6 טיפים בסיסיים לפרסום אפקטיבי באינסטגרם

עמית אדלר

אנחנו יצורים ויזואליים וחוש הראייה שלנו הוא העיקרי והדומיננטי משאר החושים. המוח שלנו מבין תמונות פי 60,000 מהר יותר מאשר טקסט, ולכן אין פלא שאינסטגרם היא אחת מהרשתות החברתיות המובילות בעולם.

המאמר הוא חלק מקורס PPC ורשתות חברתיות מבית Askpavel

עם יותר ממיליארד משתמשים תוך עשור מאז הקמתה, אינסטגרם הפכה לאחת הרשתות החברתיות הבולטות ביותר. מאז נרכשה על ידי פייסבוק באפריל 2012 תמורת מיליארד דולר, צמח שווי האפליקציה לכדי 100 מיליארד דולר.

הפרסום באינסטגרם כה יעיל, עד שב-2019 האפליקציה הביאה הכנסות בשווי 20 מיליארד דולר – מעל רבע מהכנסותיה של פייסבוק. בהקשר זה ראוי לציין שלא רק פרסום בתשלום הוא אופציה; מי שיודע כיצד לנצל אלמנטים ויזואליים בצורה מיטבית, יזכה גם לחשיפה אורגנית ללא תשלום.

סטטיסטיקות אינסטגרם מעניינות

  • כמיליארד משתמשים חודשיים באפליקציה.
  • חצי מיליארד משתמשים בסטוריז מדי יום ביומו.
  • 63% מהמשתמשים נכנסים לאינסטגרם לפחות פעם ביום.
  • שוויון בין המינים – 52% נשים, 48% גברים (בניגוד לפינטרסט, עם רוב נשי).
  • משתמשי אינסטגרם יבלו באפליקציה 28 דקות ביום בממוצע ב-2020.
  • 200 מיליון משתמשי אינסטגרם מבקרים בפרופיל עסקי אחד לפחות מדי יום.
  • טווח ההגעה הפוטנציאלי של פרסום באינסטגרם מגיע לכ-850 מיליון משתמשים.
  • שליש מהסטוריז הנצפים ביותר באינסטגרם מגיע מעסקים, המפרסמים ממוצע של 2.5 סטוריז בשבוע.
  • 75% מהעסקים בארצות הברית ישתמשו באינסטגרם ב-2020.

פרסום באמצעות תמונות באינסטגרם

איך מפרסמים באינסטגרם בצורה יעילה

התחרות באינסטגרם גדולה מאוד, החל ממפורסמים ומובילי דעת קהל עם מיליוני עוקבים – וכלה במותגים ידועים עם לא פחות אינטראקציה. אז איך בכל זאת עסק קטן או בינוני יכול לבלוט בים של תמונות? הנה שישה טיפים שיעזרו לכם לפרסם בצורה נכונה ברשת החברתית של התמונות.

טיפ 1 – התנסו בפורמטים שונים של מודעות

כדי לדעת מה באמת עובד עבורכם ועבור העסק, תצטרכו לשחק עם כמה פורמטים שונים של מודעות. העובדה הזו תקפה בכל פלטפורמת פרסום דיגיטלי; אבל באינסטגרם היא מקבלת משנה תוקף – זאת מכיוון שהיעילות של אותו אימג’ שוב ושוב נשחקת תוך זמן קצר.

עשו מבחני a/b עבור כל דבר במודעה – התמונה או הסרטון, הכותרת, ההנעה לפעולה, הקופי וכן הלאה. השתמשו בסוגי המודעות הזמינים בפלטפורמה – מודעות תמונה, סטוריז, מודעות וידאו, מודעות קרוסלה, מודעות קולקציה ומודעות אסקפלור (המופיעות בפיד מיוחד הנקרא Explore באפליקציה).

טיפ 2 – העלו כל סרטון עם כתוביות

כל סרטון באינסטגרם מתחיל להתנגן ללא אודיו, כך שמוטב עד חובה לשלב בו כתוביות. בצורה כזו אתם מבטיחים שכבר בשנייה הראשונה, המשתמשים יבינו במה עוסק הסרטון. למעשה, חלק ניכר מהצפיות בווידאו באינסטגרם מתרחש ללא שמע כלל – ולכן כתוביות הן חיוניות לתפישת תשומת הלב של המשתמש, ולהנעה לפעולה בהמשך.

טיפ 3 – העלו תמונות מתאימות לאינסטגרם

לא כל תמונה שמתאימה לרשת חברתית אחת, תעבוד אוטומטית באותה יעילות גם ברשת חברתית אחרת. מבדיקה שנעשתה ב-2013 נתגלה שמשתמשי אינסטגרם מעדיפים תמונות עם צבע אחד עיקרי, גוונים מעט כחולים, עוצמת צבע נמוכה וטקסטורה. זה לא אומר שכל תמונה שתעלו חייבת לקלוע בדיוק לאותם פרמטרים כל הזמן; אבל מומלץ להיות מודעים להם.

לדוגמה, הנה כמה הבדלים בין אינסטגרם לפינטרסט בכל הנוגע לתמונות: בעוד שבפינטרסט יש העדפה מובהקת לתמונות ללא פרצוף אנושי, באינסטגרם זה בדיוק להפך. באינסטגרם יש העדפה לתמונות בעלות גוונים כחולים, ובפינטרסט – לגוונים אדומים. תמונות באינסטה צריכות להיות בעלות רקע אחורי רחב, ובפינטרסט יש העדפה לתמונות קלוז אפ… וכן הלאה.

טיפ 4 – השתמשו בקהלים מפולחים

רשימות קהלים מפולחות פועלות היטב בכל מערכת פרסום, ואינסטגרם בהחלט לא שונה. לדוגמה, מומלץ להציג מוצרים רלוונטיים לקהלים מותאמים אישית, ולאחר מכן להשתמש במידע שנצבר כדי לשלוח מסרים אישיים במיוחד, שיהדהדו בקרב הקהלים הללו.

הרחבה בנושא קהלי Lookalike >

טיפ 5 – זכרו שהמיקוד הוא ויזואלי

קחו בחשבון שכל תמונה או סרטון צריכים לעמוד בפני עצמם, ולהתקיים בים ויזואלי של אלפי תמונות וסרטונים שמציפים את הפיד. אומנם הכיתובים הטקסטואליים חשובים גם הם, כפי שצוין בטיפ השני, אבל לב העניין באינסטגרם הוא העוצמה שיש לוויז’ואל. היצמדו לכיתובים פשוטים ותנו למראה עיניים לעשות את רוב העבודה.

טיפ 6 – היו יצירתיים וחדשניים

בעולם שבו כולם מייצרים תוכן כל הזמן, אחת הדרכים לבלוט היא ליצור משהו חדשני, יצירתי ולא-קונבנציונלי. אחרי כל הטרגוטים, הפילוחים, המדידה והדוחות – הקריאייטיב מהווה חלק ניכר מכל העסק. אם תצליחו להציג את הנושא בצורה לא מסורתית, תקבלו יותר חשיפה, אינטראקציה ותוצאות.

כשמאפשרים נקודת מבט שונה על נושא מסוים – בין אם זה בהומור או בשיטה אחרת – יוצרים קשר יותר אישי עם המשתמשים. לדוגמה, חברת Disruptive Advertising עשתה סרטון המשווה מציאת ספק שירותי דיגיטל – לשירות הכרויות ברשת.

כדי שהעסק שלכם באינסטגרם יקבל חשיפה שגם תביא תוצאות, מומלץ ללמוד את הנושא בצורה יסודית . מחפשים קורס שיווק דיגיטלי ופרסום באינסטגרם וברשתות חברתיות? קורס קידום ממומן ורשתות חברתיות של Askpavel Academy, מאפשר לכם להתמחות בתחום מאלף ועד תו. לפרטים והרשמה >>

תגיות רלוונטיות: אינסטגרםשיווק ויזואלי
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.