החגיגה נגמרה: מטא תסמן תמונות שנוצרו בבינה מלאכותית

עומר לייבנזון
עם התקדמות הטכנולוגיה, מתגבר גם החשש מפני שימוש בלתי הולם בכלי בינה מלאכותית. בחברת מטא החליטו לשים סוף לבלגן, וכעת הם מכריזים על מערכת סימון חדשה לתכנים שנוצרו בכלי AI.
מטא תסמן תמונות שנוצרו ב-AI
מקור: Meta Newsroom

מחוללי תמונות חדשים בטכנולוגיות הבינה המלאכותית מאפשרים לכל גולש ליצור בקלות תמונות פוטוריאלסטיות, שנראות כצילום של ממש. לצד הפוטנציאל היצירתי האדיר, טמונות לא מעט סכנות. גורמים עוינים עשויים להשתמש בתמונות כדי לבצע מגוון רחב של פשעי סייבר,  כולל הפצה של מידע שקרי, גניבת זהויות ובדיית זהויות. לא מעט משתמשים כבר הספיקו לזהות את הפוטנציאל, ולייצר רווחים בדרכים מפוקפקות. דוגמה מוכרת היא עמוד האינסטגרם של הדוגמנית איטנה לופז, עמוד עם מאות אלפי עוקבים, שעל פי הערכות מגלגל כבר עשרות אלפי דולרים מדי חודש. הקאצ’? איטנה לופז היא לא אדם אמיתי, אלא דמות שנוצרה בטכנולוגיית AI.

הגנה על המשתמשים ומאבק במידע מוטעה

במטא החליטו לשים סוף לבלגן, קצת בדומה לכלי שפיתחה גוגל. בהצהרה שפורסמה לאחרונה על ידי החברה, הוצגו שורה של צעדים מעשיים להתמודדות עם האיומים האפשריים – ובראשם סימון תמונות שנוצרו בבינה מלאכותית בכל פלטפורמות החברה, פייסבוק אינסטרם וט’רדס. התמונות יקבלו חותמת “Imagined with AI” גלויה, וחתימה דיגיטלית נסתרת במטא-דאטה. בחברת מטא מעוניינים להרחיב את המנגנון גם לתמונות שנוצרו בכלי בינה מלאכותית אחרים, ולשם כך הם פועלים עם גורמים נוספים בתעשייה. המטרה היא ליישר קו בין כל השחקניות הגדולות, ולפתח תקנים טכניים לזיהוי וסימון תוכן AI.

תמונה שסומנה בתור בינה מלאוכתית
מקור: Meta Newsroom

AI נגד AI: המאבק על המרחב הווירטואלי

מה עושים כשטכנולוגיית בינה מלאכותית מאיימת על המרחב הווירטואלי? משתמשים בבינה מלאכותית כדי להגן על המרחב הווירטואלי, כמובן. ואכן, טכנולוגיית AI משמשת את מטא בהגנה על משתמשים מפני ביטויי שנאה, ותכנים נוספים שמפרים את המדיניות שלה. במטא טוענים כי בדרך הזאת הם הצליחו לצמצם את ביטויי השנאה בפייסבוק, עד לרמה של 0.01-0.02% בלבד. 

שימושים נוספים של מטא בבינה מלאכותית כוללים בין היתר:

  • איתור וסינון תוכן מפר: מודלים של שפה (LLMs) יאפשרו זיהוי תכנים פוגעניים או מוטעים.
  • בדיקת עובדות: מנגנון בלתי תלוי יסווג תכנים שנוצרו על ידי AI ויבטיח אמינות מידע.
  • הגנה על מותגים: זיהוי תמונות מזויפות המתחזות למותגים יגן על המוניטין שלהם.

השינוי מתחיל: מודעות, אותנטיות ואמון בעולם הדיגיטלי

הצעדים של מטא נעשים כדי להגביר את השקיפות, ואת מודעות הגולשים לגבי מקורן של התמונות אליהן הם נחשפים. השאיפה היא לצמצם ככל שניתן את הסיכויים להונאה, הפצת מידע מוטעה ופשעי סייבר נוספים. כך, תיווצר סביבה דיגיטלית אמינה יותר. השינויים הללו ממחישים את הצורך ההולך וגובר באותנטיות. הגולשים יהיו ערים יותר למקורן של תמונות ופרסומות, ועם זה אנשי השיווק בדיגיטל יצטרכו להתמודד.

לקריאת הידיעה המקורית בבלוג של מטא

שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
20
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
98
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
78
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
95
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
113
מסחר אלקטרוני
יורם ליכטנשטיין
105078
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100714
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99814
מדיה חברתית
בן אורן
87812
קידום אתרים
דנה רוזן
82476
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.