גוגל החלה בהפצת עדכון הליבה של מאי 2022

מיטל אור
גוגל יצאה לדרך עם עדכון הליבה הראשון לשנת 2022 ב-31 למאי וההשפעה שלו הורגשה במהירות. למעשה, יש שדיווחו על השפעה תוך 24 שעות משחרור העדכון.
גוגל החלה בהפצת עדכון הליבה של מאי 2022

נתוני Semrush הצביעו על תנודתיות שהגיעה במהרה לאחר ההכרזה על העדכון. נראה כי הוא הוביל לדפוס חדש ומשמעותי במנוע החיפוש והנתונים מצביעים על שינויים אך אלו נמוכים לעומת העדכון הקודם ששוחרר על ידי גוגל בחודש נובמבר 2021.

גם הצוות של RankRanger ניתח את ההשפעה של העדכון ואת תוצאות החיפוש לאחר ההשקה וקבע כי מדובר בעדכון משמעותי. הצוות קבע כי ההשפעה על ממוצע הקידום היה משמעותי יותר לעומת העדכון הקודם (וזאת בניגוד לנתוני Semrush).

עולם הקמעונאות מושפע מהעדכונים

בחינת המיקומים של האתרים השונים מראה השפעה גדולה יחסית על עולם הקמעונאות. בפעם הקודמת העדכון שוחרר בדיוק בתקופת הקניות, מה שגרם לחלק להרוויח ולחלק להפסיד מהעדכון באופן משמעותי. הפעם נראה כי הקמעונאים יכולים להרוויח מהעדכון ובכל מקרה שלא להיפגע וזאת תודות לתזמון אשר אינו בחג מיוחד.

תזמון העדכון בחודש מאי נחשב בעיני רבים למוצלח יותר ולו רק בשל העובדה שהוא מתבצע בתקופה רגועה יחסית, כזו שמאפשרת לבעלי האתרים והקמעונאים להגיב אליו ברוגע. 

כיצד לפעול במקרה של פגיעה מהעדכון

בשנת 2021 שחררה גוגל שלושה עדכונים משמעותיים והפעם אנו רואים את העדכון הראשון של השנה כשעברנו כמעט מחצית ממנה. ההמלצה הכללית של גוגל היא לחכות עם התגובות לתנודות וזה מה שהיא גם המליצה בעדכונים הקודמים. 

במקרה של פגיעה לרעה גוגל לא ממליצה על פעולה אחת ספציפית ויותר מכך, היא עצמה מציינת כי הדירוג השלילי לאו דווקא מעיד על דבר שגוי בדפים. עם זאת היא ממליצה לבחון האם האתר אכן נפגע מעדכון הליבה ולרוב ניתן לצפות להתאוששות בין עדכונים. עוד היא ציינה כי הרוב יראו סימני התאוששות רק לאחר עדכון הליבה הבא.

הניסיון לבודד את מקרה הפגיעה

מקדמים ובעלי אתרים שנפגעו לאחר עדכון הליבה יכולים לתהות מה בדיוק גרם לפגיעה ולחפש את הסיבה האחת לכך ואת הפעילות האחת שהם יכולים לעשות על מנת לשפר את המצב. כאשר מדובר בעדכוני ליבה של גוגל המשימה קשה מאד וניסיון העבר מראה כי העדכונים רחבים ויכולים לכסות בעיות איכות רבות וכוללות.

לאלו אשר נפגעו מהעדכון מומלץ לנסות להסתכל על התמונה הכוללת של האתר ולבחון מה אפשר לשפר בו באופן כללי ולא לחפש אחר הפעילות האחת שתחזיר את הדירוג כלפי מעלה.

לקריאת הכתבה המקורית

שתפו:
נכתב על ידי
מיטל אור, בעלת חברת כתיבת תוכן באנגלית ובעברית. שמה אנשים לפני העסק ועוזרת לעסק להתבטא הכי טוב ברשת.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
31
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
73
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
90
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
106
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
46
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105063
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99627
מדיה חברתית
בן אורן
87796
קידום אתרים
דנה רוזן
82473
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.