. הכל פתוח חינם לכולם, לא צריך לעשות בשביל זה כלום…

בואו נמשיך, אני רוצה לספר לך כיצד אני משווק את הבייבי שלי. כמו שאפשר להבין, אני עושה את זה עם רימארקטינג. גם בשנה שעברה שיווקתי את הבייבי שלי ברימארקטינג. הנה פוסט שכתבתי בשנה שעברה על רימארקטינג ועל אופן השיווק של הכנס. עברה שנה והפוסט עדיין מאוד רלוונטי.

השנה, השיווק שלי ברימארקטינג קצת יותר מתקדם. כמו שאמרתי בהתחלה-בהתחלה-בהתחלה, הקרב כאן הוא על עיניים. אבל לא סתם על עיניים, אלא על עיניים מתאימות. אז איך אני יכול לדעת אילו עיניים מתאימות מבחינה דמוגרפית ומבחינה פסייקוגראפית?

התשובה היא, כמובן שעל ידי השבט הקיים שלי. במהלך ה-4 שנים שהייתי כותב את הבלוג שלי, נוצר לי סוג של Following. אנשים שמכירים את התכנים שלי. אנשים שיודעים מה האמונות שלי ומה הערכים שלי. אלו בדיוק האנשים שאני מכוון אליהם.

כשמדברים על Following יש כמה סוגי Following. יש כאלה שהם "שלום, שלום שיווק באינטרנט", ויש כאלה שהם "עזבו אותי בשקט, אני לא הולך לישון עכשיו, יש לי קמפיין חדש להרים". אני רוצה את ה-Hard Core. את אלה שעושים. אז איך אני באמת יכול לפלח קהל יעד כזה?

ובכן, שום דבר לא מושלם. אני יכול לנחש, אבל הנה רשימות הפילוח שעשיתי:

  1. כל מי שביקר בשנה האחרונה בבלוג.
  2. כל מי שביקר אי פעם באיזור השאלות-תשובות בבלוג.
  3. כל מי שביקר 5 פעמים בבלוג.
  4. כל מי שביקר 10 פעמים בבלוג.
  5. כל מי שביקר 20 פעמים בבלוג.
  6. כל מי שביקר 50 פעמים בבלוג.
  7. כל מי שביקר 100 פעמים בבלוג (מסתבר שיש כאלה שהם לא אני).
  8. כל מי שהגיב בבלוג.

כמוכן, יצרתי את רשימות הפילוח הבאות באתר של VisionCamp:

  1. כל מי שביקר באתר של VisionCamp בשנה האחרונה, אבל לפני ההכרזה על VisionCamp 2012.
  2. כל מי שביקר באתר אחרי ההכרזה על VC2012.
  3. כל מי שביקר 5 פעמים באתר לאחר ההכרזה.

* גם כאן, כל הקוקיז הם לתקופה של 540 יום.

הקמפיין עצמו…

בגלל שבנוסף לרימארקטינג היה לי גם קמפיין מיילים וגם קמפיין בפייסבוק, החלטתי להתמקד רק על אנשים שביקרו 10 פעמים ומעלה בבלוג שלי…

הכשל בהנחה המוקדמת…

אוקיי, אז מהר מאוד ההנחה המוקדמת שלי, שמי שמבקר הרבה בבלוג, עונה על הפרופיל משתמש שלי הייתה כשגוייה. גיליתי את זה מהר מאוד.

שאלתי כמה חברים שהם עונים על הפרופיל של הקהל יעד שלי אם הם רואים את הרימארקטינג שלי, הם אמרו לי שלא.

לכן נשברתי ושיניתי את התכנית On the fly, התחלתי לטרגט את הפרסומות לכל רשימות הפילוח שלי.

מה שגרם לתגובות מצחיקות מצד חברים שהיו איתי בצבא ובמסגרות אחרות שכן ביקרו פעם אחת בבלוג שלי אבל לא קשורים לפרופיל. היה משעשע…

את הסינון לקהל יעד שלי אני עושה באמצעות כלים אחרים שעומדים לרשותי…

הבאנרים והסינון…

מי שלא נתקל בבאנר שלי, כך הוא נראה:

הבאנר של כנס visioncamp

זוהי בעצם שיטת הסינון שלי. אני יכול לעשות Split Test לבאנרים. אני יכול לחשוב על משהו יותר סקסי לכתוב עליו, אבל אני לא. אני פשוט מודיע בצורה הכי בנאלית ולא מושכת שיש על ה-VisionCamp הקרב ובא.

אני יוצא מתוך נקודת הנחה שמי שילחץ יהיה מי שיזדהה עם הלוגו של הבלוג שלי, או הלוגו של VisionCamp.

מבדיקות שערכתי על הקהל יעד שנרשם, שיטת הסינון הזו עובדת מצויין והרבה מעל המצופה…

מסקנות…

המסקנה הראשונה היא בהחלט מדהימה. אמנם כתבתי על זה למעלה, אבל מדהים לראות איך זה עובד בפועל. איך זה עומד במבחן המציאות.

את הקמפיין הזה לא הפעלתי מההתחלה. קודם מכרתי כרטיסים לרשימת התפוצה שלי. שנוצרה בעיקר מכאלה שהיו ב-VisionCamp הקודם או במיטאפים חינמיים שאירגנתי במהלך השנה האחרונה… לאחר שהסתיימה המכירה המוקדמת, העלתי מחירים והתחלתי את הקמפיין ריטארגטינג…

מה היה מדהים כל כך? שאנשים שקיימים אצלי ברשימת דיוור, נרשמו דרך הקמפיין של הבאנרים ולא דרך המייל כשהיה להם הזדמנות לקנות כרטיס ב-30% הנחה. הנתון הזה מדהים בעיניי ורק מחזק את ההנחה שצריך למצוא דרכים חדשות לשמור על קשר עם "השבט".

בכל מקרה, הנה הביצועים של הפילוחים (הביצועים הם לפי CTR  ולא לפי קונברז'נים):

  1. כל מי שהגיב בבלוג שלי.
  2. כל מי שביקר בבלוג שלי 50 פעמים.
  3. כל מי שביקר בבלוג שלי 10 פעמים.
  4. כל מי שביקר בבלוג שלי 20 פעמים.
  5. כל מי שביקר בבלוג שלי 100 פעמים.
  6. כל מי שביקר באתר הכנס לפני ההכרזה.
  7. כל מי שביקר בבלוג שלי 5 פעמים.
  8. כל מי שאי פעם ביקר בבלוג שלי.
  9. כל מי שביקר אי פעם באיזור שאלות/תשובות.

גם כאן המסקנה היא Always Be Testing.

רוב הקמפיין רץ בלי פילוחים שליליים, רק לאחרונה הוספתי את {כל מבקרי אתר הכנס אחרי ההכרזה) כפילוח שלילי…

בגדול, במידה והפילוח לא גדל באופן דינאמי, ולא מצטרפים עיניים חדשות, אז הקמפיין דיי דועך עם הזמן. ה-CTR יורד, המחירים עולים, עד שהוא מפסיק לפעול…

מה שאני עובד עליו, זה רעיון חדש שעלה לי, אבל על זה תשמעו בפוסט ההמשך (אם פבל יזמין אותי כמובן…).

איך יוצרים פילוח?

העניין הוא די פשוט. הדוגמאות יהיו באנגלית, כי אין לי מושג איך חשבון אדוורדס בעברית נראה…

1. לוחצים על Shared Library בתפריט הניווט בצד שמאל.

    Shared Library

2. מוודאים שהעץ האקטיבי על Audiences ולוחצים על New Audience.

New Audience

3. בתפריט הקטן שנפתח, לוחצים על Remarketing list

Remarketing List

4. ממלאים את השדות, כפי שמצויין בתמונה מטה:

מילוי פרטים בטופס

5. לאחר מכן, לוחצים על המילה Tag, ליד רשימת הפילוח שיצרת.

הוספת תג

6. זהו השלב האחרון, מעתיקים את הקוד הזה ומדביקים אותו בעמוד שאותו אתם רוצים לפלח.

העתקת קוד

איך יוצרים פילוחים מגניבים כמו שאני יצרתי?

אז אם רוצים לפקסל אנשים לפי Engagement או פרמטרים כאלה או אחרים, צריך לפנות ל-Webmaster שלך. בשביל זה צריך לתכנת קצת. מה שאני עשיתי, זה בעיקרון בדיקות קוקיז ב-Javascript. לדוגמא, אם רוצים לדעת אם הבנאדם הגיב מתישהו בבלוג, אפשר לבדוק אם יש לו קוקי של email או שם, או אחד הפרמטים שוורדפרס ממלא אוטומטית באיזור התגובות.

יש שני פלאגינים בוורדפרס, שעשויים לסייע לכם עם פילוחים יותר מגניבים. הפלאגינים לא נועדו לזה, אבל אפשר להמיר את דתם ואת שימושם בלי ידע טכני:

  1. What would seth godin do (כמה אירוני)
  2. Greet Box

בטח יש עוד פלאגינים, אבל אני לא מכיר…

איך יוצרים קמפיין ריטרגטינג?

מאחר וזה פוסט שלא בא ללמד גוגל אדוורדס, אלא להרחיב את הידע, אני יוצא מנקודת הנחה שמי שקורא את זה, יודע לבנות קמפיין באדוורדס. אם עוד לא בניתם קמפיינים באדוורדס, הפוסט הזה גם כך לא יעזור.

לאחר שיצרתם קמפיין באדוורדס, הנה ההגדרות החשובות (באיזור הגדרות הקמפיין כמובן):

1. חשוב להגדיר את הקמפיין שירוץ ברשת התוכן בלבד. כמוכן, חשוב להגדיר שרשת התוכן תופעל בצורה ממוקדת. שימו לב לסימונים.

הגדרת קמפיין לרשת התוכן

2. זה קטע חשוב. באיזור הזה מגדירים עד כמה הקמפיין הפרסומי שלנו יהיה מטריד. אין כאן תשובה חד משמעית ואני קבעתי שכל מודעה/באנר שלי, יופיע 12 פעמים ביום בלבד. חשוב להגדיר איזור זה, כי אם לא מגדירים אותו, בסופו של דבר ה-CTR יורד ועלויות הקליקים עולים. אין נוסחת קסם, צריך לעשות Testing עבור המס' האידיאלי לכל קמפיין.

כמה פעמים תופיע המודעה

    עכשיו, נשאר להוסיף אדגרופים ומודעות. כמו שאמרתי, זה לא קורס על אדוורדס, כך שמי שלא יודע את זה, גם כך הפוסט הזה לא בשבילו.

    לאחר שיצרתם אדגרופים, הנה איך להפעיל כל אדגרופ על רשימות פילוח:

    1. כשאתם נמצאים בתוך האדגרופ. לחצו על הטאב של Display Network, בתפריט משנה לחצו על Interests & Remarketing ובסופו של דבר, לחצו על Change display targeting.

    הגדרת רשת הדיספליי

    2. באיזור שנפתח יש לסמן את הטאב של Remarketing Lists ופשוט ללחוץ על add עבור כל פילוח שתרצו להוסיף לאדגרופ.

    הוספת פילוח לאדגרופ

      זהו, כמעט סיימנו את החלק הטכני, נשאר עוד החלק של הפילוחים השליליים.

      זה ממש פשוט… גוללים לסוף העמוד, ולוחצים על Exclusions. לאחר מכן Interests & Remarketing ובסופו של דבר Add exclusions:

      פילוחים שליליים

      החלק האחרון, הוא בדיוק כמו (2) בסעיף הקודם. רק שהפעם מוסיפים פילוחים שליליים.

      מה הלאה

      במהלך השנה/שנתיים האחרונות, הרבה שאלו אותי על Remarketing. תמיד אמרתי לכולם "מה יש לשאול על זה?", כפי שאתם רואים כל העניין הוא דיי פשוט. החלק החשוב, כמו בכל דבר אחר זה המחקר וההכנה.

      וכמובן כמו בכל קמפיין פרסומי יצירתיות ויסודות שיווקיים. ואם יש לך הרגשת חוסר ביסודות בנוגע לעולם השיווק והפרסום, כמובן שאני אמליץ לקרוא את הספרים של האחד והיחיד Seth Godin וכמוכן גם את הספר המפורסם Influence של לא אחר מאשר Dr. Robert Cialdini. משם אפשר יהיה להמשיך…

      אחרי הפוסט אורח בנושא אוטומציית SEO שכתבתי בבלוג של טל השבוע, שלחו לי עובדה מסקרנת מאוד… בממוצע, על כל 1,000 מילים שאני כותב, אני מאבד 20% מהגולשים בכל שלב. לפוסט הזה, יש קצת יותר מ-3,600 מילים. זה אומר שבחישוב גס, סטטיסטית, נשארו לי בערך 40.1%.

      תודה לך על הצומי. 59.9% ממי שהתחיל לקרוא את הפוסט, כבר לא פה. אז בואו ננצל את הבמה הזו להחכים אף יותר. להשרות האחד את השני עוד יותר. בואו נעשה Brainstorming ונחשוב ביחד על עוד פילוחים יצירתיים שאפשר לעשות.

      אז, מה הרעיון שלך לפילוח? (בתגובות, כן?)

      אודות יגאל פינס

      יגאל פינס
      יגאל פינס ("המליונר בפיג'מה") הוא בטלן במשרה מלאה, אתם לא באמת צריכים להקשיב לו. ואם בכל זאת ישתעמם לכם תקראו את הבלוג שלי בנושא שיווק באינטרנט. באמת שלא תמצאו שם מידע מועיל.

      עשוי לעניין אותך גם...

      content promotion

      Content Promotion – האם גוגל נכנסת לזירה של אאוטבריין וטאבולה?

      את האמת גם אני עדיין לא יודע, אבל מה שכן אני יודע זה שהיא לפחות ...

      97 תגובות

      1. תודה על הפרסום,

        מאז כתיבת הפוסט שידרגתי את קמפיין הרימרקטינג וכיום אני מפנה לוידאוים של ויז'ן קמפ.

        מהסיבה הפשוטה, שזה דוגל בערכי הכנס. זה חלק מהתכנית השיווקית. אנשים שיראו את ההרצאות, יהיו יותר מתאימים לבצע החלטה אם הם מגיעים לכנס.

        תודה על הבמה.

        • פבל ישראלסקי

          בכיף, תבוא תמיד 🙂

          תפסתי אותך במילה:

          "מה שאני עובד עליו, זה רעיון חדש שעלה לי, אבל על זה תשמעו בפוסט ההמשך (אם פבל יזמין אותי כמובן…)"

      2. מעניין מאוד,
        נראה לי שיש נתון שלא התייחסת אליו בסטטיסטיקות שלך והוא שפירסמת את לוח ההרצאות אחרי המכירה המוקדמת. אני לדוגמה נמצאת ברשימת המיילים ונמנעתי מרכישה מוקדמת כיוון שלא ראיתי את לוח ההרצאות.
        זה התברר, כמובן, כטעות..

        • אהלן אביבית,

          אני לא רוצה להפוך את זה לדיון על הכנס.

          אך רשימת ההרצאות תמיד הייתה שם. היא לא הייתה מסודרת לפי שעות, אך ההרצאות היו שם מההתחלה. אני יכול לשלוח לך פרינט סקרין של איך זה היה נראה.

          מאז, הוסרה הרצאה אחת ונוספו 2 אחרות.

          לגבי העיתוי, את צודקת לחלוטין. אחת הסיבות שהמחיר עולה לאחר המכירה המוקדמת, היא בגלל שצריך לשלם על פרסום עבור הבאת לקוחות נוספים.

      3. טל פריהר

        יגאל פוסט אדיר כבר הספקתי לספור השבוע את כמות הדברים המוצלחים שהוצאת מתחת לידיך, ובכוונה לא קראתי את הטיוטה של הפוסט כי ידעתי שהתמונות יהיו חסרות 🙂

        אתמול ישבתי על הנושא הזה שיש לי בו הבנה אפסית עבור איזה פרוייקט אישי שלי, ועם ה-3600 מילים שרשמת פה קיצרת לי את הזמן שהייתי צריך לשרוף לבערך 4 דקות.

      4. תפלח את מי שנשאר לקרוא את הפוסט עד הסוף… אם רק 40.1% עושים את זה, זה בטח אומר משהו, לא?

        עוד יצירת מופת בנאדם. שלישית בשבעה ימים. אני מקווה שאתה כבר עובד על הפוסט של איך כתבתי שלושה פוסטים מעולים בשבעה ימים… 🙂

        • חחחח….

          תודה על התגובה.

          האמת, זה היה מורת עצבים (או איך שכותבים את זה בלי שגיאות כתיב)…

      5. מאד האהבתי את הכתבה!

        ראיתי שחלק משיטת השיווק שלכם, זה שהעליות למי שרוצה להשתתף בכנס גבוהות יותר ככל שהכנס קרב, אתה יכול להסביר לי למה?

        • אהלן אביחי,

          תודה על התגובה.

          הסיבה פשוטה. מבחינתי שכולם יקנו במחיר הזול, כך יש פחות לוגיסטיקה.

          ככל שמתקרבים יותר למועד הכנס ונשארים עוד כרטיסים, כך יש יותר ויותר לוגיסטיקה וצריך להשקיע עוד משאבי אנוש בנוסף לתקציבי פרסום.

          העלאת המחיר האחרונה, נועדה לזרז את האנשים להרשם מראש, כי צריך לסגור עם ספקי שירות שמתמכרים לפי כמות אנשים.

      6. לא חושב שהכלל 1000/20 נכון בבלוג הזה 😉

        תודה על הפוסט המחכים!

      7. פבל ישראלסקי

        פוסט מאד מעניין, למדתי המון!
        תגיד יגאל, עד כמה אפשר לעשות דרילדאון בפילוח?
        לדוגמא – האם אני יכול לעשות סגמנטציה לפי מישהו שגם ביקר בעמוד מסוים באתר שלי וגם מילא טופס?

        או כיוון אחר בהקשר של אנליטיקס – מישהו שהגיע לאתר שלי אחרי שחיפש ביטוי מסוים בגוגל וגם היה אצלי באתר פחות מ-30 שניות….

        • אהלן פבל,

          אין גבול לרמות הפילוח. אתה יכול לעשות ככל שהדמיון עולה על רוחך…

          תסתכל על זה אחרת. הפיקסל של גוגל הוא תמונה.

          אתה צריך להציג את התמונה כשאתה רוצה לפקסל מישהו.

          הגבול שלך, זה כל מה שאפשרי בג'אווה סקריפט. עכשיו, כך בחשבון שהטראקר של אנאליטיקס כתוב בג'אווה סקריפט. לכן, עם המתכנת הנכון אתה יכול לפלח כל דבר שמצויין לך באנאליטיקס.

          רק שים לב, שיש לך כמות אנשים מספקת לפילוח. אם אני לא טועה פעם הייתה הגבלה של 500 פיקסולים לפילוח בשביל שאפשר יהיה להשתמש בו.

          עכשיו, אני לא יודע אם יש את ההגבלה הזו או לא.

      8. קובי נעים

        לא חושב שיש אנשים שנטשו את הפוסט הזה באמצע..
        סוף סוף באמת הצלחתי להבין את התהליך של Remarketing.
        אם הבנתי נכון, בעצם כל מה שהיה עד לפני שהצבתי את הפיקסל הוא חסר משמעות כיוון שגוגל לא "צילם" את אותם אנשים?

      9. ממש תודה.
        קודם ניסיתי לבד, אבל התוצאות לא היו טובות, לא הכל עשיתי כהלכה, עכשיו תיקנתי, ואני מצפה לראות שיפור.

      10. אתגר שפיבק

        אחלה של פוסט

        אשמח רק להוסיף שגוגל מאפשרים היום לעשות רימרקטינג למי שצפה בסרטוני וידאו (זה עובד מעולה מניסיון)

        הרעיון הוא שאם אתם מייצרים תוכן רלוונטי ומישהו צפה בסרטון שלכם הוא הרבה יותר "בשל" לקנות את אחד המוצרים שלכם

      11. תודה רבה, באמת פוסט מקיף ופרקטי.
        אני התחלתי לאחרונה לפקסל אנשים שמגיעים לאתרי האדסנס שלי, נראה לי כדאי מאחר שבדרך כלל באופן טבעי אחוז חזרה לאתר אפור הוא דיי קטן אז לפחות לנסות להרוויח מהגולש עוד משהו..

      12. מור הללי

        פוסט מעולה יגאל (:
        אני יכול להגיד לך שריטרגטינג זה דבר שעדיין לא עשיתי עד עכשיו.

        סביר להניח שאחרי הקריאה בפוסט ("הקצר") הזה אני אתחיל לעשות הרבה מאד טסטים..

        שוב תודה
        תהיה בקשר נשב על איזה בורגוס
        בM הדרך (:

      13. בחייכם לא יכלתם לעשות את המאמר הזה יותר קצר הוא ארוך כל כך שקשה מאוד לקרוא אותו, ואף מתיש לא היה עדיף לחלק אותו ל 2 או 4…

      14. עידו סלע

        יגאל,

        איזה שבוע פורה יש לך.

        כהרגלך בקודש, פוסט פצצה מלא ערך ומי שקורא בין השורות מלא שיווק מתוחכם שגם זה ערך.

        אני מקווה שלטובת הקהילה, אתה תמשיך לכתוב ולטובתך תמשיך בעשייה (הממוקדת) שלך.

        הייתי מוסיף בנושא היבט אחד שבתחומים מסוימים זה לא עובד.

        לאחר בדיקה עם תחומים מסוימים, ראינו שאם הלקוחות לא הגיעו למשפך המכירה (או עד לליד) באינטראקציה הראשונה, הפעם השנייה, השלישית וכו' לא משפרת את המצב ואז די זורקים כסף רק שכמובן זה מצריך בדיקה.

        בדקנו תחומים ואני יכול להגיד שכל מה שהוא חובה ומהר (שרות כמו לוקסמיט, אינסטלטור לפיצוץ צינור), אימפולסיבי (פיצה, מבצע לסרט) וכו' – הריטרגטינג לא עובד.

        תחומים בהם צריך "לבשל" את הלקוח כמו "טיולי ג'יפים לירדן" "תוכנה למרפאה" וכו' אלו שירותים שזה עובד פצצה.

        תודה

        • שגיא מימון

          עידו, יש הרבה הגיון במה שרשמת, מכיוון שמהות הרי-מארקטינג, היא קניה יותר שקולה ופחות אמפולסיבית (כפי שרשמת..) מכיוון שכל הרעיון הוא להחזיר את הלקוח שקיבל מידע לגבי צורך מסויים שלא הגיע לידי סיפוק(!!), ולכן יש מקום להפנות אותו לסרטון, מאמר וכו' ,וע"י אותה שיטה אולי להצליח להמיר אותו בסוף.

          אך ברכישה אמפולסיבית, עד שתפלח את המידע, הלקוח כבר סיפק את הצורך שלו (אכל את הפיצה, סתם את הפיצוץ בצנרת וכו') כך שלהפנות אותו שוב זה כבר יהיה חסר תכלית מבחינתו…

          אלה אם כן הוא ממש אוהב פיצות 🙂

          • לאוכלוסייה העיקרית של הקונים ברשת האינטרנט (נשים בגיל 35-50, כפי שיגאל ציין) יש צורך שלעולם לא מגיע לסיפוק – לעשות shopping!

            • וללכת לפסיכולוגים,
              ולהוריד אדווארים למחשב,
              ולמלא כל מיני שאלונים מפגרים,
              ולהרשם לטפסים שלא קשורים לעולם,
              ולהרזות,
              ולהיות יפות יותר עם פחות קמטים,
              ולהלבין את השיניים…

              בקיצור, הבנתם את הרמז…

              • לכל אחד מאלה מגיעים דרך העיסוק ב-shopping. לא קונים כי צריך משהו מסויים אלא קונים בשביל הריגוש שבחווית הקניה. ואת הריגוש הזה אפשר לספק מבלי לקנות
                דבר – די בלהסתובב בחנויות ולשוטט באינטרנט. אחרת יחס ההמרה היה 100%, כמו שהיה בזמנו ברוסיה כאשר לחנות היחידה בעיר הגיעו רק נעליים מס' 46 וכולן נמכרו תוך שעה, גם למי שזקוק למס' 36.

          • אין חוקיות ברימארטינג.

            הרימרקטינג זה עוד כלי. אתה מחליט איך להשתמש בו.

            פן אם זה ליצור חוויית רכישה מושכלת או שזה פילוחי קהל יעד לפי פעולות/דמוגרפיות/פסייקוגראפיות…

            כמו כל כלי אחר, הכח הוא בידי המשתמש ולא בידי הכלי…

            מבחינתי בקמפיין של הויזן קמפ, זה כלי סינון. אני לא רוצה בכנס אנשים שלא נחשפו לתכנים שלי או של הכנס בעבר.

            לא מעניין אותי מושכל, לא מושכל.

            בקמפיין של ההורדות, יותר מעניין אותי האופי ולא אם הוא נחשף אליי כבר או לא. גם כך "המוצר המשלים" הוא באתר אחר. תחת בראנד אחר.

      15. מה לגבי גולשים מטאבלטים, סמארטפון, מחשבים שונים, או כאלו שמוחקים את הקוקיז מהמחשב, אתה לא לוקח אותם בחשבון כי הם אחוז מבוטל?

        • מה אתה רוצה שאני אעשה? אשלח אחריהם את סנטה קלאווס?

          אני מתמקד במה שאפשר לעשות, לא במה שאי אפשר.

          וחוץ מזה על אייפון ואנדרואיד הרימרקטינג עובד.

      16. אנידור חקק

        שמע יגאל, באמת אחד הפוסטים הטובים שלך שקראתי..
        קורא אותך הרבה, עם חלק מסכים יותר ועם חלק מסכים פחות (בעיקר לאור העובדה שלך יש את הפריבילגיה לעשות ניסויים היות ואתה בודק על נכסים שלך ואני נדרש להיצמד להנחיות גוגל כדי לא לסכן את הלקוחות שלי…) .. 🙂 אין כמו פוסטים של case study.. בימים אלו עושה קמפיין דומה להגדלת מכירות בחו"ל של מוצר בארץ באמצעות ניוזלטר ורימרקטינג ומדובר באתגר לא פשוט בכלל… פתחת לי את הראש לכמה כיוונים.. תודה

        • תודה.

          העניין של העבודה עם לקוחות זה המיתוס הכי גדול.

          רוב מה שאתה מגדיר ווייטהאטס עובדים בשיטות יותר אגרסיביות משלי.

          אני פריק של אפקטיביות, לא של אגרסיביות.

          • כאשר 300 מקדמי אתרים מתאמצים להשחיל את 300 אתרי הלקוחות שלהם לתוך אותן 10 תוצאות חיפוש עליונות של ביטוי תחרותי, 290 מהם ייכשלו בהכרח.

            הלקוחות נחוצים כדי לפרנס את מקדמי האתרים הכושלים.

          • אנידור חקק

            לא בטוח יגאל.. לך יש פריבילגיה לעשות ניסויים בצורה תכופה יותר… קח למשל שימוש בתוכנת ספינר – היית משתמש בה לקידום לקוחות שלך בקידום אתרים?
            ואגב, אהבתי את המשפט המסכם – אפקטיביות ולא אגרסיביות (אני אשתמש בזה.:)
            עמנואל, אתה גאון

            • הסברתי באתר של טל מה הייתי עושה, ממש שלב אחר שלב, תחפש שם.

              בקצרה, הייתי בונה פס נע של עמודי תמיכה עם תוכן טוב ומקדם אותם על ידי תוכן מסופנן.

              האתר של הלקוח מקבל רק קישורים מתכון ייחודי ואם יש לך עורך תוכן טוב, אז גם איכותי…

              זה בקצרה. באתר של טל נתת הרחבה.

      17. פוסט מעולה! למה אין אפשרות לעשות רימרקטינג לחיפוש בגוגל? זה דווקא יותר מעניין.

        • יש,

          אבל צריך קומבינות בגוגל בשביל זה 🙂

        • למה אתה מתכוון ב"רימרקטינג לחיפוש בגוגל"?

          • יש לגוגל מוצר שנקרא Search Companion או משהו כזה…

            זה מוצר שרק לבעלי הקומבינות יש גישה אליו. ואני לא ביניהם.

            המוצר מאפשר לך לעשות ריטארגטינג לאנשים על כל מי שחיפש מילה מסויימת בתקופת זמן מסויימת.

            לדוגמא, אפשר לעשות ריטרגטינג על כל מי שחיפש ביטוח רכב ב-30 יום האחרונים מבלי שביקר באתר שלך פעם אחת.

            כמו שאמרתי, אני לא מנוי לזה. הלוואי והייתי, זה כח מפלצתי ומפחיד.

            אני ניזון מיודעי דבר, כך שאל תהרגו את השליח.

            עמנואל, ציפור קטנה לחשה לי שגם לך יש קשר לאיזה יודע דבר. תשאל אותו מה הוא יודע על זה.

            • לפני כשנה נכנסתי לאתר האינטרנט של ירחון אנגלי על דיסקים של מוסיקה קלאסית שאני מבקר בו מדי יום, ופתאום ראיתי בין מודעות ה-Adsense מודעה בעברית של ידידי אורן שץ שמזמין אותי לקנות אצלו קידום אתרים. כך גיליתי את ה-Retargeting.

              זה נכון שאני מבקר בבבלוג הזנוח
              שבאתר שלו פעם בכמה חודשים, אבל אני מרבה לשאול בגוגל ישראל [קידום אתרים] כי כל כמה זמן מישהו מודיע בפורום אקטיביטק שהתחוללה קטסטרופה חדשה בתוצאות החיפוש האלה.

              השאלה היא איפה נדבקתי בעוגיה – האם בתוך האתר של אורן או בחלון החיפוש של גוגל. אחרי שאשמע את דעתכם המלומדת אשאל את יודע הדבר איך אפשר לעשות מינוי.

      18. אלעזר גלעד

        מאמר ממש ארוך ומרתק. אהבתי מאוד

      19. ירון קאופמן

        יגאל,

        להלן קמפיין חדש שהשקנו לפני כמה ימים שמטורגט לאנשי שיווק אונליין בלבד:
        http://onehourtranslation.com/translation/your-pixel
        יש אנשי שיווק שהבינו מיד וחלק הבינו אחר כך.
        תודה על המאמר. אגב אתה יודע שניתן לשלב בין שיווק במייל לריטרגטינג? לא כל ספקי הריטרגטינג מאפשרים זאת (גוגל בטח שלא).

      20. היי יגאל, אין ספק ש"ריי מרקטינג" היא שיטת שיווק מאוד חזקה, לי היא הביאה תוצאות מאוד טובות. אהבתי מאוד את המאמר ואת התרומה והלמידה שהוא מקנה, אך אהבתי יותר את שיטת השיווק שלך ואני מתכוון לשיווק גרילה ולכל מה שמסתתר בין המילים.

      21. מעניין כמו תמיד

      22. בלוג טוב, נותן הרבה נקודות לחשיבה

      23. אני ממש רוצה להודות לך על הפוסט הזה!.
        באת לי בול בזמן וחידדת לי את כל הנקודות שלא היו ברורות לי בעניין.

      24. נובוחוצקי

        פוסט מבריק יגאל שאפו!!

        גם לי פתחת קצת את הראש לכיוונים אחרים… שוקל קניית ספרים מסיבית של 2 הנ״ל..

        תודה ונתראה מחר!!

      25. יגאל אתה מלך.
        בלי קשר לשיווק באינטרנט בכלל, התשוקה שלך לעשות דברים שאתה אוהב מדהימה אותי כל פעם מחדש

      26. היי יגאל
        כל הכבוד על המאמר,
        נניח שאני משתיל קוד רימרקטים שונה בכל בדף הבית ובכל הקטגוריות באתר. לקוח שמגיע לדף הבית גולש למספר קטגוריות.
        מה להציג לו ?

        • אם לדוגמא יש לך אתר חדשות. נניח משהו בסגנון YNET, ואתה רואה שהקוראים נכנסו פעם אחת לכתבת ספורט. האם זה אומר שהם אוהבים ספורט?

          במקרה הזה, לדעתי צריך לדאוג לפקסל אנשים אחרי שהם קראו מס' מאמרים פר קטגוריה.

          עכשיו נניח שאני קורא בעיקר במדורי ספורט וכלכלה. האם זה משנה איזה פרסומת להציג לי? 2 הפרסומות יהיו רלוונטיות לי.

          לכן תציג לאנשים את 2 הפרסומות.

      27. היי יגאל (וחברים),

        קודם כל כתבה מאלפת. תודה.

        לראשונה העליתי קמפיין ריטרגטינג ואני רוצה להוסיף פילוח שלישי לכל האנשים שהגיעו לדף מסוים.

        השאלה שלי היא, איך אני עושה את זה מבחינה טכנית?

        איזה קוד לשתול, איך אני מגדיר את הפילוח הזה בממשק אדוורדס ואם יש עוד משהו מיוחד שצריך לעשות?

        רב תודות מראש,

        עידן

      28. יגאל באמת כתבה מעולה! אני תמיד אוהב לקרוא את הפוסטים שלך, גורמים לי תמיד לקחת דרך מחשבה שלא חשבתי עליה קודם 🙂

        סחטיין !

      29. פאבל שלום רב, שבוע טוב.אני מבינה שרימרקטינג עושים דרך הגוגל אדוורדס? האם הבנתי נכון? בונים קמפיין ואז עושים שם רימרקטינג לאחר בניית הקמפיין. תודה,ליה
        (אתה יכול לפלח אותי לפי האימייל:) )

      30. היי יגאל,
        קודם כל הפוסט מעולה כמו תמיד! נהניתי מאוד לקרוא אותו.
        דבר שני,אני לא אבקש ממך לפרט פה בתגובות תהליכים שונים שאפשר לבצע עם הרימרקטינג, ולכן הייתי שמח אם היית יכול להפנות אותי (ואת הגולשים) למדריך כלשהו מפורט שמסביר צעד אחר צעד איך להשתמש ולהגדיר במדויק את קמפיין הרימרקטינג עם כל הפיצ'רים הנלווים. עד היום מצאתי רק מידע חלקי ולא מקיף וגם לא כל כך עדכני.
        תודה רבה! אני מקווה שתמשיך לכתוב ולעניין אותנו!

      31. יש מצב להתקדם לבד בחיים של האינטרנט ?

      כתיבת תגובה

      האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

      תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

      שתפו את הפוסט עם חברים