קידום אתרים 2013: שינויים, מגמות ודברים שפשוט לא עובדים יותר

‫רועי שפייזר‬‎

שנה חדשה נפלאה לכל הקוראים!

הנה ככה חלפה לה שנת 2012 בלי ששמנו לב. שנה גדושה בארועים, עדכוני אלגוריתם, טרנדים ומה לא…

אז החדשות הטובות הן שלא היה סוף העולם, האומנם?

נראה שמבחינת תחום ה-SEO בדיוק ההיפך הוא הנכון. כל שנה החוקים משתנים מקצה לקצה וזה בעיקר בא לידי ביטוי בשנת 2012 עם כל התהפוכות שעברנו.

רגע לפני שמתחילים את השנה החדשה, זה הזמן לעצור ולשאול את עצמנו – מה עדיין עובד? מה לא עובד בכלל? מהן המגמות החדשות בתחום קידום האתרים? ובמה להתמקד בשנה החדשה?

רועי שפייזר עשה לנו סדר עם סיכום מופלא של כל הטרנדים האחרונים במטרה לחדד את אסטרטגיית הקידום שלנו לשנת 2013. זהו הפוסט הראשון של רועי ולפי העבודה שעשה כאן בתקווה גם לא האחרון 🙂

קידום אתרים בשנת 2013 - מה השתנה?

בשנתיים האחרונות עבר האלגוריתם של גוגל יותר שינויים מעמיקים מכפי שעבר כנראה בכל שנות קיומו. מתחילת 2011 החלה גוגל לענות לביקורות הרבות שהופנו כלפי התוצאות הלא רלבנטיות (ויש שיאמרו ספאמיות) שמילאו את תוצאות החיפוש וסופסוף נתנה מענה לכמה מהתופעות המבישות של תחום ה-SEO מאז בא התחום לעולם אי שם בסוף שנות התשעים.

להלן רשימה עדכנית של טכניקות קידום אתרים שעבדו בעבר ושיעילותן פחתה במידה ניכרת, השינויים שעובר האלגוריתם והצורך של אנשי SEO להסתגל לשינויים אלה וכן מגמות חדשות שהופכות להיות חלק בלתי נפרד מהמקצוע שלנו ומהאבולוציה שלו מהשוליים למרכז המאמץ השיווקי של כל גוף המיוצג באינטרנט.

עדכוני פנדה / פינגווין: העלמת תוכן באיכות ירודה

עדכוני פנדה ופינגווין שיצאו לראשונה בפברואר 2011 החלו לשים סוף לאחת התופעות המכוערות ביותר שנוצרו ברשת, בעיקר בגלל מדיניות לא קשוחה מספיק של גוגל, מדובר באתרי MFA או Made for Adsense שתכליתם היחידה הייתה למשוך גולשים באמצעות תוכן ירוד כדי שילחצו על מודעות אדסנס. אתרים אלה הציפו את האינטרנט בהמוניהם, לרוב כבלוגים אוטומטיים (Auto Blogs) ששואבים תוכן (Content Scraping) מאתרים אחרים ואינם מספקים שום ערך מוסף אמתי.  אתרים אלה קודמו לרוב באמצעות טכניקות כובע שחור ותוך שימוש בתוכנות כגון xRumer או ScrapeBox וזכו לתפוס את המקומות הראשונים בגוגל על מילות מפתח נחשקות ורווחיות.

עדכוני פינגווין ופנדה אולי לא שמו קץ לתופעה, אבל הם כן הפחיתו אותה באופן משמעותי על ידי שינויי אלגוריתם שהצליחו לזהות תוכן באיכות ירודה או תוכן שנגנב מאתרים אחרים. כמובן שעל הדרך נעלמו מן המפה גם לא מעט אתרים לגיטימיים שהאלגוריתם החשיב אותם בטעות כאתרי ספאם.

גלגלי לינקים, תגובות בבלוגים, לינקים בפוטר, Anchor Text

כל השיטות שהיו נהוגות עד לפני שנתיים שלוש הולכות ונעלמות בשנים האחרונות. לינקים ב-Footer/ Sidebar עלולים היום לגרום יותר נזק מתועלת (והדבר נכון כמעט לגבי כל צורה של לינק שמופיע בכל האתר, Site Wide) ולינקים של תגובות בבלוגים או גלגלי לינקים באמצעות אתרי מאמרים יכולים לגרום לפנאלטי כמעט מידי בגוגל.

פרופיל הקישורים של כל אתר אמור להיות מגוון לא רק מבחינת מילות המפתח שמקשרות לאתר אלא גם מבחינת סוג הקישורים (Redirects Follow / Nofollow / Image) וגם מבחינת כמות העמודים המקשרים לאתר. חשיבות יתרה יש גם לאתרים המקשרים אלינו (ראו למטה על כוחו של המותג) ומהיכן הם מקשרים (גוף הטקסט, אחרי פסקה שניה למשל) וקישורים לעמודים פנימיים ולא לעמוד הבית לבדו.

היום יותר מתמיד תוכן איכותי במיוחד כגון אינפוגרפיקות מושקעות ומאמרים איכותיים ומלאי תוכן בעל ערך מוסף חשובים לא רק לאתר עצמו אלא גם כאמצעי למשיכת קישורים טבעיים מאתרים בעלי תכנים מקבילים.

כוחו של המותג

לגוגל יש אינספור דרכים לאמת ולקבוע את ערכו של מותג בתוצאות החיפוש, החל מכמות החיפושים על שם המוצג עצמו ועבור דרך כמות האזכורים באתרי חדשות או הודעות לעיתונות (ראו Co-Citation למטה). ככל שהמותג חזק יותר כוחו בתוצאות החיפוש עולה והקידום שלו הופך להיות קל יותר. למותגים בתחומים שונים יש גם יכולת (רק בארה”ב בינתיים) להשתמש בתגיות מיקרודאטה ספציפיות כדי להציג תוכן עשיר (Rich Snippets) בתוצאות החיפוש שלא זמין לאתרים רגילים, הנה דוגמא מעולם הטלוויזיה:

תצוגה עשירה בתוצאות החיפוש

אתרים רגילים שאינם שייכים למותגים גדולים עדיין יכולים להשתמש במיקרודאטה (חלק מתקן HTML 5 ובשיתוף כל מנועי החיפוש המובילים באמצעות אתר schema.org) כדי להציג מגוון רחב של תוצאות עשירות החל מדירוגי כוכבים פשוטים ועד לזמן הבישול של מתכון מסוים או שעות ההצגה של סרטים בבתי קולנוע (וכן שפע אופציות אחרות) בניגוד לתחילת 2012, בשנת 2013 גוגל תקשה משמעותית על אתרים זניחים להציג Rich Snippets בתוצאות החיפוש ותהליך האישור יארך הרבה יותר זמן, בתחילת הדרך גוגל איפשרה כמעט לכל אתר להציג תוצאות עשירות מספר ימים לאחר שהקוד המתאים שולב באתר.

על החשיבות של מיקרודאטה ב-2013 אפשר ללמוד גם מהכלים החדשים שהוצגו רק לאחרונה וזמינים ב-WMT ואשר מאפשרים לנו לתייג עמודים (כרגע רק אירועים) ישירות מ-WMT ובלי צורך להטמיע קוד באתר שלנו באמצעות מערכת Data Highlighter.

סימנים מרשתות חברתיות: Social Signals

גוגל+, טוויטר, פייסבוק, יוטיוב וגם פורומים, תגובות בבלוגים ומקורות נוספים שכולם מהווים סימנים מרשתות חברתיות המעידים על פופולאריות של אתר אינטרנט ועל חשיבותו לגולשים. כל אלה משולבים בדרגת חשיבות כזו או אחרת אל תוך האלגוריתם כבר משנת 2010 – אז עוד היה לגוגל הסכם חתום עם טוויטר להצגת תוצאות חיפוש בזמן אמת, פונקציה שכבר לא קיימת יותר בגוגל אבל שולבה אל תוך המנוע של מיקרוסופט, בינג, שגם משלב תוצאות של פייסבוק בעמודים שלו.

תופעת הסימנים החברתיים הביאה בשנים האחרונות לפריחת תוכן מסוג חדש: Click Bait (פתיון לקליקים) שגם בארץ מרבים להשתמש בו בעיתונים הגדולים. אם בעבר היה נהוג ליצור תוכן שמושך בעיקר לינקים (Link Bait) הרי שהיום נהוג ליצור לפעמים כתבות סנסציוניות בנושאים שנויים במחלוקת עם כותרות רלבנטיות למחצה שמייצרות הררי תגובות אמוציונליות של הגולשים, ומעלות את חשיבות העמוד בגוגל.

 

אזכור שם האתר או המותג: Co-Citation

כפי שנכתב למעלה, גוגל החלה בשנים האחרונות לחפש מקורות נוספים שיעידו על חוזקו, חשיבותו ומידת הרלבנטיות של אתר לחיפוש כזה או אחר. אזכור שמו של האתר או המותג באתרים רלבנטיים אחרים (לא בהכרח עם קישור) מהווה סימן כזה. חשבו למשל על כתבה הסוקרת את מחירי השירותים הסלולריים בישראל וכוללת את שמות המותגים המובילים ללא קישור חוזר לאתרי החברות, עצם האזכור עצמו באתרים מובילים ובכתבות תוכן רלבנטיות יוצר זיקה בין החיפוש למותג ותומך בחוזק המותג וביכולת לקדמו בגוגל.

 

חיפוש לוקאלי

השנה הוטמע גוגל מקומות בתוצאות האורגניות של גוגל ישראל וזה יצר תת-תחום חדש בעולם ה-SEO – קידום אורגני בתוצאות חיפוש לוקאליות (מה שמצריך כמובן ידע שונה מקידום אתרים סטנדרטי). אם בעבר גוגל הציגה תוצאות של אתרים מתמחים כגון City search או Yelp (למעשה נטען כי היא משאילה את התכנים שלהם בשיטת הכובע השחור שהוזכרה למעלה, Content Scraping והיא אף נכנסה למאבקי ראש בראש מול אחד האתרים הגדולים בעולם בתחום התיירות,  Trip Advisor), הרי שכיום גוגל מציגה את התוצאות שלה עצמה כולל ביקורות גולשים ועמודי עסק מותאמים אישית שהם כיום חלק בלתי נפרד מהרשת החברתית גוגל+.

תוצאות לוקאליות מצריכות סט כלים נפרד כדי לקדם בהן אתרים או עסקים והן מחייבות אותנו לפתוח עמודי עסקי בגוגל+, לאמת נתונים מול גוגל ולמלא כמה שיותר פרטים רלבנטיים על העסק ותחום המומחיות שלו.

חיפוש לוקאלי גם מפחית ברוב הפעמים את כמות התוצאות האורגניות בעמוד (ראו עוד בנושא למטה).

חיפוש בסלולאר ומעבר לאפליקציות ייעודיות

אין מגמה יותר בולטת מזו. במהלך 2012 ראינו עלייה של כ-15 עד 20% בכניסות לאינטרנט ממכשירים ניידים (סמארטפונים וטאבלטים) לעומת 2011 והנתון הזה רק צפוי לגדול. הוא גם משנה את הדרך בה אנו צורכים מידע באינטרנט ומשפיע על המודלים העסקיים של כל האתרים שמתפרנסים  מפרסומות, וגוגל בראשם. בעוד אתרי אינטרנט יוצרים גרסאות מובייל או אפליקציות ייעודיות, מיעוט הנדל”ן הפנוי במסכים קטנים אינו מאפשר תצוגת פרסומות באופן יעיל וכמות הקליקים יורדת באופן דרסטי, מה שכמובן פוגע בהכנסות האתרים (וגוגל) ובתוצאות העסקיות של המפרסמים. פתרונות יעילים ממש עדיין אין לאף אחד, למעט אולי פייסבוק שמגדילה את רווחיה בסלולר, אבל גוגל עצמה וכל שחקו אחר בשוק הזה ינסה הציג השנה מודל שילוב פרסומות באופן יעיל יותר במכשירים ניידים

נקודה נוספת, רלבנטית יותר במקרה זה, היא תצוגת תוצאות חיפוש לוקאליות (ראו למעלה) במכשירים ניידים. גוגל יודעת בדיוק היכן אנחנו נמצאים כאשר הסמארטפון שלנו פועל על הרשת הסלולרית בעת נהיגה או הליכה והיא יכולה להציג לנו תוצאות מותאמות אישית (עוד בהמשך) לפי המיקום שלנו. הכוונה לא רק למודעות רלבנטיות של בתי עסק באזור בו אנחנו נמצאים אלא גם תוצאות מהחיפוש הלוקאלי האורגני שנמצאות בקרבת המיקום שלנו, שכמובן באות על חשבון התוצאות האורגניות הרגילות.

בתחום המובייל יש לגוגל גם מתחרה חדשה יחסית מבית אפל, סירי, שגוגל עצמה הגדירה כאיום הגדול ביותר על מנוע החיפוש שלה.

 

תוצאות חיפוש מותאמות אישית

בתחילת 2012 עוד יכולנו להוסיף את הפרמטר pws=0 לשרשור החיפוש של גוגל כדי להסיר את התוצאות המותאמות אישית שאנחנו מקבלים. לקראת סוף השנה וב-2013 מעטים בלבד סבורים שיש לכך השפעה כלשהי. כדי לקבל תוצאות “אמתיות”, כלומר כאלה שאינו מושפעות מהיסטוריית החיפוש שלנו, יש לחפור בנבכי הפרופיל האישי או לגלוש במצב אינקוגניטו (כרום) או Private (פיירפוקס), וגם כך יש כאלה המטילים ספק במידת היכולת שלנו למנוע מגוגל להציג תוצאות אישיות לכל גולש.

השנה גוגל ביצעה גם את אחד השינויים המרגיזים ביותר בתולדותיה, בעיקר עבור אנשים שמרבים לחפש במנוע החיפוש המקומי שלהם אבל גם בגוגל העולמית.  גולשים שבחרו למשל בשפה העברית כשפת ברירת המחדל שלהם מתקשים לעיתים להגיע לאתר של גוגל העולמית באנגלית, ונכפה אליהם להגיע תמיד לאתר המקומי באמצעות הפניות אוטומטיות של גוגל. בעבר יכולנו להשתמש ללא שום בעיה גם בקישור לגוגל העולמית בתחתית מסך החיפוש או להשתמש בכתובת המקוצרת google.com/ncr. הקיצור NCR משמעו No Country Redirect אבל בחודשים האחרונים עוד ועוד משתמשים מגלים שבמקרים רבים אפילו פתרון זה אינו עובד וכדי להגיע לגוגל העולמית באנגלית יש לשנות את הגדרות השפה בפרופיל האישי של גוגל. יתרה מזאת, גם כאשר אנחנו גולשים באתר של גוגל העולמית המנוע עדיין יודע בדיוק מאיזו אזור בעולם אנו גולשים ומציג לנו תוצאות שונות לגמרי מאלה המוצגות לתושבי ארצות הברית.

 

חיפוש אוניברסלי

בשנת 2007 הציגה גוגל פיצ’ר חדש אז שנקרא חיפוש אוניברסלי. המשמעות הייתה פשוטה: הצגת תכנים נוספים בתוצאות החיפוש (בעיקר כאלה של גוגל עצמה, מה שגרם וגורם לביקורת גדולה נגד החברה וגם לחקירה מצד רשויות ההגבלים העסקיים בארה”ב ואירופה ). התכנים הנוספים כוללים תצוגת חדשות, תמונות, סרטוני וידאו, מוצרים מגוגל שופינג ועוד – כולם לצד תוצאות החיפוש האורגני ולעיתים על חשבונן.

השנה הרחיבה גוגל משמעותית את החיפוש האוניברסלי עם הצגתו של גרף המידע של גוגל (Knowledge Graph), שכולל מידע מתוך עמודים עסקיים עבור מותגים ידועים (כולל תצוגה בזמן אמת של פוסטים אחרונים):

עמוד גוגל+ של יוטיוב בתוצאות האורגניות

או מידע שנאסף (וגם כאן יש שיאמרו Scraped) בעיקר מויקיפדיה אבל גם ממקורות אחרים ברשת:

טאג' מהאל בגרף הידע של גוגל

המנוע כבר מספק את התשובות?

למעשה גוגל מנסה להשאיר את הגולש כמה שיותר זמן בתוך תוצאות החיפוש ולהפנות לכמה שפחות אתרים חיצוניים. כבר שנים שורת החיפוש של גוגל מספקת תשובות לאינספור שאלות שעד כה נאלצנו למצוא באתרים חיצוניים. שאלות כגון מתי חנוכה 2012, כמה שווה דולר בשקלים, מה מזג האוויר בניו יורק, מועדי טיסות, זמני הקרנה של סרטים, מחשבון מדעי, מילון מובנה ועוד אינספור אופציות שכולן זמינות ישירות משורת החיפוש עם תוצאה טקסטואלית מעל התוצאות האורגניות שהופכות להיות בלתי רלבנטיות לחלוטין וחוות ירידה דרמטית בכמות הכניסות (הכוונה בעיקר לתוצאות באנגלית אם כי כמה מהפיצ’רים זמינים זה זמן מה גם בגוגל ישראל).

מזג האוויר בגוגל

הפחתה משמעותית בטכניקות וותיקות

גוגל התפתח הרבה מעבר למה שהיה שבעבר הלא רחוק והיחס כלפי טכניקות וותיקות השתנה אף הוא. זה לא אומר שלא שווה להשקיע בתגיות Hx או כותרות ותיאורים מושקעים, פשוט כיום כבר אי אפשר להיות בטוחים שגוגל אכן יציג אותם כפי שהתכוונתם. עבור לא מעט ביטויים ומילות מפתח גוגל מציג תגיות title+description פרי עטו של המחבר גוגל, ולא את אלו של בעל האתר.

דומיינים מדוייקים: Exact Match Domains

עוד טכניקה שנחשבה במשך שנים (בעיקר בחו”ל) לחלק החשוב ביותר בכל קמפיין SEO. לדומיין בשם searchenginemarketing.com לדוגמא הייתה עדיפות ברורה וגלויה באלגוריתם בביטוי Search Engine Marketing על פני כל דומיין אחר, לא משנה אם היה בו תוכן איכותי יותר ופרופיל קישורים מגוון יותר.

רק לאחרונה, אחרי שנים של ביקורות מצד מקדמים ובעלי אתרים, הצהירה גוגל (באמצעות שליחה הרשמי בתחום האלגוריתם מאט קאטס) כי תחול הפחתה בהטבה האוטומטית ממנה נהנים בעליהם של דומיינים כאלה.

אופטימיזציית יתר

עוד שיטת קידום שגורמת כיום יותר נזק מתועלת ועלולה לגרום לפנאלטי בגוגל. חלק מהלינקים שלכם באתר לעמודים פנימיים מסומנים כ-Nofollow (מה שנקרא Pagerank Sculpting), ה-Footer שלכם נראה כמו עץ חג המולד, הטקסטים (בעיקר בתגיות Meta) נגזרו באופן אוטומטי מהעמוד וגם מספר גדול של עמודים שנועדו לקדם כולם את אותה מילת מפתח (סוג של כפילות תוכן, אבל לא בדיוק) כולם יכולים להעיד על אופטימיזיציית יתר שעלולה לגרור ענישה מצד גוגל.

האם אתם אנשים אמתיים או פרופיל בדוי? השנה של תגיות Author / Publisher

גוגל, הרבה אחרי פייסבוק, הבינה רק השנה את החשיבות של פרופיל אנושי אמיתי ומאומת על פני פרופיל גוגל בדוי, כמוהו יש מיליונים בעולם. זה אולי השינוי הגדול ביותר לטעמינו של שנת 2013 בתחום הקידום האורגני.

כולנו כבר רגילים לראות פרצופים של אנשים בתוצאות החיפוש, זהו אחד השינויים הגורפים ביותר בתולדות גוגל שנכנס לאלגוריתם של מנועי החיפוש כמעט בכל המדינות במקביל. כל מה שצריך זה פרופיל ברשת החברתית גוגל+, אימות הפרופיל וקישור שלו לאתר שלכם באמצעות תגיות Author / Publisher וזהו. אבל לא בדיוק זהו, שכן זה עדיין יכול להיות פרופיל בדוי וגוגל יודעת היום בדיוק איזה פרופיל הוא בדוי ואיזה פרופיל שייך לאדם אמתי, מה שבתורו אמור לתרום לכם נקודות זכות בקידום האורגני.

כיצד גוגל יודעת מהו פרופיל אמתי ומה לא? הנה כמה מהכלים שעומדים לרשותה (וזכרו שזה פרופיל גוגל, אחרת התמונה לא תוצג בתוצאות):

  • כמה מיילים יוצאים וכמה מיילים נכנסים לתיבה שלכם.
  • כמה אנשים יש ברשימות הקשר שלכם.
  • כמה אנשים עוקבים אחריכם בגוגל+ ואחרי כמה אנשים אתם עוקבים.
  • איפה אתם נמצאים (במידה ויש לכם אנדרואיד).
  • כמה פגישות יש לכם בלוח השנה.
  • כמה מסמכים אתם חולקים עם אחרים.
  • כמה חיפושים יש על השם שלכם.

וזה רק על קצה המזלג… בשורה התחתונה, גוגל יודעת בדיוק איזה פרופיל שייך לאדם אמתי ואיזה פרופיל הוא מפוברק. פרופיל אמתי ומאומת הוא אחד המאפיינים החשובים ביותר בקידום אתרים אורגני בשנת 2013.

פחות תוצאות אורגניות

באופן כללי, המגמה בגוגל היא להראות פחות תוצאות אורגניות ויותר מודעות ממומנות. כבר היום חיפושים רבים מניבים לא יותר משש (6) תוצאות אורגניות ולאחרונה שדרגה גוגל את ממשק המשתמש של עמוד התוצאות, ורבים משערים שהשטח שהתפנה בצד ימין (ישראל) או בצד שמאל (בכל המדינות ששפתן נכתבת משמאל לימין) עומד להציג בקרוב מודעות ממומנות נוספות ומי יודע, אולי אפילו באנרים רחמנא ליצלן.

התמעטות התוצאות האורגניות מחייבת בעלי אתרים להשקיע עוד משאבים כדי להגיע למקומות גבוהים יותר בתוצאות החיפוש. חיפושים לדוגמא שמניבים היום שש תוצאות אורגניות בלבד (בלי להחשיב חיפושים לוקאליים) כוללים בין חיפושים על שמות מותג או תמונות:

  • חפשו למשל “הארץ” ללא מירכאות
  • תמונות של בתים

וכן חיפושים רבים נוספים בהם האלגוריתם מצמצם את כמות התוצאות באופן דרמטי.

קידום אתרים טכני

עברו הימים בהם איש SEO נדרש להשיג / לקנות / להתחנן / לבנות אתרי לוויין ושיטות נוספות להשגת קישורים. נכון, לינקים עדיין חשובים אבל במידה פחותה משמעותית מבעבר כפי שהודגש למעלה. איש SEO מקצועי כיום חייב לדעת לקודד ברמה סבירה ומעלה (עם עדיפות משמעותית ל-PHP, HTML ו-RegEx), לדעת אקסל ברמה גבוהה, להבין לפחות ברמה הבסיסית טכנולוגיה של שרתי לינוקס (htaccess, cPanel) ווינדוז (IIS) וזה מבלי להזכיר כישורים אחרים שתמיד יכולים לעזור כגון יכולות ניתוח דוחות אנליטיקס, הבנה שיווקית מעמיקה ועדכון מתמיד ובלתי נלאה של כל החידושים מבית גוגל.

קידום אתרים טכני נדרש לא רק לשם איתור בעיות פוטנציאליות באתר או בשרת אלא גם לשם השגת שיפור משמעותי במינימום השקעה של מהירות האתר כפי שהיא נמדדת בכלי הייעודי של גוגל, שאף הצהירה בגלוי כי למהירות הטעינה יש השפעה ישירה על ביצועי האתר בתוצאות החיפוש – מגמה שהחלה בסוף 2011.

מגמות חדשות

לאור השינויים הרבים והתכופים שעוברים על עולם קידום האתרים צצות בשנים האחרונות מגמות חדשות שמרחיבות את תחומי האחריות של מקדם האתרים מאחריות על תוצאות אורגניות בלבד כפי שהיה בעבר, למעורבות עמוקה בכלל תהליכי השיווק האינטרנטיים.

שתיים מהמגמות הבולטות הן:

1. CRO) Conversion rate optimization)

שיפור יחס המרה – מונח שכולל אינספור שיטות, כלים ואפשרויות לשפר את הביצועים של כל אתר אינטרנט הן בתוצאות החיפוש אבל בעיקר ביכולות ההמרה של מטרות האתר.

2. Inbound marketing

מונח שמתייחס בעיקרו ליכולת ליצור תוכן איכותי במיוחד (טקסט, וידאו, מצגות, תוכנות חינמיות, מדריכים וקיימות עוד דוגמאות לרוב) ולהפיץ אותו בהצלחה ברשת באמצעות SEO, מדיה חברתית, הודעות לעיתונות וכיו”ב. Inbound Marketing כולל גם את החלק השני של המשוואה, איך להמיר את הגולשים שמגיעים לאתר כך שנוכל לייצר יותר הכנסה מהאתר שלנו באמצעות סוגים שונים של גולשים וסוגי המטרות השונות שהוגדרו לאתר.

מידע נוסף אפשר לקרוא באיבוק המקיף של Servula על Inbound Marketing.

עבור כל קמפיין Inbound Marketing מוגדר לכל אתר משפך המרות (Sales Funnel) שמורכב באופן כללי משלוש רמות:

משפך מכירה

  • TOFU) Top of Funnel): זוהי האינטראקציה הראשונה של הגולש עם האתר / מוצר / שירות שלנו (פעמים רבות זה יכול להיות פשוט עמוד נחיתה) ומטרתנו היא לייצר המשכיות לקראת תהליך מכירה / איסוף ליד או כל מטרה אחרת באתר. גולשים אלה לרוב עדיין בשלב השופינג ואינם מוכנים עדיין לבצע רכישה או המרה ופעמים רבות נרצה לתת הטבה ראשונית ללקוח כבר בשלב זה.
  • MOFU) Middle of Funnel): השלב בו הגולש כבר החליט איזה מוצר או שירות הוא רוצה לרכוש, ובשלב זה אנו צריכים לשכנע אותו לבחור במוצר או השירות שלנו אם באמצעות סקרי שביעות רצון, הטבות, ניוזלטר אישי ואמצעים רבים נוספים שזמינים לנו בהתאם לאתר המקודם ולאסטרטגיית השיווק שלו. שלב זה נקרא באופן כללי גם Lead Nurturing (“טיפוח לידים” בתרגום חופשי).
  • BOFU) Bottom of Funnel): השלב השיווקי הזה המתייחס לאותם גולשים שהחליטו לרכוש את המוצר שלנו ומטרתו לספק להם את חווית הקניה הטובה והיעילה ביותר תוך שימורם כלקוחות חוזרים.

על מה לדעתכם צריך לשים דגש ב-2013?

קיימות מגמות נוספות שיהפכו בשנת 2013 לחלק אינטגרלי מעולם קידום האתרים, רובן ככולן הופכות את איש קידום האתרים המקצועי לחלק בלתי נפרד ממחלקת השיווק של כל עסק שמעוניין לייצר רווחים באינטרנט.

נשמח אם תשתפו אותנו בתובנות שלכם מהשנה שחלפה – מה לדעתכם עובד יותר? במה לא כדאי יותר להשקיע זמן?

נכתב על ידי
איש טכנולוגיה, תוכן ואינטרנט עם היסטוריה של הקמת אתרים וכתיבת תכנים והווה של קידום אתרים טכני, ניתוח אתרים, הטמעות אנליטיקס מתקדמות ושיווק אינטרנטי מתקדם. בעברי הקמתי את כלל פעילות האינטרנט של AIG ישראל וכיום מנהל מחלקת SEO ושיווק אינטרנטי ב-agent.co.il
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

89 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

89
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.