פורמט מודעה חדש בגוגל אדסנס – 300 על 600

אוהד יצחקיאן

פוסט חדש של גוגל מבשר שבימים אלה מתווסף לחשבונות האדסנס פורמט מודעה חדש – גודל של 300×600  (רוחב 300 וגובה 600). זוהי חדשה טובה בהחלט, כבר מזמן רציתי לראות באדסנס את הפורמט הזה וההוספה שלו יכולה להגדיל לכם את הרווחים.

יצירת יחידת מודעות חדשה

מיד עם קבלת ההתרעה מגוגל על הפורמט החדש הראש שלי התחיל לעבוד – אצל אלה לקוחות שלי אוכל לשלב את הפורמט החדש? איפה בדיוק אציב אותו? איך זה ישפיע על חוויית המשתמש? כמה בכלל הפורמט החדש אפקטיבי עכשיו?…

האם הפורמט החדש רווחי?

בעבר לא היה ניתן לראות באתרים את הפורמט של 300/600, אני מניח שרק בשנים הממש האחרונות הוא החל לצוץ, כשהרזולוציות של המסכים גדלו עם השנים. ברזולוציה של 800/600 מודעה כזאת היא ממש בומבסטית, אבל ברזולוציה של 1024/768 אפשר כבר לשלב אותה בעמודת צד וזה יהיה סביר. עכשיו, כשאחוז משמעותי מהגולשים גולש ברזולוציות רחבות ואתרים מציגים פרסומות גם בשוליים מעבר לרוחב 1024, עוד יותר קל לשלב פורמט כזה.

למעשה, גוגל כותבים שהפורמט החדש הוא אחד מאלה שצומחים במהירות הרבה ביותר באינטרנט, אחרי פורמט המובייל 320/50 ופורמט הפרימיום 300/100. אגב, לפי הדוח של גוגל, פורמטי 468/60 ו-120/600 מקבלים מפבלישרז פחות ופחות חשיפות ופבלישרז מתמקדים בפורמטים המומלצים ע”י גוגל של 300/250, 160/600 ו- 728/90.

עד כה פורמט ה- 300/600 היה פורמט יותר פרימיום ופחות נפוץ. השתמשו בו בעיקר אתרים מבוססים שיכלו למכור פרסומות פרימיום שנותנות למפרסמים ניראות משמעותית ולהרשות לעצמם ולהסתכן קצת עם חוויית המשתמש. קבוצת הארץ-דהמרקר עובדים חזק עם הפורמט הזה, הנה למשל דוגמא מעמוד כתבה בדה מרקר:

מודעת בדה מרקר

כעת, עם התמיכה המסיבית של גוגל, הפורמט הזה יהפוך הרבה יותר נפוץ. אתרים רבים יקצו שטח פרסום מתאים ומפרסמים רבים ישקיעו ביצירת קריאטיב בפורמט הזה, וכך נתחיל לראות את הפורמט יותר גם ברשתות פרסום נוספים.

עם זאת, כרגע כשהפורמט חדש, אין כמעט מלאי של באנרים בגודל הזה באדוורדס, ולכן הפורמט הזה יציג באדסנס מודעות טקסט. בהדרגה, יעלו לאדוורדס יותרדוגמת מודעות 300 על 600באנרים כאלה וגם האדסנס יציג יותר ויותר באנרים בשטח הזה. אני מצרף משמאל דוגמא חיה מאתר בערבית.

מבחינת הרווחיות ידוע שהפורמטים הגדולים יותר מושכים תשומת לב גדולה יותר ומקבלים יותר קליקים, ולכן הם נוטים להיות יותר רווחיים.

אך מאחר ועדיין אין כ”כ באנרים המתחרים על שטח הפרסום, תחרות המפרסמים תהיה נמוכה לעומת פורמט 300/250 וכתוצאה מכך המחיר לקליק יכול להיות נמוך יותר ועימו גם ה- ECPM (הכנסה לאלף חשיפות, מה שנקרא באדסנס RPM).

האם לשלב ואיפה?

אם יש לכם עמודת צד ברוחב 300, אני כן מציע לבחון את העניין. בהסתכלות שמשלבת מונטיזציה וחוויית משתמש, אני מעדיף בעיקרון שיהיו מעט שטחי פרסום ומקסימום הכנסה לכל שטח פרסום. הפורמטים הקטנים נוטים לעבוד פחות טוב, ולכן צריך להקצות שטחים לפורמטים הגדולים. וממילא הוספת שטחי פרסום מתחת לפולד (בגובה שרואים רק כשגוללים למטה) נוטה להגדיל את ההכנסה רק במעט לעומת השטחים שמעל הפולד, כך שצריך לנצל טוב את המיקומים האסטרטגיים.

כמובן שאם נציב מודעת 300/600 בראש עמודת הצד יש לזה מחיר – הן בחוויית המשתמש והן בפגיעה ביעדים עסקיים אחרים. ביעדים אחרים אני מתכוון למשל לאלמנטים שמגדילים את הדביקות של האתר – הרשמה לניוזלטר, לייק לדף האוהדים בפייסבוק וכו’ – שיקבלו פחות תשומת לב מהגולשים.

כמו כן, קחו בחשבון שייתכן שלא כל מודעות הטקסט ביחידת המודעות ימולאו. ואז אם הצבתם את המודעה בראש או לב עמודה, יתכן ויישאר חלל ריק בתחתית של יחידת המודעה (בין מודעות הטקסט להמשך של העמודה).

בכל מקרה, אני ממליץ לעשות ניסוי, לראות איך יחידת המודעה נראית ומה הרווחיות של הפורמט החדש ולהחליט האם בתמונה הכוללת כלכלי לנו לעבור לפורמט החדש.

איך עושים ניסוי?

כרגיל, אני ממליץ לבחון את העניין ב- A/B test – לתת לפורמטים של 300/250 ו-300/600 להתחרות זה בזה במקביל ולראות כמה RPM כל אחד מהם מייצר. אם יש לכם מערכת ניהול פרסומות תוכלו להריץ רוטציה דרך המערכת (בהנחה שאתם לא עובדים עם תגי IFRAME – שיחתכו את הפורמט הגדול יותר ובכלל לא מומלצים להגשת אדסנס). כדאי לקרוא את הפוסט שלי על מבחני ביצועים לאדסנס ובתוכו תוכלו לקבל קוד ליצירת רוטציה בתוך קוד האתר שלכם.

תנו לכל יחידת מודעה לרוץ עד שתצבור לפחות כמה מאות קליקים ואז תשוו בין ה- RPM של כל יחידת מודעה וקבלו החלטה.

אם החלטתם לא לעבור פורמט בינתיים, אולי תרצו לערוך את המבחן שוב עוד כמה חודשים.

בהצלחה ואתם מוזמנים לשתף בתגובות מה דעתכם על הפורמט החדש והאם החלטתם להציב אותו באתר שלכם…

שתפו:
נכתב על ידי
עוסק באופטימיזציה של גוגל אדסנס ושל שטחי פרסום במיזמי אינטרנט ובאתרי מדיה. בוגר תואר שני בתעשיה וניהול בטכניון ואוהב לשפר דברים, במיוחד אתרים. כותב את הבלוג “יותר כסף מגוגל אדסנס“.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

7 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
75
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
95
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
37
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
81
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
65
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105016
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99469
מדיה חברתית
בן אורן
87768
קידום אתרים
דנה רוזן
82461
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

7
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.