דוח מהירות חדש בגוגל – כך תשתמשו בו לשיפור האתר

עמית אדלר
מדריך לדוח המהירות החדש של גוגל

מאז ומתמיד גוגל הייתה חסידה להוטה של שיפורים, ואחד מהם הוא מהירות הטעינה של אתרים ושאר נכסים דיגיטליים (לצד אבטחת האינטרנט ודוגמאות נוספות).

בזכות מאמצים אלו הפכנו להיות מודעים לנתונים הידועים והמוכרים, לפיהם כל שנייה אחת של עיכוב בזמן הטעינה – עולה לנו ביוקר במשתמשים מתוסכלים, ולבסוף גם בשורת הרווח. כולנו מכירים היטב את הנתונים שגוגל עצמה פרסמה – כל קפיצה משנייה אחת ל-3 שניות מעלה את אחוז הנטישה ב-32%; כל קפיצה משנייה אחת ל-6 שניות מעלה אותו ב-106% וכן הלאה.

בכנס המפתחים האחרון שהתקיים בחודש מאי השנה, גוגל נתנה לנו מבט קצר בכלי חדש לבדיקת מהירות, שעליו דובר כבר בפברואר. כעת, תשעה חודשים לאחר מכן, הכלי הגיע לשלב הניסוי בקונסולת החיפוש.

גוגל מצהירה מראש שייתכן כי חלק מהפיצ’רים והנתונים לא יהיו יציבים בשלב זה, ועלולים להשתנות משמעותית במהלך תקופת הניסיון. קחו זאת בחשבון, לפחות עד שהכלי ייצא בפורמט הסופי שלו.

מה ההבדל הגדול?

עד היום גוגל סיפקה מספר כלים שונים לביצוע הבדיקה, ולקבלת הנחיות לשיפור – Page Speed המוכר והידוע; כלי נוסף ומשודרג בשם Test My Site וכן גרף בסיסי מאוד (ופחות מוכר לציבור) בקונסולת החיפוש הישנה. גם גוגל אנליטיקס כולל עד היום דוחות מהירות עם המלצות לשיפורים, ובנוסף דפדפן כרום מציע קונסולה בשם Lighthouse הכוללת גם בדיקת מהירות.

רגע לפני שנצלול לפרטים הקטנים, כדאי לדעת שהכלי החדש מהווה בשורה רק מבחינת ריכוז ותצוגת הנתונים, בעוד שלמעשה את ההמלצות לתיקון הוא מספק מתוך פייג’ ספיד המוכר והידוע.

כלומר, התועלת האמיתית בדוח החדש היא התצוגה. בעוד שבפייג’ ספיד צריך להדביק כל URL בנפרד ולחכות לתוצאות, הדוח החדש מרכז את כל העמודים ביחד בו-זמנית, תחת קטגוריות ברורות ומובחנות. בהחלט חיסכון משמעותי בזמן.

תצוגת הדוח החדש

הכלי מציע 2 דוחות נפרדים, אחד למובייל ואחד לדסקטופ – והוא שואב נתונים ישירות מדוח חוויית השימוש של כרום (CrUX Report). עובדה פשוטה זו אומרת שמהירות האתר שלנו נבדקת גם בהשוואה לאתרים אחרים בעולם, בהם משתמשים מיליוני אנשים אחרים.

בכל אחד משני הדוחות, כתובות העמודים מחולקות ל-3 רמות: מהיר, מתון או איטי. עיצוב כל אחד מהדוחות דומה לשאר הדוחות בקונסולה, עם רובריקות צבעוניות המציגות את המידע בצורה ויזואלית וקלה להבנה, לצד טבלת נתונים מפורטת. כל קטגוריית מהירות מקבלת צבע רמזור שונה – מהיר בירוק, מתון בצהוב ואיטי באדום.

דוח המהירות בקונסולת החיפוש של גוגל

בחלק הטבלאי ניתן לראות בדיוק אילו אזהרות מופיעות, ותחת כל אזהרה מהם העמודים הרלוונטיים. מן הסתם, הנתונים החשובים ביותר יהיו אלו הקשורים למהירות איטית ומתונה. בכל זאת שווה להסתכל גם בדוח העמודים המהירים, ולו כדי ללמוד מה הופך אותם למהירים יותר וליישם זאת גם בעמודים האחרים.

האזהרות בטבלה נחלקות לשני סוגים עיקריים:

FCP – ראשי תיבות של First Contentful Paint (הצגת תוכן ראשוני) – זהו הזמן שלוקח ל-75% מהכניסות לכתובת URL בקבוצה זו לבצע הצגת תוכן ראשוני; כלומר הזמן שלוקח לדפדפן לבצע רינדור לאלמנט הגלוי הראשון בדף.

FID – ראשי תיבות של First Input Delay (השהיה בקלט הראשוני) – זהו הזמן שלוקח ל-95% מהכניסות לכתובת URL בקבוצה זו להגיב לאינטראקציה הראשונה עם משתמשים באותו דף.

כל אחד מהפרמטרים נמדד לפי הערכים הבאים:

טבלת מהירויות טעינה בגוגל

וזה בדיוק מה שרואים בטבלת הנתונים בדוח עצמו – האם כל אחד מהפרמטרים נמצא בטווח המהיר, המתון או האיטי. בדוגמה המצורפת ניתן לראות שקיימת בעיית FID של יותר מ-300 אלפיות השנייה, וכן בעיית FCP של יותר מ-3 שניות (שניהם במחשב שולחני).

אזהרות נקודתיות בדוח המהירות של גוגל

שיפורים ותיקונים

ברגע שנקליק על אחת מהשורות, ניכנס לדוח המפרט אילו עמודים יוצרים את הבעיה. לאחר מכן נוכל לבדוק כל עמוד ספציפי באמצעות פייג’ ספיד ולקבל הנחיות לשיפורים.

לאחר שסיימנו לתקן סוג מסוים של בעיה, נוכל להקליק על “אימות התיקון” ולתת לגוגל לסרוק מחדש את העמודים. במידה שאכן חל שיפור, הם יוסרו מדוחות המהירות האיטית או המתונה, ויעברו לדוח המהירות הגבוהה. הכלי יציג דוח מצב לגבי כל ניסיון תיקון, כגון “התחיל”, “לא התחיל”, “נראה טוב”, “עבר בהצלחה”, “נכשל” וכן הלאה.

מידע נוסף אודות הכלי החדש נמצא באתר התמיכה של גוגל.

רגע לפני סיום

מצד אחד הבשורה לא כזו גדולה כמו שחשבנו, כי הדוח מפנה אותנו ל-page speed הרגיל והידוע לביצוע התיקונים. מצד שני הוא כן מאפשר לנו לראות במבט אחד את כל העמודים הבעייתיים, דבר שלא קיים בפייג’ ספיד.

אחד הטיעונים נגד פייג’ ספיד של גוגל, שהוא גורם לנו להתרכז בציונים מספריים במקום בנתוני מהירות אמיתיים. אני אישית מעדיף את GT Metrix על פני הכלים של גוגל, מפני שהוא יותר פשוט וידידותי למשתמש, ומספק תובנות ברורות יחסית.

בהערת אגב אוסיף שלא ברור לי מדוע גוגל מאלצת אותנו להתפזר בין כל כך הרבה כלים שעושים את אותו דבר. האם לא היה עדיף ליצור כלי אחד בלבד, שרק הוא יהיה נתון לשיפורים ושדרוגים? לגוגל הפתרונים.

האם התנסיתם בדוח המהירות החדש?
נשמח לשמוע בתגובות.

 

נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

4 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

4
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.