השיעור החשוב של ג’ון מולר לבעלי האתרים

מיטל אור
בשיחת האנגאוט עם ג'ון מולר מגוגל עלתה השאלה כיצד מגיב מנוע החיפוש לווריאציות שונות של אותו התוכן והאם גוגל רואה בכך גניבה עצמית.
השיעור החשוב של ג'ון מולר לבעלי האתרים

מולר נשאל האם זה בסדר שבעל אתר יבצע שימוש חוזר בחלקים מהתוכן שכבר נכתב אך בגרסה מעט שונה. במילים אחרות: האם זה בסדר להעתיק מעצמך. לאדם שהעלה את השאלה ברור כי לא מדובר בגניבה (כי אי אפשר לגנוב מעצמנו) אך השאלה היא כיצד גוגל רואה זאת.

האם אדם יכול לגנוב מעצמו?

מולר הציג את דעתו כשהוא ציין כי אדם לא יכול לגנוב מעצמו. עם זאת מנקודת המבט של גוגל הדבר תלוי כיצד עושים שימוש בתוכן והיכן מפרסמים אותו. הרעיון (עליו חוזר מולר פעמים רבות) הוא לספק ערך לגולשים וזה מה שחשוב באמת לגוגל. 

הניסיון להבין כיצד גוגל עשויה להגיב צריך להתבסס על מידת הערך שכל דף מספק למבקרים באתר. במקרה של העתקת תוכן בתוך האתר או בין אתרים של אותם בעלים, אולי לא מדובר בגניבה אך מבחינה אסטרטגית ממליץ מולר לחשוב לכתוב משהו ייחודי ומשכנע הקשור לנושא וזאת במקום ליצור וריאציות שונות של אותו תוכן. 

ההמלצה – ליצור פחות מאמרים שהם ממש טובים 

מולר לא רואה בעיה מוסרית ביצירת וריאציות של אותו מאמר אך הוא לא רואה כל טעם בכך. מבחינה אסטרטגית הוא לא ממליץ לבצע וריאציות וציין כי ההמלצה האמיתית שלו היא לכתוב פחות מאמרים שהם בעצם ממש טובים. 

האדם ששאל את השאלה התייחס ל”דפי פתח הדלת – Doorway Pages”. דפים אלו מתייחסים לאסכולה ישנה בה אתרים יצרו תוכן ממוקד לכל מדינות ארה”ב ולערים המובילות בהן. הדפים עצמם זהים רק שמות המדינות והערים שונים. דפים אלו מיועדים לעזור לדרג את האתר בשאילתות חיפוש אשר דומות זו לזו.

מהבחינה הזו ציין מולר כי דפים שכאלה הם רעים למשתמשים כיוון שהם יכולים להוביל לדפים דומים בתוצאות החיפוש כשכל תוצאה לוקחת את המשתמש לאותו יעד. התוצאה יכולה להוביל את המשתמשים גם לדפי ביניים לא שימושיים (שאינם תואמים את היעד הרצוי למשתמש).

מולר הזהיר מפני דפים מסוג זה וחיבר אותם לנושא המרכזי כשבמקרים מסוימים יתכן כי יצירת ורסיות שונות לאותו תוכן תיצור בסופו של דבר “דפי פתח הדלת”. דבר זה עומד בניגוד להנחיות של גוגל למנהלי האתרים ולכן כדאי להיזהר ממנו. 

להתמקד בתוכן ולא בקיצורי דרך

זו אינה הפעם הראשונה בה מולר עונה על שאלות בנוגע לתוכן, שכפול והעתקה. גם הפעם הוא ממליץ להתמקד באיכות התוכן ולא בקיצורי דרך. הוא הציע להיזהר בכל הנוגע ליצירת וריאציות לאותו התוכן ולהתמקד במתן ערך ייחודי לגולשים.

במקום לדלל את תוכן האתר ממליץ מולר להתמקד ביצירת תוכן מרכזי כך שיהיה חזק ובעל ערך רב. במילים אחרות אומר מולר כי ההמלצה היא להתמקד בתוכן ולא בקיצורי דרך. 

 

לצפייה בתשובתו של מולר החל מדקה 7:34

שתפו:
נכתב על ידי
מיטל אור, בעלת חברת כתיבת תוכן באנגלית ובעברית. שמה אנשים לפני העסק ועוזרת לעסק להתבטא הכי טוב ברשת.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
20
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
98
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
78
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
95
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
113
מסחר אלקטרוני
יורם ליכטנשטיין
105079
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100714
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99816
מדיה חברתית
בן אורן
87812
קידום אתרים
דנה רוזן
82476
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

1
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.