חשד לדליפת 1,922(!) ממצאים סודיים באלגוריתם החיפוש של יאנדקס

עומר לייבנזון
עובד לשעבר של Yandex הדליף לכאורה מאגר קוד המכיל למעלה מ-1,900 גורמי דירוג המשמשים את מנוע החיפוש, וחושף תובנות לגבי האלגוריתם שלו וממצאי SEO מפתיעים.
גורמי הדירוג של יאנדקס

עובד לשעבר של Yandex הדליף לכאורה חלק ממאגר קוד מקור שהכיל יותר מ-1,900 גורמי דירוג המשמשים את מנוע החיפוש. מומחי SEO כבר החלו לנתח את הגורמים, הכוללים את הפייג’ ראנק (PageRank) ומנגנוני סינון תוצאות נוספים, דירוג הדומה במהותו לגוגל וגורמים שונים הדומים לשיטות דירוג הדפים של גוגל. עם זאת, חשוב לציין שיאנדקס אינה גוגל ויש שוני בין המערכות.

איך זה ישפיע על אנשי ה-SEO?

הדלפה זו נחשבת לאחת ההתפתחויות המעניינות ביותר בתחום קידום אתרים מזה שנים. רשימת גורמי הדירוג של יאנדקס מספקת תובנות לגבי אופן הפעולה של מנועי החיפוש ויכולה להיות שימושית בהבנת אופן הפעולה של אלגוריתמי חיפוש.

הקוד שדלף הופיע בתור טורנט בפורום פריצה פופולרי ונחשב בתחילה שהוא תוצאה של פריצה. עם זאת, יאנדקס הצהירה כי הקוד מקורו ממאגר פנימי ואין איום ממשי על נתוני המשתמש או ביצועי הפלטפורמה. בימים אלו נערכת בחברה חקירה פנימית לגבי הסיבות לפרסום הקוד לציבור.

ניתוח מוקדם של גורמי דירוג

מומחי SEO החלו לנתח את גורמי הדירוג, עם כמה הפתעות. בעוד שרבים מהגורמים צפויים, כגון דירוג דף ורלוונטיות לתוכן – גורמים אחרים, כגון מספר המבקרים הייחודיים, אחוז התנועה האורגנית ודירוג הדומיין הממוצע, הם חדשים לנו ומספקים מידע שימושי לגבי אופן פעולתו של מנוע החיפוש “יאנדקס”.

ההתפתחויות בעקבות התקרית מעניינות במיוחד:

אלכס בורקס ומייקל קינג ערכו ניתוח בטוויטר על הממצאים, בחור בשם דן טיילור כתב מאמר בנושא. רוב אוסבי אפילו יצר כלי שנקרא “סייר גורמי הדירוג של Yandex Search” כדי לעזור בחיפוש גורמי הדירוג. מייקל קינג גם צלל עמוק יותר לתוך הקוד ומצא שיש למעשה 17,854 גורמי דירוג (!) ולא 1,922.

המסקנה

הדלפת גורמי הדירוג של יאנדקס מספקת הזדמנות חשובה עבור אנשי קידום אתרים – הזדמנות להבין טוב יותר כיצד אלגוריתמי חיפוש עובדים. למרות שחשוב לציין שיאנדקס אינה גוגל ואינה פועלת בקנה מידע כה גדול כמוה, הממצאים עדיין עשויים לספק תובנות שימושיות שמשקפות גם את מה שקורה בגוגל עצמה. יש צורך בניתוח ומחקר נוספים כדי להבין היטב את ההשלכות של הדליפה והשפעתה על תעשיית קידום אתרים.

לדיווח המקורי באתר Search Engine Journal

שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
74
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
94
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
36
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
81
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
64
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105015
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99455
מדיה חברתית
בן אורן
87766
קידום אתרים
דנה רוזן
82461
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.