קידום אתרים בגוגל

מנועי החיפוש וגוגל בפרט, הפכו לכלים הפופולריים ביותר לחיפוש מידע באינטרנט. ככל שהשימוש היומיומי בהם גדל, כך החלו המפרסמים להבין כי מדובר בפרסום ממוקד, שיכול לסייע בגיוס לקוחות חדשים, מכירות ואף חיזוק המותג של העסק. מי שעומד בראש המהפכה הוא מנוע החיפוש Google שהוקם בשנת 1998 ומאז הוליד עימו את תעשיית ה-SEO המסורתית כפי שאנו מכירים אותו כיום. תהליך קידום אתרים בגוגל כולל התאמת האתר לסטנדרטים של גוגל במטרה להגדיל את הרלוונטיות שלו עבור השאילתות של מחפשי המידע וכתוצאה מכך עליה במיקום האורגני.

בקטגוריה זו נפרסם מאמרים שעוסקים בקידום אורגני בגוגל (SEO) ונתייחס לנושאים כגון: בניית קישורים, מחקר מילים, מחקר מתחרים, אופטימיזציה למנועי חיפוש ועוד.

אופטימיזציה לתוכן באתר – איך לפזר את מילות המפתח בדף ולא להיחשב ספאמר?

המדריך הבא עוסק באופטימיזציה של התוכן באתר והוא רק חלק אחד מתוך פאזל ה- on-page optimization המורכב, שעליו אדבר בהמשך בהרחבה. כאשר מנועי החיפוש הופיעו לראשונה באינטרנט, הם נעזרו בטכניקות שונות להערכת רלוונטיות של דפי אינטרנט. אחת מאותן הטכניקות עתיקות …

המשך קריאה »

איך ליצור דף שגיאה 404 ידידותי למשתמשים ולמנועי החיפוש

אם ההודעה הבאה נראית לכם מוכרת, סימן שיצא לכם כבר לבקר בעמוד שגיאת 404 לפחות פעם אחת בחיים: “העמוד שאתה מחפש לא קיים כאן. כנראה שהכתובת של הדף שונתה ולכן לא ניתן להגיע אליו”. הודעת 404 היא: “קוד סטטוס של …

המשך קריאה »

חדשות קידום אתרים לאוגוסט 2009 – עדכוני SEO חמים מהבלוגספירה

בחודש האחרון לא הספקתי לכתוב כאן הרבה בגלל עומסים בלימודים ובעבודה, אך כולי תקווה שהפינה החדשה, שעליה אכתוב בקרוב, תפצה על תדירות התוכן בבלוג ותספק גוון חדש לבלוג. בינתיים, לפניכם מיטב החדשות והפוסטים הנבחרים מבלוגספירת ה-SEO בארץ ובחו”ל (פספסתם חודש? …

המשך קריאה »

חדשות קידום אתרים יולי 2009 – עדכוני SEO חמים מהבלוגספירה העולמית

לאחרונה לא ממש יצא לי לכתוב הרבה בבלוג בגלל העומס בעבודה, לימודים, וניסויים שאני מריץ. יחד עם זאת, על דבר אחד אני לא יכול לוותר וזה – להמשיך להתעדכן על בסיס יומי בכל מה שחדש בתעשיית ה-SEO העולמית. יש הרבה …

המשך קריאה »

ריגול אחרי אתרי המתחרים – כך תנתחו ביעילות את הקישורים הנכנסים שלהם

כאשר אנו ניגשים לפרוייקט SEO מכל סוג שהוא, אנליזה בסיסית לקישורים החיצוניים של אתרי המתחרים עשוייה לחשוף בפנינו מידע בעל ערך רב. המידע עשוי להכיל מקורות פוטנציאליים להשגת קישורים שנרצה לבדוק עבורנו, הבנת המכנה המשותף לכל האתרים שמפנים לאתר “הנחקר” …

המשך קריאה »

ניסוי קידום אתר ע”י תנועה – התוצאות

בפוסט האורח הבא, מיכל כהן מסכמת את תוצאות הניסוי שעשינו בשיתוף פעולה עם קוראי הבלוג ומקדמי אתרים בתעשיית ה-SEO בארץ. תודה לכל המשתתפים! בקרו ב”מעבדה” לקריאה על ניסויים ומחקרי SEO נוספים. שישה שבועות חלפו מאז התחלנו בניסוי קידום אתר באמצעות …

המשך קריאה »

איך גוגל מזהה קשר (שלילי) בין אתרים באינטרנט?

בימינו כל אחד יכול להרשות לעצמו אתר אינטרנט. כשמערכות לניהול תוכן מופצות חינם באינטרנט ואפילו העיצובים נגישים לכל דורש, עם כמה שקלים על אחסון ודומיין אפשר להקים יופי של אתר בשניות (וגם כזה שיוכל להכניס כמה ג’ובות בחודש). אבל מה …

המשך קריאה »

קידום אתרים בבינג – השוואה בין בינג לגוגל

כולכם בוודאי כבר שמעתם על מנוע החיפוש החדש של מייקרוסופט שכובש את העולם – Bing.com שמו. השינוי בקונספט שנעשה (במקום “מנוע לחיפוש למידע” -> “מנוע המסייע בקבלת החלטות”) כנראה הצליח, ומספר החיפושים בגוגל בארה”ב פחת בחודשים האחרונים בלמעלה מ-10%. אז …

המשך קריאה »

ניתוב Pagerank באמצעות קישורי nofollow לא עובד יותר, אבל יש דרכים אחרות

תם עידן הפיסול. בהמשך לפוסט שפרסמתי בשבוע שעבר על ניתוב ה-Pagerank באתר, ההצהרה הרשמית של ראש מחלקת הספאם של גוגל, מאט קטאס, התפרסמה ובכך הדיון המתמשך הגיע לסופו. מאט קאטס סיכם את עמדתו לגבי נושא ה- Pagerank Sculpting ולמעשה אישר רשמית שלא מומלץ …

המשך קריאה »

המתכון האולטימטיבי להכנת “מיץ קישורים” מוצלח מתובל בהרבה – Pagerank

למי שעוקב אחרי הבלוג שלי יודע שאני נוהג לכתוב בשפה פשוטה, כדי שגם הדברים המסובכים יהיו מובנים למי שלא עוסק בקידום אתרים באופן מקצועי. אומנם הנושא הבא מכיל מעט מורכבות ויכול להיראות קצת “כבד” בהתחלה, אך אני מקווה שאצליח לנסח …

המשך קריאה »