הצוות של גוגל ינהל לך קמפיין, האיחוד הסודי של פייסבוק ולמי באמת אכפת ממהירות האתר?

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

גוגל רוצה לנהל לכם את הקמפיינים הממומנים

גוגל שלחה דוא”ל בלתי שגרתי לחלק מן המפרסמים ובו הוא מודיעה להם שעל מנת שהם יוכלו להתמקד בעסקים שלהם, נציגי גוגל ינהלו עבורם מעכשיו את הקמפיינים. השינוי יתחיל בעוד כשבוע, ועד אז המפרסמים יוכלו לבקש לצאת מהתוכנית, אם כי הם יוכלו כמובן לבחור לעשות זאת גם בהמשך.

גוגל מציינת במייל דוגמאות לפעולות אותן יוכלו המפרסמים לבצע כגון הפעלה של תכונות מתקדמות, בנייה מחדש של קבוצות מודעות, שינוי של מילות המפתח, אופטימיזציה של הצעות המחיר ועדכון של הטקסט במודעות.

יש להבהיר כי “נציגי גוגל” יהיו אנושיים בהחלט. על פי החברה, יש להם ניסיון באופטימיזציה של “יותר מ-800,000 קמפיינים”, למרות שסביר להניח שהם ייעזרו גם בכלים אוטומטים, ואולי זו בכלל הדרך של גוגל לבדוק את האוטומציה הזו על מדגם גדול).

כמובן שהצעד של גוגל מעלה כמה שאלות מעניינות כגון מה בדיוק יקרה אם גוגל ינהלו שני מתחרים ישירים ובאיזו מידה (אם בכלל) יוכלו לשלוט בגודל התקציב של הלקוח.

לאילו שינויים ניתן לצפות מגוגל ב2019?

חברת גוגל קיימה אירוע למנהלי אתרים במשרדיה בניו-יורק בהנחיתו של ג’ון מולר, והוא סיפק לא מעט פרטים מעניינים על מה שצפוי לנו בגוגל בשנה הקרובה.

שינויים בחיפוש התמונות – עד כמה שניתן להבין מהדברים אותם אמר מולר בנושא, גם כאן גוגל רומזת שהיא תתמקד יותר בכוונת המשתמש מעבר לשימוש בתמונות במצגות. לדוגמה, ביצוע של משימות קונקרטיות, קניות, חיפוש מידע ועוד. למרות שמולר לא סיפק פרטים נוספים, סביר להניח שגוגל תמשיך לשפר את החלקים שלה באלגוריתם שנועדו לדמות את האופן בו בני האדם רואים ומפרשים תמונות.

מחיקת קונסולות החיפוש הישנה – חדשות טובות למי שלא אוהב את הצורך לעבור בין הגרסאות והסירוס האיטי של הגרסה הישנה. למעשה גוגל פרסמה פוסט נפרד על הנושא ממנו אפשר ללמוד מה חדש:

  • דוח השגיאות ישתנה ויאפשר לגולשים לשנות את הסטטוס של שגיאות שתוקנו או שלא באמת קיימות בקלות.
  • הוספה של כלי חדש לבדיקת כתובות עליו סיפרנו בשבוע שעבר.
  • איחוד של ההגדרות עם ניהול המשתמשים.
  • יהיה קל יותר לזהות שגיאות בהגדרה של מידע מובנה בוורטיקליים (חתכים) שונים ומידע שלא נתמך פשוט לא יוצג על מנת לא ליצור עומס על מי שבודק את הקוד.
  • בין התכונות שיירדו : הצעות ל-HTML, ניהול נכסים כגון סאב דומיינים בנפרד, הצגת אפליקציות אנדרואיד (אלו עברו ל-Firebase console) ואבחון של משאבים חסומים (עבר לכלי בדיקות הכתובות)

עדכון בנוגע למובייל פירסט אינדקס – גוגל ממשיכה להאיץ את התהליך ונכון להיום בערך חצי מהאתרים כבר עברו לאינדקס החדש, אך האתרים שנשארו הם מאתגרים יותר מכיוון שברובם יש הבדל בתוכן בין הגרסה הרגילה לגרסת המובייל. גוגל שומרת על קשר עם בעלי האתרים האלו ומכוונת אותם לבעיות אותן הם צריכים לתקן.

עוד אירועים מגוגל – גוגל מתכוונת לערוך עוד אירועים למנהלי אתרים ומפתחים, ולא רק במשרדים שלה בניו-יורק או מאונטין ויו (בעמק הסיליקון), אלא גם באזורים נוספים בשלוחות שלה ברחבי העולם.

פייסבוק מתכוונת לאחד את אופן הפעולה של אינסטגרם, פייסבוק ו-Whatsapp

על פי דיווח של הניו-יורק טיימס, מנכ”ל פייסבוק, מארק צוקרבג, מתכוון לאחד את הטכנולוגיה שמאחורי שירותי הצ’אט של שלושת הפלטפורמות, וזאת על פי שכלפי חוץ הן עדיין יראו נפרדות. על פי ארבעת העובדים שמנהלים את הפרויקט, השינוי צפוי בסוף 2019 או תחילת 2020, והוא מערב אלפי עובדים בפייסבוק שיצטרכו לשנות את האופן בו האפליקציות הללו פועלות. החדשות הטובות הן ששלושת הפלטפורמות יהיו מוצפנות מן הקצה אל הקצה (כיום  זוהי ברירת המחדל רק ב-Whatsapp)

באופן זה, פייסבוק מנסה למנוע מן המשתמשים שלה לעבור אל פלטפורמות מתחרות ולהאריך את זמן השהייה שלהם בתוך הסביבה שלה, אם כי כרגע לא ברור גם למנהלי הפרויקט האם וכיצד האיחוד יגדיל את הרווח מפרסום (נכון להיום הרווח מהפרסום ב-Whatsapp  הוא זניח).

אבל כמובן שלא כולם מרוצים מן המהלך: על פי הדיווח, לא מעט מעובדי Whatsapp הביעו את מורת רוחם דרך תכתובות פנימיות בפייסבוק, וזאת לאחר ששני המייסדים כבר עזבו את פייסבוק בשל חילוקי דעות עם צוקרברג. ניסיונות לקבל תשובות ממנו לא ממש זכו לתשובות קונקרטיות, מה שרק הגביר את החשש מן המהלך.

בשורה התחתונה, למרות שלכאורה לא יהיה שינוי בשימושיות של האפליקציות, עדיין קיימת סיבה לדאגה מכיוון שהצלבת המידע מאחורי הקלעים תאפשר זיהוי מלא של המשתמשים אם יעשו שימוש ביותר מאפליקציה אחת (וכפי שאפשר לצפות, מדובר באחוז לא קטן).

האם המפרסמים באמת מנסים לשפר את המהירות של האתרים ודפי הנחיתה שלהם?

על פי סקר חדש של Unbounce שהקיף 750 צרכנים ו-395, מסתבר כי קיים פער גדול בין הציפיות של הצרכנים לאתרים מהירים ובין מה שהמשווקים עושים בפועל על מנת לשפר את הנכסים שלהם.

מהמידע הראשוני שאספו בחברה, הסתבר כי אחוז גבוה מאוד: כ- 85% מעמודי הנחיתה שנבדקו, לא עמד בדרישה המינימלית של טעינה ב-5 שניות או פחות על גבי רשת 3G .

אחד הנתונים המעניינים הוא ש-32.25% מן הנשאלים העידו כי יש להם סבלנות לחכות 4-6 שניות עד שהעמוד יעלה, אך הנתון הזה לא מתיישב עם זמן הנטישה הממוצע על פי גוגל שעומד על 3 שניות בלבד. בכל מקרה, משתמשי אנדרואיד העידו על עצמם כסבלניים יותר.

סקר על מהירות אתר

מקור : unbounce.com

באופן כללי, חלק גדול מאוד המשתמשים העידו שאתר איטי יפחית את הסיכוי שיקנו (45.5%) או יחזרו לאתר (36.8%), כאשר אצל נשים המספרים היו גבוהים יותר.

שאלה מעניינת שנשאלה היא על מה בדיוק המשתמשים יסכימו לוותר על מנת לקבל חוויה מהירה יותר. יותר מחצי מהמשתמשים ענו שהיו מוכנים לוותר על אנימציות או סרטונים, אך רק רבע היו מוכנים לוותר על תמונות. כ-15.4% לא היו מוכנים לוותר על שום דבר.

ומה קורה מהצד של המפרסמים?

המפרסמים אולי ישמחו לדעת שלמרות שאיטיות האתר נובעת בעיקר מהאופן בו הוא מתוכנן, חצי המשתמשים נוטים להאשים דווקא את החיבור שלהם ורק משליש יאשימו אותם (15.4% יאשימו את חברת הסלולר).

למרות שהרוב המוחץ של המשווקים (כ-81%) מודעים ליתרונות של זמן טעינה מהיר ואפילו מהי המהירות שלה מצפים הצרכנים, שיפור המהירות עדיין נמצא בתחתית רשימת סדר העדיפויות, ואת רוב התקציב שלהם הם מתכוונים להוציא על אופטימיזציה ומיקוד טובים יותר. החדשות הטובות הן שהם לפחות מנסים לשפר את המצב. לדוגמה, יותר מחצי (57%) ביצוע אופטימיזציה לתמונות ו-43% ביצעו שיפורים מאחורי הקלעים כגון האופן שבו השרת מטפל בזיכרון המטמון.

נקודה מעניינת נוספת : למרות שיותר מ-70% שמעו על AMP, רק 22% עושים בו שימוש ו-12% בלבד מעידים כי הם מבינים כיצד הוא פועל.

פייסבוק תודיע למנהלי עמודים על תכנים שנוגדים את המדיניות שלה

פיסבוק הודיעה על הוספה של “לשונית איכות” חדש לעמודים. הלשונית (שמופיעה תחת “עוד” בממשק הניהול) תצביע על תוכן הנוגד חלק מכללי הקהילה של פייסבוק ומידע מסוג אחר שדווח כשקרי או שקרי למחצה על ידי גורמי צד שלישי, כאשר מספיק שרק הכותרת עצמה תיחשד כמסולפת.

בתחילה לפחות, פייסבוק תתמקד בתוכן גזעני, מיני או כזה הכולל אלימות גרפית, אך גם במי שמעודד אנשים או ואירועים “שלא אמורים להיות בפייסבוק” (האם יש כאן רמז לשרשרת השערוריות בהוליווד?). בכל אופן, כרגע פייסבוק לא תעניש עמודים שעושים שימוש ב- ספאם, פיתיון קישורים או הפרה של זכויות יוצרים.

לשונית איכות

לחצו להגדלה

בנוסף לכך, פייסבוק מזהירה כי היא עלולה להסיר עמודים וקבוצות שמפרסמים תוכן קיצוני שהמקור שלהם הוא מעמודים או קבוצות שהוסרו, גם אם רוב התוכן בעמוד עצמו הוא בסדר.

מעכשיו גם לינקדין תציע מיקוד על פי תחומי עניין

לינקדין הודיעה כי תתחיל להציע מיקוד למפרסמים על פי תחומי עניין ובכך היא למעשה תצטרף לפייסבוק וגוגל. כמובן שאצל לינקדין תחומי העניין האלו יהיו מעט שונים ויתמקדו בתחומים מקצועיים, החל מאינטליגנציה מלאכותית ועוד לכלכלה גלובאלית.

לינקדין מציעה למפרסמים לשלב את אפשרויות המיקוד החדשות עם המיקודים הקיימים כדוגמת השכלה על מנת להציע הצעות ייחודיות כמו תכניות השתלמות הכשרות שונות המותאמות לצרכיו של הלקוח. מפרסמים שכבר השתתפו בפיילוט כמו SAS Institute שמו לב לעליות במדדים.

שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
13
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
92
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
75
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
93
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
110
מסחר אלקטרוני
יורם ליכטנשטיין
105072
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100669
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99731
מדיה חברתית
בן אורן
87805
קידום אתרים
דנה רוזן
82475
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.