בגדול? אני מדבר על הפרמטרים שאמורים להרכיב מחירון קידום אתרים בפועל, תמללתי קצת את הסרטון שעשיתי.

ברוכים הבאים שוב לדיבור צפוף, הפרק השני בסדרה שלי כאן, והפעם לנושא שמציק לי מאוד מכיוון שאני מייעץ להרבה חברות וכמעט תמיד נתקל באותו מקרה. הלקוח אומר לי “קראתי ל-5,6 חברות קידום אתרים וכל אחת מבטיחה אופטימיזציה, מחקר מילות מפתח ומקדם אותי בפועל, אממה, אחד מבקש 1500 שח בחודש והשני מבקש 7500 ש”ח בחודש” אז אני אנסה לגעת במחירים לפי הדברים שלדעתי הכי חשובים בתמחור קידום אתרים.

בגדול, מה הפרמטרים שלפיהם מתמחרים קידום אתרים?

  1. צד הלקוח
  2. צד חברת ה-SEO

לפני שאתחיל אני רוצה לציין שהפוסט הזה הוא לא “לוי יצחק” אלא להעריך פחות או יותר, כמה מתאימה(!) חברת קידום אתרים לאותו לקוח, לא כמה טובה או לא טובה, אלא כמה היא מ-ת-א-י-מ-ה ללקוח הספציפי.

צד הלקוח:

1. תחרות

כמה באמת התחום תחרותי? כמה חברת ה-SEO תצטרך לעבוד בפעול (שנתיים? שלוש?) בשביל להתחיל להביא תוצאות טובות? כלומר, אין כאן מנוחה לאחר חודשיים של עבודה בתחום לא תחרותי, אלא יש כאן עבודה רבה יותר, עבודת תשתית רחבה יותר ואף ריצה תמידית לעמודים הראשונים

2. Onpage

כמה האתר מוכן מבחינת אונפייג’? כמה באמת עבודת אופטימיזציה נדרשת עבור הלקוח לפני שבכלל מתחילים להשוויץ בכמות ההמרות שהגיעו מהאורגני, לפני שמתחילים בכלל להשוויץ בכמות הקישורים ה”הו-כה-מטורפים” שהצלחתם להשיג מאתרים חיצוניים? ככל שהעבודה מרובה יותר, ככה התמחור צריך להיות בהתאם (וזה עוד לפני שדיברתי על מתכנתים חיצוניים שאולי צריך לערב במידה ומדובר בקוד סגור ומורכב).

3. שפת קהל היעד

מכיוון שאנחנו נמצאים בישראל, רוב הלקוחות (אמורים להיות) ממוקדים לישראל, כאשר לקוח מגיע ומבקש קידום בארה”ב מסיבות כאלו ואחרות, צריך הלקוח להתכונן למירוץ ארוך יותר, ומן הסתם, מורכב יותר. תכנים בשפות זרות (כן, גם אנגלית היא שפה זרה) עולים יקר יותר, למרות שרובנו מדברים אנגלית שוטפת, לקנות תכנים בשפה זרה יכול להגיע עד פי 2 או 3 ממחיר תכנים בעברית.

צד ה-SEO

1. וותק

אחד הדברים שאנחנו תמיד שואלים איש SEO לפני שאנחנו מתחילים לעבוד איתו הוא “כמה זמן אתה בתחום?” או שאלות כמו:

אורן שץ אמר לי פעם משפט יפה – יש עניין חשוב מאוד של חברות SEO שמבוססות אינטואיציה. כמו שרופא רואה איזה מישהו וקולט נקודה קטנה אדומה ליד העין הרופא כבר מבין מה זה יכול להיות, אילו תרופות הוא יצטרך לקחת וברוב המקרים, גם ייצא צודק עוד לפני הבדיקות שיעשה ל”פציינט” שלו. אותו דבר חברות SEO, ברגע שאיש SEO עובד בתחום מעל ל6,7 או 8 שנים, יצא לו כנראה כבר לקדם המון אתרים ולקוחות מתחומים שונים ומגוונים ללא ספק.

פעם מישהו בא אליי ואמר לי “יש לי אינטואיציה איך לסדר את האתר הזה בשביל לקדם אותו” והוא בסך הכל שנה בתחום, צר לי אבל אין דבר כזה, שוב, אורן שץ היה אומר “אינטואיציה הינה מורכבת מפיסות היסטוריות בראש שלנו שהתעסקנו עם לקוחות כאלו ואחרים בעבר ורגע ההרגשה שלנו לאינטואיציה הזו היא בעצם קו שעובר בין הפיסות השונות ומרכיב סצנה כלשהי שאמורה להביא לפתרון או לרעיון שיביא לקידום האתר הזה”

2. ניסיון נושאי

מעבר לנושא הוותק, ישנן חברות SEO מעולות שמקדמות “רק” 3 שנים (כן, מבחינתי 3 שנים זה לא הרבה, תלוי כמובן כמה פרויקטים קידמו בזמן הזה) ו-3 שנים מתעסקות בתחום אחד ספציפי או חזקות במיוחד בתחום הזה שוות את מחיר הגבוה שהן דורשות מכם. למשל דיג’יי שמחפש חברת קידום אתרים ומוצא את זו ש”רק” 3 שנים בתחום אבל מוקפת באתרים בנושא, מקושרת לאנשים בתחום ובטח גם עם עשרות אתרים בתחום, יצליחו לעשות הרבה יותר מכל חברת SEO אחרת, אולי אפילו יצליחו להביא לאותו דיג’יי לידים בלי קשר לפרויקט.

3. שעות עבודה

בדרך כלל בחברות קידום אתרים יש מנהלי פרויקטים וכל אחד מהם צריך לקחת אחריות על כמה לקוחות בו זמנית, רוב מנהלי הפרויקטים עובדים על בין 7,8 ל-20 לקוחות, תלוי גודל ומספר ביטויים לקידום וכו.

אקצר ואומר, מנהל פרויקטים שעובד שנה-שנתיים בתחום בלבד לא יכול לבקש 500-600 ש”ח לשעת עבודה כי הוא לעולם לא יצליח לעמוד ברמת ההבנה והאינטואיציה שהזכרנו בסעיף אחר של איש SEO שעובד כבר שנים בתחום ויצליח לתקתק עבודה בצורה הרבה יותר טובה וכמובן, בטוחה יותר ללא “ניסיונות” שכאלו.

סיכום

אני מבין שהמחירים בשוק נעים בין 1500 ש”ח ל-7500 ש”ח בחודש לקידום אתרים, הכל עניין של הנקודות הנ”ל, האם יש וותק? לא? האם יש וותק בנושא? הכל עניין של תשאול נכון של הלקוח מול חברת הSEO וההפך. הסתבכתם? דברו איתי. בהצלחה!

0 0 הצבעה
קלות השימוש
0 0 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעה
תמיכה טכנית
0 0 הצבעה
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest
21 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות