גוגל מציגה פיצ’ר שיאפשר לצלם, לחפש, ולקבל מידע באמצעות AI

עומר לייבנזון
ה-AI נכנס לעוד פיצ'ר: חיפוש באמצעות תמונה בגוגל. תוכלו לכוון את מצלמת הסמארטפון שלכם לעבר פריט מסוים, לשאול עליה שאלות ולקבל מידע נוסף.
חיפוש צילומים בבינה מלאכותית בגוגל
מקור: Google Product Updates

לפני כשנתיים, הוצגה תכונה חדשה בגוגל בשם Multisearch – תכונה זו, הרחיבה את הפיצ’ר הקיים של חיפוש תמונות הפוך (החיפוש מתבצע באמצעות תמונה במקום באמצעות טקסט) והיא כיום מאפשרת למשתמשים לחפש באמצעות תמונות וטקסט בו זמנית – כלומר, לחפש באמצעות תמונה שצולמה זה הרגע. רבים מצאו אותה שימושית במיוחד, למשל במקרים שבהם מעוניינים לחפש תמונה שנשלחה אליהם בווטסאפ.

לאחרונה, ההתקדמות בתחום הבינה המלאכותית הג’נרטיבית ויציאת כלים כמו ה-SGE שיפרו את דרכי החיפוש, והפכו אותו לעוצמתי יותר ומסקרן יותר. בזמן האחרון, אותם כלי בינה מלאכותית החלו להשתלב גם בתכונת ה-Multisearch, וזה בדיוק מה שהופך את המשחק למעניין ופורץ דרך.

איך זה עובד?

לפני זמן קצר גוגל הכריזה על עדכון ה-Circle To Search שיהיה זמין בגרסאות החדשות של הסמארטפון “גלקסי”. העדכון יאפשר למשתמשים להקיף בעיגול פריטים על המסך בחופשיות, ולחפש עליהם מידע בגוגל, הודות ליכולות הבינה המלאכותית. אלא שכעת, לא רק משתמשי גלקסי יכולים לזכות להשתמש בפיצ’ר – כל אחד יוכל לצלם תמונה או להעלות תמונה ולחפש אותה בגוגל, לשאול שאלה קשורה על הפריט המצולם ולקבל תשובה מבוססת על פלט AI דרך ה-SGE.

יתרונה של היכולת החדשה הזו, טמון באפשרות שהיא מעניקה למשתמשים לשאול שאלות מפורטות ומורכבות יותר לגבי מה שהם רואים בתמונה. למשל, כפי שתכף נראה בדוגמה – אם מישהו נתקל במשחק לוח לא ידוע ללא הוראות או קופסה, הוא יכול פשוט לצלם את המשחק, לשאול שאלה כמו “איך משחקים במשחק הזה?” והאפליקציה תספק סיכום שנוצר על ידי בינה מלאכותית. הסיכום אוסף את המידע הרלוונטי ביותר מהאינטרנט, ועוזר למשתמש ללמוד במהירות את שם המשחק וחוקיו. הסקירה הזו, שנוצרה באמצעות בינה מלאכותית לא מציעה רק פלט מידע, אלא גם מסייעת למשתמש עם קישורים רלוונטיים לחקירה נוספת ולקבלת מידע מפורט.

כך ניתן להשתמש בפיצ’ר:

להגיע לחנות, לצלם ולהשוות מחירים אונליין

אחד מהתוצרים המעניינים והמתבקשים של הפיצ’ר הזה לאנשי שיווק, הוא היכולת החדשה שתהיה לצרכנים בחנויות פיזיות. דמיינו למשל שאתם מגיעים לקניון, רואים חולצה או מכנס שאהבתם – ובמקום להגיע לגוגל ולחפש את אותו הפריט בזול בחנויות בחו”ל (דבר שכבר היום קורה המון), תוכלו פשוט לצלם אותו ומנוע ה-SGE ימצא פריטים דומים או בסגנון. זו יכולת חיפוש חדשה, שתיצור תיאום חלק יותר בין עולם המסחר הפיזי לבין המסחר האלקטרוני ותגדיל את רמות התחרות.

בכלל, ייתכן מאוד שבעתיד הקרוב, כבר לא נצטרך יותר לחפש שאלה מצומצמת או מילות מפתח בגוגל – אלא נוכל לחפש לפי קטעי מידע שלמים, ומנוע החיפוש ייתן לנו את התשובה אפילו מבלי שנצטרך להיכנס לאתר. המשמעות היא “רעידת אדמה” לכל עולם החיפוש ושוק שירותי ה-SEO.

העדכון הנכחי, נבדק ב-Search Labs והמשתמשים הראשונים כבר העידו שקיבלו ממנו ערך רב. השינוי הזה, הוא רק חלק מאותה סדרה של שינויים, שמטרתם להרחיב את יתרונות הבינה המלאכותית לכל המשתמשים, ולשלב אותה בחיפוש בצורה טבעית; או אם תרצו, להפוך את דרך החיפוש של כולנו במאגר המידע הגדול בעולם, לכמעט חסרת מאמץ.

לקריאת הידיעה המקורית באתר גוגל

תגיות רלוונטיות: גוגלמנועי חיפוש
שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
20
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
98
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
78
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
95
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
113
מסחר אלקטרוני
יורם ליכטנשטיין
105079
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100714
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99815
מדיה חברתית
בן אורן
87812
קידום אתרים
דנה רוזן
82476
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.