גוגל משלבת תקצירים של סרטוני טיקטוק בחיפוש וב-SGE

עומר לייבנזון
הנוכחות של טיקטוק במנועי החיפוש ממשיכה לגדול: גוגל משלבת בתוצאות החיפוש ובמנוע ה-AI סרטוני טיקטוק בצורה שלא הייתה בעבר.
תקצירי טיקטוק בגוגל

העובדה שסרטוני טיקטוק מופיעים בתוצאות החיפוש של גוגל אינה חדשה, אך החידוש הוא במיקום הדומיננטי שהם מקבלים כעת. מעכשיו, כך נראה, תוצאות חיפוש של סרטוני טיקטוק מופיעות בחיפוש SGE ובאזור ה-snippets של גוגל, בו מוצגים מקטעי טקסט במענה לשאלות גולשים, כאשר הטקסטים נלקחים מתוך תיאורי הסרטונים בטיקטוק.

את הדיון הנוכחי בתעשייה הציתה לואיס פרקר, מנהלת יחסי הציבור של סוכנות השיווק Propellernet. פרקר שיתפה צילום מסך בלינקדאין שלה, הכולל חיפוש לצד תוצאותיו שמובילות לטיקטוק. פרקר היא לא היחידה. גם קארי רוז, מנכ”לית Rise at Seven שיתפה בלינקדאין צילום מסך דומה דווקא מה-SGE, שעדיין בשלבי מעבדה.

עדיין לא ברור אם מדובר בעדכון רשמי שעתיד להחזיק לאורך זמן (גוגל לא הצהירה על כך, עד כמה שידוע לנו), אך אנשי שיווק רבים בתעשייה שמו לב לשינוי. אבל הם בהחלט מעוררים עניין בתעשיית השיווק, ומעלים שאלות בנוגע להתנהגות החיפוש של משתמשים בני דור ה-Z.

מגמה מסתמנת: טיקטוק היא מנוע החיפוש של דור ה-Z

ההגדרה של טיקטוק כמנוע חיפוש היא הרבה מעבר לוויכוח סמנטי. גם אם טיקטוק לא עונה על ההגדרה הטכנית של “מנוע חיפוש”, כך משתמשים בו צעירים בפועל. סביר להניח שהמהלך הזה של גוגל נועד לפנות למשתמשים צעירים, וגוגל לא לבד. גם מנוע החיפוש בינג מקדם תוצאות חיפוש מתוך טיקטוק. הנתונים מגבים את המהלך: במסגרת דו״ח מגמות שיווק דיגיטלי לשנת 2024 של אנגורה מדיה התגלה כי רבים מבני דור ה-Z משתמשים בטיקטוק כמנוע חיפוש, לפעמים על חשבון השימוש במנוע החיפוש של גוגל. לפי סקר שערכה חברת Her Campus Media, כ-51% מבנות דור ה-Z מעדיפות להשתמש בטיקטוק לחיפוש ברשת.

כשאלו הנתונים, הפוטנציאל ברור – מותגים שלא ישכילו לחבר בין חיפוש בגוגל וחיפוש בטיקטוק, עלולים להחמיץ הזדמנויות משמעותיות.

טיקטוק – פלטפורמה מושלמת בעידן של קשב קצר

גם אם התדמית של טיקטוק מעט מפוקפקת, אי-אפשר להתווכח עם ההצלחה שלה. יש בה כמויות אדירות של תוכן, שמונגש היטב לקהל הצעיר באמצעות סרטונים קצרים. על סמך מחקרים שונים עולה כי טווח הקשב שלנו הולך ומתקצר, ואולי זאת הסיבה להצלחה של סרטוני הטיקטוק והופעתם באזור ה-snippets של גוגל. אין ספק שאנשי שיווק ומקדמי אתרים יצטרכו להקדיש מעתה תשומת לב לעניין.

לקריאת הידיעה המקורית ב-Search Engine Land

תגיות רלוונטיות: גוגלטיקטוקמנועי חיפוש
שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
20
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
98
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
78
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
95
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
113
מסחר אלקטרוני
יורם ליכטנשטיין
105079
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100714
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99814
מדיה חברתית
בן אורן
87812
קידום אתרים
דנה רוזן
82476
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.