עדכוני שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהבלוגספירה [15.4.11]

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנט

בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר במהלך השבוע. הרשם לעדכונים וקבל את הידיעות ישירות למייל

  • איך (how) נפלו הבריטים? (Search Engine Land) – אתרים שונים ובראשם אתר sistrix בדקו כיצד השפיע עדכון הפנדה העולמי באנגלית על אתרים שונים וגילה כי בעוד ehow.com הצליח לדלג מעל משוכת הפנדה, לאחיו הבריטי (ehow.co.uk) היה פחות מזל והוא חווה ירידה של 84% ב– “אינדקס הנראות” (מדד המשלב אחוז לחיצה, נפח חיפוש ודירוג של מילות מפתח). בהמשך הרשימה ניתן למצוא את ezine.co.uk וכמו כן כמה אתרים חדשים עם סיומת .com הסיבה היא ש– “אינדקס הנראות” נמדד הפעם לפי נפחי חיפוש מחוץ לארה”ב. אחד מעניין נוסף שנפגע הוא ciao.co.uk, שירות השוואת המחירים של בינג.
    אתר searchmetrics לעומת זאת בדק גם את רשימת המנצחים ובהם כלולים אתרים כמו ebay.co.uk ,mirror.co.uk ,wordpress.com ,mozilla.org ואפילו youtube.com. חשוב לזכור שאם אתר אחד נופל, אתר אחר (בדרך כלל) עולה. העלייה של יוטיוב ספציפית היא מעט משונה ויתכן שהסיבה לכך היא שיותר ויותר סרטים כוללים גם כתוביות טקסט אותם גוגל כבר יודע לאנדקס.
  • גוגל בודקת מבנה חדש וכפול לסייטלינקס? (Burn Down Easy) – מסתבר שגוגל החלה לבדוק מבנה Sitelinks חדש. הדוגמה למטה קשורה למותג מוכר, אבל הבחור שפרסם את צילום המסך כתב שהוא ראה אותם מופיעים גם בחיפוש מילים כלליות יותר. כמו שאפשר להתרשם, כל sitelink נראה בעצמו כמו תוצאת חיפוש בפני עצמה וביחד הם תופסים כמעט את כל החצי הראשון של העמוד (בהשוואה לעמוד רגיל).

Sitelinks עם 2 עמודות

  • נילסן – “גולשים מסתמכים יותר מדי על מנועי חיפוש” (חופש החיפוש) – ד”ר ג’ייקוב נלסון נחשב לאחד המומחים הגדולים בעולם בכל הנוגע לתחום השימושיות. נלסון עקב אחר גולשים במעבדה שלו ויש לו כמה דברים מפתיעים לומר, לדוגמה (ההערות שלנו):
    * בחירת התוצאות הראשונות “על עיוור” מובילה לשגיאות – נו טוב, אתם יודעים את מי אנחנו יכולים להאשים ;-).
    * כמעט אף גולש לא נעזר בחיפוש המתקדם – לא ברור האם זה כולל או לא כולל את התפריט בצד.
    * רוב הגולשים מחפשים תשובות במנועי חיפוש (למרות שישנם גם אתרים ייעודים לכך) – זה יכול להסביר למה אתם רואים הרבה שאילתות הכוללות גם מילות שאלה ולמה (אולי) כדאי לכתוב את הכותרות והטקסטים שלכם בשילוב של מילים כאלו (למרות שאולי זו לא הדרך הכי חכמה לחנך את הגולשים לשימוש מגוון ברשת…).
    * מחפשים מזדמנים הם כמעט חסרי ערך עבור רוב האתרים – הכוונה היא אולי לכך שמרבית האתרים שנשענים בעיקר על חיפושים נחשבים לכאלו שהגולשים שלהם פחות נאמנים, הם באים והולכים.
  • גוגל מגיבה מהר יותר לעונשים דרך וובמאסטר טולס (Search Engine Round Table) – גוגל החלה לשלוח הודעות מפורטות לבעלי אתרים אשר ביקשו בחינה מחדש של האתר שלהם, אולי בעקבות עדכון הפנדה שפגע במידה כזו או אחרת באתרים רבים. למרות שההודעות די ארוכות, הן כנראה כלליות למדי. לדוגמה, הודעה יכולה ליידע את בעל האתר שהירידה בדירוגים לא קשורה לפעולה ידנית של קבוצת הוובספאם ולכן אין טעם להגיש עוד בקשות.
  • ניסיון לעקיצת פישינג בג’ימייל דרך URL של גוגל (FAQIL) – מספר גולשים קיבלו בימים האחרונים הודעה על כך שהם מתבקשים לעדכן את פרטי חשבון הג’ימייל שלהם בשל תקלה טכנית בג’ימייל. מדובר כמובן בהודעת פישינג שמופיעה גם בשפות נוספות מלבד עברית.
    מה שמעניין כאן הוא שכתובת הפישינג מפנה לקישור של תוצאת חיפוש בגוגל. (כמו שתעשו העתק הדבק של קישור בדף תוצאות החיפוש). המטרה היא כמובן לנסות ולבלבל משתמשים שיחשבו שמדובר באמת בכתובת של גוגל, למרות שבעצם מדובר בהפניה של מנוע החיפוש.

עקיצת פישינג בג'ימייל

  • פורטל העסקים של בינג (Search Engine Land) – התשובה של בינג ל– Google Places. התכונות של השרות החדש די דומות לזה של גוגל (פרטים בולטים יותר לעסק במיקום נפרד, לוגו ותמונות), אבל הוא מציע גם סוג של מיני אתר נייד והוספת מבצעים בגרסה נייחת, ניידת או אפילו לפייסבוק (אצל גוגל המבצעים מוגבלים בעיקר לשירות ה– Latitude הסלולארי). השירות אינו חדש לגמרי ובגרסתו הקודמת נקרא “Local Listing Center”. האימות של פרטי העסק יכול להיעשות גם בטלפון ולא רק בדואר רגיל (עניין של שבועיים לפחות), מה שכרגע נראה כמו יתרון משמעותי בעידן בו דואר רגיל נחשב לסוג של ביטוי מגונה.

ובאותו נושא, גוגל הודעה שהיא ממזגת את שירות ה– HotPot שלה להמלצות מבוססות מיקום אל תוך Google Places.

נתקלתם בעוד ידיעות מעניינות בתחום השיווק באינטרנט או בבלוגים ואתרים שאנחנו לא מכירים? אתם מוזמנים לעדכן אותנו כדי שנוסיף אותן לעדכונים השבועיים.

שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
64
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
38
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
120
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104782
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100239
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99139
מדיה חברתית
דנה רוזן
82407
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

1
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.