גוגל מקומות הגיע לישראל – למי יש סיבה לחשוש?

איתי ברנר

מי שנכנס אתמול בבוקר אל חשבון Google Places, בוודאי הופתע לראות שהממשק כולו מתורגם לעברית כולל דפי העסקים עצמם. אם בהתחלה היה נדמה שמדובר אולי באיזשהו רמז מקדים, הרי שלקראת שעות הערב, כבר התחילו להופיע עדויות שונות שהשרות עצמו נכנס לגוגל ישראל וכעת ניתן לקבל תוצאות חיפוש לוקאליות לצד התוצאות האורגניות.

מה זה בכלל Google Places / גוגל מקומות?

גוגל מקומות (Google Places), הוא שרות חיפוש עסקים מקומיים של גוגל. ברגע שגולש מקליד שאילתא שבה מצוין שם של יישוב בצירוף שם של עסק או קטגוריה עסקית כלשהיא , הוא מקבל מפה של גוגל המראה את כל המקומות הרלוונטיים הנמצאים באזור.

מעבר לכך, חלק נכבד מדף התוצאות האורגניות הראשון מציג את העסקים המקומיים בגוש אחד מרוכז המפריד בין חלקים שונים של התוצאות האורגניות. המשמעות היא שמי שהיה עד כה מקום שלישי עבור הביטוי, יכול בקלות להיות מקום אחד עשר.

כפי שאפשר להבין, המשמעות העקיפה היא שבדף אחד כבר מופיעות יותר מעשר תוצאות, כאשר חלקן אורגניות לחלוטין וחלקן שייכות לגוגל מקומות. כך זה נראה בפועל:

תוצאת חיפוש מקומית

אגב – במקרה הספציפי הזה, המיקום לא נקבע על פי השאילתא, אלא על פי המיקום הנוכחי שלי אותו הגדרתי (באדום). חשוב לדעת שהמיקום הזה נקבע לא פעם על פי ספק האינטרנט (במיוחד במחשבים נייחים), ולכן הגולשים יצטרכו להתאים אותו ידנית או שהם פשוט ייראו תוצאות ממוקדות למרכז הארץ. סביר להניח שבגוגל ישראל מודעים לבעיה זו וייפתרו אותה בהקדם.

התוכן נמצא אצל גוגל

דף עסק בגוגל

כאשר אתם לוחצים על הקישור לביקורות מתחת לכל תוצאה של מקום, תגיעו לדף מיוחד הנמצא על השרת של גוגל ומציג את העסק. דף זה כולל פרטים כגון: כתובת מלאה, תמונות, קטעי וידאו, ביקורות גולשים וביקורות מרחבי הרשת (מידע נוסף בפוסט של איתן יריב: איך לרשום עסק לגוגל מקומות).

העניין החשוב ביותר לנו הוא ביקורות הגולשים והביקורות מרחבי הרשת: בעוד הביקורות של גוגל נכתבות על ידי משתמשי גוגל וניתן להגיב אליהן כבעל עסק או לדווח עליהן כלא ראויות, הביקורות מרחבי הרשת נלקחות מאתרים חיצונים, ובמקרה הזה אתר 2eat שהוא אחד מאתרי המסעדות הגדולים בארץ. המשמעות היא שמעתה יהיה הרבה יותר חשוב ליצור נוכחות לעסק שלכם גם באינדקסים חיצוניים ובמיוחד באינדקסים מקומיים (תחום שעוד לא נכנס לארץ).

גוגל בתפקיד השוטר

אימות כתובת עסק

מכיוון שגוגל אחראית על דפי העסקים האלו, היא יכולה לאשר או להסיר אותם כאוות נפשה. קודם כל, ברגע שאתם פותחים חשבון בגוגל מקומות, תצטרכו לאשר שאתם אכן בעלי העסק באמצעות קוד PIN. את הקוד הזה אפשר לקבל בדואר, בהודעת SMS או בשיחה קולית אוטומטית לכל טלפון.

לאחר הקשת הקוד, המקום שלכם עובר תהליך של ביקורות, ורק לאחר מכן מתחיל להופיע בתוצאות החיפוש. אתם יכולים לבצע שינוי בנתונים בכל עת שתרצו, אבל חלק מהשינויים יגרמו לכך שהרשומה שלכם תצטרך לעבור אישור מחדש.

במידה והרשומה שלכם נדחית מסיבה כלשהיא, תוכלו לבדוק אם אתם עוברים על הקווים המנחים של גוגל מקומות ולהגיש את הרשומה לאישור מחדש. במידה וגם זה לא יעזור, תוכלו ליצור קשר עם נציג גוגל דרך הקישור “דווח על בעיה”.

מרבית המקומות הבעייתיים הם מקומות עם כתובת לא אמיתית או מקומות שנראים דומים מדי למקומות שכבר קיימים (פתיחת רשומות כפולות). גם דחיפה של הרבה מילות מפתח בתוך תיאור העסק היא מן הסתם לא מומלצת. בכל מקרה, הצוות של גוגל מקומות חכם יותר ממה שאתם חושבים, ומומלץ לא לבחון את הסבלנות שלו.

דירוגים ודרוגים

מי שקרא עד כאן, בוודאי שאל את עצמו לפי מה נקבע הסדר בתוך התוצאות של גוגל מקומות.

ובכן, למרבה הצער, רב הנסתר על הגלוי וגם מקדמי אתרים מנוסים מאוד בחו”ל לא יודעים בהכרח את התשובות, וחלק מהם נכנסו לזירה חדשה לגמרי הידועה בתור Local SEO או “קידום אתרים מקומי“.

עם זאת, ישנם כמה פרמטרים שכנראה משפיעים על הדירוגים יותר מאחרים:

  • מידע אותנטי על בית העסק חייב להימצא גם באתרים חיצוניים ולהיות תואם למידע שהזנתם בתוך גוגל מקומות (עד כמה שניתן).
  • הדירוג הכללי של הביקורות החיצוניות והביקורות הפנימיות של גוגל מקומות (למרות שאלו ניתנות למניפולציה כבדה).
  • מספר התמונות שגולשים העלו לעומת מספר התמונות שהעלה בעל העסק עצמו.
  • גם המידע באתר האינטרנט של העסק / מקום צריך להיות תואם לרשום בדף. בכל מקרה, הקישור לאתר שלכם מופיע מעל הקישור לדף של גוגל מקומות.
  • בחירת קטגוריות מתאימות בתוך גוגל מקומות, וכמובן בלי הגזמה.

בדומה לסקר גורמי הדירוג השנתי של SEOmoz, גם בתחום ה- Local SEO יש סקר שנתי בשם Local Search Ranking Factors.

אז מה בדיוק הולך לקרות עכשיו?

ההצלחה של גוגל מקומות והשפעתה על שוק החיפוש וקידום האתרים המקומי תלויה בראש ובראשונה בהיענות של בעלי העסקים לספק את פרטי העסק שלהם עבור גוגל. נראה שהפניה הממוקדת של גוגל ישראל לעסקים קטנים בחודש האחרון לא הייתה מקרית, ונועדה בין היתר להכין את הקרקע לגוגל מקומות. רוב המקומות שכבר רשומים בשירות הם עסקים שפונים גם לתיירים ונרשמו אליו בעבר, והמידע אודותיהם לא תמיד מפורט דיו (כפי שניתן היה לראות בדוגמה של מסעדת “הנשיקה”).

למרות שאתרים חזקים ובעיקר אינדקסים כמו דפי זהב או 144 כנראה ימשיכו להופיע במקומות טובים, אתרים קטנים יותר שלא נמצאים בחמשת התוצאות הראשונות בדר”כ, עלולים לראות ירידה מסוימת בכניסות. למרות זאת, אסור לשכוח שחלק מהאתרים האלו מציעים לעסקים מיני אתר, ואם בעל העסק משייך את המיני אתר הזה עם הדף שלו בגוגל מקומות, הנזק לא יהיה בהכרח כה גדול.

בכל מקרה, אנחנו כמובן נמשיך לעדכן אתכם בהתפתחויות האחרונות ונעזור לכם להתרגל למצב החדש והשונה שעלול להיווצר בחודשים הקרובים.

ברצוני להודות לחברת Wisy אשר חשפו אותי לחלק נכבד מן המידע בו השתמשתי על מנת לכתוב את הידיעה.

שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

16 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
70
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
40
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
123
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104788
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100268
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99202
מדיה חברתית
דנה רוזן
82408
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

16
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.