קידום אתר בגוגל עם האלגוריתם החדש = קישורים זה לא הכל | AskPavel
קידום אתרים » קידום אתרים בגוגל » קידום אתר בגוגל עם האלגוריתם החדש = קישורים זה לא הכל

קידום אתר בגוגל עם האלגוריתם החדש = קישורים זה לא הכל

פחות התמקדות בלינקיםתקופה מעניינת אנחנו חווים בתוצאות האורגניות של גוגל. בהמשך ל"עדכון הפנדה" שיצר לא מעט באזז וספקולציות לגבי החזון של גוגל לרלוונטיות, ערן שיוביץ החליט לספק כאן את נקודת המבט שלו. בפוסט האורח הבא ערן מפרט את ההשקפה שלו לגבי ה-SEO של שנת 2011 ולמה בניית הקישורים המסורתית כבר לא אפקטיבית יותר. תהנו! 🙂

כשהתחלתי בתחום הקידום לפני כמעט 6 שנים סיפרו לי שצריך להשקיע רבות במבנה האתר, בתוכן שבו ולבנות קישורים. עם הזמן למדתי ש-90% מהעבודה היא למעשה בניית קישורים (למי שלא מכיר את הדוגמא המפורסמת של click here שיעשה חיפוש בגוגל, ילחץ על תוצאה ראשונה ויגיד לי איפה כתוב בדף או בדומיין click here).

גם תעשיית הקידום התקדמה לתובנות הללו והיום כמעט כולם מדברים אך ורק על בניית קישורים. הבעיה שהיום בניית קישורים היא כבר לא החלק העיקרי. קראתם נכון ואתם יכולים לקרוא שוב – גוגל בשנתיים האחרונות משתנה מקידום אתרים לפי קישורים לקידום אתרים על פי TRUST או לצורך העניין אמון. עדכון ה-Farmer (הידוע גם בתור עדכון הפנדה של גוגל), שהתרחש בתחילת פברואר רק חיזק את המגמה יותר.

כבר לפני מספר שנים גוגל רצו לנוע לכיוון הזה ולכן רשמו את הפטנט הבא. מי שרוצה להעמיק בקריאה על הנושא יכול לעשות זאת כאן (PDF). לפני כמה חודשים גוגל החלו להפחית בערך של גיל הדומיין כפי שרבים מכם אולי שמו לב ובמקביל הם עושים מאמצים להפחית מהחשיבות של מילות המפתח בדומיין כפי שתראו בסרטון הזה של מאט קאטס:

אז מה זה אומר עבורנו?

שהיום קל מתמיד לדרג דומיין חדש בביטויים תחרותיים, אם יודעים איך לעבוד ואם לא בונים קישורים רבים מדי אלא בונים קישורים שמעבירים TRUST.

עוד מגמה שגוגל מרחיב כל הזמן היא השימוש בבודקים אנושיים. הם התחילו עם זה באדוורדס וממשיכים עכשיו לאורגני. אני אישית יכול להגיד שמעשרות כנסים עם נציגי גוגל גיליתי עד כמה הם מכירים את האלגוריתם שלהם פחות ממני ולכן מדי פעם מתרחשות פאדיחות רציניות כמו הסיפור של JCpenny. הפתרון של גוגל הוא בדרך כלל הודים או דומיהם, שמתחילים לבדוק אתרים ידנית ומענישים ידנית אתרים שנראים כמו ספאם או שצברו קישורי זבל רבים.

מי שעדיין לא משוכנע שלשם אנו הולכים, מוזמן לחכות עוד כמה שנים עד שרוב התעשייה תתחיל לדבר רק על TRUST או לחלופין לעשות חיפוש בגוגל לביטויים כמו: gas grills לדוגמא. התוצאה התשיעית (אם מחפשים מארה"ב) היא האתר www.buygasgrills.com. דומיין נחמד נכון? PR2 ו-321 קישורים.
אז איך יכול להיות שדף מהאתר של סירס מופיע במקום 2 בלי PR ועם 10 קישורים לדף?
ובדרך עוקף דף של אתר about עם PR4 ו-634 קישורים ודף של אמזון במקום 4 עם PR 4  ו-629 קישורים.
מישהו יכול לנסות להסביר לי את זה או את אותה התופעה שמתרחשת שוב ושוב במאות ביטויים ברשת? התשובה היא פשוטה – TRUST.

אז איך מקדמים בעידן החדש?

קודם כל צריך להתחיל להסתכל על הקידום שלנו בצורה אחרת – לא עוד בניית קישורים אלא בניית TRUST. כל הפעולות שלנו נובעות מתפיסת העולם שלנו המבוססת על אמונות מסויימות כלפי המציאות. כך גם בקידום אתרים – אם נשנה את האמונות שלנו ביחס לאלגוריתם הפעולות שלנו ישתנו בהתאם.

איך בכלל גוגל נותן TRUST לאתר? זוכרים את הבודקים הידניים? הם בודקים אתרים שמשמשים כזרעים ברשת. מי שמכיר רשתות יודע שכל רשת כמו רשת האינטרנט (נקראות  scale free network), מתבססת על הצמתים המרכזיות שלה (HUBS) שמחזיקות את הרשת יחד. הבודקים הידניים מסמנים ב-TRUST גבוה את הצמתים הללו ומתוך ההנחה הבסיסית שאתרים איכותיים לא יקשרו לאתרי זבל ה-TRUST הולך ומתפזר ברשת. הסבר מקיף יותר ניתן למצוא בפוסט הזה של פבל: מה ההבדל בין סמכות לאמון בקידום אתרים?

איך למצוא אתרים עם Trust?

קודם כל אתם צריכים לאתר אתרים עם TRUST שמהם תוכלו לקבל קישורים. יש הרבה שיטות ורעיונות איך לעשות זאת, לדוגמא:

  1. אתר שמדורג במקום הראשון לביטוי שאינו שם הברנד (המותג) שלו וקיבל מגוגל site links – הוא אתר TRUST.
  2. רוב האתרים עם PR 3 ומעלה בדף הבית שלהם (בהנחה שהוא אמיתי), הם אתרים עם TRUST מסוים. במיוחד אם אלו בלוגים מובילים שמאשרים תגובות באופן ידני.
  3. אם תמצאו אתרים שמדורגים גבוה בביטויים תחרותיים ואתרים אחרים עם PR גבוה + יותר קישורים אך מדורגים נמוך יותר, תתחילו לחטט במבנה הקישורים שלהם באמצעות כלים לבדיקת קישורים וכנראה תמצאו שם עוד הרבה אתרי TRUST.
  4. אתרים עם פייסבוק משולב באתר וכמות חברים גדולה מאוד/הרבה מאוד לייקס לנישה יכולה להצביע על אתר בעל TRUST (בהנחה ואין לו סקריפט שמחייב אדם לעשות לייק כדי לצפות בתוכן, כלומר הלייקים משקפים אהדה אמיתית).
  5. אתר עם כמות גדולה מאוד של רשומים לניוזלטר/עדכוני רסס (במידה והאתר מפרסם אותם) יכולה להצביע על TRUST גבוה. ובכלל – כל מדד שמעיד על מעורבות אינטנסיבית של גולשי האתר כגון: תגובות, דירוגים, שיתופים וכו'.

מכירים דרכים נוספות? שתפו אותנו.

כדי להשיג קישורים מאתרי TRUST צריכים להיות יצירתיים

בגדול הרבה מאוד מהשיטות לבניית קישורים יכולות לעבור התאמות כך שהקישורים ייבנו מאתרי TRUST. כמובן שתמיד כדאי שתהיה לכם רשת אתרים כזו משלכם.

הרעיון של ה-TRUST הוא לקחת אותנו חזרה אל הכיוון של בניית קישורים בצורה של WH (כובע לבן = כמו שגוגל רוצה, לפי איכות ותוכן וכדומה). אבל גם כאן תוכלו למצוא לא מעט פרצות שיעשו את החיים קלים יותר.

רמז (ששווה לא מעט): אפשר ליישם לדוגמא את שיטת גלגלי הקישורים (link wheel) שכבר לא עובדת כל כך טוב על אתרי web2, לקישורים מאתרי TRUST. הסיבה לכך היא שבעידן החדש מספיקה כמות קישורים קטנה יותר אבל עם TRUST.

אם איתרתם אתרי TRUST בנישה שלכם או בנישות רלוונטיות תחשבו איך אתם יכולים להוציא קישור מהאתר הזה, גם אם תצטרכו עכשיו להעביר חלק מתקציב הקידום המסורתי של בניית קישורים לטובת הקישור האחד מהדף המיוחד. וכשתקבלו את הקישור הזה אתם רוצים לוודא שהדף שמקשר אליכם רק מתחזק יותר ויותר. במידה ואין שום דרך להשיג מהאתר עצמו קישור, דרך טובה היא להשיג קישור מהאתר שאליו הוא בעצמו מקשר.

פעמים רבות משתלם לקנות אתר שלם אם יש לו TRUST ולהשתמש בו לקידום האתר שלכם. אבל ברוב המקרים לא צריך ללכת כל כך רחוק, במיוחד אם אתם מקדמים בעברית ששם השוק הרבה פחות תחרותי.

אני יכול להוסיף כאן עוד דוגמאות רבות – אך האמת היא שאתם לא צריכים יותר מידע ממה שנכתב כאן. מספיק שתתמקדו בנקודות הללו ותבינו שמה שחסר לכם זה לא מידע נוסף אלא שיטה, טכניקה לבניית קישורים בצורה החדשה. מהרגע שתהיו בעלי שיטה הכל יטוס הרבה יותר מהר.

לסיכום, מסתכלים על האלגוריתם ממשקפיים אחרות

תשנו את ההסתכלות שלכם על קידום אם לא עשיתם אותה עד עתה ותתחילו לבנות קישורים עם המשקפיים החדשות. פתאום תופתעו לגלות שגם אתם יכולים לקחת אתר חדש על דומיין חדש ותוך 4 חודשים לדרג אותו טופ 5 על ביטויים עם הרבה מאוד חיפוש והרבה מאוד כסף.

דוגמא יפה בארצנו הקטנה אפשר למצוא באתר של איתן יריב – Wao.co.il, שתוך מספר חודשים הצליח להכניס דומיין עם PR 0 וכ-1500 לינקים לטופ 5 על הביטוי התחרותי – "קידום אתרים". בדרך הוא עבר דומיינים עתיקים מאוד עם הביטוי SEO או "קידום אתרים" בתוך הדומיין ושיש להם פי 10 עד פי 50 יותר קישורים מהאתר של WAO. כל אחד יוכל ללמוד המון מניתוח של מבנה הקישורים שלו ושל מבנה הקישורים של אתרי "קידום האתרים" בעברית שמקשרים לאתר הזה.

מכירים עוד דוגמאות לאתרים חדשים שהצליחו להתברג יפה בביטויים תחרותיים?

תמונה: fototropism

אודות ערן שיוביץ

ערן שיוביץ
משווק אינטרנט ומקדם אתרים שמקדיש חלק ניכר מזמנו לסייע לאחרים להצליח בעולם השיווק באינטרנט באמצעות הקורס - www.facebook.com/IMwithEran. שותף מייסד של האקדמיה לשיווק סלולרי - http://academy.inforu.co.il/.

עשוי לעניין אותך גם...

אופטימיזציה לתוכן

אופטימיזציה לתוכן: מה זה, למה זה חשוב ואיך לעשות את זה כמו שצריך

בואו נדבר על מה שקורה חצי שנה והלאה מרגע פרסום המאמר. אני בכוונה הולכת רחוק ...

54 תגובות

  1. היה צפוי שה Trust יתפוס חלק חשוב בקידום האתרים.
    זה כנראה חלק מחשיבות הקישורים וההמלצות לתוכן שאנחנו מעוניינים לקדם.

  2. שוקי גלילי

    נכתבו כאן הרבה דברים נכונים, אבל Farmer לא קשור ל-Trust. הוא קשור לאיכות תוכן (עכשיו כץ קורא לזה "Usefulness").

    לגבי הדוגמא עם buygasgrills – מספר הלינקים מעולם לא היה חשוב יותר מאיכות הלינקים.

    מה שהשתנה עם הזמן, וממשיך להשתנות, זה האופן שבו גוגל מגדירה איכות ורלוונטיות.

    • ערן שיוביץ

      היי שוקי,
      אני לא ידוע באילו נישות אתה עבדת. בנישות שאני עבדתי בהן או לפחות בחלקן הגדול כמות מספקת של קישורים הביאה לשינוי מהותי בדירוג לעומת אתרים עם פחות קישורים. במיוחד אם הדף שקידמת היה על דומיין חזק. למה ללכת רחוק? ראה מקרה JCPENNY
      היו ימים (לא כל כך מזמן) שקליפ ביוטיוב עם מספיק קישורי ווב 2 + פרופילים של פורומים ודומיהם היה נוחת בדף ראשון לביטויים עם תחרות בינונית.
      ראה גם את הצלחת הlink wheel עד לא מזמן. מכיוון שאני עובד משני צדדי המתרס BH ו WH אני יכול להגיד שלכמות אכן היה משקל יותר ממה שגוגל רצה שתחשוב עד לאחרונה (בכלל אני נוטה לא להאמין ליותר מ30% ממה שגוגל אומרים כי כמו שכתבתי פעמים רבות הם בעצמם לא יודעים על מה הם מדברים – JCPENNY אמרתי?).
      וזה המקרה עם הFARMER – חוות תוכן סבלו מהמון קישורים גרועים שנועדו לקדם דפים בהם וקיבלו סלאפ.
      לגבי הגז גריל – זו רק דוגמא מיני מאות שתוכל למצוא ברשת, באותה מידה הייתי יכול למצוא דפים בלי קישורים כלל!!! (לא איכותיים ולא כלום* שמדורג גבוה משום שמדובר באתר TRUST

  3. ערן שיוביץ

    בהמשך לדברי על גוגל והFARMER סלאפ וכמה קרדיט צריך לתת למה שהם אומרים. הנה סיפור ששווה קריאה למי שרוצה לחייך קצת:
    http://techcrunch.com/2011/03/31/google-inadvertently-classifies-google-places-as-a-content-farm-and-removes-from-search-index/

  4. עידו סלע

    גם זה בסופו של דבר תהליך ביניים.

    עתיד קידום האתרים הוא בתוכן של האתר, בקהילה שלו, במעורבות גולשים, בתדירות העדכונים, בזמן הממוצע של הגולש וכו'.

    יש כמובן קשיים טכניים לבדוק כל ערוץ כזה, אבל ברור שלשם זה הולך.
    כל פעולה שהיא מניפולטיבית, יהיו לה חיי מדף מסוימים, יתכן שגם ארוכים אבל כאלו שיסתיימו בשלב כלשהוא שגוגל ישימו את ידם שם.

    • אני מסכים איתך. כל קידום שלא מבוסס על תוכן רלוונטי, ישיג תוצאות לטווח הקצר.

      או אחוזי נטישה גבוהים

    • מסכים איתך בנושא התוכן של האתר. זה הכיוון שאליו צריכים לשאוף.
      לא מסכים לשאר הנושאים – לא כל אתר הוא אתר חברתי, ולא כל אתר צריך מעורבות גולשים על מנת להיות הכי רלוונטי לתחומו.

      גם זמן הממוצע של שהייה באתר לא בהכרח מעיד על איכות האתר – יש אתרים שזמן השהייה שלהם קצר ביותר והם המובילים בתחומם (when-is.com, לדוגמא)

      • עידו סלע

        נכון. זה לא בהכללה על כולם.

        כוונת הדברים היא שעסקים או מקדמי אתרים משקיעים ים של זמן בפורומי זבל, שם הם מקדמים ברזים לצד אוכל לחיות וכו'. ערוץ שבסופו של דבר יקבל ערכים מאד נמוכים וחבל על האנרגיה לטווח הארוך.

        ניתן לסכם זאת בכל פעולה שניתן לעשותה באופן מניפולטיבי אז יהיו לה חיי מדף קצרים או חיי מדף מוגבלים. כניסה של גולשים (גם לזמן קצר) קשה לזייף, עוקבים בטוויטר קשה לזייף וכו'. כמובן כל אתר והתחום שלו ביחס למתחרים שלו.

  5. קודם כל אני מודה לך על האזכור, קישור רלוונטי מהבלוג הנפלא של פאבל ועוד אחד המזכיר את שמי הוא בהחלט מועיל.

    כפי שציינת, בתמהיל הקישורים לאתר כיום נבחן הרבה על סמך קבלת קישורים מאתרי טראסט ואוטוריטי ואני מניח שגם אתר זה (askpavel) נכלל בקטגוריה 🙂

    ישנם הרבה דברים נכונים במאמר לעניין חשיבות הטראסט ודברים איתם אני מסכים פחות כמו תעדוף קידום כאשר מה שעומד בעיקר מעיניכם הוא נושא הטראסט.

    יכול להיות שניתוח הקישורים לאתר מצביע על טראסט רב, השאלה החשובה לטעמי היא שאלה של רלוונטיות והיא המנחה אותי, (לכל המתעניינים).
    לא טראסט, לא אוטוריטי ובטח לא "כמות" הקישורים.

    בעניין זה למשל, האמונה שלי, מתחילת דרכי כעצמאי היא כי השתתפות פעילה בפורומים בתחום מחזקת את האתר ושם בעליו מבחינת המותג ואף תורמת לצרכי הקידום, במידה והמשתתף מקפיד על תרומה אמיתית- אני מקפיד לפעול כך, הדבר נכון גם לבלוגים וכל פלטפורמה אחרת. מיטב האוטוריטות בעולם ה-SEO ובינם Aaron Wall ואחרים התחילו את דרכם באלו.

    טועים לטעמי מי שחושבים שכמות קישורים קובעת דבר או שהשוואה בין אתרים על סמך כמות הקישורים או PR מעידה על דבר- ישנם אתרים רבים בארץ הפועלים בתחומי האינטרנט ומקבלים קישורים רוחביים מאתרים שאינם קשורים בעליל, האם קישורים אלו מועילים להם? אינני יודע אך אני מסופק (אולי לעניין הטראסט – במקרים מסוימים…) בדרך כלל, אגב, ניתן לזהות קשר ברור בינם באמצעות קישור רסיפרוקלי.

    הדבר החשוב מכל הוא לפעול ללא לאות בכל מקום אשר תורם לקידום, המקום הראשון שאני יכול לחשוב עליו הוא פרסום תוכן איכותי ומקורי (חוזר לעניין התרומה לגולש) באתרך.
    כאשר תוכן איכותי מוסיף לידיעה הוא מקבל ציטוטים ואזכורים – קישורים טבעיים. מלבד זאת, השתתפות בפורומים המתאימים ואתרי מדיה חברתית בדגש התרומה וקבלת הקרדיט בהתאמה יעשו את שלהם.

    גם קישורים רסיפרוקלים בין דפי אתרים רלוונטיים ובלבד שהקישור ייחודי ותורם בקונטקסט המתאים- אינם דבר שיש לפסול.

    ולסיכום העניין דבר מעניין שראוי לציין הוא שייתכן ומדובר גם בהשקעה. לא רק ההשקעה המצטברת בהכרח כמו ההשקעה הנכונה לתקופה, כי מנועי החיפוש לא "בוחנים" מי ומה היה רלוונטי לאורך תקופה של 10 שנים. הם בודקים מה רלוונטי, מכל הבחינות, כיום.

    • ערן שיוביץ

      אכן קיבלת קישור יקר מאוד 🙂
      וכדי ליישם את מה שכתוב במאמר תצטרך לבנות עכשיו הרבה מאוד קישורים לדף הזה. ככל שהדף הזה יהיה חזק יותר כך האתר שלך יתחזק…

    • היי איתן
      מוריד את הכובע על התוכן האיכותי שרשמת בתגובתך.

      • תודה רבה, רק הבעתי את דעתי 🙂
        יש כל כך הרבה דעות מגוונות למה תורם ומה לא ואין אמת אבסולוטית אחת. אני מניח שכל אחד פועל גם לפי כללי אצבע, אינטואיציה ושיטות שעבדו לאורך הדרך עבורו ולזה כיוונתי בתשובה.

  6. אני חושב שיש הרבה דברים שצריך להסתכל עליהם שלא התייחסת כמו:
    – האם השינויים שגוגל עושה באתר הראשי שלו מגיעים גם אלינו לישראל? ואם כן תוך כמה זמן?
    – מדובר בשינויים דראסטים כך שכדי שהם יוכלו להתרחש בצורה הכי טובה גוגל צריכים לפרוס אותם על פרק זמן ארוך בשביל לא להרוס את מקור ההכנסה היחיד שלהם.
    – התמקדות על TRUST במקום על קישורים מצד גוגל דורש מהם כמות עצומה יותר של משאבים – אם כל התאוריה הזו נכונה, השאלה הנשאלת היא האם הם בכלל יכולים לעשות את זה לכל הביליוני דפים שיש להם לסרוק? וכמה זמן שינוי כזה יכול לקחת

    לדעתי יש שינוי לכיוון הזה, הוא יקח זמן אפילו שנים (ואולי גם התחיל לפני זמן רב יותר ממה שחשבנו) אבל זה עדיין יקח זמן ולא נראה שינויים דראסטים מהר מאוד

  7. אני כבר די הרבה זמן מייחס לממד האמינות נפח מסוים בקידום שלי, ואם פעם המדד הזה קבע רק אם אתר יקבל סלאפ או לא היום הוא גם נחשב בG LOVE שיקבע את הדירוג של האתר שלך.

  8. תודה על המאמר! מעניין מאוד.
    האם השילוב של פייסבוק באתר שהוזכר בסעיף 4 נכון כם אם המודול ממומש כ- iframe?
    האם העובדה שהתוכן נמשך מפייסבוק ואינו חלק אינטגרלי של האתר עדיין מועיל ומחזק את האתר בעיני גוגל?

    תודה

    • ערן שיוביץ

      מצטער, אולי הסברתי את עצמי לא טוב.
      אם יש פייסבוק משולב באתר זה לא!!! מסייע לדירוג בגוגל. אך זו יכולה להיות אינדיקציה לכך שלאתר יש טראסט בגוגל (אם יש הרבה מאוד חברים/לייקס)

  9. פוסט מעולה
    יש לי אתר של לקוח גדול בתחומו שהתחלתי לקדם ואני חייב להודות שמרגישים כמה הטראסט של אתר הוא עניין חשוב ומהותי
    אם האתר שלך סמכותי מספיק בתחום,לפעמים מספיקה גם אופטימיזציה און סייט בשביל לקדם את האתר בצורה מספקת
    כך לפחות זה הרושם שקיבלתי עד עכשיו

  10. פוסט מעולה. רק רציתי להגיד לגבי אתר של wao. זה לא בדיוק דוגמא טובה. לאתר מקשרים די הרבה אתרים בעלי PR3-5 בתחום קידום אתרים / תחומים דומים והקישורים האלה מדף הראשי! זה אומר שלא כל אחד יוכל להשיג קישורים כאלה אפילו בתשלום. מאחורי הקידום כאן נסתרת קבוצה גדולה יחסית של אתרים מאוד חזקים. ואני דווקה רוצה לראות דוגמא לאתר שהצליח להגיע לדף הראשון בלי קישורים מדפים בעלי PR5… ובטוח שיש כאלה. כמה פעמים ראיתי כאלה רק שלא שמרתי כתובת 🙁

    • ערן שיוביץ

      בגלל הקישורים הללו זו דוגמא מאוד טובה.
      תחשוב איך אתה משיג קישורים דומים. אולי תיתן חסות לאתר (גוגל לא אוהב מכירת קישורים 🙂 ). אולי תיתן לבעל האתר משהו אחר בתמורה. וכולי וכולי

      לדוגמא 2 מהאתרים עם PR 5 בנושא קידום שמקשרים לאתר של איתן:
      ktivato.co.il
      satsang.co.il
      שייכים לאותו בחור – nadav bentor
      לא הלכתי ובדקתי איפה האתרים של נדב מדורגים בחיפוש עבור קידום או מה הקישורים אליהם (שכדאי לבדוק) בכל מקרה לא נראה לי שאיתן קיבל במקרה 2 קישורים כאלו מ2 אתרים שבמקרה שייכים לאותו בחור…
      אולי איתן ירחיב איך השיג את הקישורים האלו אבל הרעיון ברור

  11. מעניין שדווקא אתה שמדבר על טרסט, ושגוגל מזהה סקריפט שמכריח אנשים לעשות לייק מחייב אותנו לעשות לייק לעמוד הפייסבוק שלך

    • ערן שיוביץ

      1. מה הקשר בדיוק? אני לא מנסה לדרג את העמוד פייסבוק בגוגל לשום ביטוי שהוא.

      2. צר לי עבורך שאתה קם כל בוקר עם יחס כזה לחיים 🙂

      3. אם היית נרשם לקורס היית מבין למה עשיתי זאת ואחת הסיבות העיקריות זה לא להכניס לרשימות שלכם אנשים מיותרים עם יחס לא נכון למה שיש לכם לתת….

  12. פוסט מאוד מאוד חשוב.

    איזו השפעה יש לשינוי האלגוריתם של גוגל על האתרים בעברית (אם בכלל)?

  13. פוסט באמת מעניין, זו מגמה שאפשר לראות בעקבות כל שינוי האלגוריתם האחרונים. יותר ויותר הסתמכות על מדד הTRUST של אתרים ופחות כמות.

  14. היי,
    בדקתי את החיפוש של gas grills בגוגל ארה"ב ולדף יש pr3 לא pr0 מה שדי מצדיק את המיקום של התוצאה על פי הפרמטרים ה"סטנדרטיים".
    כמו כן בנוגע לטראסט, מה שאותי מסקרן למשל בתוצאות של השאילתא הזאת שביצעת מדוע אמזון מתחת לסירס? האם הטראסט של אמזון נמוך משל סירס?!

  15. קודם כל, מאמר יפה – תודה.

    חוץ מזה – שאלת תם: איך בדיוק גוגל יכול לדעת כמה "לייקים" יש לדף מסויים? המידע הזה לא מופיע בקוד המקור של הדף.

    לפי http://zipp.co.il/kxOFv גם אין השפעה בדירוג לאתרים שמוסיפים כפתור לייק.

    אני חושב שמדד כזה (כמות לייקים) נתון להשפעת ספאם. לא קשה להשיג הרבה לייקים לדפים.

    • ערן שיוביץ

      כתבתי את זה כבר בתגובות אבל אולי זה ממש לא ברור:
      1. לסקריפט של פייסבוק
      2. מספר מנויי RSS
      3. יתר פונקציות חברתיות (אולי למעט הלייקס של גוגל שהם מנסים עכשיו וגם זה ישפיע רק על מעגל החברים של המדרג)

      אין שום השפעה על המיקום! אני חוזר: אין שום השפעה על המיקום!

      ברור שאפשר לשחק עם זה ולהשיג הרבה מאוד לייקס או מנויים פיקטיביים וכדומה.

      הבאתי זאת רק כדוגמא כשדנתי באיך לאתר אתר טראסט? אתה עומד מול אתר, יש לו PR נחמד, אלקסה נחמד, תוכן נחמד ואתה צריך לקבוע עד כמה ייתכן שהוא בעל טראסט כדי להבין כמה עלי לשלם (לא בהכרח בכסף) כדי להשיג ממנו קישור.

      אחת הדרכים היא להסתכל על כמות המעריצים/מבקרים קבועים/גולשים שנתנו אמון לאתר ולהניח (זו הנחה בלבד) שאם 240 אלף איש נתנו אמון לאתר או לצורך העניין 10 אלף אנשים, אז גם גוגל שמנסה לדמות התנהגות גולשים ומשתמש בבודקים אנושיים שהם גם אנשים יתן לאתר זה טראסט.

      מקווה שזה יותר ברור ומצטער על הבילבול

    • פבל ישראלסקי

      אל תשכח שגם חשוב מי בדיוק עושה את הלייק. כמו שיש איכות ללינקים, גם ללייקים וריטוויטים יש קווי איכות מסויימים.

  16. אחלה מאמר, תודה
    למרות שאני לא ממש מסכים לגמרי – ברור שקישורים ממקורות איכותיים עוזרים, זה לא שאלה…אין פה חידוש

  17. יש לציין גם את כפתור ה+1 שמטרתו, בין היתר, תהיה לשקף trust. וכמובן לתת קונטרה ללייק של פייסבוק.

  18. כל העיניין של ה טראסט הוא אכן קריטי

    עם כי עדיין השיטה הרגילה, יש לה תוקף… מהטראסט ניקח לתשומת ליבנו, את העינין של קידום אתרים חדשים, בעזרת קישור איכותי (הטראסט) 🙂 תודה אל המאמר….

  19. היי ערן,

    חשוב לדייק בדברים, אני מסכים עם עיקרי הדברים שכתבת אבל הדוגמאות שהבאת בחלקם אינן נכונות וכדאי להקפיד.
    שים לב שהקישור של סירס הוא בעל pr3 ולא כפי שכתבת pr0 וזו נקודה חשובה מאחר והמאמר שלך מסתמך עליה, ברגע שאתה מבצע חיפוש בגוגל.קום אכן התוצאות שמתקבלות הם התוצאות שמותאמות לארה"ב אבל שאתה לוחץ על הקישור של סירס אתה קודם כל נכנס לקישור המקורי עם ה pr3, החנות מזהה שאתה מישראל ומחליפה את הדף ולכן התבלבלת וראית שה PR הוא אפס, אכן הדף שאתה מקבל הוא דף פרסונלי ואינו הדף שנמצא בתוצאות החיפוש ולכן ה PR שלו אפס, אבל זהו לא הדף שמופיע בתוצאות, הקישור המקורי הוא:
    http://www.sears.com/shc/s/s_10153_12605_Outdoor+Living_Grills+%26+Outdoor+Cooking_Gas+Grills
    וקישור זה הוא בעל pr3 אבל באופן אוטומטי אתה מועבר לדף אחר שמזהה שאתה לא לקוח מארה"ב:
    http://www.sears.com/shc/s/s_10153_12605_Outdoor+Living_Grills+%26+Outdoor+Cooking_Gas+Grills?intShip=1
    שים לב לסוף ה url כתוב שם קיצור של שילוח בינלאומי.
    כך שבסופו של דבר, המיקום כאן הוא לא עיניין של טראסט על פי המתודה שהצגת, אבל בכל אופן, אני אכן מסכים עמך שזה הכיוון הכללי שגוגל הולך אליו, לראיה הפלוס1, חסימת דומיינים ועוד פיצרים אשר מנסים לרתום את ההמון לטובת תוצאות חיפוש איכותיות יותר בגוגל.

    • ערן שיוביץ

      אני בדקתי את הדף המקורי
      http://www.sears.com/shc/s/s_10153_12605_Outdoor+Living_Grills+%26+Outdoor+Cooking_Gas+Grills
      ולא את מה שציינת
      seo quake+ seo for FF + whatsmypagerank.com מראים PR0
      באופן מוזר למדי prchecker.info מראה PR3. מעניין…

      בכל מקרה – לידיעה כלית, לא מבססים מאמר על דוגמאות. מביאים דוגמאות כדי להדגים טיעון שמבוסס מניסיון רב.

      אם הדוגמא לא טובה מספיק – זרוק אותה.

      אם אתה מאוד רוצה אחרת תסתכל על סירס לביטוי tennis tables גם בלי PR וכמעט בלי קישורים #6
      ביזרייט כנ"ל #9

  20. פוסט מעניין ביותר.
    אבל כפי שאתה אומר עדיף קישור טראסט על קישורים אחרים, אך בסופו של דבר לכל אתר יש טראסט (גם אם ממש מעט, כי בסופו של דבר כל האתרים מקושרים אחד לשני..), אז כל לינק מביא טראסט ואם כן אז עדיף גם להשקיע בקישורים רגילים, כי אומנם הם לא משפיעים במידה שווה אבל בכמות הנכונה הם יתנו את אותו האפקט.

    • ערן שיוביץ

      לא בהכרח – זה כמו שתגיד לי שבאדוורדס ככל שתשלם יותר תהיה במיקום גבוה יותר ולכן כדאי להתחיל לשלם פחות, לראות אם עובד ואז לעלות.
      במקרה כזה תשלם הרבה הרבה יותר ממי שיודע לעבוד עם אדוורדס והQS שלך יהיה נמוך יותר בטווח הארוך.
      לדעתי גוגל מיישם עקרונות דומים גם באורגני.

  21. ערן יופי של פוסט, מניסויים שעשיתי לאחרונה בנושא, התאכזבתי לגלות שעדיין קישורי פוטר מאתרים עושים את ההבדל

    • ערן שיוביץ

      תלוי בנישה ובאיזה אלגוריתם של גוגל. אני מכיר מקרים שבהם סייט לינקס מבלוג או פוטר הפילו אתר.
      לינק מכל הדפים של אתר מסוים הם אינדיקציה (foot print) מרכזית לאיתור קישורים קנויים.

  22. כאשר מדברים על Trust כדאי להזכיר את הכלים של Seomoz למדידת Trust של דומיין ושל דף פני. הכלי לא מושלם. הוא גם בתשלום (99$) לחודש. אך הוא בהחלט יכול לסייע באיתור אתרים שלפחות אליבא ד seomoz יש להם Trust גבוה.

  23. פוסט טוב.
    כמה דברים לגביו:
    עצם זה שנאמר פה שPR3 ומעלה כן נותן אינדיקציה, רק מראה שיש עדיין חשיבות לPR…
    כץ כבר אמר פעם שהם כן סורקים את הרשתות החברתיות כדי לבחון "סמכות" של חשבונות ברשתות החברתיות, כך שכן,אם אתם רואים אתר שמשלב בתוכו הרבה לייקים או חברים או עוקבים או מה שלא תגידו, זה אומר שהוא ככל הנראה בסדר גמור.

    יפה שאתה למרות כל התיאור היפה של המושג סמכות לאתרים, עדיין מודה שיש שימוש גם לקידום/שיווק שחור .
    אישית אני אומר שגלגלים עדיין עוזרים, גם כתבתי על זה קצת אצלי.

    ושוב אנחנו חוזרים לאותה הנקודה: הכל מתחיל בתוכן טוב, הסמכות תגיע בעקבותיו, אם תעזרו לה להגיע או לא זה רק עיניין של זמן.

    • ערן שיוביץ

      אני אמרתי שהכל מתחיל בתוכן טוב? אני מניח שכל אחד רואה מה שהוא מכוון לראות.
      תוכן טוב הכרחי רק בדפים שאותם אתה רוצה לדרג, לא בהכרח לבניית הטרסט של האתר.

  24. מאמר מעניין ומשכיל.

    תודה לך.

  25. רק לשם ההבנה אם עכשיו צריך להשקיע הרבה יותר בקישורים מאוד איכותי (אם ניקח את התחום שלנו נאי משער לעצמי שמדברים על אתרים כגון גלובס, דה מרקר ביזפורל ושות' לא מאוד מסובך לקבל מהם קישורים), מה אפשר לעשות ?

  26. רק לשם ההבנה אם עכשיו צריך להשקיע הרבה יותר בקישורים מאוד איכותי (אם ניקח את התחום שלנו אני משער לעצמי שמדברים על אתרים כגון גלובס, דה מרקר ביזפורל ושות' לא מאוד מסובך לקבל מהם קישורים), מה אפשר לעשות ?

  27. ובכל זאת יש לכם המלצות שימושיות ?

  28. עדכון הפדנה עשה דווקא טוב לאחד האתרים שלי בתחום הסלולאר!

  29. אנסה לפשט : תחשבו על מצב של קובוצת תלמידים בבית ספר שבראשם תמיד יש מספר תלמידים שמובלים,פופולארים,מנהיגים..תלמידשמעוניין להיות פופולארי כל שעליו לעשות הוא להיות "חבר" קרוב של תלמיד פופולארי וככל שיהיו לו יותור חברים פופולארים כך הוא עם הזמן יהיה יותר פופולאר בבית ספר, נחזור למקור "TRUST"-הם התוצאות הראשונות בגוגל הם "החברים הפופולארים" וככל שניהיה קרובים אליהם -ניצור קישור מהם כך נהפוך לפופולארים- ונהיה TRUST, אבל המשחק משתנה….המשך בקרוב

  30. לפי דעתי עדיין קישורים זה כמעט הכל ולא כמו שנכתב במאמר. ברור שקישורים מאתרים חזקים יותר שווים יותר אבל כמות ומודל פירמידה עדיין עובדים בצורה דיי טובה.

  31. תודה על הכתבה! למדתי! מצד המשתמש אני שמח שגוגל כנראה הצליחו, באיחור מה, לערבב את האלגוריתם כך שפחות זבל יווצר כל שעה למטרות קידום ומקדמי האתרים יתרכזו בשיטות שיווק שנוצרו עבור אנשים ולא רק רובוטים.

  32. אתה לא יודע כמה אני מבין אותך טוב. יש לי אתרים עם מעל ל 50000 קישורים נכנסים והאתרים האלה עדיין למטה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים