חדשות קידום אתרים יולי 2009 – עדכוני SEO חמים מהבלוגספירה העולמית

פבל ישראלסקי

לאחרונה לא ממש יצא לי לכתוב הרבה בבלוג בגלל העומס בעבודה, לימודים, וניסויים שאני מריץ. יחד עם זאת, על דבר אחד אני לא יכול לוותר וזה – להמשיך להתעדכן על בסיס יומי בכל מה שחדש בתעשיית ה-SEO העולמית. יש הרבה בלוגים מעניינים של מובילי דעה בתחום ולפעמים אני נתקל בפוסטים שפשוט אף מקדם אתרים לא יכול להרשות לעצמו לפספס. אז החלטתי לרכז הכל ולהביא בפניכם סיכום חודשי קבוע של מיטב הפוסטים הנבחרים בנושא קידום אתרים ושיווק באינטרנט מתוך הבלוגספירה העולמית. בפינת חדשות קידום אתרים שבבלוג, ניתן גם למצוא עדכונים מתוך פורומים בארץ ובחו”ל וכמובן שאוסיף שם גם לינקים לידיעות אלו עם העדכונים החודשיים.

חדשות קידום אתרים, יולי 2009

Top 10 Things the Microsoft/Yahoo! Deal Changes for SEO

למי שכבר שמע ומי שעוד לא הספיק, אחד הארועים שהציתו השבוע את כל הבלוגספירה הייתה עסקת מייקרוסופט-יאהו. שנה וחצי לאחר שמייקרוסופט ניסתה לרכוש את יאהו תמורת 44.6 מיליארד דולר ללא הצלחה, מגיעות 2 החברות למימוש עסקה אסטרטגית, שבמסגרתה Bing יהפוך למנוע החיפוש של יאהו. בנוסף, יאהו תהיה אחראית על מכירת הפרסום בבינג ו-2 החברות יתחלקו ברווחים.

המשמעות – מנוע החיפוש “בינג” יגדיל את נתח השוק שלו לכ-30% (בשוק האמריקאי) לעומת גוגל שנשארת עם כ-65%. לעניין הזה יש השלכות SEO רבות משום שכעת, על מקדמי האתרים להתמקד וללמוד את מתודולוגיות קידום אתרים בבינג. בפוסט המעולה הבא של ראנד פישקין מ- SEOmoz הוא מדבר על מספר שינויים והשלכות SEO שעלולות לנבוע מהעסקה.

7 Red Flags that Reveal to Google You’re an SEO Criminal

אף אחד לא רוצה בבוקר בהיר אחד לקום ולגלות שהאתר שלו ירד בדירוגים, או במקרה הגרוע יותר – נעלם לאלתר מתוצאות החיפוש. יש הרבה פעולות לא חוקיות שעשויות לגרום לכך וגוגל מתייחס מאד ברצינות לכל נושא אכיפת הספאם (טוב נו, חוץ מגוגל.ישראל :)) בכדי לספק תוצאות איכותיות לגולש. חשוב לציין שעל פעולות מסוימות, האתר לא נענש כלל אלא רק מתוייג באמצעות סוג של “דגל”, כך שמעתה והלאה יהיה נתון למעקב – גם מזה מומלץ להימנע.

למרות הכותרת של הפוסט, הוא לא מדבר על טכניקות קידום אתרים לא אתיות בשיטת הכובע השחור, אלא דווקא על דברים פחות טריוויאליים שיכולים לפגוע בכם או לתייג את האתר שלכם ב”דגל”: שיתוף גולשים מאסיבי מדי אודות פעולות ה- SEO שאתם עושים (מסתבר שבוחנים אנושיים שמסתובבים אי שם ברשת מתייגים על דברים כאלה), כל האתרים שלכם קשורים אחד לשני (רשת אתרים), יש באתר שלכם “אופטימיזציית יתר”, פרופיל הלינקים של האתר שלכם לא טבעי בעליל (ראו פוסט קודם שמדבר על הנושא הזה), אתם עדיין עושים “פיסול PR” באמצעות קישורי nofollow, אתם משתמשים ב-SEO וקישורים כדי לקדם אתרים ספאמיים לראש תוצאות החיפוש ועוד.

10 Steps to Advanced Keyword Research

כבר הרבה זמן שלא נתקלתי בפוסט כל כך מקיף על מחקר מילות מפתח. הפוסט מרכז 10 צעדים מרכזיים בתהליך המחקר, ומספק שלל כלים שימושיים חינמיים ברשת. אין הרבה מה להוסיף, הפוסט פשוט מקיף את כל ההיבטים האפשריים בתהליך, להלן תמצית הנקודות שעלו: בדיקת נפח חיפושים, מחקר טרנדים ומגמות בהתאם למילות המפתח שמעוניינים לטרגט, מיפוי אתרים שכבר מדורגים גבוה על המילים הרצויות (תוך ציון “כוח ה-SEO” שלהם), בדיקה האם מחפשים את הביטוים במדיה חברתית וכמה, חיפושים ורטיקאליים, ניתוח ה-ROI מהטראפיק הפוטנציאלי שעשוי להתקבל עבור הביטויים בנישה, מעקב אחר היבטויים שהמתחרים מקדמים בתוכניות פרסום ממומן (כגון אדוורדס) וניתוח ה-CPC שלהם (cost-per-click) ועוד.

CAPTCHAs’ Effect on Conversion Rates

קאפצ’ה הינה מנגנון נגד ספאם שמכיל שדה בו ממלאים טקסט ו\או מספרים כשרוצים לשלוח תגובה\טופס יצירת קשר. מסתבר (וזה די אינטואיטיבי) שלפיצ’ר הזה יש לא מעט השלכות על כל נושא ה- conversions (המרות). בפוסט האורח הבא, מציג אחד הקוראים של SEOmoz את המחקר הקטן שעשה ומספק מספרים וגראפים לגבי ההשפעה של הקאפצ’ה על ההמרות באתר כשהיא מכובה וכשהיא דלוקה.

What Automatic Segmentation of Webpages Might Mean to Design and SEO

SEO by the sea הוא אחד הבלוגים האהובים עלי, בעיקר בגלל רמות העומק אליהן מגיע Bill Slawski בניתוחים שלו. בפוסט הזה הוא מנתח מנקודת מבט SEOית מסמך, שפורסם בידי מייקרוסופט בשנת 2003. המסמך מכיל מודל לניתוח דפי אינטרנט באמצעות סגמנטציה של אלמנטים ויזואליים ומבניים (האלגוריתם שהוצג במסמך נקרא: Vision-based Page Segmentation Algorithm”).

ובמילים יותר פשוטות – הרי כל עמוד באינטרנט מחולק לאלמנטים כלשהם: תפריט עליון וצדדי, פוטר, התוכן שמשתנה במרכז הדף, Header וכו’. כל אלמנט כזה מכיל (או שלא) תוכן טקסטואלי וויזואלי. השאלה היא מהם “המקומות החמים” בדף בהם כדאי לשים את התוכן הרלוונטי ביותר שמאפיין את הדף? המטרה הייתה לחשוב על דרכים “ללמד” את מנועי החיפוש “להבין” מהם החלקים היותר חשובים בדף. בפוסט גם מוצג אלגוריתם דומה שיאהו הפכו לפטנט, אשר שמספק זווית ראיה שונה על סגמנטציה של עמודים.

Link Consolidation: The New PageRank Sculpting

לפני מספר חודשים דיווחתי על ההצהרה הרשמית של מט כץ לגבי חוסר היעילות של פיסול ה- Pagerank. אז לאחר שתם עידן הפיסול, מיטב מוחות ה-SEO חושבים על דרכים חדשות לשמר את ה-PR בדפי האתר ולנתב אותו בצורה היעילה ביותר. בפוסט הבא, ראנד מציג את אחת הטכניקות שעלו בחברה שלו, שנקראת Link Consolidation (איחוד לינקים). לדעתכם זה עשוי לעבוד? הרעיון די הגיוני אבל אני לא בטוח אם זה הפתרון האולטימטיבי.

A Checklist to Choose Which Internet Marketing Channel is Right for Your Business

כיום יש הרבה אפיקי פרסום ושיווק באינטרנט, כגון: שיווק באימיילים, פרסום עם באנרים, פרסום ממומן ו-PPC, קידום אתרים אורגני במנועי חיפוש (SEO), תוכניות שותפים, שיווק ויראלי, שיווק במדיה חברתית ועוד. אבל מה מכל זה מתאים לך? איזה סוג שירות הכי יתאים לאופי העסק, לצרכים ולתקציב שלך? מי שתמיד יגיד לך “הכל” פשוט משקר! ראנד פישקין עושה סדר בבלאגן וכותב מדריך מקיף כיצד לבחור את אפיק השיווק שהכי יתאים לעסק שלך.

What is a Natural Link Growth Profile?

בעבר דיברתי בהרחבה על כוחם וייעודם של הקישורים בפוסט “בניית קישורים בדרך אל הטופ“. אחת הנקודות המשמעותיות ביותר שלא ציינתי בכל תהליך בניית הקישורים הינו: Link Growth Profile. המדד הזה מתאר את קצב גדילת כמות הקישורים החיצוניים לאתר כלשהו, כפונקציה של ציר הזמן. למה הוא חשוב? בעיקר משום שהוא מאפשר לגוגל לזהות את סוג ואופי האתר, לחקור את רמת הפופולריות שלו ברשת (מה שמשפיע על הדירוגים) ולאבחן מקרים בעייתיים כגון “off page over optimization” (אופטימיזציית יתר. כלומר מצב של “הרבה קישורים בקצת זמן” – מה שיכול להזיק לאתר ולתייג אותו כספאמי). בפוסט הבא ארון וול (הבחור שעומד מאחורים האתר המצליח seobook.com), מציג את שלושת האסטרטגיות העיקריות לבניית קישורים: מחודדת, ליניארית, גאומטרית. בנוסף, הוא מתאר את סוגי האתרים שכל גדילה מתאימה להם בהתאם לאופי הפעילות.

Using Tags for Better Ad Targeting on Your Blog

רבים מאיתנו מציבים בבלוגים ובאתרים שלהם פרסומות ממומנות (כגון אדסנס של גוגל) ומשתדלים להפיק מהם כמה שיותר קליקים כדי להרוויח כסף. יחד עם זאת, אחד הדברים החשובים ביותר שלא תמיד מתקיימים הוא התאמה מלאה ורלוונטיות המודעה לתוכן העמוד בו הגולש נמצא. התאמת המודעה לתוכן, עשויה להגדיל משמעותית את הרווחים שלכם וגם את חווית המשתמש (מי מאיתנו לא מתלונן על פרסומות לא רלוונטיות?). במדריך הבא, Michael Gray מציג טכניקות מתקדמות להתאמת הפרסומות לתוכן הדפים באתר, באמצעות שימוש בתגיות. הוא מציג ספציפית טכניקה שתפעל בבלוגים של וורדפרס, אך אם תבינו את העקרון, ניתן לממש זאת בכל פלטפורמה.

Can We Reverse Engineer TrustRank and Hilltop?

Trust (אמון) הוא ללא ספק אחד הפרמטרים החשובים ביותר עליהם גוגל מסתמך בדירוג אתרים. מטרת אלגוריתם ה- TrustRank שפורסם במרץ 2004, היא להעניק איזושהי דרגת סמכות לאתרים ברשת (ולמקושרים אליהם בדרגה ראשונה, שניה, שלישית וכו’…) על סמך מספר פרמטרים, ובכך, בתקווה, למגר את כל נושא הספאם. זהו אלגוריתם מעניין מאד וחקרתי אותו בעבר במטרה להבין כיצד הוא מעניק לאתר מסוים סמכות. הרעיון הוא פשוט (הסבר ממש על קצה המזלג): בוחרים בקפידה מספר אתרים ברשת וקבועים שהם יהיו סמכותיים (זה ה-seed set למעשה), ואז ככל שהאתר שלך “קרוב” יותר מבחינת דרגת הקישוריות לאתרים אלו – כך לאתר שלך יש יותר Trust (סמכות).

בפוסט הבא מציג Gab Goldenberg מתודולוגייה מעניינת שעל פיה ניתן למצוא אתרים עם דרגת סמכות גבוהה. הוא פשוט מציע לקחת ביטוי מאד תחרותי (כמה אירוני שהוא בחר את הביטוי “click here” בגלל כמות הקישורים ברשת שמכילים אותו בטקסט העוגן) ולבדוק מי מדורג עליו במקומות הראשונים. כאשר הביטוי הוא מאד תחרותי, הוא טוען שבמיקומים הראשונים יופיעו אתרים עם רמת סמכות גבוהה. מה דעתכם על כך? מהם לדעתכם אתרי הסמכות בזירת האינטרנט הישראלית?

Quality Score Surprise! #1 Ad Position Doesn’t Improve QS

למרות שאני לא כותב על זה הרבה, בפוסט הבא מציג Brian Carter נקודה מאד מעניינת (שאולי גם מנפצת לחלככם את התאוריות סביב עולם ה-PPC). הוא למעשה טוען שההנחה הבאה היא לא יותר מאשר שמועה: “אם אתה מגדיל את הביד, ה- CPC (מחיר על קליק) שלך ירד בגלל שה-CTR עולה ( CTR=Click-through rate), וה- Quality Score שלך עולה בגלל שהוא כל כך תלוי ב-CTR”. בפוסט הוא מספק הסבר, מביא ציטוטים של מומחים ודוגמאות לכך שההנחה הזו מוטעית.

Google Analytics Enables Advanced Segment Tracking for Events

אם הגדרתם בחשבון האנליטיקס שלכם “ארועים” אחריהם ברצונכם לעקוב, הפיצ’ר החדש שלהם מאפשר לצפות בסגמנטציה מתקדמת. באפשרותכם לקבל תמונת מצב שתשקף את כל המידע על הטראפיק שקשור ספציפית לארועים שהדגרתם. להלן הסרטון שגוגל יצרו כדי להמחיש את העניין:

אשמח לקבל מכם פידבקים והערות בתגובות על הנושאים שעלו כאן (כמובן שזכותכם לא להסכים, אתם מוזמנים להביע את דעתכם האישית גם אם היא סותרת את הנאמר) ועל הנושאים שמעניין אתכם לקבל עליהם עדכונים בהמשך הסדרה. בנוסף, אם שמעתם על חדשות מרעישות שלא ציינתי או סתם נתקלתם בפוסט מגניב שיכול להועיל לכולנו – אתם מוזמנים לשתף.

התמונה באדיבות i.n.d.e.p.e.n.d.e.n.t

נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO, PPC וסושיאל.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

8 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

8
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.