תוך כמה זמן רואים תוצאות בקידום אתר? 10 פרמטרים שמשפיעים

״אחרי כמה זמן רואים תוצאות בקידום אתרים אורגני בגוגל״ היא אחת מהשאלות הנפוצות ביותר שכל בעל עסק רוצה להבין לפני שהוא נכנס לתהליך SEO. המדריך הבא כולל 10 פרמטרים שמשפיעים על הזמן הזה.
דניאל זריהן
כמה זמן לוקח לראות תוצאות מקידום

תוכן עניינים

אני לא זוכר מתי בפעם האחרונה פנה אלי לקוח שביקש לקדם את האתר שלו ולא שאל לגבי לוחות הזמנים של קידום האתר.

כלומר, כמה זמן יעבור עד שיראה בפועל תוצאות מתהליך הקידום.

אז ככה – מלבד העובדה שכדי לענות על השאלה הזאת צריך להגדיר מהן בדיוק תוצאות משביעות רצון של תהליך קידום (בשביל אחד אלו יכולים להיות מיקומים בדפי תוצאות החיפוש, בשביל השני זה יכול להיות טראפיק אורגני איכותי, ובשביל השלישי הגדלת כמות הלידים האיכותיים) התשובה היא, כמובן, מורכבת מהרבה מאוד משתנים.

אמ;לק – גוגל בעצמם מציינים, שבמרבית המקרים נדרשת תקופה של 4-12 חודשים על מנת לראות תוצאות משמעתיות בתהליך SEO.

את הרפרנס תוכלו למצוא בסרטון הבא מבית גוגל:

במאמר הזה אנסה להציג את הפרמטרים העיקריים שמשפיעים על המשך של פרויקט קידום ממוצע עד לקבלת תוצאות איכותיות. בואו נתחיל.

פרמטר 1: סביבת התחרות

כמות ואיכות המתחרים בפועל בתחום הספציפי שבו עתיד האתר להיות מקודם הן אולי הפרמטרים החשובים ביותר והמשפיעים ביותר על משך הקידום.

ככל שהתחום יהיה רווי במתחרים חזקים, ברי סמכות בנישה, עם ותק וניסיון, קשה הרבה יותר יהיה להתברג במיקומים ריאליים בדפי תוצאות החיפוש.

לעיתים יכולות לעבור שנה או שנתיים עד לקבלת תוצאות מסוימות, ולפעמים, צריך לשים את הדברים על השולחן, אין אפשרות ריאלית בתקציב שהוא סביר, להגיע לתוצאות משביעות רצון.

נוסיף לעניין הזה את כוונת החיפוש של הגולש, או נכון יותר, מה גוגל חושב שהיא כוונת החיפוש של הגולש, ונגלה עולמות אפילו מורכבים יותר. לדוגמה: גולש שמחפש צימרים באזור ראש פינה לרוב לא יצפה לקבל הפניות לצימרים בודדים, יהיה האתר שלהם מושקע ככל שיהיה, אלא לאתרי אינדקס ופורטלים, שמכילים מידע רב אודות צימרים באזור, ושניתן באמצעותם לסנן ולפלטר את הצימרים הרלוונטיים בהתאם לפרמטרים שונים.

בדוגמה הזאת, ניסיון לדרג את אתר הצימר שהקמתם על הביטוי “צימרים באזור ראש פינה” יהיה מאתגר במיוחד.

פרמטר 2: איכות הבניה של האתר

לאיכות הבניה של האתר ישנה השפעה ישירה על הסיכוי לקדם את המותג בדפי תוצאות החיפוש. ככל שהאתר יהיה בנוי בצורה רזה ונקיה יותר, יציע זמני טעינה מהירים ואיכותיים, יאפשר ניווט קל ונוח באמצעות תפריטים ומבנה סדור, ישען על טכנולוגיה לא בזבזנית במשאבים, יאחוסן על גבי תשתית איכותית ומאובטחת יותר – כך הסיכוי לזרז את תהליך הקידום יהיה גדול יותר.

פרמטר 3: ההיסטוריה של הדומיין

להיסטוריה של הדומיין יכולה להיות הן השפעה שלילית והן השפעה חיובית על היכולת לקדם את האתר בדפי התוצאות. ככל שהדומיין נענש בעבר על ידי גוגל, אם בשל ביצוע פעילות אקטיבית כמו קלוקינג, ספאם, דחיסת מילות מפתח, תוכן כפול וכו’, ואם באמצעות פעילות פסיבית, כמו פריצה לאתר של גורמים עויינים, גניבת פרטי זיהוי לקוחות, וכו’ – היכולת לקדם את עמודי האתר השונים בפועל בגוגל תהיה מוגבלת, ואם תצלח, פשוט תיקח זמן רב יותר.

פרמטר 4: עד כמה התחום הוא תחום דינמי ומתפתח

איך קשורה הדינמיות של תחום מסוים ליכולת לדרג בתחום הזה עמודי אתר במיקומים ריאלים בדפי תוצאות החיפוש? התשובה היא שדינמיות מציעה הזדמנויות מסוימות ליצירת תוכן איכותי בתחום, ולמעשה, באמצעות השקעה נכונה בתוכן וקישורים, יכולה להוות תשתית טובה לקידום.

בהקשר הזה, יש הבדל בין אתר שעוסק בהגדרות מילוניות, שאינן משתנות באופן תדיר, והיכולת לייצר בתחום ערך מוסף על זה הקיים כבר בידי המתחרים היא מאוד מצומצמת, ובין אתר שפועל בתחום דינמי ומתפתח, שבו טכנולוגיות חדשות צצות חדשות לבקרים, ויש קהל יעד רלוונטי מאוד שמעוניין לעקוב אחר התפתחויות חדשות בתחום.

פרמטר 5: המומחיות הנדרשת ליצירת תוכן איכותי בנישה

עוד פרמטר שיש לו השפעה ישירה על היכולת לקדם את האתר במהירות היא עד כמה נדרש ידע ייחודי או הסמכה ייחודית על מנת לייצר תוכן בנישה. במילים אחרות, עד כמה קל יהיה לכם למצוא יוצר תוכן על מנת לשלב תכנים שונים באתר באופן שוטף. אם כמות יוצרי התוכן הזמינה שמסוגלת לספק לכם מענה איכותי למימוש אסטרטגיית התוכן באתר היא קטנה, הדבר עלול להשפיע לרעה על היכולת לקדם בפועל את האתר. עם זאת, עם כבר מצאתם יוצר תוכן כזה, ייתכן שדווקא מחסור ביוצרי תוכן נוספים יספק לכם יתרון יחסי על סביבת התחרות בה אתם פועלים.

פרמטר 6: המצב ההתחלתי של האתר

היכולת לקדם בפועל את האתר בזמן סביר תלויה כמובן גם במצב ההתחלתי של האתר. ככל שבאתר קיים יותר תוכן שעבר אופטימיזציה, ככל שהאתר נהנה מפרופיל קישורים עשיר ומגוון, ככל שבאתר בוצעו התאמות שונות לתצוגה בדפי תוצאות החיפוש, כמו הטמעה של סכמות, התאמה למובייל, כפילות של תוכן ועוד – כך יהיה קל ופשוט יותר לקדם את האתר בזמן סביר.

פרמטר 7: מידת ההשקעה של בעל האתר

חלק חשוב מאוד בתהליך הקידום שעליו מקדמים נוטים פחות לדבר הוא חלקו של בעל האתר בתהליך הקידום. בסופו של יום, צריך לזכור שבעל האתר הוא הגורם המקצועי שמכיר היטב את הפעילות של העסק, את סביבת התחרות, את התהליכים העיקריים שמאפיינים את התחום, את השינויים הצפויים בתחום כמו רגולציה מתהווה, שינוי בחוקי הפעילות, כניסה צפויה של מתחרים חדשים ועוד.

ההתגייסות של בעל האתר, הן באמצעות יצירת תוכן או סיוע ליצירת תוכן, והן באמצעות הפעלת קשרים אישיים לצורך עיבוי פרופיל הקישורים החיצוניים לאתר היא קריטית לזירוז של תהליך הקידום.

פרמטר 8: כמות החיפושים הישירים על שם המותג

עד כמה המותג מוכר בנישה שבה הוא פועל? לשאלה הזאת יש חשיבות גדולה בהקשר של קידום אתרים. ככל שהמותג המסוים מוכר יותר בנישה שבה הוא פועל, ככל שגולים מחפשים באופן ישיר בגוגל את שם המותג עצמו, ככל ששם המותג הזה פעיל ברשתות החברתיות השונות והתכנים שלו משותפים – כך, בסבירות גבוהה, קל יותר יהיה לאותת למנועי החיפוש, ובפרט לגוגל, שמדובר בעסק שמהווה אוטוריטה בתחומו.

פרמטר 9: המוניטין של המותג ברשת

כאשר מתייחסים לתהליך ניהול מוניטין, בדרך כלל הכוונה היא לניקוי העמודים הראשונים של גוגל בתוצאות שליליות, כאשר מדובר בחיפושים הכוללים את שם המותג. דפים ראשונים בגוגל שנקיים מתוצאות שליליות כאלו עבור חיפושים אחר שם המותג יכולים בהחלט לסייע לתהליך קידום זריז ומהיר יותר. במקרה של תוצאות שליליות רבות, ביקורות שליליות, או פניות שאינן מקבלות מענה על ידי המותג עצמו – תהליך הקידום ייקח הרבה יותר זמן.

פרמטר 10: מערך שירות הלקוחות של המותג

איך קשור מערך שירות הלקוחות של המותג לסיכוי לדרג את עמודי האתר בגוגל? ובכן – הקשר הוא חזק מאוד. ככל שבית העסק או המותג יספקו שירות איכותי יותר לגולשים הפונים אליהם, כך פחות גולשים יחזרו למנוע החיפוש ויבחרו להמשיך לתוצאת החיפוש הבאה. כלומר, גוגל יבין שמדובר במותג איכותי שמספק מענה הולם לצורך של הגולשים, והסבירות שעמודי האתר ימשיכו ליהנות מדירוגים גבוהים תעלה.

לסיכום

כמה זמן לוקח לקדם אתר בגוגל? התשובה הזאת היא מורכבת ומשתנה. אם האתר פועל בנישה מאוד לא תחרותית, עם יכולת לייצר ערך מוסף גבוה לגולשים באמצעות תוכן, וההיסטוריה של המותג נקיה מעונשים שונים של גוגל, ניתן יהיה לראות תוצאות איכותיות כבר בתוך פרק זמן קצר של חודשים בודדים. לעומת זאת, בנישות סופר תחרותיות, עם נוכחות משמעותית של מותגים חזקים ועתירי תקציב, ובהיעדר יכולת להציע ערך מוסף ממשי, סביר יהיה להניח שתהליך הקידום ימשך שנים עד לקבלת תוצאה איכותית ומשביעת רצון.

נכתב על ידי
דניאל זריהן הינו מקדם אתרים הפעיל בתחום משנת 2009. בעל בלוג קידום אתרים מהגדולים והמוכרים בארץ. בעל נסיון של קידום מאות אתרים במגוון רחב מאד של זירות.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.