האם טיקטוק תשקיע יותר ביצירת קשרים בינאישיים בפלטפורמה?

עומר לייבנזון
ההודעות הפרטיות כבר הגיעו לטיקטוק, אבל הפונקציונליות שלהן מאוד בסיסית - אך נראה שטיקטוק מתייחסת לנושא ברצינות ומתכוונת לפתח אותו יותר. אז למה זה חשוב?
טיקטוק רוצה להגדיל קשר בינאישי

בשבועות האחרונים, טיקטוק פרסמה שנפתחו מספר משרות חדשות הכוללות מנהלי מוצר ומהנדסים, לעבודה בצוותים האחראים על פיתוח אינטרקציה חברתית. למשל, במשרת מנהל מוצר, טיקטוק הדגישו שאחד מהתחומים העיקריים שבהם מתמקדים הוא הרחבת מנעד הפיצ’רים החברתיים של הפלטפורמה, עידוד משתמשים לבניית קשרים חברתיים משמעותיים ועוד.

או כמו שנכתב על ידם: “אנחנו מחפשים מנהל מוצר מיומן שירחיב את הגבולות של טיקטוק, על ידי עידוד בניית קשרים חברתיים משמעותיים בין משתמשים.”

בתפקידים אחרים, נכתב כי הצוות מחפש לבנות פלטפורמה ש”מאפשרת למשתמשים לפגוש ולתקשר עם חברים מהחיים האמיתיים שלהם בצורה חלקה בטיקטוק, לעודד אותם לחלוק את חייהם רגעים אחד עם השני ולהישאר מחוברים ללא קשר למקום שבו הם נמצאים”.

אתר החדשות Axios שחקר את המשרות לעומקן, טוען שלא מדובר במקריות – אלא במגמה שמתרחשת כבר תקופה ונמצאת בשלבי פיתוח.

למה הקשר הבין אישי הפך חשוב כל כך בטיקטוק?

טיקטוק חותרת גם ליצירת קשרים בינאישיים בפלטפורמה ולא לפרסום סרטונים בידוריים בלבד, ויש לכך כמה סיבות:

  • החשש משיתוף מחוץ לאפליקציה: ידוע כי חלק גדול מהתנועה שמקבלים סרטונים בטיקטוק, מקורם אינו מתוך האפליקציה אלא מחוץ לה. משתמשים רבים משתפים סרטוני טיקטוק בווטסאפ, פייסבוק או אינסטגרם והתפוצה מתרחבת שם לקהלים נוספים – מבלי שלטיקטוק יש שליטה על כך. כך, סרטוני טיקטוק סופגים אובדן משמעותי של מעורבות ודיונים בתוך האפליקציה שלהם (למשל, במקום לתייג חבר בסרטון לעתים אעדיף פשוט לשלוח לו בווטסאפ).
  • שינוי גישה – מויראליות לאיכות: חוזקה משמעותית של טיקטוק, אשר תרמה רבות להצלחתה היא האלגוריתם שדוחף תוכן ויראלי לקדמת הבמה. יחד עם זאת, המגבלה של הפלטפורמה טמונה ביכולת הלוקה בחסר שלה לגרום למשתמשים לבנות קשרים משמעותיים יותר. כדי ליצור אינטרקציות בין אישיות ועמוקות יותר עם יוצרי תוכן למשל, צריך לפנות לפלטפורמה אחרת כמו אינסטגרם, שבה הקשר הבין אישי מתבטא באמצעים כמו “סטורי”, “שאלות תשובות” או הודעות ישירות (DM).
  • סביבת תחרות מחייבת: בעוד שמטא, המתחרה הגדולה שבבעלותה מספר רשתות חברתיות מבצעת בהן שינויים וחידושים ללא הרף, הרי שגם טיקטוק מחויבת להסתגל לצרכי המשתמשים והעדפותיהם; במיוחד כאשר חלק מהשינויים האחרונים באים במטרה לחזק את קשרי יוצרי התוכן והצרכנים.

הודעות אישיות בטיקטוק

כרגע, אין ממש מידע על פיצ’רים חדשים, פרט להודעות האישיות שעומדים להגיע, אך הכוונה קיימת. הפיצ’ר החשוב ביותר שהולך להגיע הוא שיפור לממשק ההודעות הישירות. כיום, למרות שהפונקציה של שליחת הודעות קיימת, היא מוגבלת מאוד ולא ממש אטרקטיבית. לפי תיאור אחד מהתפקידים (מוביל טכנולוגי עורפי), נאמר כי על המעמדים לצפות “לשתף פעולה עם צוותים עסקיים ולהשתמש בתכונות ייחודיות של מדינות ואזורים שונים, כדי לספק פתרון חברתי ייחודי של טיקטוק כמו התכתבות בהודעות“.

זו אמנם לא הצהרה רשמית, אך לאור הניסוח של מספר מודעות נוספות, כגון פרסום שמכיר בכך שחווית ההודעות של טיקטוק נמצאת “בחיתוליה” – ניתן להסיק שמדובר בשינוי שהולך לכיוון הזה.

לקריאת הידיעה המקורית באתר Axios

תגיות רלוונטיות: טיקטוק
שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
60
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
34
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
116
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
88
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
106
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105113
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100786
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99944
מדיה חברתית
בן אורן
87835
קידום אתרים
דנה רוזן
82485
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

1
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.