גוגל אומרת כי תנועה נמוכה לא בהכרח אומרת שהאיכות נמוכה

מיטל אור
בשיחה עם ג'ון מולר מגוגל עלתה השאלה מה לעשות כאשר דפי האינטרנט כמעט ולא נהנים מתנועה. מולר טען כי תנועה נמוכה באתר או בדף אינה חייבת להצביע על איכות ירודה והציע מה לעשות במקרים של דפים איכותיים עם מינימום כניסות.
גוגל אומרת כי תנועה נמוכה לא בהכרח אומרת שהאיכות נמוכה

השאלה הופנתה למולר על ידי בעל אתר עם דפים מרובים אך חשיפה מינימלית. אחת התהיות הייתה לגבי הסמכות של הדפים ואותו שואל תהה האם יהיה נכון להסיר את הדפים מהאינדקס כדי לא לפגוע באיכות הכוללת של האתר.

לגוגל אין ציון איכות לחיפוש אורגני

רבים משוכנעים כי ניתן לשפוט את האיכות של דפי האינטרנט ושל אתרים שלמים, אך לגוגל אין “ציון איכות” עבור התוצאות האורגניות. בשיחה אמר מולר כי ישנם דברים רבים שיש להתייחס אליהם. אם התחושה האישית היא שהדפים שלא מקבלים חשיפה באמת באיכות נמוכה, יש לשקול פעולות כמו הסרת הדפים, שיפור הדפים ושילוב של הדפים יחדיו. כל דבר כזה עשוי לשפר את המצב במידה ומדובר בדפים באיכות נמוכה.

עם זאת, תנועה נמוכה לא תמיד אומרת כי איכות הדפים נמוכה. מולר מציע שלא לעשות דבר אם נראה כי הדפים באיכות גבוהה ויכולים להיות שימושיים. יכול להיות שהדפים הללו גורמים לתנועה בדף הראשי והם עצמם משמשים קהל קטן מאד ואפילו לא נהנים בכלל מתנועה.

על פי מולר, הוא לא היה ממליץ להסיר דפים רק כי הם לא מקבלים תנועה. לעתים התשובה היא באמת לשפר את איכות הדפים הנוכחיים, אך הדבר לא תמיד אפשרי.

מולר התייחס לשילוב דפים באופן קנוני וציין כי במקרה זה גוגל תביא בחשבון רק את הדף הקנוני. במקרה זה הבעיה עלולה להיות שחלק מהתוכן “יעלם” מפני הגולשים והם לא יצליחו למצוא אותו בכלל.

ההמלצה של מולר

בשורה התחתונה המליץ מולר לשואל לקחת את התוכן מהדף המיועד להסרה ולכלול אותו בדף גדול יותר במטרה לחזק את הסף הגדול. בצורה זו אפשר להבטיח שהתוכן עדיין יופיע ויהיה זמין לאינדקס במקום כלשהו באתר. אם מנתקים את סוגיית האיכות (מתוך תחושה שזו אינה הבעיה), אז התשובה מה לעשות עם הדפים היא ליצור יותר דפים חזקים.

מולר ציין כי עדיף ליצור פחות דפים חזקים מאשר מאות דפים חלשים וזאת בתנאי שהתוכן שבהם הוא תוכן שימושי לגולשים. כמובן, אם התוכן לא שימושי מטבעו, ההמלצה היא לכתוב אותו מחדש כך שיהיה שימושי או למחוק אותו או להפנות אותו לדף אחר באתר בעל נושא דומה אך טוב יותר.

לקריאת הכתבה המקורית

שתפו:
נכתב על ידי
מיטל אור, בעלת חברת כתיבת תוכן באנגלית ובעברית. שמה אנשים לפני העסק ועוזרת לעסק להתבטא הכי טוב ברשת.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
84
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
107
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
130
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104679
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100118
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99001
מדיה חברתית
דנה רוזן
82388
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.