האם לבנות יותר דפים או דפים חזקים יותר?

מיטל אור
ג'ון מולר מגוגל עונה על אחת השאלות שיותר מעניינות אותנו, בעלי האתרים. בשיחת הנגאוט עלתה השאלה האם יש לבנות יותר דפים באתר או פחות דפים אך שיהיו חזקים וממוקדים עם מילת המפתח הראשית.
יותר דפים או דפים חזקים יותר

שאלה זו עוסקת למעשה באסטרטגיית התוכן באתר, בחירת מילות המפתח ותמיכה בהן. מי שהעלה את השאלה תהה האם יש צורך ליצור תוכן נפרד לכל מילת מפתח שעוסקת סביב הנושא או האם לשלב את כל מילות המפתח במאמר אחד ולייעל את התוכן.

קבלת החלטה אסטרטגית

מולר הגיב על השאלה בכך שאפשר לפעול בשני הכיוונים וכי מדובר בהחלטה אסטרטגית. באופן כללי מה שצריך לעשות באתר הוא ליצור איזון בין דפים ספציפיים לנושאים בודדים ודפים כלליים. בדרך כלל, כשיש באתר פחות דפים, הם נוטים להיות חזקים יותר אך אם יש דפים רבים באתר הערך שלהם עשוי להיות נמוך יותר.

בנושאים בהם התחרות חזקה מאד כדאי להקפיד על דפים חזקים על חשבון מספר הדפים. בנושאים בהם התחרות לא חזקה, אפשר לבחור באסטרטגיה של כמות גדולה של דפים. על פי מולר, בתחילת הדרך ככל הנראה עדיף להתמקד בפחות דפים אך שהם יהיו חזקים וככל שהזמן מתקדם כדאי להוסיף עוד דפים לאתר ולחזק אותו ככל האפשר.

איך אפשר לגרום לגוגל לתת עדיפות לתוכן החשוב ביותר?

לשאלה כיצד אפשר לגרום לגוגל לתת עדיפות לתוכן אחד על פני האחר ענה מולר כי אי אפשר לתת עדיפות לדף מסוים באתר, אך אפשר לעזור לכך באמצעות קישורים פנימיים. יש להדגיש את הדפים החשובים באתר על ידי יצירת קישורים ובו זמנית להימנע מקישורים לדפים שהם פחות חשובים.

דפים חשובים יכולים לקבל קישורים מדף הבית. לעומתם, דפים פחות חשובים יכולים שלא לקבל קישור בכלל. בצורה זו כשגוגל בוחנת את האתר היא תראה את דף הבית ואת הדפים העיקריים שהוא מצביע עליהם. הדפים האלה חשובים כמעט כמו דף הבית והקישורים אליהם עוזרים להבין אילו דפים חשובים לבעל האתר.

לקריאת הידיעה המקורית

שתפו:
נכתב על ידי
מיטל אור, בעלת חברת כתיבת תוכן באנגלית ובעברית. שמה אנשים לפני העסק ועוזרת לעסק להתבטא הכי טוב ברשת.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
65
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
89
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
31
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
75
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
61
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105002
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99386
מדיה חברתית
בן אורן
87761
קידום אתרים
דנה רוזן
82457
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

1
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.