קידום אורגני מבוסס טרנדים: עונות, חגים ואירועים

עמית אדלר
trends-seo

חלק ניכר מהעסקים נדים ונעים בין מגמות שמכתיבות את גובה ההכנסות, כמות הכניסות לאתר ושאר פרמטרים. עבור עסקים וארגונים אלו חשוב מאוד להיערך מראש לתנודות הקבועות הללו, שכן הן מהוות את השלד שעליו מבוסס העסק.

אומנם קידום מבוסס טרנדים הוא פחות אפקטיבי בהשוואה לתוכן העיקרי באתר, וזאת מכיוון שטיבה של מגמה הוא להופיע ולהיעלם די מהר. אבל למרות זאת, קידום מבוסס מגמות משמש כשכבת תמיכה נוספת וחיונית מאוד לכל עסק שפעילותו תלויה בשינויי מגמה. הנה 3 סוגים של טרנדים שכדאי להיערך להם מראש.

תחומים עונתיים

עסקים מסוימים תלויים באופן קבוע ובשגרה בטרנדים עונתיים. שחקנים בתחום התיירות, למשל, נשענים בעיקר על העונה החמה (תרתי משמע, גם בטמפרטורה) ויודעים מראש שבחורף הם יראו פחות הכנסות בהשוואה לקיץ.

אם נביט בגוגל טרנדס, נוכל לראות שחיפושים של מלונות / בתי מלון נעים ונדים במקצב כמעט אחיד בין עונות השנה המתחלפות. בהתאם לכך ניתן להיערך גם ב-SEO עם החבילות המתאימות לעונה החמה בנפרד, לצד החבילות המיועדות לעונה היבשה. מומלץ מאוד לעדכן את כל עמודי החבילות בהתאם לעונות המתחלפות, ולהציע מבצעים בהתאם.

שינויי מגמה בחיפוש בתי מלון

גם מוסדות חינוך ואקדמיה מתנהלים לפי מגמות קבועות מדי שנה – תחילת הלימודים בספטמבר-אוקטובר, סמסטרים לסוגיהם, ימים פתוחים וכן הלאה. כל אחד מהאירועים העונתיים הללו דורש מענה הן באורגני והן באפיקי שיווק נוספים. באותה נשימה חשוב להכיר גם את קהל היעד של האקדמיה. סטודנטים לתואר ראשון תמיד יעלו במספרם על תלמידי מחקר לתואר שני ושלישי, ולכן חשוב להתמקד בהבאת נרשמים חדשים למוסד הלימודים, ולאפשר לו “להמיר” אותם לתלמידי מחקר בהמשך.

עסקים וחנויות של ביגוד, כלי בית והנעלה הם עסקים עונתיים במהותם – מכירות החיסול בסוף כל עונה מעידות על כך. חליפות לנשף סיום נמכרות כמו לחמניות בסוף כל שנה, כאשר תלמידי יב’ מסיימים את התיכון. עונת החתונות מביאה גידול משמעותי במכירת בגדי חתונה. יש להתאים את התכנים ואת הקידום האורגני למגמות המשתנות הללו, כדי להביא מקסימום תועלת ללקוח.

דוגמה נוספת – עסקים המציעים ימי כיף וגיבוש גם הם עונתיים בעיקרם, משום שרוב האירועים והפעילויות הללו מתרחשים בעיקר בימות הקיץ. אומנם גם בחורף אפשר לקיים ימי גיבוש, אבל בדרך כלל זה יקרה במתחמים סגורים ויהיה להם פחות ביקוש. יש להיערך לכל השינויים העונתיים הללו במהלך השנה, גם מבחינת SEO ושאר אפיקי השיווק.

חגים ומועדים

אצלנו ביהדות נהנים ממצבור גדול יחסית של חגים, ויש עסקים וחברות שההכנסות השנתיות שלהם תלויות גם במועדים הללו. תיירות ונופש, לייף סטייל לסוגיו (ביגוד, כלי בית, אוכל) וכן הלאה – כל אלו הן נישות שתלויות גם בטרנדים קבועים, הודות לחגים ומועדים שונים בלוח השנה היהודי.

לעיתים, מכירות בכמה ימים בודדים של חג יכולות להשתוות למכירות של כמה חודשים. לכן חשוב להשקיע מראש את הזמן בהכנת הנכסים הדיגיטליים שלכם גם לחגים השונים.

העובדה הזו באה לידי ביטוי בעוצמתה הרבה ביותר, כאשר מדובר בתחום התיירות. הישראלים אוהבים לטוס ולנפוש, ובמיוחד כאשר מדובר בחגי ישראל – כולם פשוט בורחים בהמוניהם ומציפים את נמלי התעופה. אותו דבר לגבי אתרים של בתי מלון.

הפתרון הטוב ביותר מבחינת SEO הוא להקים עמוד נפרד לכל חג, ולהציע בכל פעם מחדש את המבצעים הרלוונטיים (כמובן שזה תלוי גם בשאלה האם החברה / בית המלון מציעים דילים בחג האמור). ככל שהעמודים הללו יישארו באתר יותר זמן, כך הם יצברו ותק ויופיעו בגוגל בביטויים הרלוונטיים להם: דילים לראש השנה 2020, דילים לפסח 2020 וכן הלאה.

חשוב מאוד שכתובת העמוד עצמה לא תכיל שום אזכור לשנה כלשהי, כדי שהעמוד תמיד יהיה רלוונטי לכל שנה שתבוא (לדוגמה: travel.com/passover-deals אבל לא travel.com/passover-deals-2020). כמו כן חשוב להקדים ולהחליף את השנה בכל פעם מחדש, כדי שיהיה לכם יתרון על המתחרים: בטייטל, בתיאור, בתוכן וכמובן בדילים המוצעים ללקוחות.

בישראל – כמו בישראל – המכירות קופצות גם כאשר מדובר בחלק מחגי הנצרות: בלאק פריידי, סייבר מאנדיי, ולנטיין (המקבילה הנוצרית לטו באב) וכן הלאה. חשוב להקים עמודים נפרדים גם עבור מועדים אלו. שלבו קישורים פנימיים לעמודי החגים והמועדים בתוכן הרלוונטי באתר, וכמובן שאם יש צורך בכך צרו עבורם גם קישורים נכנסים (בהנחה שהתחרות הגבוהה מנעה מכם להתברג בעשירייה הראשונה).

מכירות בימי חג עולות בהשוואה לימים רגילים

אירועים רלוונטיים

טרנדים נקודתיים מתאימים בעיקר לאתרי חדשות, אבל לא רק להם. עסק שרוצה לבסס את עצמו בקהילה המקומית שסביבו יכול ליצור תכנים לוקאליים יותר. לדוגמה – חנות תכשיטים יכולה לפרסם אייטמים המבוססים על ידיעות לעיתונות של הבורסה ליהלומים; חנויות פרחים יכולות לפרסם תוכן מעניין אודות מקורותיהם של אירועים בהם נהוג לשלוח פרחים; חשמלאי יכול לפרסם המלצות מלקוחות מרוצים שהיה אצלם לאחרונה וכן הלאה. החלטת עירייה או ממשלה משפיעה על העסק שלכם? כתבו את דעתכם באתר.

כמו כן יש נישות שכדאי מאוד להכיר את ההיסטוריה שלהן, כדי שתוכלו ליצור תכנים מעניינים ורלוונטיים עבור העסק שלכם. לדוגמה – כיום יש “יום בינלאומי” כמעט לכל תחום: מחתולים ושוקולד ועד חינוך, זכויות מיעוטים ושאר ירקות. כמעט כל עסק יכול למצוא כיום לפחות יום בינלאומי אחד רלוונטי לתחום עיסוקו. חפשו באינטרנט לוח שנה עם ימים בינלאומיים רלוונטיים לתחום שלכם, ותוכלו ליצור עמודי תוכן קצרים וממוקדים בנושאים הללו.

אפשר גם לנסות “לרכוב” על ידיעות חדשותיות ולהפוך אותן לשיווק בזמן אמת (RTM). רשת פיצה האט, לדוגמה, עשתה מהלך כזה בפייסבוק ב-2017, באחת הפעמים בהן התחוללה שביתת אסירים ביטחוניים בישראל. לא תמיד זה עובד ולפעמים זה עלול להיות גם מסוכן למותג – הרשת הבינלאומית נאלצה בסוף להתנצל, והפרסומאי הישראלי שהגה את הרעיון פוטר. החוכמה היא לדעת ללכת בין הטיפות.

רגע לפני סיום

מומלץ להכין מראש גאנט שנתי עם לוח אירועים, חגים ושינויים עונתיים. לוח תוכן אסטרטגי שכזה יקל עליכם לזכור את כל נקודות הזמן הרלוונטיות לעסק שלכם, במקום לשבור את הראש מחדש בכל שנה. זה יתאים לכל אפיקי השיווק שאתם מנהלים, ובהחלט יקצר לכם את זמן ההתעסקות.

כמובן שהטרנדים המוצגים כאן (וכן טרנדים אחרים) חייבים לקבל מענה גם מאפיקי השיווק הנוספים – ממומן לסוגיו, מדיה חברתית, ניוזלטרים ואפילו פרסום בטלוויזיה, ברדיו ובשלטי חוצות (אם כבר הזכרנו שחקנים בתחום התיירות או האקדמיה, שממילא עושים זאת בשגרה). כל ערוצי השיווק צריכים לפעול במשולב בהתאם למגמה הדורשת מענה – עונתיות, חג או אירוע – וזאת על מנת לתת למשתמש בדיוק את מה שחיפש.

בהקשר הזה חשוב מאוד (שוב) לזכור שתוכן עונתי או מבוסס טרנדים, לא מיועד להחליף את התוכן ירוק העד של האתר (ובמיוחד כאשר מדובר בקידום אורגני). תכנים טרנדיים נוטים להיות פחות יעילים לאורך השנה, ולכן הם משמשים כתוכן משני התומך בתוכן הראשי באתר.

בהצלחה!

תגיות רלוונטיות: קידום אורגניתוכן
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

1
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.