השיעור החשוב של ג’ון מולר לבעלי האתרים

בשיחת האנגאוט עם ג'ון מולר מגוגל עלתה השאלה כיצד מגיב מנוע החיפוש לווריאציות שונות של אותו התוכן והאם גוגל רואה בכך גניבה עצמית.
מיטל אור

מולר נשאל האם זה בסדר שבעל אתר יבצע שימוש חוזר בחלקים מהתוכן שכבר נכתב אך בגרסה מעט שונה. במילים אחרות: האם זה בסדר להעתיק מעצמך. לאדם שהעלה את השאלה ברור כי לא מדובר בגניבה (כי אי אפשר לגנוב מעצמנו) אך השאלה היא כיצד גוגל רואה זאת.

האם אדם יכול לגנוב מעצמו?

מולר הציג את דעתו כשהוא ציין כי אדם לא יכול לגנוב מעצמו. עם זאת מנקודת המבט של גוגל הדבר תלוי כיצד עושים שימוש בתוכן והיכן מפרסמים אותו. הרעיון (עליו חוזר מולר פעמים רבות) הוא לספק ערך לגולשים וזה מה שחשוב באמת לגוגל. 

הניסיון להבין כיצד גוגל עשויה להגיב צריך להתבסס על מידת הערך שכל דף מספק למבקרים באתר. במקרה של העתקת תוכן בתוך האתר או בין אתרים של אותם בעלים, אולי לא מדובר בגניבה אך מבחינה אסטרטגית ממליץ מולר לחשוב לכתוב משהו ייחודי ומשכנע הקשור לנושא וזאת במקום ליצור וריאציות שונות של אותו תוכן. 

ההמלצה – ליצור פחות מאמרים שהם ממש טובים 

מולר לא רואה בעיה מוסרית ביצירת וריאציות של אותו מאמר אך הוא לא רואה כל טעם בכך. מבחינה אסטרטגית הוא לא ממליץ לבצע וריאציות וציין כי ההמלצה האמיתית שלו היא לכתוב פחות מאמרים שהם בעצם ממש טובים. 

האדם ששאל את השאלה התייחס ל”דפי פתח הדלת – Doorway Pages”. דפים אלו מתייחסים לאסכולה ישנה בה אתרים יצרו תוכן ממוקד לכל מדינות ארה”ב ולערים המובילות בהן. הדפים עצמם זהים רק שמות המדינות והערים שונים. דפים אלו מיועדים לעזור לדרג את האתר בשאילתות חיפוש אשר דומות זו לזו.

מהבחינה הזו ציין מולר כי דפים שכאלה הם רעים למשתמשים כיוון שהם יכולים להוביל לדפים דומים בתוצאות החיפוש כשכל תוצאה לוקחת את המשתמש לאותו יעד. התוצאה יכולה להוביל את המשתמשים גם לדפי ביניים לא שימושיים (שאינם תואמים את היעד הרצוי למשתמש).

מולר הזהיר מפני דפים מסוג זה וחיבר אותם לנושא המרכזי כשבמקרים מסוימים יתכן כי יצירת ורסיות שונות לאותו תוכן תיצור בסופו של דבר “דפי פתח הדלת”. דבר זה עומד בניגוד להנחיות של גוגל למנהלי האתרים ולכן כדאי להיזהר ממנו. 

להתמקד בתוכן ולא בקיצורי דרך

זו אינה הפעם הראשונה בה מולר עונה על שאלות בנוגע לתוכן, שכפול והעתקה. גם הפעם הוא ממליץ להתמקד באיכות התוכן ולא בקיצורי דרך. הוא הציע להיזהר בכל הנוגע ליצירת וריאציות לאותו התוכן ולהתמקד במתן ערך ייחודי לגולשים.

במקום לדלל את תוכן האתר ממליץ מולר להתמקד ביצירת תוכן מרכזי כך שיהיה חזק ובעל ערך רב. במילים אחרות אומר מולר כי ההמלצה היא להתמקד בתוכן ולא בקיצורי דרך. 

 

לצפייה בתשובתו של מולר החל מדקה 7:34

שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
נכתב על ידי
מיטל אור, בעלת חברת כתיבת תוכן באנגלית ובעברית. שמה אנשים לפני העסק ועוזרת לעסק להתבטא הכי טוב ברשת.
0 0 הצבעה
קלות השימוש
0 0 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעה
תמיכה טכנית
0 0 הצבעה
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
מיטל אור
53
מדיה חברתית
מיטל אור
46
קידום אתרים
מיטל אור
81
מדיה חברתית
אורלי משאט
138
שיווק דיגיטלי
מיטל אור
133
מדיה חברתית
שי משען
90391
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
89686
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
88883
מדיה חברתית
דפנה בן יהושע
67256
קידום אתרים
ירון אחר
65647
שיווק דיגיטלי
לא חבל לפספס?

קהילה של +15,000 מקצוענים כמוך נהנים לקבל מאיתנו טיפים עדכניים על קידום אתרים ושיווק באינטרנט, מדריכים מעמיקים, מקרי בוחן וכלים, היישר לתיבת המייל. רוצה להצטרף?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
1
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
()
x