גוגל אינסטנט עלה - תוצאות החיפוש יופיעו בזמן ההקלדה | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » גוגל אינסטנט עלה – תוצאות החיפוש יופיעו בזמן ההקלדה

גוגל אינסטנט עלה – תוצאות החיפוש יופיעו בזמן ההקלדה

Google.com החל להציג את תוצאות החיפוש באופן מיידי בעוד המשתמש עדיין מקליד את השאילתא. לדוגמה, אם מחפשים SEO בלבד, יופיע סט תוצאות מסוים. כאשר ממשיכים להקליד את המילה Company יתקבל סט תוצאות חדש עבור הביטוי SEO Company מתחת לתיבת החיפוש. מודעות ה – Adwords מתעדכנות בהתאם גם כן.  גם אם מתחילים את החיפוש מדף הבית של גוגל, הוא למעשה הופך לדף תוצאות כאילו הוקש אנטר.



בעמוד ההסבר הרשמי מסבירה גוגל כי מרבית האנשים קוראים מהר יותר מאשר הם מקלידים ולכן ביכולתה של התכונה החדשה לחסוך להם זמן רב. בחישוב כולל גוגל מעריכה כי אם כל המשתמשים יעברו לדרך החיפוש החדשה, יחסכו כ – 11 שעות אדם בכל שניה (יחסית למצב הקודם כמובן…).

הבלוג של גוגל עבור מנהלי אתרים מבהיר כי אין צורך לנקוט בטקטיקה חדשה עקב השינוי, והמתודה הישנה הגורסת כי יש לבנות אתרים בעלי תוכן מושך ושימושיות גבוהה עדיין עומדת בעינה. עם זאת, מספר החשיפות (Impressions) ב- Webmaster Tools עלול לגדול, במיוחד בביטויים הארוכים.

למהלך עלולות להיות השפעות מרחיקות לכת על כל נושא קידום האתרים האורגני והממומן כאחת בהתאם לדפוסי החיפוש של המשתמש:

לדוגמה – בתרחיש א' המשתמש נוהג לחפש ביטויים קצרים יחסית ולהחליף בין מילים דומות. במקרה שכזה, אתרים אשר נמצאים במיקום טוב וקיבלו הרבה תנועה עוד לפני השינוי, יזכו עכשיו לחשיפה מוגברת. בתרחיש ב' הגולש מגדיר את החיפוש שלו מחדש כל פעם באמצעות שאילתות ארוכות וממוקדות יותר. במצב שכזה דווקא האתרים אשר התקשו להתברג למקומות אטרקטיבים עלולים להנות מדרך החיפוש החדשה. כך או כך, דירוג האתרים עצמו לא משתנה.

נכון לרגע כתיבת שורות אלו, התכונה נראית רק בחלק מאתרי Google בעולם (com,uk) ורק כאשר מחוברים לחשבון. כמו כן, נדרש דפדפן מעודכן  כגון פיירפוקס 3 או אינטרנט אקספלורר 8. לבסוף, במידה ומחפשים ביטוי פוגעני מסוים הקשור לדוגמה למין או אלימות, יש עדיין חובה להקיש אנטר.

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

פייסבוק מאזינה לכם, גוגל מסירה מיקומי מודעות, וורדפרס קונה את טאמבלר ועוד

גם פייסבוק מאזינה לשיחות משתמשים פייסבוק ממשיכה להסתבך – אחרי פרשת קיימברידג' אנליטיקה והקנס הענק, ...

10 תגובות

  1. טוב,

    שינוי דרמטי ולצערי אני חולק על גודל ההשפעה על החיפוש הטבעי … לא על התוצאות כי אם על הסיכוי של עסקים קטנים להתחרות ובפרט בזנב הארוך, שהיווה את מרחב הפעולה המרכזי שלהם.

    כמו שנאמר, אנשים קוראים מהר ומקבלים החלטות מבוססות אינסטינקט ולכן במקרים רבים לא יטרחו להקליד את הזנב הארוך שתוכנן ובמהלך ההקלדה יבחרו בתוצאה בולטת שהופקה בזמן אמת ובהתבסס על מחרוזת חלקית ושבמקביל המקרים תייצג אתר חזק שמוביל בביטוי שורש.

    האופן היחיד לבחון את זה תהיה לעקוב אחרי ביצועי ההמרה בזנב הארוך לעסקים קטנים ועל השיפור הצפוי בביטויי שורש. מעבר לכך, ידוע שבשניים האחרונות יש נטייה של הגולשים לעבר מחרוזות חיפוש מורכבות – האטה ו/או הפיכת מגמה בתחום זה תוכיח שאני צודק.

    בקיצור, הרבה מקדמי אתרים צריכים לשקול הסבה מקצועית.

    • פבל ישראלסקי
      פבל ישראלסקי

      מסכים עם מה שכתבת. בנוסף אני חושב שזה יקטין בסופו של דבר את הרווחים של גוגל מאדוורדס מהסיבה הבאה: פסיכולוגית אנחנו מתעצלים לבצע חיפושים עד שאנחנו מגיעים לאתר הרצוי, אך עם השינוי החדש אנחנו כאילו לא מתחילים לסרוק את דף התוצאות עד שלא הגענו לצירוף הרצוי בתיבת החיפוש (האינדיקציה יכולה להיות ה-2 תוצאות הראשונות). רק לאחר מכן אנחנו מתחילים לסרוק את דף התוצאות ובנקודה הזו אולי תהיה הקלקה על קישורים ממומנים. כאילו בזמן שאנחנו מנסים את הצירוף האפשרי אנחנו לא מרוכזים בתוצאות הממומנות. מה דעתך?

  2. פבל ישראלסקי
    פבל ישראלסקי

    תודה רבה על העדכון איתי!
    אם להיות כנה, אני לא ממש אהבתי את השינוי. איכשהו זה משפיע על חווית החיפוש שלי לרעה. זה גם לפעמים קצת איטי וכשאני מצפה מהתוצאות להתעדכן זה לוקח כמה שניות. אני בהחלט מבין את הרציונל של גוגל – מלבד להפוך את ממשק המשתמש לנוח יותר, יש כאן גם מידע נוסף שהם מקבלים על הרגלי החיפוש.

    • איתי ברנר

      הלאג שאתה רואה הוא למעשה בכוונה, כל תוצאה צריכה להישאר על המסך לפחות שתי שניות.

  3. מיכל כהן

    קודם כל, לא כ"כ מהר נראה השפעה: השינוי כרגע הוא רק למי שמחובר לחשבון שלו בגוגל, ורק לדפדפנים מסויימים. שנית, אף אחד לא יודע עד כמה זה יתפוס.
    בהנחה שזה יתפוס:
    – זה יעלה את כמות ההקלקות על הביטויים הקצרים ויפגע בזנב הארוך.
    – התוצאות העליונות על הביטויים הקצרים ירויחו וכך גם הקישורים הממומנים שלמעלה. לכן, מפרסמים לא יוכלו להסתפק בביטויי זנב ארוך זולים ויצטרכו להתחרות על הביטויים הקצרים. לכן, פבל, אני בניגוד אליך, חושבת דוקא שגוגל ירויחו.
    חשוב לעקוב אחרי שינויים בנתונים בכלי מילות המפתח של גוגל, בקמפיינים ובאנליטיקס וללמוד איפה אנשים מפסיקים להקליד ובוחרים תוצאת חיפוש אינסטנט.
    בהתאם לכך, אפשר לחשוב על דרכים יצירתיות למנף את השינוי לטובת העסק שאתה מקדם.
    אם למשל אתה מפרסם פיצה, אולי שוה לך להתחרות באדוורדס על ביטויים זולים כמו "פיצה ה", "פיצה הא" וכו', בשביל להחשף למי שמחפש את "פיצה האט".
    ואם אתה עומד לפתוח פיצה, תשקול לקרוא לה "פיצה האח"…

  4. עידכון מעצבן כל פעם שכותבים אות משתנה המסך… אני אישית לא הסתדרתי עם זה:-(

  5. יופי של עדכון,

    ראינו את זה גם בטלויזיה…

    אבל זה תמיד טוב לשמוע את זה גם ממך !

  6. גרוע מאוד.
    אני מקווה שגוגל תחטוף על זה מהגולשים ויגרמו לה להחזיר את המצב הקודם.

  7. פבל ישראלסקי

    פוסט אורח מקיף ומעניין התפרסם היום אצלי בנושא הזה:

    10 תובנות ושינויים שמקדמי אתרים צריכים לקחת בחשבון בעקבות Google Instant

    https://www.askpavel.co.il/blog/google-instant-insights-for-web-marketers

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים