קייס סטאדי: איך קידמו את האתר "לימוד נעים" ב-8 חודשים האחרונים? | AskPavel
קידום אתרים » קידום אתרים בגוגל » קייס סטאדי: איך קידמו את האתר "לימוד נעים" ב-8 חודשים האחרונים?

קייס סטאדי: איך קידמו את האתר "לימוד נעים" ב-8 חודשים האחרונים?

קידום אתר לימוד נעים בגוגללא תמיד יש צורך להשתמש במתודולוגיות המתקדמות והמתוחכמות ביותר ב-SEO כדי לקדם את האתר. לפעמים, גם הפעולות הטריוויאליות ביותר שמיושמות נכון יכולות להביא את האתר שלנו לראש תוצאות החיפוש.

רועי נעים החליט לשתף אותנו בקייס סטאדי מעניין שכתב על האתר שלו, שממחיש בדיוק נקודה זו. בפוסט הבא הוא מסביר איך הצליח לקדם אותו במגוון ביטויים (חלקם תחרותיים) תוך 8 חודשי עבודה, בלי שום טריקים או ספאם – פשוט מחשבה על הגולשים נטו.

אז למרות שלא תמצאו כאן שיטת קידום מהפכנית פורצת דרך, מקרי בוחן תמיד מספקים הרבה השראה, מוטיבציה ובעיקר סדר בדברים. אני ממליץ לכל מי שבתחילת דרכו לקרוא היטב את הפרטים וליישם. וכרגיל – נשמח לפידבקים שלכם בסוף הפוסט.

רגע לפני שאני מפנה את הבמה לרועי, אני מזמין גם אותך לשתף אותנו לגבי האתר שלך. רוצה לתרום מהידע והנסיון שלך ולפרסם כאן קייס סטאדי על אתר שקידמת? אנחנו תמיד שמחים לשתף ידע.

אתחיל ואומר שהפוסט הבא מהווה סגירת מעגל עבורי.

לפני כשמונה חודשים נכנסתי לכאן בפעם הראשונה, לא הבנתי כלום בקידום אתרים. לא ידעתי מה זה אומר, מה צריך לעשות ובמיוחד לא ידעתי מאיפה להתחיל.

באותה תקופה בדיוק העליתי לאוויר, ביחד עם שותפי, יעקב ירמולובסקי, את האתר לימוד נעים למורים פרטיים.

כבר מהצעדים הראשונים של בניית האתר הבנתי שהקמת אתר טוב אינה מספקת, צריך שהאנשים הרלוונטיים יכירו אותו. הדבר אולי הכי חשוב שלמדתי בתקופה זו היא שלקידום האתר אסור לבוא על חשבון חוויית המשתמש, המסר והמקצועיות של האתר שלכם. זה פשוט לא יעבוד לאורך זמן.

יוצאים לדרך!

התוכנית שלנו היתה קודם להפיץ את האתר למורים פרטיים שאנו מכירים, לפרסם סטטוסים בפייסבוק שקוראים למורים להירשם ולבקש מחברים שיפיצו הלאה. לא פרסמנו את כתובת האתר לכולם אלא רק למי שרצה להירשם. לא רצינו שיכנסו תלמידים שמחפשים מורה פרטי לפני שיש מורים.

במקביל, התחלנו להתעניין בנושא קידום אתרים. כמו כולם, הכרנו את הכוח של גוגל בזירה הישראלית. ידענו שרוב הגולשים בארץ מחפשים אתרים בגוגל. הדבר הראשון שעשינו היה לחפש ספרים בנושא באינטרנט. מצאנו והורדנו את המדריך לקידום אתרים של גוגל.

תוך כדי התהליך, דיברנו עם מכר שלנו שבנה כמה וכמה אתרים כדי שיתן לנו כמה עצות להמשך. "אתם חייבים לקדם חזק את האתר בגוגל" הוא אמר לנו. "יש אתר (הוא התכוון לאתר שאתם נמצאים בו…) שמפרסם כתבות ועדכונים בנושא – תתחילו לקרוא ותקבלו מושג על הדברים שאתם צריכים לעשות. אה, כן ותכתבו מאמרים שקשורים לתחום שלכם באתרי מאמרים".

אוקיי, זו התקדמות, חשבתי. יש לנו שני דברים לעבור עליהם – המדריך של גוגל והאתר של פבל.

ממה מתחילים?

הדבר הראשון שעשינו היה לנתח את מילות המפתח שאנו רוצים לקדם.

נכנסנו ל-google adwords כדי לבדוק איזה חיפושים נפוצים קשורים למורה פרטי. חשוב להבין שבחירת מונחי החיפוש המקודמים אינה תלויה אך ורק במספר החיפושים בחודש. כשבדקנו איזה חיפושים קרובים למונח החיפוש שלנו, ראינו שאת המונח "מורה" לדוגמא מחפשים הרבה יותר מהמונח "מורה פרטי". אבל ספק אם מי שמחפש מורה בגוגל רוצה באמת למצוא מורה פרטי. לכן חשוב שהמונח קודם כל יהיה רלוונטי אליכם ולמה שהאתר שלכם מציע. עבורנו, מספר החיפושים הגבוה ביותר הינו עבור מחרוזות החיפוש מורה פרטי ומורים פרטיים (22,000 כ"א), אחריהם לפי הסדר: מורה פרטי למתמטיקה, מורה פרטי לאנגלית, מורה פרטי ללשון ומקצועות נוספים. לפי נתונים אלו עשינו רשימת עדיפויות מסודרת למונחי החיפוש שאנו רוצים לקדם.

כאן המקום לציין שלכל אחד מאיתנו יש מידע שהוא סופג מחברים, משפחה, עבודה וכו'. הדבר נכון גם בקידום אתרים. בהתחלה, שנינו האמנו שאנחנו צריכים לרשום את המילים הללו כמה שיותר פעמים באתר כדי שגוגל ידע שהאתר שלנו מתמחה בתחומים האלה. זו אולי הטעות הכי נפוצה של בעלי אתרים שמתחילים לקדם את האתר שלהם – אל תיפלו גם אתם! הפרמטר הוא לא כמה פעמים המושג מופיע (וחשוב להגיד שהופעה יותר מדי פעמים עלולה להביא לכם עונש מגוגל) אלא איפה. כותרות של הדף, כותרות H1 ו-H2 ותחילת פסקאות הינם חלק מהמקומות שחשוב שהמונחים שאתם רוצים לקדם יופיעו בהם.

לאחר כמה מאמרים באתר של פבל, הבנו בגדול שקידום האתר מתחלק לשניים. מה שקורה בתוך האתר ומה שקורה מחוצה לו.

בתוך האתר – On Page

חשוב לעבוד עם קובץ פעולות מסודר. אני השתמשתי בקובץ אקסל שמפרט את התאריכים והפעולות שביצעתי כולל מעקב אחר מיקומים של האתר בשאילתות חיפוש חשובות. קובץ מסוג זה חשוב למעקב וניתוח שלכם.

טבלת מעקב אחרי פעולות באתר

פרופיל קישורים פנימי ומפת אתר

פרופיל קישורים הינו מושג שעסקנו בו הרבה ותמיד גילינו דברים חדשים. כדי לחסוך לכם עבודה רבה ותיקונים, כמו שקרה אצלנו (תיקנו המון דברים תוך כדי תנועה), אמליץ לכם על מספר דברים חשובים.

קודם כל תחשבו מהם הדפים החשובים ביותר באתר. לדפים האלה צריך להיות את מספר הקישורים הגדול ביותר מדפים אחרים באתר אך לא רק. חשוב להקפיד מאיפה בדפים אחרים יש קישורים לדפים הללו. לתפריט הראשי ולתפריט הצד יש חשיבות גבוהה בתוך הדף עצמו. לפוטר יש חשיבות נמוכה יותר. צריך גם שדפים מרמת חשיבות גבוהה יהיו מקושרים עם דפים אחרים מרמת חשיבות גבוהה. חשוב שהקישורים האלה יהיו רלוונטיים ברובם גם לגולשים, מכיוון שיש מאמרים שטוענים שיש מעקב של גוגל גם על כמות הפעמים שנכנסו לקישורים האלה וזה עוד פרמטר בדירוג החשיבות.

לדוגמא: הזכרתי מקודם שמונחי החיפוש שקידמנו כללו מורה פרטי למתמטיקה, לאנגלית וללשון. לכן הקפדנו שהדפים עם תוצאות החיפוש של מקצועות אלו יהיו עם כמות הקישורים הנכנסת הגדולה ביותר ומהמקומות המשמעותיים ביותר מתוך הדף. בדוגמא זו ניתן לראות שדפים אלו קושרו מהתפריט הראשי:

מיקום מרכזי בתפריט העליון

בנושא אחר שקשור לפרופיל קישורים – אתרים רבים משתמשים במפת אתר. אנחנו עשינו דברים קצת אחרת ובהדרגה. קישרנו לדפים אחרים רק כאשר הדפים הללו היו ברמה המקצועית הדרושה למשתמש. לדוגמא: לא קישרנו לדף של תוצאות החיפוש של מורה פרטי למתמטיקה בתל אביב עד אשר היו מספיק מורים בקטגוריה זו באתר. אם היינו מקשרים לכל הדפים מיד בהתחלה, הגולשים היו מקבלים חוויית גלישה לא טובה וזה היה פוגע בנו.

תוכן איכותי

אם אתם רוצים לכתוב מאמרים באתר שלכם, הדבר החשוב ביותר הוא שהתוכן יהיה איכותי, מקורי ורלוונטי. אל תכתבו רק בשביל לקדם – הגולשים לא יקראו את התוכן שלכם. כדאי להסתמך על מקורות מידע מהימנים ולקשר אליהם במקומות הדרושים. יש קישורים יוצאים שיכולים להעלות את ערך הדף מבחינת מנוע החיפוש כי זה מהווה מעין הסתמכות על מקורות מידע. אני בטוח שזה שובר מיתוסים לחלק ממקדמי האתרים כי יש סברה שאומרת, ואתרים רבים עדיין מאמינים בה, שהוצאת קישורים מורידה מערך הדף. כדאי במקומות הנכונים גם לקשר לדפים רלוונטיים בתוך האתר.

דבר נוסף, אל תשימו יותר מדי מילות מפתח במאמרים כי זה פשוט יפגע בתוכן שלכם ואתם יכולים לאבד את העניין של הגולשים ובמקרים מסוימים גם להיענש ע"י מנוע החיפוש.

לכתיבת תוכן איכותי ומקורי יתרון חשוב נוסף – יתכן שאתרים אחרים ירצו להתבסס או לצטט חלק מהתוכן שלכם ואז תקבלו חשיפה וקישור סופר איכותי.

לדוגמא, כתבת של אתר The Marker עשתה כתבה בנושא שיעורים פרטיים ונעזרה במאמר שקיים אצלנו באתר – איך לבחור מורה פרטי. כתוצאה מכך קיבלנו קישור לאתר בסוף הכתבה. לא רע, נכון?

עקרונות נוספים לכתיבת תוכן:

  • קצב הוספת התכנים – נסו לכוון לכך שקצב ההוספה של תכנים חדשים יהיה פחות או יותר קבוע. אנחנו מוסיפים מאמרים אחת לחודש בממוצע.
  • נושאים – החליטו מהם הנושאים שאתם כותבים עליהם. חשוב שהנושאים יהיו קשורים למהות האתר שלכם וישמשו את הגולשים שלכם. ניתן לסטות פה ושם אבל חשוב לשמור על צביון אחיד. ניתן לשים לב שאצלנו באתר, התכנים פונים למורים פרטיים או לתלמידים שמחפשים מורה. לאחרונה החלטנו להרחיב את הנושאים של המאמרים כדי שישמשו גם תלמידים שלאו דווקא מחפשים מורה פרטי, כמו המאמר על "איך להכין מצגת מנצחת".
  • אורך – לפני כתיבת תוכן, חשוב להתייחס לאורך האופטימאלי. באתר שלנו, מכיוון שמדובר ברוב המקרים על תכנים לימודיים, רוב התכנים ארוכים ומפורטים.
  • כתובות URL – כדאי שמונחי החיפוש שאתם מנסים לקדם יופיעו בכתובות ה- URL. עוד דבר שכדאי לשים לב אליו הוא שהכתובת גם תרמז על המבנה ההיררכי של הדפים באתר. ככל שיש יותר סלאשים (/) בכתובת, מנוע החיפוש מתייחס לזה כמעין ירידה בהיררכיה במבנה הכתובות (כמו בתיקיות במחשב).

לעיקרון של המבנה ההיררכי בכתובות נחשפנו לפני זמן קצר, דבר שהוביל אותנו לעשות שינוי גדול בכתובות של כל דפי החיפוש באתר.

לדוגמא, כשמחפשים מורה פרטי למתמטיקה בחיפה, הכתובת הישנה היתה:

חיפוש/מורה-פרטי/תחום-לימוד/מתמטיקה/עיר/חיפה

לאחר השינוי הכתובת היא:

מורה-פרטי/מתמטיקה/חיפה

ניתן לראות, מהיכרות עם המקרה שלנו, שיכולנו לחסוך את השינוי הגדול והדי מסובך הזה (שכלל גם הפניות 301 מהדפים הישנים), אם היינו מכירים את הדרך הנכונה מלכתחילה.

Webmaster tools

אנחנו עבדנו לפי קוד העבודה שהאתר שלנו יהיה יותר צדיק מהאפיפיור בנוגע לכל ההצעות וההתראות של הוובמאסטר טולס. אם זה לא יועיל בהרבה זה בטח לא יזיק וחוצמזה, ההערות וההתראות נועדו בעיקר כדי לספק דפים ותוכן איכותי לגולש אז אנחנו מרוויחים כאן פעמיים: קידום וחויית משתמש (או שאולי רק פעם אחת כי שניהם בהרבה מקרים זה אותו הדבר…).

העבודה שלנו התרכזה בהורדת תוכן כפול, מטא תג רלוונטי לכל דף, תיאור של תמונות וקישורים, הפניות 301, דף 404 שימושי עם קישורים לתוכן חשוב באתר, שיפור המהירות של דפים באתר ע"י דחיסת ואיחוד תמונות, הורדת קוד מיותר ושיפור קוד קיים ועוד ועוד. הנה כמה דוגמאות לדברים שבדקנו וממשיכים לבדוק.

גרף מהירות טעינת הדפים הממוצעת באתר:

גרף זמן טעינת עמודים בוובמסטר טולס

כמה ימים לפני כתיבת הפוסט, גילינו שעקב שינוי שעשינו באתר, נוצר תוכן משוכפל. הדבר תוקן במיידי ע"י הפניות 301 ומחיקת מספר דפים מיותרים:

מחוץ לאתר – Off Page

אם החלק של פעולות בתוך האתר תלוי רק בכם, רבות מן הפעולות שצריך לבצע מחוץ לאתר תלויות בגורמים אחרים.

גם כאן כדאי לנהל קובץ פעולות מסודר. אתם תצברו הרבה ידע תוך כדי התהליך וכדאי לשמר אותו. בנוסף תוכלו לנתח את הפעולות בראיה לאחור ויהיה לכם קל יותר לקבוע כיווני קידום חדשים. הנה  מספר דוגמאות מקובץ המעקב שלנו.

מעקב אחר רישום לאתרי אינדקס וספריות:

רישום לאינדקסים וספריות

מעקב המלצות על תכנים:

טבלת המלצות על תוכן

עקב חוסר ההבנה שלנו בנושא בהתחלה, הדבר הראשון שניסינו לעשות היה להוסיף תגובות בפורומים ובאתרים שונים, בין היתר באתרי חדשות. כאן המקום שלי להזהיר אתכם. הוספת תגובות לכתבות באתרי חדשות עלולה להזיק יותר מלהועיל. האתר שלכם עלול להיתפס כאתר קטן, מציק ומפיץ ספאם. לגבי תגובות בפורומים, כדאי לנסות. קחו בחשבון שהרבה פורומים מורידים תגובות פרסומיות אז כדאי לחשוב טוב איך לנסח את ההודעה.

עיתונות ורדיו

אם אתם חושבים שהאתר שלכם יעניין גורמי חדשות שונים, זה הזמן לא להתבייש ולהיות אסרטיביים. "מי שמאמין לא מפחד" – אם אתם מאמינים באתר שלכם ובמטרה שלו, תפנו לכתבים ותשכנעו אותם. אנחנו שלחנו מייל למדור המחשבים של ידיעות אחרונות וקיבלנו חשיפה בעיתון. בנוסף, עשו עלינו אייטם בתוכנית הבוקר של רדיו דרום וגם קיבלנו כתבה וקישור לאתר שלנו מהאתר שלהם.

קישורים מאתרים איכותיים וקשורים לנושא

העקרון שהוביל אותנו בתהליך היה קישורים איכותיים ולא כמותיים. בראייתנו, עדיף קישור אחד מאתר סמכותי וקרוב לתחום שלנו על פני מספר קישורים מאתרים אחרים.
חיפשנו אתרים שקרובים לתחום שלנו. בחלק מהמקרים הסברנו להם שקישור לאתר שלנו יבוא לטובת הגולשים שלהם וקיבלנו קישור ללא תמורה. בחלק מהמקרים עשינו החלפת קישורים.

לדוגמא: אתר האינטרנט של אוניברסיטת בן גוריון פרסם כתבה על האתר שלנו לאחר שדיברנו עם עורך האתר. אתר אגודת הסטודנטים של בן גוריון הוסיף קישור אלינו לאחר ששכנענו את עורכי האתר שקישור לאתר שלנו יבוא לטובת הסטודנטים שעובדים בתור מורים פרטיים ולאלו שמחפשים מורה פרטי.

דבר נוסף שחשוב בפרופיל קישורים – לקשר גם לדפים פנימיים באתר ולא רק לדף הבית, במיוחד אם אתם רוצים שאלו יהיו הדפים שיוצגו עבור שאילתות חיפוש מסויימות.

אתרי שיתוף וסימניות

אינני יודע מה הכח שגוגל נותן לאתרים אלה, הרי הם מוציאים קישורים בכמויות ואני בטוח שיש מעקב בזכוכית מגדלת עליהם. יתרון אחר שיש באתרים אלה – הם גורמים לתוכן של האתר שלכם להתאנדקס מהר יותר. בכל פעם שפרסמנו תוכן חדש באתר, שיתפנו אותו באתרים אלו. חשוב שגם הכותרת וגם הידיעה עצמה תהיה שונה בין האתרים. כפילות אף פעם לא טובה, גם לא במקרה הזה.

דוגמאות לאתרי שיתוף שפרסמנו בהם ידיעות: תפוז היט, שווה קריאה.

אתרי מאמרים

עוד נושא שנמצא במחלוקת. אני חושב שצריך להשקיע גם בתחום הזה, אולי הוא חלש יותר מבעבר אבל עדיין, מהנסיון הקצר שלי, יש לו השפעה מסויימת. חשוב מאוד לכתוב מאמרים בכמה אתרים ולא באתר אחד. כמה דברים שיש להקפיד במאמר עצמו:

  • חלוקה לפסקאות.
  • הכנסת מילות המפתח לכותרת ולתחילת פסקאות.
  • לא להוציא יותר מדי קישורים מתוך המאמר (אני מוציא בין 2 ל-3).
  • כל קישור מפנה לדף אחר באתר.

כאן באתר יש רשימה מלאה של אתרי מאמרים.

אינדקסים וספריות

הרשת מלאה באתרי אינדקסים. אלו אתרים שמחולקים לנושאים ובכל נושא קישורים לאתרים שימושיים. אנחנו ביקשנו להוסיף את האתר שלנו להרבה אתרי אינדקס. בחלק מהמקרים האתר שלנו התווסף, בחלק לא. חשוב לציין שגם פה לסדר הפעולות שלכם יש משמעות. יש אתרי אינדקס גדולים וותיקים ויש אתרים קטנים. כדאי להתחיל עם האתרים הקטנים – יש יותר סיכוי שהאתר שלכם יכנס.

בשלב יותר מאוחר, כאשר האתר שלכם כבר צבר כח, כדאי לפנות לאתרים הגדולים יותר. בכל מקרה, חשוב להבין שחלק מהאתרים האלה מונעים מאינטרסים ולכן יתכן שהאתר שלכם לא יכנס לאינדקס מכיוון שהוא מתחרה באתר אחר שמשתף פעולה איתם. זה לא אומר כלום על איכות האתר שלכם, גם אם לא נכנסתם לאינדקס.

מעקב אחר שאילתות חיפוש

כחלק מהמעקב שלכם, כדאי לעשות מעקב גם על המיקום של האתר שלכם בחיפושים החשובים לפי תאריך. זה יתן מושג כללי על טיב העבודה שלכם ואפשרות להשוות מיקומים בחיפוש מול פעולות שבוצעו. אנחנו עקבנו אחרי המיקומים שלנו בשאילתות החיפוש המרכזיות לפי שבוע והשווינו מול הפעולות שביצענו.

פייסבוק ורשתות נוספות

אחד היתרונות הגדולים שלנו היה בפייסבוק. שכבת הגיל שלנו הינה בדיוק השכבה שמחפשת מורים פרטיים. לאחר שגייסנו מספיק מורים, התחלנו להפיץ את האתר בפייסבוק. ביקשנו מחברים שלנו להפיץ קישורים לאתר ולהוסיף תגובות. בשלב מסויים גם פתחנו דף רשמי.

כדי להופיע בדף ה- Top News של כמה שיותר אנשים, מיד לאחר פרסום הודעה מסויימת שקשורה לאתר שלכם, בקשו מכמה שיותר חברים לעשות לכם לייק, להוסיף תגובה ולשתף את התוכן. התוכן בדף ה- Top News מתעדכן בתדירות גבוהה מאוד ויש עדיפות ברורה לתוכן שהגיבו עליו ושיתפו אותו.

בנוסף, אם תשימו לב, ניתן לשתף ולעשות לייק לכל דף באתר שלנו כולל לפרופילים של המורים הפרטיים – בצורה זו האתר משותף בפייסבוק גם ע"י הגולשים שרוצים לקבל עוד חשיפה. גם הם וגם אנחנו מרוויחים מכך.

למרות כל האפשרויות שפייסבוק מציע, מהנסיון שלנו, הכח של פייסבוק בכל הקשור לדברים עסקיים הולך ונחלש (שלא כמו בנוגע למחאות חברתיות…), מכיוון שלאנשים פשוט נמאס לקבל כל הזמן הזמנות, טאג בתמונות וקישורים. זה גם מוביל אותי לאזהרה הבאה – יותר מדי פעילות בפייסבוק יכולה לפגוע באתר שלכם. אם תפיצו כל דבר קטן, במקרה הטוב יתעלמו מכם, במקרה הרע יחסמו אתכם ויתייחסו אליכם כאל ספאם. חשוב לשקול בכובד ראש האם התוכן שאתם רוצים לשתף באמת יעניין את הגולשים בפייסבוק ובלי קשר חייבת להיות לכם גם אסטרטגיה שיווקית אחרת.

דברים נוספים בתהליך

היבטים פסיכולוגיים

אחד הדברים החשובים למקדמים המתחילים הוא להיות חזקים מבחינה מנטלית ולהתאזר בסבלנות. הרבה פעמים קרה לנו שלא הבנו למה אנחנו לא מתקדמים למרות שעשינו כביכול פעולות נכונות מבחינת קידום.

אחד המקרים שזכורים לי היה לפני כחודשיים. הצלחנו להגיע לעמוד הראשון בגוגל, עשינו הרבה שינויים בפרופיל הקישורים בתוך האתר ויום אחד דף הבית שלנו נעלם לגמרי כמעט מכל תוצאות החיפוש. כמובן שנלחצנו ולא הבנו מה קרה. לאחר כשבוע, הדף חזר ואפילו דורג במקום גבוה יותר. היו מוכנים לתנודתיות בתוצאות החיפוש. ככל שהאתר שלכם יצבור ותק, התנודתיות תרגע.

קידום לא טבעי

תמיד כשאני עוסק בקידום האתר שלי, אני עובד לפי כלל בסיסי וחשוב. האלגוריתם של גוגל פותח ע"י מיטב המהנדסים, הוא עובר שינויים ושיפורים כל הזמן. אם אני חושב על דרך "לעבוד" עליו, בטוח שגם הם חשבו על זה. לכן, ההמלצה שלי היא: תנסו לעשות את הדברים כמה שיותר טבעי. לא להפציץ בקישורים, לא להפריז במילות המפתח ופשוט לא לקדם בצורה מופרזת.

לסיכום…

אינני מתיימר להיות מקדם אתרים מקצועי. יש נושאים ותחומים רבים שאיני מכיר וכל הזמן אני נחשף לדברים חדשים. למרות זאת, הדברים שציינתי ופירטתי במאמר עבדו בשורה התחתונה מכיוון שאנו מדורגים גבוה בהרבה ממילות החיפוש הרלוונטיות.

אני מאמין שקידום האתר שלכם תלוי בראש ובראשונה בכם. אם תשקיעו את הזמן ללמוד, תחקרו מקורות באינטרנט ותאמינו בדרך שלכם – תוכלו לעשות זאת בעצמכם.

שיהיה לכולנו לימוד נעים ובהצלחה!

האם הייתם משנים משהו בקידום האתר של רועי? הייתם רוצים להציע לרועי כיוונים שלא חשב עליהם? ובכלל – מה דעתכם לשלב כאן בבלוג עוד מקרי בוחן מהסוג הזה? זה משהו שיכול לעניין אתכם?

קרדיט לתמונה: Dan of action

אודות רועי נעים

רועי נעים
רועי נעים, מנהל אתר "לימוד נעים" - מאגר מורים פרטיים לכל המקצועות ובכל הארץ.

עשוי לעניין אותך גם...

הטמעת סכמה עבור תוכן מסוג How To ו- FAQ

הטמעת Schema מסוג FAQ ו- How-to בגוגל [מדריך בסיסי 2019]

ככל שחולפות השנים, גוגל מוסיפה עוד נכסים מתוצרתה על חשבון התוצאות האורגניות. נכסים אלו מופיעים ...

56 תגובות

  1. פבל ישראלסקי

    אני מאד מודה לך על הזמן וההשקעה רועי. מקרי בוחן תמיד יכולים לעזור לכל אחד מאיתנו – מתחיל ומתקדם כאחד. מקווה שתהיה הענות ועוד חברי קהילה ירצו לשתף איתנו את תהליך קידום האתר שלהם.

  2. אחלה של פוסט, המון מידע מועיל ובעיקר שימושי. תודה רבה, וגמר חתימה טובה 🙂

  3. כל הכבוד, אחרי הצום אתחיל ליישם 🙂 שיהיה לכם בהצלחה.

  4. תודה רבה על כל האינפורמציה זה נותן המון כוח להמשך הדרך שתהייה לך שנה טובה וגמר חתימה טובה

  5. קודם כל בהצלחה…

    שימו לב: נעשו כאן כל הצעדים שצריך לעשות כדי לקדם עסק באינטרנט ובכלל.

    תיקונים בוובמסטר, דגש על הביטויים החשובים באתר, רישום באינדקסים ובתיקיות, הכנסת קישורים, פרסום מאמרים, פרסום ברשתות חברתיות ועוד…

    זה קידום אתרים נטו!

    השאלה היא האם האתר מתחרה על ביטויים תחרותיים ומגיע לתוצאות הראשונות…

    • אם לא היה מתחרה היה מפרסם מאמר בנושא קידום אתרים ליאור?

      לגבי הפוסט,
      תמיד האמנתי שקידום אתרים צריך ליהיות משהו יפה ולא מלוכלך כמו שהרבה מקדמים מנסים להציג אותו משום מה!
      אתה עשית קידום אתרים אמיתי יפה והגעתה לתוצאות יפה, כל הכבוד ועוד הרבה מחמאות. השקעה = תוצאות!!

    • רועי נעים

      שלום ליאור,
      חלק מהביטויים שאנו מתחרים עליהם הם "מורה פרטי" ו"מורים פרטיים" שמוגדרים ע"י גוגל כביטויים בעלי תחרות רבה.
      בשניהם אגב, אנחנו במקום הראשון.
      אנו עובדים גם על ביטויים נוספים בתקווה להגיע למקום הראשון גם בהם.

  6. האם אתה יכול לחשוף בפניינו קצת הישגים של האתר מבחינת קידום?

  7. אהבתי. תיאור מפורט וממצה ביותר. יש נקודות שהזכרת שאני יודע שאני גם צריך לעשות אבל הזמן זה הקטע הבעייתי 🙂 אחרי כל ההשקעה, היה מעניין לדעת איזה אחוז מהכניסות לאתר שלכם מגיעות ממנועי חיפוש. בכל מקרה אחלה פוסט, ושיהיה לכם בהצלחה!

    • רועי נעים

      תודה רבה חזי.
      גם אם אין לך זמן לעשות את כל הדברים עכשיו, חשוב שלא תשכח לבצע אותם בעתיד מכיוון שחשוב ששיטות הקידום תהיינה מגוונות.
      שיהיה בהצלחה!

  8. יש לי מספר קטן של ביטויים שאני מקדם בהם וגם האתר הנוכחי מקודם בהם, ראיתי את ההתקדמות עד עכשיו מהצד, התקדמות יפה.

    למי ששאל האתר הזה במקום הראשון בביטוי "מורה פרטי" ומספר ביטויים נוספים בעלי תחרות.

  9. סתם התעניינות, ממה האתר מרוויח ?

  10. כל הכבוד על הדרך הנפלאה 🙂

    נחישות ועבודה יצירתית הם חלק בלתי נפרד מקידום אתרים.

    אני מבין שזה לא יקרה וזה גם לא ריאלי, אבל אחרי פוסט כזה אין דבר שהייתי רוצה לראות יותר, מאשר הגרף של האנליטיקס.

    גמר חתימה טובה ותמשיך להצליח 🙂

  11. יולי דסיאטניקוב

    תודה רבה על הפוסט. אני חושבת שמעבר לפעולות הפשוטות, אם לזקק את כל מה שכתבת לכדי רשימה של 'חוזקות' אל מול המתחרים שלך, יש מאפיין ברור מאוד לתהליך שדווקא הוא עשוי להיות היתרון האמיתי – והוא שיש תהליך, מתוכנן, מבוקר ומדיד.

  12. היי,
    מעניין מאוד. שאלה שעלתה לי מיד.

    איך הוספת את האתר לאתרי שימושונוים כמו "לענין" ואחרים, שאין בהם אינדקס ואפשרות של הוספת אתרים.

  13. לא קראתי עדיין הכל אבל ממה שקראתי הפוסט נהדר ראשית מבחינת הנתינה הענקית של כל כך הרבה חומר שימושי השקעה גדולה ויסודית שיכולה ללמד כל אחד מתחיל ומקצועי כי דווקא למישהו שמתחיל ולא בדרכים הרגילות יש לפעמים צורות יצירתיות לעשות דברים שמקצוענים לא חושבים עליהם.

    אז באמת יופי של חומר ואקרא בעיון כשאזדקק לפרטים שבו אז תודה לרועי ותודה כמובן שלפאבל כל מה שהוא מפרסם זה פנינים 🙂

    ובהצלחה למורים הפרטיים ..

  14. מאמר יפה מאוד.

    עבודה מסודרת עם גליונות אקסל, הסתכלות אחורה, חקירת תהליכים. שאפו.

    עבודה נכונה. אין אפילו הערות לתת. 🙂

  15. קונן הברברי

    כתבה שלכם שמתפרסמת באתר כלכליסט היא לא תוכן משוכפל? האם שכתבתם או שהם שכתבו? תודה

  16. תודה רועי.
    אין ספק שקייס סטאדי תמיד מעניין יותר לקריאה ממאמרים "יבשים" בתחום ואף קשה יותר לוויכוח שכן התוצאות מדברות בעד עצמן- וכאן, אני מצטרפת למגיבים האחרים שציינו כי נחמד יהיה לראות את השינוי שנעשה בגוגל אנאליטיקס (לראות שינוי בכמות הכניסות ואיכותן…).
    בכל מקרה, תודה וכו ירבו…
    גמר חתימה טובה לכולם.

    • רועי נעים

      את הגוגל אנליטיקס איני יכול לחשוף (מסיבות ידועות..) אבל אני יכול להגיד שרואים היטב את העלייה בכמות הכניסות, הזמן באתר לכל כניסה ועוד פרמטרי איכות עם ההתקדמות במיקום במונחי החיפוש העיקריים.

  17. היי,
    קודם כל אני חושב שמה שעשיתם מבחינת לימוד עצמי והתקדמות בשלבים ראוי להערכה וכל אחד יכול ללמוד מכם!

    לא קל ללכת לפי הספר ולעשות עבודה סיזיפית מבלי להתפתות לקיצורי דרך. אני חושב שכל אחד יכול ללמוד מכם על התמדה וכח רצון.

    מבחינה מקצועית אני חושב שעשיתם עבודה יפה מאוד בסה"כ. יש לי הערה קטנה, אני באופן אישי מאמין מאוד בחשיבה מלאה על הגולש ועל פונקציונליות תוך הנחה שאם הגולשים ימצאו את האתר מעניין ונגיש, כך גם המנועים. הפוטר שלכם לטעמי קצת יותר מדי עמוס בלינקים שלכאורה נראים שונים מפני שאלו אזורים גאוגרפים שונים אבל בסופו של דבר זה בולט לעין יותר מדי מה שבטוח בולט גם למנועים. אני הייתי ממליץ על פוטר יותר אינפורמטיבי תוך שילוב לינקים חשובים ועיקריים בלבד.
    אל תשכח שישנה חשיבות גבוה מאוד ללינקים פנימיים אשר מגיעים מהתפריט העליוןוהצידי אך הרבה פחות ללינקים שמגיעים מהפוטר (פנדה) לכן לדעתי אם תהפכו את הפוטר ליותר אינפורמטיבי ותעבירו את הלינקים לתפריט צידי, גם תהיה פחות "זילות" בפוטר וגם התרומה לפרופיל הלינקים הפנימי תהיה גבוה יותר.

    עלו והצליחו!
    בן

    • אני מסכים עם בן, גם לי הפוטר מאוד צרם, אבל יכול להיות כי זה רק בגלל שאני מקדם עם עין של מקדם, ולא גולש רגיל.

      בנוסף, אני גם אהבתי את הרעיון של חשיבה מחוץ לקופסא הן מבחינת התכנים (המאמרים) והן מבחינת השיווק שלו מחוץ לאינטרנט. אפשר ללמוד מזה שאתר שמגיע לו להיות במקום ראשון בגוגל זה אתר ששווה לעשות לו יחסי ציבור ולא סתם כי הוא אינדקס או יודע לאסוף לידים.

  18. מאמר מושקע ונחמד מאוד. תודה רבה על המידע!

  19. פוסט מעולה רואה – הייתי מציע לעבוד עם הרכזות בגודל אנליטס למעקב קל ונוח יותר 🙂
    לגבי התגובות בבלוגים הייתי מוסיף שממולץ לקחת חלקים פעיל בפורום שקשורים לנושא ולשלב את הקישור לאתר כ"מקור מהימן" ולא רק לשלוח קישורים כי אכן רוב הפעמים הם יסוננו 🙂
    תודה על ההשקעה

  20. כל הכבוד על היוזמה והנחישות! מהנסיון שלי עם גוגל באמת אין דבר העומד בפני הרצון.
    אין סודות. אתר עם מבנה תקין, תוכן רלוונטי המתעדכן בתכיפות קבועה, קישורים נכנסים מאתרים אחרים ואהבה לאתר יביאו את האתר לתוצאות הראשונות בגוגל!

  21. מאמר מצויין ואינפורמטיבי שללא ספק עושה חשק להשקיע יותר בקידום האתרים הפרטיים שלי…
    עלו והצליחו

  22. לא רוצה להשבית את השמחה או משהו, אבל מדובר באתר ללא תחרות משמעותית ונורא קל לקידום, זה לא היה עובד על ביטויים תחרותיים, ונראה לי שגם אם היית עושה הרבה פחות היית מגיע למצב שאתה נמצא בו…

    • רועי נעים

      היי דני,
      אם תבדוק בגוגל, המחרוזות "מורה פרטי", "מורים פרטיים" ועוד חיפושים הקשורים למורה פרטי מוגדרים כמושגים בעלי תחרות רבה.
      חג שמח!

  23. גם אני לא הייתי רוצה להשבית את השמחה.
    אבל מדובר בתחום ללא תחרות מאחר וזה תחום שאנשים עושים אותו בשוק שחור, אז הם לא יבלטו יותר מידי על אחת כמה וכמה יקימו עסקים ויעלו אתרי אינטרנט.
    יש בקושי מורים פרטיים עם אתר אינטרנט..
    חג שמח!

    • רועי נעים

      היי,
      התחרות אינה מול אתרים פרטיים של מורים אלא מול לוחות ואתרים אחרים בעלי אותו קונספט או בעלי קונספט דומה לשלנו.
      חג שמח!

      • ההבדל הוא ששאר האתרים שהאתר המדובר מתחרה בהם הם אתרים מסחריים, כידוע הרבה יותר קשה לקדם אתר מסחרי שדורש תשלום מאשר אתר ללא מטרות רווח, מאותה הסיבה שגוף ללא מטרות רווח כמו למשל "יד שרה" יקבל בקלות חשיפה בתקשורת לעומת גוף מסחרי שידרשו ממנו תשלום על הופעה בתקשורת על פי רוב.

  24. אחלה מאמר, אין ספק שמעקב מתמיד אחר פעולות לקידום
    תורם בצורה רבה, כל הכבוד לכם על ההתמדה,
    אשמח לקבל מכם טיפים לכל הנוגע איך להשיג קישורים טבעיים…

  25. מה שיותר מעניין אותי בכל המאמר הזה הוא באיזה מערכת השתמשתם לאתר שלכם?האם זה משהו פרטי או מערכת מוכרת כל שהיא? או משהו אחר…

  26. יופי של עבודה… רואים שלמדתמם את הנושא של קידום אתרים…

  27. יפה מאוד שהוא חשף כאן את הכל – מאל"ף ועד ת"ו של הדברים שנעשו
    לא מובן מאליו בכלל, ויכול ללמד הרבה מאוד דברים על מה גרם בפועל להתקדמות, ואיפה בזבזו זמן לשווא

    תודה רבה

  28. עבודה טובה, התייחסת גם לפרמטרים של תנועה והבאת גולשים לאתר ממקורות חיצוניים.
    תכלס שיפרת את כל הפרמטרים החשובים הידועים לנו, והכי חשוב עבדת נקי.
    כן, יש כאלו שמשתמשים בתוכנות שונות, אני לא אגיד שזה לא עובד או משהו, כי זה יהיה שקר. בלי יותר מדי עבודה הם מגיעים למקומות ראשונים במילים תחרותיות.אבל האתרים האלא תמיד יתפסו במוקדם או במאוחר על ידי גוגל ויכנסו לרשימה השחורה.
    כובע לבן, הוא הדבר הכי חשוב למקדם אתרים.

  29. פוסט מצויין. עשיתם אחלה עבודה!

  30. תודה על הטיפים. זה נותן פרספקטיבה כוללת על קידום האתר וכל הפעולות שנעשות באפיקים השונים ואני שמחה לשמוע שהשגת תוצאות גם כשפעלת באופן אתי והתחשבת בחוויה של הגולשים.

  31. " שאפו !"
    תודה על הפוסט והמדריך שמוסיף ידע.
    כל הכבוד !

  32. יש בעיה עקרונית עם הרצון ללמוד משהו מועיל בקידום אתרים באמצעות קייס סטאדיס, והיא שהקוראים עלולים לפנטז שיש קשר סיבתי הכרחי בין שיטת הפעולה להצלחה שהושגה, ולא היא.

    אציג לכן קייס סטאדי נוסף: במשך תקופה די ארוכה מצאנו במקומות 5-7 לביטוי החיפוש התחרותי למדי [קידום אתרים] את k.co.il, אתר בעל דף אחד בלבד, ללא תגי מטא למעט האות k בכותרת, וללא כל תוכן למעט שתי המילים [פרסומות יבואו].

    האתר הזה ניצח את כל מקדמי האתרים פרט ל-4 עד 6 מהם במשך כחצי שנה לפחות (עד שהועף יחד עם אחרים למקום 55 בגלל מתקפת קישורי ספאם זדונית). האם יש להסיק מכך שזאת שיטת הקידום המומלצת? למה לא בעצם?

    קייס סטאדי נוסף הם כל אחד מהאתרים שבצמרת תוצאות החיפוש התחרותיות שברור לכל שהם משתמשים בקישורים שערכם קרוב מאד ל-0 (החלפות קישורים סתמיות, קישורים ידניים או אוטומטיים מחתימות בבלוגים ופורומים, קישורים עטופים ב"מאמרים" של 300 מילים שמוצבים באתרי מאמרים, קישורים מאתרי לווין שמוצגים בתחתית תוצאות החיפוש וכו').

    האם עשרת אתרים שנוצחו על ידי רועי נעים מנועים מלנצח אותו בתגובה, על ידי שימוש מסיבי בעוד כמות גדולה מאד של קישורים שערך כל אחד מהם קרוב ל-0? ודאי שלא!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים