איך מקימים קמפיין ב-Google Ads: מדריך למתחילים

עמית אדלר

פרסום בגוגל היה אחד מסוגי הפרסום הדיגיטלי הראשונים, שהתקיימו כבר לפני כ-20 שנה. מאז ועד היום בוצעו אינספור שינויים, שיפורים ושדרוגים במערכת Google Ads (שבעבר נקראה Google Adwords).

המאמר הוא חלק מחומרי הלימוד בקורס פרסום ממומן מבית Askpavel

קידום ממומן היה ונשאר אחת הדרכים היעילות ביותר לקבל חשיפה, לידים, מכירות ואף לצורכי תדמית ומיתוג. הקידום הממומן בגוגל עבר כברת דרך, וכיום משולבים בו בינה מלאכותית מתקדמת לצד אינספור פיצ’רים נוספים, שהופכים אותו לכלי פרסומי חסר תקדים בעולם הדיגיטל.

כמה נתונים מעניינים אודות Google Ads

  • נכון לשנת 2018, גוגל החזיקה בנתח של כמעט 40% משוק הפרסום המקוון בארצות הברית (בהשוואה לפייסבוק, עם 20% בלבד).
  • אחוז ההקלקה הממוצע של גוגל אדס בכל התחומים, עמד ב-2018 על 3.17% במודעות החיפוש ו-0.46% במודעות הדיספליי.
  • על כל דולר אחד שעסקים משקיעים בפרסום בגוגל אדס, הם מקבלים החזר השקעה של 2 דולר בממוצע.
  • העלות הממוצעת לקליק בגוגל אדס בכל התחומים, עמדה ב-2018 על 2.69 דולר/קליק בחיפוש ו-0.63 דולר/קליק בדיספליי.
  • ברבעון הראשון של 2019 גוגל דיווחה על הכנסות בגובה 36.3 מיליארד דולר; עלייה של 17% לעומת 2018.

למה לפרסם בגוגל אדס?

בעולם הפרסום מתקיים “חוק השבע” – קהל היעד שלכם צריך להיחשף אליכם או למסר השיווקי שלכם 7 פעמים בממוצע, עד שיקבל החלטה לפנות ו/או לרכוש. ככל שתהיו נוכחים ביותר ערוצי פרסום – ממומן, אורגני, חברתי וכן הלאה – כך תגדילו את הסיכוי להגדלת ההכנסות בעסק. בלי פרסום בגוגל העסק עלול לאבד לקוחות פוטנציאליים, שלא היו מוצאים את דרכם אליכם בצורה אחרת.

עיקר מערכת הפרסום של גוגל מבוסס על כוונת המשתמש – מי שמחפש משהו, יקבל תוצאות ממומנות בדמות מודעות רלוונטיות. כמו כן ניתן לפרסם גם בהתאם להקשרים אחרים, כגון מודעות קונטקסטואליות, קהלים ועוד.

מערכת גוגל אדס מאפשרת לפרסם בכל כך הרבה דרכים, עד שלא נוכל לתאר את כולן. הנה כמה מהיתרונות העיקריים של המערכת:

  • התשלום הוא לפי קליקים (PPC – Pay Per Click) – רק אם המשתמש הקליק על המודעה שלכם, אתם תשלמו לגוגל את עלות הקליק.
  • ניתן לפרסם מודעות הן בתוצאות החיפוש של גוגל (רשת החיפוש, לפי מילות מפתח) והן באתרים אחרים (רשת הדיספליי, לפי מילים או הקשרים רלוונטיים). רשת הדיספליי מאפשרת לפרסם גם ביוטיוב, ובנוסף גוגל אדס מציעה גם קמפיינים מסוג שופינג וקמפיינים לקידום אפליקציות.
  • החשיפה הגלובלית המוערכת של גוגל אדס היא מעל 2.6 מיליארד משתמשים בחודש, עם פוטנציאל הגעה ל-90% מכלל משתמשי האינטרנט.
  • אפשרויות הטרגוט בגוגל אדס הן רחבות – מיקום גיאוגרפי, מצב דמוגרפי (גיל, מגדר, מצב משפחתי, גובה הכנסה), שפה, מילות מפתח, מילות שלילה, סוג מכשיר ועוד.
  • מגוון תועלות עסקיות – קבלת לידים/פניות/טלפונים ישירות מלקוחות מתעניינים, מכירות אונליין, רישום לניוזלטר, חשיפה ומיתוג לעסק, קידום אפליקציות והאפשרויות רבות.

איך מקימים קמפיין Google Ads בסיסי

מכיוון שקצרה יריעתו של המאמר מלתאר את כל התהליך הכרוך בהקמת קמפיינים, נתאר כאן רק חלק מהשלבים העיקריים. על מנת להרחיב את הידיעה בתחום ולהקים קמפיינים אפקטיביים, מומלץ ללמוד את המערכת בצורה מעמיקה ומסודרת.

הקמת קמפיין מסוג רשת חיפוש

לאחר שנרשמתם בגוגל אדס והזנתם אמצעי תשלום (כרטיס אשראי או חשבון בנק), גשו ל”קמפיינים” והקליקו על סימן הפלוס ליצירת קמפיין חדש.

במסך הבא תתבקשו לבחור את היעד הדרוש לכם – מכירות, לידים, תנועה לאתר, מיתוג וחשיפה, קידום אפליקציה או ללא מטרה.

בחירת יעד לקמפיין גוגל

בשלב הבא תתבקשו לבחור את סוג הקמפיין – רשת החיפוש, רשת המדיה, שופינג, וידאו או קמפיין אוטומטי מסוג Smart. יש לציין שמודעות טקסט המיועדות לרשת החיפוש, יכולות להופיע גם ברשת המדיה. אם המערכת תציע אפשרות זו, החליטו האם אתם מעוניינים לשלב בין שני הסוגים.

בחירת סוג קמפיין בגוגל

במסך הבא תתבקשו לבחור מיקום גיאוגרפי (ישראל, בדרך כלל), שפות (עברית, רוסית, ערבית ומה שרלוונטי לכם) וכן קהלים. הפיצ’ר הזה מאפשר להוסיף קהלים שנוצרו מראש, כגון רשימות שיווק מחדש (Remarketing), קהלים לפי קטגוריות ספציפיות וכן הלאה.

בהקשר למיקום, כדאי מאוד לזכור שגוגל אדס לא חף מטעויות. אם אתם מעוניינים לוודא שהטרגוט הגיאוגרפי יחול רק על אזורים מסוימים, בחרו את האזורים הללו אבל במקביל הכניסו גם ביטויים לא רלוונטיים לרשימת המילים השליליות. כך תוודאו ביתר דיוק שהמיקוד לא יקפוץ לאזורים לא רצויים.

בשלב התקציב עליכם להחליט מהו הסכום היומי המרבי שאתם מוכנים לשלם. כדאי להכפיל ב-30 כדי לקבל את הסכום החודשי, ולהבין האם זה משתלם לכם בהשוואה להוצאות אחרות. בהתאם לכך בחרו את הסכום היומי הדרוש.

בהמשך גוגל אדס מאפשר לכם להגדיר הצעת מחיר לפי המרות, קליקים, חשיפות ועוד. כלומר האם תשלמו לפי קליק או לפי המרה או לפי חשיפה וכן הלאה. בהמשך יש אפשרויות נוספות כגון הגדרת המרות, תזמון מודעות ותוספי מודעות, אולם לא ניכנס לכך במדריך זה. להעמקת הידע מומלץ ללמוד את הנושא בצורה מסודרת.

הגדרת תקציב והצעת מחיר בקמפיין גוגל

בשלב קבוצת המודעות תצטרכו להחליט כמה קבוצות של מודעות דרושות לכם. כלל האצבע בשלב זה הוא לפרק את המוצרים ו/או השירותים שלכם לכמה שיותר קבוצות מודעות בעלות הקשר רלוונטי.

לדוגמה, אם יש לכם אתר איקומרס שמוכר נעליים – כל קבוצת מודעות תעסוק בסוג אחר של נעליים: קבוצה לנעלי נשים, קבוצה לנעלי גברים, קבוצה לנעלי ספורט, קבוצה לנעלי נוחות וכן הלאה. ככל שקבוצות המודעות יהיו ממוקדות יותר, כך הקמפיין שלכם יצליח יותר בהמשך.

בשלב יצירת המודעות יש לנסח מודעות עבור כל קבוצת מודעות שהקמתם בשלב הקודם. יהיו קבוצות בהן תצטרכו רק מודעה אחת (בדרך כלל נדיר יותר), ויהיו קבוצות מודעות בהן תצטרכו 2-3 מודעות שונות או יותר.

בשלב זה יש לנסח כותרות ראשיות, תיאורים וכן את האתר / דף הנחיתה אליו תשלחו את המשתמשים. בצד ימין מקלידים את המידע, ובצד שמאל ניתן לראות תצוגה מקדימה של המודעה. כאן המקום לתת דרור ליצירתיות וליכולות הכתיבה השיווקית שלכם, על מנת למשוך את המשתמשים להקליק דווקא עליכם ולא על המתחרים.

כאשר אתם מנסחים מודעות, חשבו מראש – מדוע שהמשתמש יקליק דווקא עליכם? במה אתם יותר טובים? מה התועלת שהמוצר או השירות נותנים? שלבו אלמנטים מעולם השכל (מספרים, נתונים, עובדות) לצד אלמנטים מעולם הרגש.

נסו לקלוע לבעיה העיקרית שמציקה לקהל היעד שלכם, ותצליחו לגרוף יותר קליקים ויותר המרות בהמשך.

ניסוח מודעות טקסט בקמפיין גוגל

לאחר שסיימתם להגדיר את כל המודעות עבור כל קבוצות המודעות שלכם, הקליקו על אישור והמתינו עד שהמערכת תעלה את המודעות לאוויר. שימו לב להערות שמתקבלות לצד כל קמפיין וקבוצת מודעות – האם האלמנטים אושרו? במידה שלא אושרו, שימו לב להנחיות ותקנו את מה שדרוש.

הקמת קמפיין דיספליי מסוג רשת מדיה

רוב השלבים להקמת קמפיין דיספליי כבר תוארו למעלה – ההבדל העיקרי הוא בבחירה של רשת המדיה במקום רשת החיפוש. לאחר שהקמתם את קבוצות המודעות שלכם, יצירת מודעות מדיה יכולה לכלול גם תמונות וסרטונים (בניגוד למודעות חיפוש, שיכולות לכלול טקסט בלבד). מודעות הדיספליי יופיעו באתרים חיצוניים שאינם גוגל, כגון אתרי תוכן, אתרי חדשות וכן הלאה. ניתן לבחור תשלום לפי קליק או לפי חשיפה.

רגע לפני סיום

כפי שציינו בהתחלה, המדריך הקצר הזה נותן אך ורק התחלה בסיסית ביותר. מטבע הדברים, למערכת גוגל אדס יש עוד עשרות ומאות פיצ’רים שאת חלקם חובה להכיר על מנת ליצור קמפיינים יעילים, שיביאו מקסימום המרות במינימום תקציב.

כדי להגיע לדרגת הידע הדרושה, מומלץ מאוד ללמוד את המערכת בצורה מסודרת ומעמיקה. אל תיכנסו לעולם הפרסום בגוגל בלי שלמדתם כיצד להשתמש במערכת לטובתכם; אתם עלולים לגלות שאתם משלמים ביוקר עבור כל קליק או המרה.

כמו כן המאמר לא עסק בקמפיינים מסוגים נוספים כגון וידאו, שופינג ואפליקציות. כאן מדובר בפורמטים מתקדמים יותר, לצד אפשרויות נוספות כגון שיווק מחדש (רימרקטינג), יצירת קהלים מפולחים ועוד. להרחבה על הנושא מומלץ לקרוא את המדריך על פרסום ממומן בגוגל שפרסמנו.

רוצים לפרסם את העסק בעצמכם בלי לשלם ביוקר על כל קליק? הירשמו לקורס PPC של Askpavel

נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.