פייסבוק מאזינה לכם, גוגל מסירה מיקומי מודעות, וורדפרס קונה את טאמבלר ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו ליחשף מידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

גם פייסבוק מאזינה לשיחות משתמשים

פייסבוק ממשיכה להסתבך – אחרי פרשת קיימברידג’ אנליטיקה והקנס הענק, אתר בלומברג חשף שהחברה מאזינה למשתמשיה ומתמללת שיחות שלהם.

הבדיקה הנוכחית מתבצעת ברשות האירית להגנה על מידע, שבודקת גם טענות דומות לגבי גוגל, אפל ומיקרוסופט. בתגובה לחשיפה בבלומברג, פייסבוק הודתה שאכן היו האזנות לשיחות ותמלול שלהן, אך הדבר כבר הופסק, וממילא בוצע רק כדי לשפר את יכולות זיהוי הדיבור במסנג’ר.

בכך מצטרפת פייסבוק לשאר ענקיות הטכנולוגיה שמאזינות לנו, בעולם שבו המילה “פרטיות” כבר מזמן הפכה לבדיחה. כבר נחשף לא מזמן שהאזנות מתרחשות באלקסה של אמזון וכן באסיסטנט של גוגל.

ביי-ביי למיקומי מודעות בגוגל

גוגל הודיעה שהחל מ-30 לספטמבר 2019, מיקום ממוצע של מודעות לא יוצג יותר בפלטפורמת Ads. ההודעה הראשונה בנושא פורסמה כבר בפברואר, וההודעה הנוכחית מציבה תאריך יעד מדויק לביצוע. יש להניח שהכוונה מאחורי המהלך היא למקד את המפרסמים יותר בביצועים, ופחות במטריקות שווא כגון מיקום של מודעה.

אז מה יבוא במקום מיקום ממוצע? גוגל מציעה 2 מדדים אחרים:

Absolute Top Impression – שיעור החשיפה של המודעה במקום הראשון.
Top Impression – שיעור החשיפה של המודעה בכל אחד מהמקומות הראשונים.

מכיוון שמיקומים ממוצעים לא יוצגו יותר, הדבר ישפיע גם על אפשרויות נוספות במערכת הפרסום: דוחות לא יכילו עמודת מיקום ממוצע, לא ניתן יהיה ליצור חוקים מבוססי מיקום וכן הלאה. לפיכך כל אופציית דיווח / נתונים הכוללת מיקום ממוצע, צפויה להשתנות ולהסיר את הנתון הזה כליל.

אין ספק שעדיף למדוד ביצועים כגון המרות ורכישות, הרבה יותר מאשר מיקומים, קליקים וחשיפות. כל עוד האפיק נותן החזר השקעה שפוי לבעל העסק – השאלה “מה מיקום המודעה” פחות רלוונטית.

וורדפרס קונה את פלטפורמת הבלוגים טאמבלר

חברת האם של וורדפרס, אוטומטיק, עומדת לרכוש את Tumblr – פלטפורמת הבלוגים הגדולה ביותר בארצות הברית. מנכ”ל חברת אוטומטיק אמר לוול סטריט ג’ורנל שזו תהיה הרכישה הגדולה ביותר שלהם, הן במחיר והן בכוח האדם שיתווסף לחברה. סכום העסקה לא נחשף.

טאמבלר נרכשה על ידי יאהו ב-2013 בסכום של 1.1 מיליארד דולר, במטרה להגדיל את קהל משתמשיה ב-50 אחוזים. ארבע שנים לאחר מכן, חברת ורייזון קנתה את טאמבלר ב-2017; וכעת – שנתיים לאחר מכן – שוב נמכרת הפלטפורמה לגורם שלישי. חוסר היציבות הזה לא מעיד על עתיד טוב למערכת הבלוגים החינמית, שבינתיים הפכה לאתר המכיל בעיקר תוכן למבוגרים.

צרכנים נמנעים ממותגים שפרסומיהם מופיעים לצד תוכן פוגעני

מסקר חדש שנערך על ידי שתי חברות מחקר, עולה כי 90% מהצרכנים יעדיפו להתרחק ממותגים שהפרסומות שלהם מופיעות לצד תוכן בעייתי. בסקר השתתפו 1,017 אמריקאים שנשאלו אודות סוגי התוכן הבעייתיים ביותר לדעתם.

אלימות ותוכן פורנוגרפי עומדים בראש, יחד עם תוכן שנאה ואתרים לא בטוחים שנפרצו. לעומת זאת – הימורים, דעות פוליטיות בעייתיות וסרטים וסדרות פיראטיים – פחות מציקים לצרכנים. מעבר לכך, רוב המשיבים טענו שלמפרסמים, לבעלי האתרים ולספקי הטכנולוגיה יש אחריות לפקח על המודעות ועל התוכן שלצידו הן מוצבות.

כעת נשאלת השאלה מה קורה כאשר עשרות מודעות של עשרות מפרסמים שונים, נדחקות כולן לעמוד אחד. מניסיון העבר, לא תמיד גוגל ופייסבוק מסוגלים להבין הקשרים שונים המונחים זה לצד זה, ומודעות למניעת שריפות מוצגות לעיתים לצד כתבות על שריפה שגבתה קורבנות.

סוגי תוכן בעייתי בסקר צרכנים בחו"ל

עדכון אלגוריתם ביוטיוב

אתר בלומברג מדווח כי יוטיוב ביצעה עדכון אלגוריתם משמעותי בחודש יולי האחרון. לפי הצהרת יוטיוב מטרת העדכון היא להציף תוכן איכותי המותאם לילדים ולמשפחה; אך מתחת לפני השטח ייתכן שהמהלך מיועד הן כדי לפתור בעיות מול ה-FTC בארצות הברית, והן כדי לטרגט ערוצי יוטיוב שמשתמשים בשיטות SEO נלוזות.

יצרני תוכן מסוימים לילדים ראו עלייה בצפיות בעקבות השינוי, בעוד שיצרנים אחרים של תוכן דומה ראו ירידה באינטראקציה. מכיוון שיוטיוב לא הודיעה על כך ליצרני התוכן, חלק מהם הביעו מורת רוח מהשינוי ותהו האם שווה להם בכלל להמשיך ולהשקיע באפיק הזה. למעט הצהרה קצרה ומעורפלת לגבי השינוי – יוטיוב לא סיפקה הסברים לגבי מהותו המדויקת של השינוי, וכן איך אפשר לשפר את התוכן כדי להחזיר את המצב לקדמותו.

 

תגיות רלוונטיות: חדשות SEOחדשות קידום אתרים
שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
85
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
107
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
131
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104687
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100123
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99005
מדיה חברתית
דנה רוזן
82388
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.