תכירו את החיפוש המקומי החדש - גוגל מקומות הוטמע בגוגל פלוס | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » תכירו את החיפוש המקומי החדש – גוגל מקומות הוטמע בגוגל פלוס

תכירו את החיפוש המקומי החדש – גוגל מקומות הוטמע בגוגל פלוס

גוגל עושה עוד צעד משמעותי להפיכת גוגל פלוס לחלק אינטגרלי ממנוע החיפוש הראשי שלה, והופכת את כל עמודי המקומות לעמודי "גוגל פלוס לוקאל".

גוגל פלוס מקומות

מה יש בדפי לוקאל החדשים?

  • דירוג של בית העסק מתוך אתר ביקורות העסקים שנרכש זה מכבר על ידי גוגל, Zagat.
  • אפשרות לסנן ביקורות לפי מעגלים בגוגל פלוס.
  • מערכת הדירוג הפשוטה של חמישה כוכבים, הוחלפה גם היא במערכת הדירוג של Zagat המחלקת את הציונים למספר קטגוריות כמו למשל "אווירה" ו – "איכות המזון".

העמודים החדשים יוכלו להופיע כחלק מהתוצאות בחיפוש הרגיל של גוגל או החיפוש הפנימי של גוגל פלוס תחת טאב "Local", וכמובן אפליקציית Google Maps, והגולש מועבר אוטומטית לתוך הרשת הפנימית של Google Plus.

מבחינת גוגל ישראל, אפשר לבצע מעתה גם חיפושים של בעלי מקצוע מקומיים בתוך גוגל פלוס, אבל כתיבת אותה השאילתה בחיפוש הרגיל, עדיין לא מחזירה תוצאות מקומיות, ממש כפי שהיה מאז היום הראשון בו השרות של גוגל מקומות הוצג בעברית.

חיפוש מקומי רגיל מול גוגל פלוס

מעבר לכך שלאתרים כמו דפי זהב אין כרגע מה לחשוש מפגיעה בדירוג האורגני שלהם, גם החיפוש בתוך גוגל פלוס לא מושלם. לדוגמה, בחיפוש "סנדלרים בתל אביב" שמופיע בתמונה, החיפוש מחזיר בין היתר גם חברת כימיקלים בשם "סנדלר"…

כמו כן, בגרסה העברית אין עדיין התממשקות עם Zagat, והדירוג בעברית נשאר דומה למדי לדירוג הקלאסי של חמישה כוכבים. למעשה, אם מסתכלים בתוך העמודים ומתעלמים מהשינוי בעיצוב, לא נוסף כמעט מידע חדש בעברית, אולי למעט הצעות לעסקים דומים.

מקומות דומים

ומה צפוי בעתיד?

למרות שכרגע אין הבדל ממשי בין הגרסה הקודמת לנוכחית, בגוגל מבטיחים בעתיד מספר תוספות שיהפכו את הדפים המקומיים לדומים יותר לדפי העסקיים הרגילים של גוגל פלוס: אפשרות לעקוב אחרי דפים, לשלוח להם הודעה ולשתף אותם ב– Hangouts.

מבחינת בעל העסק, הוא ממשיך לנהל את הדף שלו דרך הממשק הרגיל של Places. לדברי Search Engine Land, הדפים החדשים צפויים להתאנדקס בנפרד, כך שהם עלולים להופיע גם מחוץ לתוצאות המקומיות במנוע החיפוש הראשי.

אי אפשר לברוח מהפלוס, אפשר לברוח מפייסבוק…

אלו שצפו כי בעתיד גוגל תהפוך עוד ועוד שכבות מהחיפוש הרגיל שלה ושירותים אחרים לחלקים מגוגל פלוס מבלי אפשרות לחמוק ממנה, כנראה צדקו. מבחינת גוגל, השקת השרות החדש מגיעה בתזמון מושלם, כאשר מניית פייסבוק ממשיכה לאכזב ועוד מפרסמים גדולים מתחילים לדבר על כך שה-Engagement בין עסקים לגולשים בפייסבוק אינה מחזירה את ההשקעה והם שוקלים לצמצם משמעותית את תקציב הפרסום שמופנה לרשת החברתית. לעומת פייסבוק, לגוגל יש מוניטין של חברה שיודעת כיצד ליצור פרסום רלוונטי לעסקים והמנייה שלה נשארה יציבה גם במהלך המשבר הכלכלי של 2008.

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

פייסבוק תשלם כדי לעקוב אחריכם, ניווט חדש בגוגל, תמלול וידאו עם AI ועוד

פייסבוק תשלם לכם כסף כדי לעקוב אחריכם מי שלא מסתפק במעקב הרגיל של ענקית המדיה ...

16 תגובות

  1. המון תודה – חומר זהב !

    לא בטוחה שלגמרי הבנתי .. מה גורלם של כרטיסים ישראלים של פלייסס שהיו וקודמו ?

    קידמתי שניים – אחד עדיין מוצג בחיפוש בעברית בGOOGLE.MAPS כמו מקודם.

    השני בכלל לא !! וכל תוצאות החיפוש מובילות לכרטיסי גוגל+ שפתאום נוצרו בתחום הזה .. האם זה מגיע מדפי זהב או משהו כי לא סביר שעשרות קוסמטיקאיות כבר פתחו לעצמן כרטיסי גוגל פלוס.

    אז אפשר לשכוח מכל הממשק של גוגל מקומות ?

    • איתי ברנר

      לא.. הממשק עבור מי שאימת את המקום הוא אותו ממשק.

      כל עמודי ה – Places הפכו להיות עמודי גוגל פלוס לוקאל (או "מקומי" בעברית).

      מה שכן, צוין גם איפשהו שנפתחו לא מעט כרטיסים באופן אוטומטי בהתבסס על המידע של גוגל +, יכול להיות שזה מה שקרה כאן…

      • תודה !

        כנראה שזה מה שקרה שלגמרי לא הוגן כי כרטיס שקודם במשך שנה לא מופיע בכלל … אבל גוגל רוצה שנהיה בגוגל+ ויהי מה !
        נכנסתי לממשק והכרטיס שהיה תקין ומקודם – עכשיו מסומן כ:
        Pending
        Being reviewed
        (ובהסבר כתוב שכדאי לחכות כמה שבועות ! ולבדוק שוב)

      • אני משום מה לא רואה את התגובה האחרונה שלך כאן אבל קיבלתי אותה במייל…

        לא – הכרטיס בן שנה והיה פעיל בשבועות האחרונים.

        תודה אבל כנראה הטופס נעשה סודי עוד יותר כי ריק .. 🙂

        אם זה יעזור לי עם גוגל אתה יכול לפנות אליי בלשון תנין 🙂

        • הטופס חזר !! אמנם אין אופציה מתאימה/טקסט חופשי אבל שלחתי להם .. נראה מה יקרה 🙂

          תודה !

  2. גוגל מנסה כנראה לעשות חיפושים לפי מיקום או מדינה, מהשבוע האחרון גם כל הבלוגים של בלוגר שונו מסיומת של com לסיומת של המדינה ממנה קוראים את הבלוג :'(

  3. אסף תודה על העדכון לגבי הבלוגר.

    הקטע הוא שהבלוג מקבל error 503 כשנכנסים לכתובת הקודמת..הם לא עושים redirect אוטומטי?

  4. גוגל מקומות מתאים רק לבעלי עסקים ואנשי מקצוע או שאפר לקדם בו גם אתרים כללים כמו אתר משחקים

    • גוגל מקומות מיועד לעסקים / מותגים מבוססי מיקום, כלומר שיש להם כתובת פיזית שניתן לקשר אותה לשם העסק / מותג.

      • איתי ברנר

        לא מדויק – לעסק עצמו אמנם חייבת להיות כתובת פיזית בשביל האימות, אבל אפשר לבחור לא להציג את הכתובת אם מדובר במישהו שנותן את כל השירותים אצל הלקוחות (לדוגמה, אינסטלטור)

  5. "בישראל … בחיפוש הרגיל, עדיין לא מחזירה תוצאות מקומיות"

    אבל בגוגל מאפס הוא מציג את כרטיסי גוגל+ וגם את כרטיסי פךייסס ולפעמים אפילו רק כרטיסי פלייסס .. תכתוב לדוגמא "יוגה תל אביב"

    • איתי ברנר

      יכול להיות, החיפושים המיוחדים של גוגל נותנים אפקט שונה…

      השאלה כמה אנשים שהם לא מקדמי אתרים טורחים לחפש שם?!

      • לחפש באופן יזום – אף אחד 🙁

        אבל האם גוגל מאפס לא מופיע בתוצאות חיפוש באופן כלשהו במחשב או בסלולרים ?

        ומה באמת קורה עם האפליקציה של פלייסס שקיימת באייפון למשל ?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים