GPT-4o: מודל השפה החדש שייתכן שיתחרה בגוגל

עומר לייבנזון
רעידת אדמה נוספת בעולם החיפוש: חברת OpenAI משיקה מודל שפה חדש, ומומחים רבים סבורים שזהו צעד אחד לפני פיתוח מנוע חיפוש חדש, מבוסס AI שיתחרה בגוגל.
OpenAI GPT 4-o
מקור: OpenAI

העולם הטכנולוגי סוער בעקבות הכרזת OpenAI על GPT 4-o, מודל שפה חדש שהשיקה החברה – פריצת דרך נוספת העולה על קודמותיה בהיקף השפעתה על עולם החיפוש והשיווק. ימים ספורים לפני ההכרזה הרשמית, הרשת כבר געשה בשמועות ובציפיות. מומחים רבים חזו כי OpenAI תציג מוצר שיתחרה במנוע החיפוש של גוגל. ואכן, ChatGPT 4-o לא איכזב, ובאירוע ההשקה הוצגו יכולות חיפוש מרשימות שלו.

GPT 4-o: מודל שפה חדשני מציג יכולות חיפוש מתקדמות

במהלך אירוע סטרימינג חי, הדגימו החוקרים את היכולות הקוליות החדשות של הצ’אט בוט. אלה מאפשרות למשתמשים לדבר עם ChatGPT ולקבל תגובות בזמן אמת ללא עיכוב, ואף להפסיק את המודל באמצע דבריו – שני מאפיינים חשובים לשיחות ריאליסטיות, שעד כה היוו אתגר. בהדגמה נוספת, הצ’אט בוט פתר משוואה מתמטית שנכתבה על דף. אך אולי יותר מכל דבר אחר, הכנס חשף את היכולת של המודל החדש לזהות רגשות אנושיים ולהגיב בהתאם. GPT 4-o מתאים את הטון שלו, משתמש בהומור ובסלנג, ויוצר אינטראקציות טבעיות ומרתקות יותר.

היכולות המרשימות של GPT 4-o באות לידי ביטוי בכמה דרכים:

  • הבנה מעמיקה יותר של שפה טבעית: GPT 4-o מסוגל להבין שאילתות מורכבות בצורה טובה יותר ממנועי חיפוש קיימים. הוא מזהה את כוונת המשתמש ומספק תוצאות מדויקות ורלוונטיות, תוך התחשבות בהקשר ובמשמעות המלאה של השאילתה.
  • מהירות גדולה יותר: המהירות של ChatGPT 4-o מרשימה במיוחד. הוא מסוגל להגיב תוך 320 מילישניות, קצב הדומה לזמן תגובה אנושי בשיחה רגילה. מבחינת טקסט וקוד באנגלית, ביצועי GPT-4o שקולים ל-GPT-4 טורבו, אולם הוא מפגין שיפור משמעותי בטקסט בשפות שאינן אנגלית.
  • איתור מידע יעיל: ChatGPT 4-o מסנן תוצאות לא רלוונטיות ופרסומות בצורה יעילה יותר, וחוסך זמן יקר למשתמשים. הוא משתמש בטכנולוגיות מתקדמות של בינה מלאכותית ולמידת מכונה כדי לזהות את המידע החשוב ביותר עבור כל משתמש, תוך התחשבות בהיסטוריית הההתכתבות שלו, בהעדפותיו ובתחומי העניין שלו.
  • יצירת תכנים מקוריים: GPT 4-o הוא לא רק כלי חיפוש, אלא גם כלי יצירתי רב עוצמה. הוא יכול ליצור טקסטים מקוריים, קוד, תסריטים ויצירות מוזיקליות בצורה איכותית ומרשימה. תכונה זו פותחת אפשרויות חדשות ליצירת תוכן מכל סוג.

היכן הפרויקט עומד נכון להיום?

מודל השפה ChatGPT 4-o זמין כעת בגרסת בטא, וצפוי להיות פתוח לציבור הרחב בחודשים הקרובים. המודל החדש פועל ביעילות גבוהה יותר מהמודלים הקודמים, ולכן עלויות ההרצה שלו נמוכות. כפועל יוצא, הוא מוצע בחינם לכל משתמש. מנויים בתשלום יקבלו מסגרת שימוש רחבה יותר מהגרסה החינמית.

ההכרזה של GPT 4-o צפויה להשפיע משמעותית על כל עולם החיפוש. מומחים רבים בתעשייה הגיבו הן בהתלהבות והן בדאגה להכרזה, תוך חיזוק ההערכה ש-GPT 4.o יהווה מתחרה משמעותי לגוגל. גוגל מצידה תצטרך לפתח מוצרים חדשים ולשפר את האלגוריתמים שלה כדי להתמודד עם התחרות, זה כולל פיתוח מוצרים שנותנים מענה טוב יותר לשאילתות החיפוש כמו ה-SGE ו-Bard.

מי שיצטרך להשתנות בקצב מהיר (או לכל הפחות לעקוב אחר השינויים באדיקות) הם אנשי ה-SEO. ייתכן מאוד שתידרש למידה מחודשת של מנועי חיפוש מרובים, פיתוח אסטרטגיות שיווק מותאמות לכל אחד מהם ובכלל – התאמה של אתרים לעולם החיפוש החדש: חיפוש מבוסס AI.

לקריאת הידיעה המקורית ב-OpenAI

תגיות רלוונטיות: בינה מלאכותיתמנועי חיפוש
שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
27
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
57
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
86
קידום אתרים
עומר לייבנזון
59
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
91
מסחר אלקטרוני
יורם ליכטנשטיין
106515
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
101177
מדיה חברתית
דנה רוזן
82742
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.