גוגל מקומות הגיע לישראל - למי יש סיבה לחשוש? | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » גוגל מקומות הגיע לישראל – למי יש סיבה לחשוש?

גוגל מקומות הגיע לישראל – למי יש סיבה לחשוש?

מי שנכנס אתמול בבוקר אל חשבון Google Places, בוודאי הופתע לראות שהממשק כולו מתורגם לעברית כולל דפי העסקים עצמם. אם בהתחלה היה נדמה שמדובר אולי באיזשהו רמז מקדים, הרי שלקראת שעות הערב, כבר התחילו להופיע עדויות שונות שהשרות עצמו נכנס לגוגל ישראל וכעת ניתן לקבל תוצאות חיפוש לוקאליות לצד התוצאות האורגניות.

מה זה בכלל Google Places / גוגל מקומות?

גוגל מקומות (Google Places), הוא שרות חיפוש עסקים מקומיים של גוגל. ברגע שגולש מקליד שאילתא שבה מצוין שם של יישוב בצירוף שם של עסק או קטגוריה עסקית כלשהיא , הוא מקבל מפה של גוגל המראה את כל המקומות הרלוונטיים הנמצאים באזור.

מעבר לכך, חלק נכבד מדף התוצאות האורגניות הראשון מציג את העסקים המקומיים בגוש אחד מרוכז המפריד בין חלקים שונים של התוצאות האורגניות. המשמעות היא שמי שהיה עד כה מקום שלישי עבור הביטוי, יכול בקלות להיות מקום אחד עשר.

כפי שאפשר להבין, המשמעות העקיפה היא שבדף אחד כבר מופיעות יותר מעשר תוצאות, כאשר חלקן אורגניות לחלוטין וחלקן שייכות לגוגל מקומות. כך זה נראה בפועל:

תוצאת חיפוש מקומית

אגב – במקרה הספציפי הזה, המיקום לא נקבע על פי השאילתא, אלא על פי המיקום הנוכחי שלי אותו הגדרתי (באדום). חשוב לדעת שהמיקום הזה נקבע לא פעם על פי ספק האינטרנט (במיוחד במחשבים נייחים), ולכן הגולשים יצטרכו להתאים אותו ידנית או שהם פשוט ייראו תוצאות ממוקדות למרכז הארץ. סביר להניח שבגוגל ישראל מודעים לבעיה זו וייפתרו אותה בהקדם.

התוכן נמצא אצל גוגל

דף עסק בגוגל

כאשר אתם לוחצים על הקישור לביקורות מתחת לכל תוצאה של מקום, תגיעו לדף מיוחד הנמצא על השרת של גוגל ומציג את העסק. דף זה כולל פרטים כגון: כתובת מלאה, תמונות, קטעי וידאו, ביקורות גולשים וביקורות מרחבי הרשת (מידע נוסף בפוסט של איתן יריב: איך לרשום עסק לגוגל מקומות).

העניין החשוב ביותר לנו הוא ביקורות הגולשים והביקורות מרחבי הרשת: בעוד הביקורות של גוגל נכתבות על ידי משתמשי גוגל וניתן להגיב אליהן כבעל עסק או לדווח עליהן כלא ראויות, הביקורות מרחבי הרשת נלקחות מאתרים חיצונים, ובמקרה הזה אתר 2eat שהוא אחד מאתרי המסעדות הגדולים בארץ. המשמעות היא שמעתה יהיה הרבה יותר חשוב ליצור נוכחות לעסק שלכם גם באינדקסים חיצוניים ובמיוחד באינדקסים מקומיים (תחום שעוד לא נכנס לארץ).

גוגל בתפקיד השוטר

אימות כתובת עסק

מכיוון שגוגל אחראית על דפי העסקים האלו, היא יכולה לאשר או להסיר אותם כאוות נפשה. קודם כל, ברגע שאתם פותחים חשבון בגוגל מקומות, תצטרכו לאשר שאתם אכן בעלי העסק באמצעות קוד PIN. את הקוד הזה אפשר לקבל בדואר, בהודעת SMS או בשיחה קולית אוטומטית לכל טלפון.

לאחר הקשת הקוד, המקום שלכם עובר תהליך של ביקורות, ורק לאחר מכן מתחיל להופיע בתוצאות החיפוש. אתם יכולים לבצע שינוי בנתונים בכל עת שתרצו, אבל חלק מהשינויים יגרמו לכך שהרשומה שלכם תצטרך לעבור אישור מחדש.

במידה והרשומה שלכם נדחית מסיבה כלשהיא, תוכלו לבדוק אם אתם עוברים על הקווים המנחים של גוגל מקומות ולהגיש את הרשומה לאישור מחדש. במידה וגם זה לא יעזור, תוכלו ליצור קשר עם נציג גוגל דרך הקישור "דווח על בעיה".

מרבית המקומות הבעייתיים הם מקומות עם כתובת לא אמיתית או מקומות שנראים דומים מדי למקומות שכבר קיימים (פתיחת רשומות כפולות). גם דחיפה של הרבה מילות מפתח בתוך תיאור העסק היא מן הסתם לא מומלצת. בכל מקרה, הצוות של גוגל מקומות חכם יותר ממה שאתם חושבים, ומומלץ לא לבחון את הסבלנות שלו.

דירוגים ודרוגים

מי שקרא עד כאן, בוודאי שאל את עצמו לפי מה נקבע הסדר בתוך התוצאות של גוגל מקומות.

ובכן, למרבה הצער, רב הנסתר על הגלוי וגם מקדמי אתרים מנוסים מאוד בחו"ל לא יודעים בהכרח את התשובות, וחלק מהם נכנסו לזירה חדשה לגמרי הידועה בתור Local SEO או "קידום אתרים מקומי".

עם זאת, ישנם כמה פרמטרים שכנראה משפיעים על הדירוגים יותר מאחרים:

  • מידע אותנטי על בית העסק חייב להימצא גם באתרים חיצוניים ולהיות תואם למידע שהזנתם בתוך גוגל מקומות (עד כמה שניתן).
  • הדירוג הכללי של הביקורות החיצוניות והביקורות הפנימיות של גוגל מקומות (למרות שאלו ניתנות למניפולציה כבדה).
  • מספר התמונות שגולשים העלו לעומת מספר התמונות שהעלה בעל העסק עצמו.
  • גם המידע באתר האינטרנט של העסק / מקום צריך להיות תואם לרשום בדף. בכל מקרה, הקישור לאתר שלכם מופיע מעל הקישור לדף של גוגל מקומות.
  • בחירת קטגוריות מתאימות בתוך גוגל מקומות, וכמובן בלי הגזמה.

בדומה לסקר גורמי הדירוג השנתי של SEOmoz, גם בתחום ה- Local SEO יש סקר שנתי בשם Local Search Ranking Factors.

אז מה בדיוק הולך לקרות עכשיו?

ההצלחה של גוגל מקומות והשפעתה על שוק החיפוש וקידום האתרים המקומי תלויה בראש ובראשונה בהיענות של בעלי העסקים לספק את פרטי העסק שלהם עבור גוגל. נראה שהפניה הממוקדת של גוגל ישראל לעסקים קטנים בחודש האחרון לא הייתה מקרית, ונועדה בין היתר להכין את הקרקע לגוגל מקומות. רוב המקומות שכבר רשומים בשירות הם עסקים שפונים גם לתיירים ונרשמו אליו בעבר, והמידע אודותיהם לא תמיד מפורט דיו (כפי שניתן היה לראות בדוגמה של מסעדת "הנשיקה").

למרות שאתרים חזקים ובעיקר אינדקסים כמו דפי זהב או 144 כנראה ימשיכו להופיע במקומות טובים, אתרים קטנים יותר שלא נמצאים בחמשת התוצאות הראשונות בדר"כ, עלולים לראות ירידה מסוימת בכניסות. למרות זאת, אסור לשכוח שחלק מהאתרים האלו מציעים לעסקים מיני אתר, ואם בעל העסק משייך את המיני אתר הזה עם הדף שלו בגוגל מקומות, הנזק לא יהיה בהכרח כה גדול.

בכל מקרה, אנחנו כמובן נמשיך לעדכן אתכם בהתפתחויות האחרונות ונעזור לכם להתרגל למצב החדש והשונה שעלול להיווצר בחודשים הקרובים.

ברצוני להודות לחברת Wisy אשר חשפו אותי לחלק נכבד מן המידע בו השתמשתי על מנת לכתוב את הידיעה.

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

שינויים ב-No Follow, רכישה ישירה בפייסבוק, איסור פרסום חדש בגוגל ועוד

גוגל משנה את ההתייחסות ל-No follow אחרי יותר מ-15 שנים בהן קיימת תגית No follow ...

16 תגובות

  1. זה לא מאתמול ראיתי את החיפוש לפי מיקום כבר לפני חודשיים פעם זה הופיע ופעם לא

  2. מאט קאטס אולי אומר בפומבי ש-SEO זה אחלה וזה לא ספאם, אבל בפועל גוגל עושה הכול כדי להעיף את המקדמים מהזירה.

    פלייסס דוחקת את התוצאות האורגניות, ויחד עם התוצאות הממומנות המורחבות + תוצאות ה-Shopping (שעדיין לא קיימות בישראל) – האורגני הולך להידחק כ"כ למטה, עד שמעטים יגללו כדי להגיע לשם.

    בנוסף, החיפוש הסמנטי ומתן תשובות במקום תוצאות חיפוש – בכלל ישימו רגל לתעשיית הקידום.

  3. מור, יכול להיות שבדקת שאילתה בעברית ב-Google.com? שם נראים תוצאות לסירוגין כבר זמן מה.

  4. תודה ! מאמר מצוין 🙂

    שאלה :

    אני אמנם רואה עכשיו בגוגל ישראל בחיפוש מסעדות (המיקום שלי מוגדר כתל אביב) מלא מסעדות כמו בכתבה.

    אבל יש לי כרטיס פליסס של עסק בעיר אחרת שכבר הרבה זמן אני רואה אותו מופיע (ואחרים כמוהו) בגוגל מאפס או תחת האוםציה PLACES של COM ואני לא רואה אותו או אף כרטיס אחר בחיפוש בCOIL.

    אז איך זה בעצם אמור לעבוד ? לא אמורה להיות אופציה MORE -> PLACES בגוגל ישראל כמו בCOM ?

    זה רק יראה מקומות לפי העיר שבה אנחנו מוגדרים ?

    תודה !

    • איתי ברנר

      לא – בחלק מהחיפושים , אתה תראה תוצאות אם תוסיף את שם העיר, לדוגמה "סושי בתל אביב". לעומת זאת, לפעמיים דווקא תראה תוצאות רק אם תגדיר מיקום ידנית ולא אם תוסיף אותו לשאילתא. כל העניין עדיין לא ברור וגם נראה ששום אתר חדשות ארצי לא קיבל הודעה לעיתונות מגוגל ישראל. יכול להיות שהכול עדיין בגדר ניסוי.

      • .תודה 🙂 דורית זו את …

        אז כדאי לחכות עד שיתייצב או לחפש בגוגל קום.

        מה שכן שמתי לב שהיום גוגל פלייסס לא מצליח לעלות את הגרפים הסטטיסטיים של הכרטיס – כנראה עובדים על הבאגים 🙂

        • איתי ברנר

          סליחה ;-).

          שימי לב שלוקח לפחות שבוע עד שהעסק מאושר, ובנתיים את עלולה לקבל הודעה שאין מידע , למרות שאת אמורה לקבל הודעה שהעסק בתהליכי בדיקה.

          • תודה יש לי כרטיס עסק כבר חצי שנה. אבל רואים אותו רק תחת האופציה PLACES של GOOGLE.COM או בגוגל מאפס.

            ניסיתי, לצורך ההבנה, עוד כמה חיפושים (למשל שיעורי יוגה בתל אביב) ששם רואים הרבה כרטיסים (באופציות הנ"ל) אבל בGOOGLE.CO.IL אף לא אחד.

            יש עוד חיפוש חוץ ממסעדות שראית כרטיסים ?

          • איתי ברנר

            אם מחפשים בעלי מקצוע, כרגע לא רואים כרטיסים, וזה די חבל…

            כרגע מדובר בעיקר במקומות של ממש :

            בית חולים בתל אביב (רואים מפה ותוצאה אחת)

            "סופרמרקט" – לבד, כשהמיקום שלך מוגדר בתל אביב

            מאפיה – כנ"ל

            בטח יש עוד, אבל לא חיפשתי…

  5. תודה איתי ! אז אפסיק לחםש ואחכה עד שיישומם במלאות.

  6. איזה בלאגן עם הגוגל האלה, כל יום שאתה חושב שאתה יודע איך לקדם עסק אתה מגלה עוד רגל שהם שמים לך, מה יהיה בסוף? מייאשים הגוגל האלה, עכשיו חיפוש לוקאלי במקום להתקדם במילים כאלה בקלות אהת תעלם מהתוצאות אם העסק שלך לא רשום שם.

  7. השאלה האמיתית עם הפורמט בישראל של גוגל מקומות יהיה כמו בחול, או שכאן שלושת התוצאות הראשונות ישארו אתרים ורק אחר כך תוצאות של גוגל מקומות, אין ספק שגוגל כ ותמיד הפתיעו את כולם.

  8. איתי, יופי של פוסט. נהניתי ממנו וגם פרגנתי לך בהפניית הקהל שלי בבלוג לקרוא את הפוסט. יישר כוח. אדי [ראה: http://www.lawspace.co.il/google/132-googleplaces.html

  9. בלוג נהדר שמסכם יפה את המגמות האחרונות. כנראה שעבודתם של מקדמי אתרים הופכת רק יותר ויותר מורכבת…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים