תכירו את החיפוש המקומי החדש – גוגל מקומות הוטמע בגוגל פלוס

איתי ברנר

גוגל עושה עוד צעד משמעותי להפיכת גוגל פלוס לחלק אינטגרלי ממנוע החיפוש הראשי שלה, והופכת את כל עמודי המקומות לעמודי “גוגל פלוס לוקאל“.

גוגל פלוס מקומות

מה יש בדפי לוקאל החדשים?

  • דירוג של בית העסק מתוך אתר ביקורות העסקים שנרכש זה מכבר על ידי גוגל, Zagat.
  • אפשרות לסנן ביקורות לפי מעגלים בגוגל פלוס.
  • מערכת הדירוג הפשוטה של חמישה כוכבים, הוחלפה גם היא במערכת הדירוג של Zagat המחלקת את הציונים למספר קטגוריות כמו למשל “אווירה” ו – “איכות המזון”.

העמודים החדשים יוכלו להופיע כחלק מהתוצאות בחיפוש הרגיל של גוגל או החיפוש הפנימי של גוגל פלוס תחת טאב “Local”, וכמובן אפליקציית Google Maps, והגולש מועבר אוטומטית לתוך הרשת הפנימית של Google Plus.

מבחינת גוגל ישראל, אפשר לבצע מעתה גם חיפושים של בעלי מקצוע מקומיים בתוך גוגל פלוס, אבל כתיבת אותה השאילתה בחיפוש הרגיל, עדיין לא מחזירה תוצאות מקומיות, ממש כפי שהיה מאז היום הראשון בו השרות של גוגל מקומות הוצג בעברית.

חיפוש מקומי רגיל מול גוגל פלוס

מעבר לכך שלאתרים כמו דפי זהב אין כרגע מה לחשוש מפגיעה בדירוג האורגני שלהם, גם החיפוש בתוך גוגל פלוס לא מושלם. לדוגמה, בחיפוש “סנדלרים בתל אביב” שמופיע בתמונה, החיפוש מחזיר בין היתר גם חברת כימיקלים בשם “סנדלר”…

כמו כן, בגרסה העברית אין עדיין התממשקות עם Zagat, והדירוג בעברית נשאר דומה למדי לדירוג הקלאסי של חמישה כוכבים. למעשה, אם מסתכלים בתוך העמודים ומתעלמים מהשינוי בעיצוב, לא נוסף כמעט מידע חדש בעברית, אולי למעט הצעות לעסקים דומים.

מקומות דומים

ומה צפוי בעתיד?

למרות שכרגע אין הבדל ממשי בין הגרסה הקודמת לנוכחית, בגוגל מבטיחים בעתיד מספר תוספות שיהפכו את הדפים המקומיים לדומים יותר לדפי העסקיים הרגילים של גוגל פלוס: אפשרות לעקוב אחרי דפים, לשלוח להם הודעה ולשתף אותם ב– Hangouts.

מבחינת בעל העסק, הוא ממשיך לנהל את הדף שלו דרך הממשק הרגיל של Places. לדברי Search Engine Land, הדפים החדשים צפויים להתאנדקס בנפרד, כך שהם עלולים להופיע גם מחוץ לתוצאות המקומיות במנוע החיפוש הראשי.

אי אפשר לברוח מהפלוס, אפשר לברוח מפייסבוק…

אלו שצפו כי בעתיד גוגל תהפוך עוד ועוד שכבות מהחיפוש הרגיל שלה ושירותים אחרים לחלקים מגוגל פלוס מבלי אפשרות לחמוק ממנה, כנראה צדקו. מבחינת גוגל, השקת השרות החדש מגיעה בתזמון מושלם, כאשר מניית פייסבוק ממשיכה לאכזב ועוד מפרסמים גדולים מתחילים לדבר על כך שה-Engagement בין עסקים לגולשים בפייסבוק אינה מחזירה את ההשקעה והם שוקלים לצמצם משמעותית את תקציב הפרסום שמופנה לרשת החברתית. לעומת פייסבוק, לגוגל יש מוניטין של חברה שיודעת כיצד ליצור פרסום רלוונטי לעסקים והמנייה שלה נשארה יציבה גם במהלך המשבר הכלכלי של 2008.

שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעה
קלות השימוש
0 0 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעה
תמיכה טכנית
0 0 הצבעה
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest
16 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
שי משען
89609
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
88207
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
87925
מדיה חברתית
דפנה בן יהושע
66848
קידום אתרים
ירון אחר
64975
שיווק דיגיטלי
יורם ליכטנשטיין
49
שיווק דיגיטלי
מיטל אור
63
מדיה חברתית
מיטל אור
49
קידום אתרים
מיטל אור
47
קידום אתרים
מיטל אור
100
מדיה חברתית
לא חבל לפספס?

קהילה של +15,000 מקצוענים כמוך נהנים לקבל מאיתנו טיפים עדכניים על קידום אתרים ושיווק באינטרנט, מדריכים מעמיקים, מקרי בוחן וכלים, היישר לתיבת המייל. רוצה להצטרף?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
16
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
()
x