אחת ולתמיד: כל האמת על קידום אתרי WIX שחלקכם לא יאהב לשמוע

מור מריג'
קידום אתרי וויקס בגוגל

“לאתרי WIX יש קשיים בקידום האורגני”

בטח שמעתם את הציטוט הזה לפחות פעם.

גם אני. הרבה יותר מדי.

וככה הכל התחיל וזו הסיבה שהתיישבתי לכתוב את המאמר הזה מלכתחילה. רציתי לחקור את הסוגיה לעומקה כדי להבין האם יש בה מן האמת.

לא יכולתי עוד לשמוע אנשים שחוזרים על הטיעון הזה ב-2017 אבל מספקים נימוקים של 2015.

ואם לי נמאס, אז תארו לכם מה קורה ב- WIX. שנתיים שהם משקיעים משאבים עצומים ועושים כל מה שרק אפשר כדי להיפטר מהתדמית הבעייתית הזאת, כולל פרזנטור בדמותו של ראנד פישקין, חסיד SEO ידוע ומייסד MOZ. ועדיין, למרות כל ההתקדמות שעשו שם, נראה שאת התווית הזאת קשה להם מאד להסיר. התגובות נותרו שליליות, גם אם הן חסרות כל אחיזה במציאות.

ראנד פישקין

אז לפני הכל, בואו נבהיר רגע משהו, אוקי?

אפשר לקדם אתרי WIX בגוגל.

הנה, אמרתי את זה.

יש לה כלים ותכונות שאיתם תוכלו לטפס גבוה בתוצאות החיפוש, ככה שאין שום סיבה לזרוק הכל ולעבור ל-WordPress, כמו שחלק ממקדמי האתרים יספרו לכם.

לא רק זה, ל-WIX גם יש מערכת קלה, ידידותית ופשוטה להפעלה שמאפשרת לכל אחד להגיע לתוצאות מרשימות וללא שום ידע טכני. רק לגרור ולהדביק, כמו משחק. וזה, עם כל הכבוד, לא משהו שאפשר לומר על WordPress, על כל היתרונות שבה. ויש בה.

אומר כבר עכשיו, זה לא הולך להיות פוסט בגנות WordPress ולא שיר הלל ל-WIX. מי שמחפש תשובה האם WIX זה טוב או רע, כנראה לא ימצא אותה כאן. המטרה שלי היא להציג לכם תמונה אובייקטיבית ועדכנית כדי שכל אחד מכם יוכל להגיע להחלטה הנכונה לו בהתאם לצרכיו ודרישותיו.

כן, יש בה עדיין ליקויים וכשמצאתי כאלה הם הובאו כאן בגלוי, אבל כמו שזה נראה, WIX לא מקלה ראש והיא בהחלט במגמת שיפור מתמדת.

כדי להוכיח את הנקודה הזאת, וכן, גם כדי להילחם בציטוט שאיתו פתחתי, WIX יצאה בפרויקט תחרותי אדיר והומוריסטי שנועד לאתגר את כל המשוכנעים בנחיתותה, שימו לב מה הם אומרים לכם:

“ה-SEO שלנו מדהים.

עדיין, חלק מהמבקרים משוכנעים שזה בסדר להכפיש אותו.

אז בואו נעשה קצת כיף.

אנחנו הולכים ליצור אתר WIX חדש ולבצע בו אופטימיזציה לביטוי “SEO Hero”.

אתם מוזמנים ליצור את האתר שלכם ותרגישו חופשי להשתמש בכל פלטפורמה.

אם תצליחו, בתוך 4 חודשים, לקבל את הדירוג הגבוה ביותר עבור הביטוי הזה – ניתן לכם 50,000$.

כן, פשוט ככה…”

תחרות קידום אתרי WIX

ושוב, גם הפעם, כמו בכל פעם, התגובות המשמיצות לא אחרו לבוא:

תגובות על WIX בטוויטר

אז בואו נראה מאיפה זה בא ומה הסיפור מאחורי הלעג והזלזול.

הקרב על הפרכת המיתוסים מתחיל ע-כשיו:

1. גוגל לא אוהבת אתרי WIX

שקר.

ל- WIX יצא מוניטין רע, ובנינו עכשיו, די בצדק.

בתחילת דרכה היא היתה מבוססת על טכנולוגיית פלאש שלגוגל אין שום אפשרות לקרא ולסרוק. מבנה הקישורים שלה היה מחריד (כתובות Ajax שנראות כמו ג’יבריש מוחלט עם כל מיני #!&324, משהו מאד לא ידידותי או זכיר). עמודים רבים לא נסרקו. תמונות לא הופיעו במאגרי החיפוש והבעיות היו רחוקות מלהסתיים.

אבל לומר שגוגל לא אוהבת אתרי WIX זה כל כך 2015. עבר קצת זמן מאז והחברה לקחה את העניין ברצינות, הפיקה לקחים ועשתה עבודה מעולה בכל הנוגע לשיפור האלמנטים הרלוונטים ל-SEO. אז לא, התירוץ הזה לא תקף יותר.

אם לא הצלחתם לקדם אתר WIX, כנראה שלא ביצעתם אופטימיזציה (שהיא ממילא דבר שצריך לבצע בכל אתר ללא קשר לפלטפורמה) או שלא השקעתם מספיק בתוכן. כי אתרים הם אתרים הם אתרים.

לגוגל לא אכפת איפה בניתם את האתר שלכם כל עוד תספקו למשתמשים חווית משתמש טובה ותוכן אינפורמטיבי ובעל ערך.

וזה לא אני אמרתי, זה ג’ון מולר:

john muller

2. ל-WIX יש URLים בעייתים ולא ידידותיים

ב-2016 WIX בצעה עדכון לכתובות ה-URL שלה במטרה להפוך אותן לפשוטות, זכירות וידידותיות יותר למשתמש ולמנוע החיפוש.

המשמעות היא שלא מופיעים יותר סימנים מפוקפקים ומחשידים והכתובות הפכו לנקיות, מסודרות ונעימות יותר לעין.

אם עד לא מזמן קישור ל-WIX היה נראה בערך ככה:

[highlight color=”yellow”]http://username.wix.com/sitename#!page-url/123456[/highlight]

אז היום הוא יופיע כ:

[highlight color=”yellow”]http://username.wixsite.com/sitename/page-url[/highlight]

בלי # או !

רק מה שתכלס צריך.

NEW URL WIX

ועדיין, יש עם זה בעייתיות מסויימת. בואו נמשיך לסעיף הבא.

3. הפניות 301 לא עובדות ב-WIX

הן כן. אבל יש הסתייגות.

כדי לבצע הפניות 301 גשו לסרגל העליון ובחרו ב- Site. משם עברו ל- Site Manager:

הפניות 301

בחלון שנפתח לכם, בחרו ב-SEO שמופיע בתפריט הצדדי וגללו מטה לאזור ה-Manage 301 Redirects.

הפניות 301

כדי לודא שאתם מבצעים את ההפניה כמו שצריך, מומלץ לצפות בסרטון ההדרכה הבא החל מ-1:40:

אבל אמרתי קודם שיש בעייתיות מסויימת, זוכרים?

אז הנה זה בא.

אם יש לכם אתר WIX ותיק, כלומר, מהימים בהם ה-URL עוד היה נראה ככה #$%^!, אז הקישורים בו אמנם עברו הפניה לכתובות החדשות והנקיות יותר, אבל ההפניה לא בדיוק בוצעה כמו שצריך. המשתמשים יגיעו לכתובת הנכונה, אבל השרת יחזיר קוד 200 (במקום 301) על הכתובת הבעייתית ולא ידע שהאתר נותב, לדוגמא:

redirect path

כאן למשל בדקתי אתר עם כתובת URL ישנה.

למרות שהדפדפן מראה שהפניה בוצעה – התקבל ב-Redirect Path קוד 200. 

כמה זה בעייתי? שאלנו את WIX:

“כתובת עם # תמיד תחזיר לנו קוד 200 מכיוון שכל החלק שאחרי ה # אף פעם לא נשלח על ידי הדפדפן אל השרת (כלומר, הדף לא אונדקס). השימוש ב #! הוא קוד מוסכם עם גוגל לכך שיש לדף גרסת מראה מיוחדת למנועי חיפוש. כשגוגל מגיעים לגרסא המותאמת הם מקבלים הפניית 301 לכתובת החדשה ומכאן הכל כרגיל. זה עבר הרבה ניסויים, זה עובד, והעברנו עשרות (אולי מאות) מליוני דפים בלי ליפול בגוגל. ספק בגודל שלנו משקיע משאבים גדולים במחקר SEO כי אנחנו אחראיים לכמות עצומה של אתרים. בכל אופן, הייתי ממליץ לשנות קישורים ישנים עם #! לכתובות החדשות. זה גם נראה טוב יותר וגם כדאי להיות מוגנים למקרה שגוגל תפסיק לתמוך עוד כמה שנים בפרוטול הקיים של AJAX CRAWLING”.

אגב, אלה מכם שיבחרו להצטרף ל-WIX כעת או מי שהצטרפו לאחר עדכון ה-URL – לא יושפעו מכך.

4. אתרים שנבנו ב-WIX הוסרו מגוגל

שקר.

אוקי, בערך.

זאת אומרת, כן, זה קרה, אבל לא באופן מכוון ובכל מקרה הבעיה הזו נפתרה. מזמן.

אני אסביר:

מדובר בתקלה זמנית שגרמה לאתרי WIX להעלם ללא סיבה מתוצאות החיפוש.

גוגל מצידה השיבה שהיא מצטערת על אי-הנעימות ושהיא חוקרת את העניין ועושה כל שביכולתה כדי להשיב את המצב לקדמותו.

וכן, זה מה שקרה בפועל. לא רק שהתקלה טופלה, גוגל גם שלחה מיד את הזחלנים שלה לסרוק את האתרים כדי להבטיח מינימום פגיעה בדירוג.

תקלה בוויקס

5. תמיד עדיף לבחור ב-WordPress

זה בכלל לא נכון. יש לי הרבה מילים טובות לומר על WordPress והיא בהחלט פלטפורמת ניהול תוכן נהדרת, אבל באותה נשימה חשוב לציין שהיא לא מתאימה לכל אחד.

הנה מקרים בהם כדאי לכם לשקול WIX:

  • מי שירצה להגיע לתוצאות טובות ב-WordPress יהיה חייב להצטייד בידע טכני מסויים (אפילו התהליך הראשוני של הקמת האתר). ידע שאם לא יהיה לכם – תצטרכו כנראה להיעזר בשירותיו של מפתח ומעצב. וזה עולה כסף. כך שאם אתם במינימום תקציב ורוצים לבנות בעצמכם אתר שגם יראה טוב – WIX היא אופציה נהדרת.
  • אם אתם לחוצים בזמן וחייבים לעלות קמפיין לאוויר (הדומיין מאושר באותו רגע ואין צורך להתעסק עם הפניות DNS וכו’).
  • אם אתם צלמים, ציירים, פסלים, מעצבים, אם אתם מתעסקים באוכל או אם יש לכם מסעדה – WIX היא פלטפורמה ויזואלית מדהימה וכל מי שירצה להשוויץ חזותית בתוצרים שלו – ימצא בה את הטמפלטים שיעשו עבורו את העבודה.
  • אם יש לכם מוצר אחד שאותו אתם רוצים לקדם ובו אתם רוצים להשקיע את מאמצי השיווק שלכם.
  • אתרי תדמית לבעלי מקצועות חופשיים.

מתי להעדיף WordPress?

  • אתרי E-commerce.
  • אתרים עתירי תוכן.
  • כשאתם זקוקים לדרישות עיצוביות ספציפיות ולא יכולים לגלות גמישות.
  • כשאתם זקוקים לריבוי תפריטים וקטגוריות.

6. אף חברה לקידום אתרים לא רוצה לעבוד עם לקוח שיש לו אתר WIX

ובכן, זה למרבה הצער נכון ואין שום סיבה שזה יהיה ככה.

אם תדברו עם אנשי SEO ותבקשו מהם לקדם את האתר שלכם – שנבנה על הפלטפורמה של WIX – אז במקרה הטוב הם יעוותו את הפרצוף וינסו לשכנע אתכם לעבור ל- WordPress ובמקרה הפחות טוב הם יאחלו לכם בהצלחה וישלחו אתכם מיואשים וחסרי אונים לנסות את מזלכם אצל מקדם אחר. אבל האמת היא שאתרי WIX ניתנים לקידום בדיוק כמו כל אתר אחר ומקדם אתרים טוב שגם טורח להתעדכן בשינויים בתחום – לא צריך לפחד או לחשוש מהאתגר הזה.

ויודעים מה? כשחושבים על זה, אין שום סיבה שלא תנסו לעשות SEO בעצמכם.

WIX מספקת כלים ומדריכים ברורים, מפורטים וידידותיים שיקחו אתכם צעד אחד צעד ויראו לכם את כל האלמנטים בהם חשוב להשקיע כדי להגיע לתוצאות:

אלמנטים של SEO

ויש גם מדריך וידאו:

ומרכז תמיכה עם כל מה שצריך לדעת על קידום אתרים והנחיות מפורטות לביצוע:

מדריך SEO של וויקס

 

ואחרי שעשיתם את כל זה, תוכלו גם לבדוק את עצמכם.

קפצו לאשף ה-SEO (נמצא על הדשבורד) שיספק לכם דיווח מפורט על מה שנעשה ועל מה שעוד צריך להעשות:

צ'קליסט SEO של וויקס

כך תוכלו להבטיח שאתם מכוסים, שעשיתם הכל בצורה תקינה ושלא השארתם שום דבר חשוב מאחור.

7. יקר ללא שום סיבה ותמורה

אוקי, אז קודם כל, אתם לגמרי יכולים לפתוח אתר WIX בחינם.

העניין הוא, שבטח תרצו להסיר את הקרדיט ולהחליף את הדומיין הראשוני (שהוא שילוב של שם החשבון, WIX.COM ושם האתר) למשהו מקצועי ונקי יותר שיכלול את שם העסק. למטרות אישיות זה בסדר גמור, בשביל כל השאר – פחות מומלץ. ואז, במקרה כזה, יעמדו לרשותכם מספר חבילות:

הבסיסית ביותר תעלה 4.5$ לחודש עבור תוכנית שנתית והיא תאפשר לכם לחבר דומיין קיים, אבל לא תוכלו להוריד את הקרדיט.

אם תרצו להסיר אותו ולקבל שטח אחסון ודומיין חינמי למשך שנה – תוכלו לעשות זאת תמורת 8.5$ לחודש.

הנה סרטון נחמד שיעשה סדר ויעזור להחליט מה היא החבילה המתאימה לכם ביותר:

אז להגיד שזה יקר ללא שום סיבה ותמורה? נראה לי מוגזם.

אני רק אזכיר שבניגוד לוורדפרס – כאן תוכלו לעשות הכל בעצמכם. המערכת פשוטה וקלה לתפעול ולא תצטרכו להוציא שקל על מעצב או מתכנת. ושכל אחד יעשה את השיקולים שלו.

8. גוגל לא מצליחה לקרוא את כל העמודים באתרי WIX והם מאונדקסים רק באופן חלקי

עד קיץ 2016 WIX עבדה עם טכנולוגית הסריקה של Ajax, שגרמה לאתרים רבים להעלם מתוצאות החיפוש או להופיע באופן חלקי בלבד. כשהיא הבינה את ממדי האסון היא מהרה לזנוח את הטכנולוגיה הקטסטרופלית הזו והתחילה לקדם מבני URL נקיים וקריאים. מבדיקה שהרצתי, זה עובד יופי. גוגל אכן רואה, קוראת ומאנדקסת את דפי האתרים באופן מלא. כדי לוודא שזה המצב גם אצלכם, הריצו פקודת site:domain על האתר שלכם:

site operator

עכשיו אתם אמורים לקבל רשימה של כל הדפים הקיימים. במידה וזה לא המצב, חשוב לוודא שלא חסמתם בטעות את הגישה למנועי החיפוש.

בצד השמאלי העליון של המסך בחרו ב-Pages: Home, 

משם, בסרגל שנפתח, בחרו באייקון שלוש הנקודות (…) שמופיע לצד: Home 

ואז בחרו באפשרות: Page SEO.

יפתח לכם חלון כזה:

לא לחסום את גוגל

אין סיבה להפעיל את הפונקציה הזאת למעשה, אלא אם אתם עוד עובדים ומשפצים את האתר.

9. אין אפשרות להוסיף לתמונות תגיות ALT ולכן גוגל לא רואה ומציגה אותן

זה לא נכון.

אסביר.

אבל בואו נחלק את הטיעון הזה ל-2 חלקים:

1. אין אפשרות להוסיף לתמונות תגיות ALT

אז זהו, שיש אפשרות.

ברגע שאתם מעלים תמונה, יופיע מעליה סרגל כלים.

בחרו בגלגל השיניים (Image Settings) ובחלון שיפתח גללו מטה עד לאופציית Image Text.

ALT text

זה בדיוק המקום להכניס את ה-Alt Text ולספר לגוגל מה יש בתמונה (השתדלו לא להרחיב יותר מדי ולא לחרוג מעבר ל-70 תווים).

עשיתם את זה והתמונות עדיין לא מופיעות? בואו נמשיך.

2. גוגל לא רואה ומציגה את התמונות

קודם כל, קחו בחשבון שתהליך הסריקה והאינדוקס מחדש לוקח זמן. לא יום-יומיים וגם לא בהכרח שבוע-שבועיים. כמה כן? תלוי, משתנה ויכול להגיע גם לשלושה חודשים.

יחד עם זאת, אם אתם רוצים לזרז עניינים, WIX תמליץ לכם לשלוח את מפת האתר (Sitemap) ישירות לגוגל.

פעולה כזו תקרא לזחלנים והם יגיעו לסרוק את האתר ולהתרשם מהשינויים בו.

טיפ: השתדלו להמנע מהצגת התמונות כ-LightBox (פופ אפ שפותח אותן בחלון נפרד).

הסיבה לכך היא שכל חלון כזה מקבל URL משלו ואז האתר עלול “לסבול” מאובר-אינדוקס של עמודי תמונה.

וזה בעייתי.

גוגל, כידוע, אוהבת תוכן ויותר מדי עמודי תמונה נטולי מלל לא יעשו לכם שירות טוב במיוחד.

אז בואו נבטל את זה.

תחת ה-Image Settings, 

גשו לשדה: When image is clicked 

ושנו את ההגדרות ל-Nothing happens:

לבטל לייט בוקס

10. מערכת הפעלה מבוססת על פלאש וגוגל לא מצליחה לסרוק פלאש

זה היה נכון ורלוונטי לתקופה בה WIX עשתה את צעדיה הראשונים בעולם.

וכן, היא טעתה. ללא ספק היא טעתה.

אבל אתם יודעים מה היופי?

היא הבינה שהיא טעתה. ומאז היא משקיעה משאבים רבים בלמידה ושיפור הפלטפורמה כדי ששום בעיה טכנית לא תמנע מהאתר שלכם להגיע לדירוג לו הוא ראוי. צוות הפיתוח של WIX עבד בשיתוף פעולה מלא עם גוגל כדי להבין בדיוק מהן הדרישות ואילו שינויים צריכים להתבצע כדי שמנוע החיפוש יצליח לסרוק ולאנדקס את האתר ללא קושי. וזה עובד ורואים תוצאות בשטח: WIX שינתה את מערכת ההפעלה שלה ויצרה טמפלטים חדשים שמבוססים על HTML. המשמעות? כיום גוגל קוראת וסורקת אתרי WIX באופן חלק.

11. האתרים של WIX כבדים ונטענים לאט

זה לא לגמרי נכון ולא לגמרי לא נכון.

הפלטפורמה של WIX מבוססת על ויזואליות מרשימה ואי אפשר לצפות שעמוד דינאמי ועשיר בתוכן חזותי יטען באותה מהירות בה נטען עמוד HTML פשוט ודל יחסית, אז ההשוואה מלכתחילה לא כל כך הוגנת.

יחד עם זאת, WIX עושה עבודה טובה בכל הנוגע לצמצום זמני הטעינה וגדלי הקבצים, מה שלא מפריע למתלוננים להמשיך ולטעון שהאתרים איטיים. אבל חשוב לדייק ולומר שזמן הטעינה תלוי בהרבה גורמים ואחד המרכזיים שבהם הוא גודל הקבצים שמועלים לאתר. וכן, זה תקף לכל פלטפורמת תוכן. אם תקפידו לכווץ את התמונות ולשמור על גדלים סבירים לא צפויות להיות לכם בעיות בעניין הזה. והנה כמה כלים שימושיים שיעזרו לכם במשימה הזאת:

  • Optimus: פלאגין לוורדפרס שעובר על כל התמונות באתר ומקטין אותן ללא פגיעה באיכות (הגרסה החינמית תומכת בתמונות שהן עד גודל של 5 מגה).
  • Tiny PNG: כלי מעולה לכיווץ תמונות שכמעט ולא פוגע באיכות שלהן. הוא תומך בפורמט jpg ו-png ויאפשר להעלות עד 20 תמונות בבת אחת (גודל של עד 5 מגה לתמונה).
  • compressor.io: שלא כמו הכלי הקודם, כאן תהיה לכם שליטה מלאה על רמת האיכות אליה תרצו להגיע. תומך באותם פורמטים, אבל לא יאפשר להעלות יותר מתמונה אחת בכל פעם.
  • JPEG Optimizer: יש מצב שזה הכלי המועדף עליי מבין השלושה, בעיקר כי הוא מצליח להגיע לתוצאות מדהימות ולכווץ את התמונה בכמעט 90%. האיכות אמנם מעט נפגעת, אבל זה כלי מאד יעיל.

עדכון: המערכת של WIX מכווצת את התמונות בעצמה ולכן לפעמים שימוש בתוכנות כיווץ חיצוניות יכול יותר להזיק מאשר להועיל. בדקנו את זה מול החברה, הנה מה שהיה להם לומר: “באופן כללי כדאי להשתמש ב-JPEG שהמערכת מכווצת מצויין וגם מייצרת WEBP בדפדפנים תומכים. אלא אם צריכים TRANSPARENT שאת זה מקבלים ב-PNG. אם יש ספק אז אפשר להעלות כמה גרסאות ולראות מה גם נראה מצויין וגם מתכווץ הכי טוב”.

12. אתרי WIX לא מאובטחים וקל לפרוץ אותם

נדיר מאד למצא אתר שהאקר מיומן לא יצליח לפרוץ.

ברצינות, זה קורה לטובים ביותר.

לאתרי WIX, לאתרי WordPress ולמעשה כמעט לכל אתר אחר.

מכאן ועד לומר שהאתרים לא מאובטחים או שקל לפרוץ אותם הדרך מאד ארוכה. הנה מה שיש לWIX לומר בעניין:

אבטחת אתר WIX

ואם לסכם:

  • אחת לכמה זמן מתבצעות בדיקות אבטחה פנימיות וחיצוניות וכל בעיה שמתגלה מטופלת במהרה.
  • השרת מאובטח והמידע שאתם מספקים בהליך ההרשמה מוגן במערכת SSL.
  • הססמאות שאתם מזינים לא נשמרות במאגר הנתונים של WIX. המשמעות היא שגם במקרה של פריצה, ההאקר לא יוכל לשנות ססמא ולהשתלט על האתר.

בנוסף, WIX ממליצה לנקוט בשורה של צעדים כדי להבטיח שתהיו מוגנים:

  • בחרו בססמא שקל לזכור אבל קשה לנחש.
  • שמרו עליה היטב ושתפו אותה עם גורמים מהימנים בלבד.
  • התנתקו מחשבון ה-WIX כשאתם לא על המחשב.
  • אל תאפשרו לדפדפן לשמור ססמאות (חשוב מאד כשמדובר במחשבים משותפים).
  • ובכל מקרה כשאתם בספק לגבי ענייני אבטחה מומלץ להחליף מיד את הססמא.

13. אתרי וויקס לא מגיעים לעמוד הראשון בגוגל על ביטויים תחרותיים

עריכה, פבל ישראלסקי (4.4.17): הסעיף הזה לא הופיע בפוסט המקורי והתווסף עקב טוקבקים חוזרים שהעלו את הטענה כי לא קיימים אתרי וויקס בעמודים הראשונים בגוגל בביטויים תחרותיים.

יש המון דוגמאות שנחשפנו אליהן במהלך המחקר, הנה כמה דוגמאות:

  • בביטוי “צלם חתונות” מדורג האתר liorshay.co.il שקורע את הפורטלים.
  • בביטוי “פייסבוק לעסקים” מדורג האתר moziseo.com גבוה למעלה.
  • בביטוי “משרדים להשכרה בתל אביב” (או בלי תל אביב כשאתה בתל אביב) misradim.org נמצאים בדף הראשון ומתחרים בפורטלים כמו יד 2.
  • בביטוי “custom chopper” האתר orangecountychoppers.com מדורג למעלה וזה ביטוי עם נפח חיפוש גבוה (מי שרוצה שיבדוק ב-SEMrush).
אין שום בעיית SEO בוויקס, וגם דוגמא אחת זה מספיק כדי לסתור הטענות.
אגב, גם אם לא הייתה אפילו דוגמא אחת – אין שום קשר בין היכולת הטכנית לקדם אתרי וויקס (או כל פלטפורמה אחרת) לכך שהם לא מדורגים על ביטויים תחרותיים הלכה למעשה. זה כמו לקחת את הביטויים התחרותיים בעולם מעולמות הגיימינג\פורקס\תיירות למשל ולהגיד שאין אף אתר וורדפרס במיקומים הראשונים ומכך להסיק שלא ניתן לקדם אתרי וורדפרס.

אז שורה תחתונה…

למרות כל מה שאתם רואים ושומעים ברשת, WIX השתפרה פלאים בהקשר של קידום אתרים בגוגל.

כנראה שהיא לא תהיה אופציה ראשונה עבור כל בעלי העסקים, אבל היא בהחלט מעולה לאתרי תדמית, מעצבים, מסעדות, אמנים וכו’.

אם תבחרו בה, תוך שעות ספורות יהיה לכם באוויר אתר יפה ומושקע עם מינימום הוצאות ומינימום מאמץ וכל עוד תבצעו אופטימיזציה לכל דף בנפרד, תגדירו Meta Tags ותשקיעו בתוכן – גם תצליחו לקדם את האתר שלכם יופי במנוע החיפוש.

ככה שאפשר להירגע. WIX עובדת ועובדת טוב.

נכון, היא לא מושלמת, עוד יש דברים שצריך לשפר בה ומי מכם שיבחר לעבוד איתה יצטרך לקחת אותם בחשבון. קבלו תזכורת:

  • הפניות 301 מהכתובות הישנות לא מחזירות סטטוס תקין אך אין פגיעה מבחינת SEO (לא רלוונטי לאתרים חדשים).
  • הצגת התמונות ב- Light Box (בטלו את האופציה הזאת כל עוד אפשר).
  • “זמני טעינה ארוכים” (WIX מכווצת את התמונות אוטומטית, במקרים מסוימים בהם אתם מכווצים את התמונה ואז WIX מכווצת את אותה תמונה שוב, עלול להיווצר אפקט הפוך שדוקא מכביד על האתר).
  • לא אידיאלית לאתרים מרובי טקסט/ מוצרים/ קטגוריות.

אבל ככה זה, לכל פלטפורמה יש את היתרונות והחסרונות שלה ועכשיו אתם גם יודעים בדיוק מה אתם מקבלים.

אז…שלא יעבדו עליכם 😉

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
נכתב על ידי
כותבת, עורכת ובעיקר אוהבת מילים מהרגע בו גיליתי אותן. נדמה שתמיד עשיתי את זה ואלה רק הנושאים שהשתנו עם הזמן. כיום, לאחר שנתיים בהן התמקדתי בשיווק דיגיטלי, מרגיש לי שמצאתי איך לשלב בין שני התחומים שהכי מרתקים אותי.
0 0 הצבעה
קלות השימוש
0 0 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעה
תמיכה טכנית
0 0 הצבעה
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest
79 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תוכן עניינים

79
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
()
x