להשקיע בחיפוש או מדיה חברתית? לפעמים עדיף את שניהם

איתי ברנר

מחקר חדש של GroupM ו-comscore* מצא כי למרות שמרבית הרכישות המתבצעות ברשת מתחילות בחיפוש דרך מנועי חיפוש, הרי שלא פחות מ-60% מן המחפשים נעזרים גם במדיה חברתית במסגרת  התהליך ואף לאחר הרכישה עצמה. בהגדרה של מדיה חברתית נכללו בלוגים, ביקורות גולשים (צרכנים), יוטיוב, טוויטר ופייסבוק.

המחקר מצא כי בתהליכי רכישה בהם מעורבים גם מנועי חיפוש וגם מדיה חברתית, יחס ההקלקה (CTR) גבוה ב-94% מאשר תהליכים בהם מעורב חיפוש בלבד. מנועי החיפוש בדרך כלל משמשים לבירור מחירים ומקומות רכישה בעוד המדיה החברתית משמשת לקריאת חוות דעת.

הפאנל של תהליך הרכישה

ממצא מעניין נוסף של המחקר הוא כי רק 24% מן הגולשים מתחילים את החיפוש באתר הרשמי של החברה ו – 18% במדיה חברתית.  כ – 46% מן הגולשים הנעזרים בעיקר במדיה חברתית, מבצעים גם פעולת חיפוש משלימה על מנת לקבל מידע נוסף.

השימוש במדיה החברתית מתחלק בין קריאת חוות דעת (30%), גלישה ברשתות חברתיות (17%, הכוונה כנראה בעיקר לפייסבוק), שיתוף וידאו (14%) ושימוש בטוויטר (9%). בלוגים אחראים ל – 16% וברוב המקרים מדובר בכאלו המתמחים בקטגוריה מסוימת.

לאחר הרכישה, 64% מן הגולשים ממשיכים לעקוב אחרי המותג ברשת ו – 74% משתמשים בעמוד החברה בפייסבוק (הכוונה כנראה מתוך 64%).

“המפסידה” הגדולה של המחקר היא ללא ספק טוויטר. אפשר אולי להסיק מכך שמרבית הצרכנים לא מתייחסים אל טוויטר כאל מנוע חיפוש למרות עדכניות התוצאות, או שמיעוט קטן מאוד של הצרכנים מעדיף לקנות מוצרים שרק הושקו ברשת. כלומר, רובם מעדיף לרכוש מוצרים שכבר קיימים תקופה מסוימת בשוק וניתן למצוא עליהם ביקורות מרובות. כמו כן, ביקורות טקסט כנראה עדיין נתפסות כאינפורמטיביות יותר מביקורות וידאו.

בכל מקרה, נראה שלפחות בתחום הצרכנות, מנועי החיפוש והמדיה החברתית הם לא בהכרח מתחרים ישירים אחד של השני, אלא משלימים זה את זה לטובתם של הצרכנים.

* המחקר המקורי

שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעה
קלות השימוש
0 0 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעה
תמיכה טכנית
0 0 הצבעה
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest
0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
שי משען
89858
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
88800
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
88286
מדיה חברתית
דפנה בן יהושע
66915
קידום אתרים
ירון אחר
65142
שיווק דיגיטלי
מיטל אור
16
קידום אתרים
מיטל אור
35
מדיה חברתית
מיטל אור
52
מדיה חברתית
מיטל אור
56
קידום אתרים
מיטל אור
88
קידום אתרים
לא חבל לפספס?

קהילה של +15,000 מקצוענים כמוך נהנים לקבל מאיתנו טיפים עדכניים על קידום אתרים ושיווק באינטרנט, מדריכים מעמיקים, מקרי בוחן וכלים, היישר לתיבת המייל. רוצה להצטרף?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
()
x