גוגל החלה בהפצת עדכון הליבה של מאי 2022

גוגל יצאה לדרך עם עדכון הליבה הראשון לשנת 2022 ב-31 למאי וההשפעה שלו הורגשה במהירות. למעשה, יש שדיווחו על השפעה תוך 24 שעות משחרור העדכון.
מיטל אור
גוגל החלה בהפצת עדכון הליבה של מאי 2022

נתוני Semrush הצביעו על תנודתיות שהגיעה במהרה לאחר ההכרזה על העדכון. נראה כי הוא הוביל לדפוס חדש ומשמעותי במנוע החיפוש והנתונים מצביעים על שינויים אך אלו נמוכים לעומת העדכון הקודם ששוחרר על ידי גוגל בחודש נובמבר 2021.

גם הצוות של RankRanger ניתח את ההשפעה של העדכון ואת תוצאות החיפוש לאחר ההשקה וקבע כי מדובר בעדכון משמעותי. הצוות קבע כי ההשפעה על ממוצע הקידום היה משמעותי יותר לעומת העדכון הקודם (וזאת בניגוד לנתוני Semrush).

עולם הקמעונאות מושפע מהעדכונים

בחינת המיקומים של האתרים השונים מראה השפעה גדולה יחסית על עולם הקמעונאות. בפעם הקודמת העדכון שוחרר בדיוק בתקופת הקניות, מה שגרם לחלק להרוויח ולחלק להפסיד מהעדכון באופן משמעותי. הפעם נראה כי הקמעונאים יכולים להרוויח מהעדכון ובכל מקרה שלא להיפגע וזאת תודות לתזמון אשר אינו בחג מיוחד.

תזמון העדכון בחודש מאי נחשב בעיני רבים למוצלח יותר ולו רק בשל העובדה שהוא מתבצע בתקופה רגועה יחסית, כזו שמאפשרת לבעלי האתרים והקמעונאים להגיב אליו ברוגע. 

כיצד לפעול במקרה של פגיעה מהעדכון

בשנת 2021 שחררה גוגל שלושה עדכונים משמעותיים והפעם אנו רואים את העדכון הראשון של השנה כשעברנו כמעט מחצית ממנה. ההמלצה הכללית של גוגל היא לחכות עם התגובות לתנודות וזה מה שהיא גם המליצה בעדכונים הקודמים. 

במקרה של פגיעה לרעה גוגל לא ממליצה על פעולה אחת ספציפית ויותר מכך, היא עצמה מציינת כי הדירוג השלילי לאו דווקא מעיד על דבר שגוי בדפים. עם זאת היא ממליצה לבחון האם האתר אכן נפגע מעדכון הליבה ולרוב ניתן לצפות להתאוששות בין עדכונים. עוד היא ציינה כי הרוב יראו סימני התאוששות רק לאחר עדכון הליבה הבא.

הניסיון לבודד את מקרה הפגיעה

מקדמים ובעלי אתרים שנפגעו לאחר עדכון הליבה יכולים לתהות מה בדיוק גרם לפגיעה ולחפש את הסיבה האחת לכך ואת הפעילות האחת שהם יכולים לעשות על מנת לשפר את המצב. כאשר מדובר בעדכוני ליבה של גוגל המשימה קשה מאד וניסיון העבר מראה כי העדכונים רחבים ויכולים לכסות בעיות איכות רבות וכוללות.

לאלו אשר נפגעו מהעדכון מומלץ לנסות להסתכל על התמונה הכוללת של האתר ולבחון מה אפשר לשפר בו באופן כללי ולא לחפש אחר הפעילות האחת שתחזיר את הדירוג כלפי מעלה.

לקריאת הכתבה המקורית

שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
נכתב על ידי
מיטל אור, בעלת חברת כתיבת תוכן באנגלית ובעברית. שמה אנשים לפני העסק ועוזרת לעסק להתבטא הכי טוב ברשת.
0 0 הצבעה
קלות השימוש
0 0 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעה
תמיכה טכנית
0 0 הצבעה
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest
0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
מיטל אור
13
שיווק דיגיטלי
מיטל אור
48
שיווק דיגיטלי
מיטל אור
55
מדיה חברתית
מיטל אור
96
מדיה חברתית
מיטל אור
66
מדיה חברתית
שי משען
90743
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
90009
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
89205
מדיה חברתית
דפנה בן יהושע
67579
קידום אתרים
ירון אחר
66003
שיווק דיגיטלי
קבלו למייל סיכום שבועי של 10 דק׳ קריאה על כל מה שחם בדיגיטל

הצטרפו לקהילה של 15,000+ אנשי שיווק, דיגיטל ובעלי עסקים והישארו מעודכנים בכל הטרנדים והטכניקות שיעזרו לכם להביא תוצאות.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
()
x