חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (05.11.11) | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (05.11.11)

חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (05.11.11)

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ"ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר במהלך השבוע. הרשם לעדכוני החדשות וקבל את הידיעות ישירות למייל >>

עדכון נוסף לקפאין – ישפיע על 35% מן החיפושים! (The Official Google Blog)

הבלוג הרשמי של גוגל הכריז היום על עדכון משמעותי נוסף לקפאין , האלגוריתם שנועד להחזיר תוצאות עדכניות יותר. העדכון יעניק לקפאין את היכולת לאחזר תוצאות טריות במיוחד לפי תחומי עניין מסוימים. למשל, אם נחפש "המשחקים האולימפיים" , נקבל ישירות את כל החדשות הנוגעות למשחקים של 2012 ולא נצטרך את השנה בנפרד. גם בכל הנוגע לעדכון על מוצרים ושירותים חדשים שלא ממש מוגדרים כ – "חדשות", קפאין יידע לעשות הפרדה טובה יותר ולספק מידע מעודכן במיוחד.

כלי מנהלי האתרים יעזור לכם גם במציאת תוכן כפול (Webmasters Central Blog)

עדכוני פנדה התכופים העלו מחדש את בעיית התוכן הכפול הן באתרים שמשכפלים תכנים מאתרים אחרים, אבל גם בדפים שנים של אותו האתר בדיוק. העדכון החדש לכלי מנהלי האתרים נועד לטפל ולתת מענה בעיקר לסוג השני של תוכן כפול ויתריע על הגדרות לא נכונות באתר, בשרת או אפילו של תג הקנוניקל הגורמות לשכפול תכנים פנימי (לעיתים עקב פריצה לשרת). גם אתרים בין לאומיים שבהם אין הפרדה טובה בין השפות יזוהו, בעיקר על פי הדומיין הראשי (האתרים בשפות השונות יכולים לשבת על דומיין נפרד או סאב דומיין).

כאמור, הפוסט מבהיר במפורש שתוכן כפול באתרים אחרים שמקורו בהעתקה  ללא רשות (Scarping) יתגלה רק במקרים נדירים ולכן העדכון הזה עדיין לא יכול להחליף שימוש בשיטות חיצוניות כמו למשל CopyScape.

גוגל מיואשת? החלה לפרסם את גוגל פלוס בקרב סטודנטים בבאר שבע ותל אביב… (ynet)

בצעד חריג למדי, החלה גוגל ישראל בפעילות שיווקית יוצאת דופן על מנת להעביר עוד ועוד משתמשים ( או לפחות סטודנטים) לגוגל פלוס, וזאת לאחר שהחודש סגרה את באזז וחסמה את שיתוף הלינקים ברידר בלי פתיחת פרופיל בגוגל פלוס. נציגים של החברה ביקרו בירידי פתיחת השנה באוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, חילקו תיקים, וצילמו את המשתתפים כדי שיוכלו לפתוח לעצמם פרופיל או ליצור מעגל לפקולטה בה הם לומדים. כאשר ההערכות מדברות על בערך 1500 סטודנטים שהצטלמו בכל אחד משלושת הימים ולא ברור לכמה מהם כבר היה חשבון, ספק אם זהו צעד שבאמת יצליח להילחם בדומיננטיות המוחלטת של פייסבוק.

חדש בגוגל.קום: פרסומות Adwords בתחתית העמוד (Search Engine Land)

סביר להניח שכל איש שיווק או מדיה שתפנו אליו, ימליץ לכם על מיקום שונה לחלוטין לפרסומות באתר האינטרנט שלכם, ועכשיו מסתבר שאפילו גוגל מתנסה עם מיקומים חדשים ובודקת את העברת הפרסומות מהצד אל תחתית עמוד התוצאות לסירוגין (הפרסומות תמיד יהיו או למעלה ולמטה או למעלה ובצד). לדברי גוגל, דווקא תחתית העמוד הוא המקום עם אחוזי הלחיצה הגבוהים יותר וזאת מכיוון שרבים מן הגולשים סורקים את העמוד מלמעלה ולמטה וכנראה פחות שמים לב לצדדים. אז בפעם הבאה שמישהו יתעקש שתשימו את הפרסומות באתר שלכם רק "בחלק שלא נגלל", תוכלו להיתלות באילנות  גבוהים…

איסוף מידע פרטי בפייסבוק באמצעות בוטים (ניוזגיק)

קבוצה של חוקרים קנדים הצליחה להפיל בפח לא פחות מ – 3000 משתמשים , וזאת באמצעות 102 בוטים שהתחזו לאנשים אמיתיים וקיבלו גישה למידע האישי של אותם משתמשים , לאחר שהפכו לחברים שלהם. הבעיה? יצירת בוטים היא אמנם אפשרית, אבל נאסרת לפי כמה וכמה סעיפים בתנאי השימוש של פייסבוק. מצד שני, אם מישהו באמת יירצה להשתמש בבוטים כאלו לרעה, סביר להניח שהפחד שיסגרו לו חלק מהבוטים לא יהיה בדיוק מה שירתיע אותו מלבצע את זממו…

"הטייקונים" של עולם הפרסום באינטרנט (Business Insider)

תרשים עוגה  פשוט ,אך מצמרר של Business Insider חושף כי בשוק הפרסום באינטרנט בכל העולם שולטות בסך הכול חמש חברות להן נתח שוק כולל של 64%.

רווחים מפרסום באינטרנט

בראש הרשימה כמובן גוגל עם הכנסות של 29 ביליון דולר ונתח שוק של 46%. לאחריה , באופן אולי מעט מפתיע עבורנו, יאהו עם הכנסות של 6 ביליון ולאחר מכן מיקרוסופט , פייסבוק ו – AOL. מסתבר שלמרות שאולי חשבנו שמנוע החיפוש של יאהו רק סובל מהאיחוד עם בינג, יאהו עדיין מובילה על מיקרוסופט בכל הנוגע לקניית שטחי פרסום למרות שהאיחוד נוגע בחלקו גם לתחום זה. יתר על כך, ראוי לציין שהתרשים מתייחס אל 2010 ובהחלט ייתכן כי ב – 2011 חלקה של פייסבוק גדל בצורה משמעותית.

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

עוד מגבלות על עוגיות צד שלישי, תמונות 3D בחיפוש ושיפורים למדידת ביצועי אפליקציות אנדרואיד

בשבוע החולף גוגל קיימה את כנס המפתחים השנתי שלה I/O, ולכן יש השבוע יחסית הרבה ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים