מהיום, בארד (Bard) יהיה זמין גם בעברית

עומר לייבנזון
חיכינו לזה, וזה הגיע: בארד הושק בכ-40 שפות, וכעת זמין גם בשפה העברית. האם זה יהיה הסוף של עידן המידע כפי שהכרנו אותו עד היום?

לפני כחמישה חודשים הכרזנו על השקת בארד, התשובה של גוגל ל-ChatGPT – ובשבוע האחרון, הוא מגיע לישראל ועם ממשק בעברית. מהי המשמעות עבור הדרך שבה נתחיל לחפש בעתיד, ואיך זה ישפיע על התחום של קידום אתרים?

כשתוכנת הבינה המלאכותית, ChatGPT הגיחה לאוויר העולם, הדבר גרם לתהיות וחששות בקרב כל חברות הטכנולוגיה, שהבינו שיש להשתנות במהירות כדי להתאים את עצמן לשינוי החדש. כך, פייסבוק למשל הכניסה את ה-AI למנגנון טרגוט המודעות שלה, יוטיוב התחילה להשתמש ב-AI כדי להציע כותרות לסרטונים (והצהירה כי תמשיך בשינויים דומים נוספים) ולינקדאין הודיעה שתשיק כלי ליצירת פוסטים תוך שניות באמצעות הטכנולוגיה החדשה. אפילו גוגל כבר הבינה את המגמה ופרסמה הנחיות לגבי תוכן שמיוצר ב-AI כדי למנוע פגיעה בעקרונות ה-E-E-A-T שלפיהם היא מדרגת את התוכן במנועי החיפוש.

המניע להשקת בארד

אחד האיומים הגדולים והראשוניים ביותר שתוכנת ה-ChatGPT יצרה מול גוגל הוא האפשרות לקבל תשובות בצורה הרבה יותר אפקטיבית – במקום שאנחנו נבצע חיפוש של שאילתות בגוגל, נקרא 5 מאמרים ורק בסוף נקבל את התשובה שרצינו מלכתחילה, כאן אפשר לקבל אותה בשניות באמצעות שיח טבעי – ממש כפי שהיינו מדברים עם בן אדם. לכן, תוך זמן מאוד קצר גוגל הגיבה עם השקת כלי דומה משלהם, המבוסס על אותו מודל שפה – PaLM2. אמנם הוא עדיין לא הכי מוצלח ונראה שברמת הדיוק בפרטים, לא תמיד הוא מדייק, אך לאט ומתחת לרדאר הוא לומד ומשתפר. בינתיים, גוגל מרחיבה אותו מארה”ב שבה הוא הושק למדינות אחרות ברחבי העולם.

אילו פיצ’רים נוספו לבארד בעברית?

אל ההתרחבות של בארד לשפה העברית ולעוד כ-40 שפות, התלוו מספר עדכונים נוספים:

  1. הקראה בעברית: עכשיו, זה ממש יכול להרגיש כאילו אתם מדברים עם בן אדם שמעניק לכם ממיטב הידע שלו (המבוסס, במקרה הזה על מאגר הידע הגדול בעולם) כדי לתת לכם את התשובה הטובה ביותר לשאלתכם.
  2. שמירת שיחות: החיפושים בבארד נעשים בצורה של צ’אט מתמשך, שניתן לנהל איתו שיחה רציפה. אז אם הייתה לכם איתו שיחה שהפקתם ממנה תובנות משמעותיות, או דברים שתרצו לשמור לצרכי עבודה ושימושים שונים – תוכלו לעשות את זה על ידי נעיצת הצ’אט דרך כפתור.
  3. כפתור שיתוף: אם שיחה מסוימת הייתה מהנה עבורכם, או שלמדתם ממנה משהו חדש, ניתן ללחוץ על כפתור ה-Share ולשתף אותה הלאה בלחיצת כפתור.

איך מנסים את הצ’אט החדש?

כדי לנסות את הצ’אט בשפה העברית, פשוט היכנסו לקישור הבא והתחילו לשוחח על איזה נושא שבא לכם.

כך זה נראה:

בארד בעברית

האם בארד יחליף את החיפוש הרגיל?

רבים העוסקים בתחום של קידום אתרים, מביעים חשש מפני מקרה שבו לא יהיה יותר צורך בתפקידם – מפני שכאשר בארד יודע לספק תשובות מלאות ולספק את צרכינו בשניות, אז למעשה כבר אין משמעות למיקום האתר בדף התוצאות (SERP). אמנם אי אפשר לדעת מה העתיד צופן לנו, אך כבר עכשיו ניתן להצביע כבר עכשיו על שיטות פרסום חדשות שבימים אלו גוגל עובדת ומפתחת אותן. אחת מהן היא טכנולוגיית גוגל SGE, שמסוגלת ליצור רשימת מוצרים ספציפית ולהתאים אותם למשתמש בהתאם לשאילתת החיפוש, להעניק תשובות לשאלות מורכבות ואפילו למצוא עבורנו חנויות קרובות ולסווג אותן ע”פ ביקורות.
ועדיין, בארד אינו מנטרל לחלוטין את הצורך של אנשים בצריכת תוכן מתוך תוצאות החיפוש. אם חושבים על זה, לפעמים פשוט יותר אמין ומרגיש נכון להסתמך על מידע מהימן שכתב אותו אדם בר סמכא, מאשר בוט שאין לנו מושג מהי הייתה דרך איסוף ועיבוד המידע שלו.

אז איך אנשים יעדיפו לבצע את החיפושים שלהם מעכשיו? באמצעות בארד או שהאופציה “הישנה והטובה” של שיטוט בתוך מאמרים – היא הנכונה יותר? כנראה שנגלה זאת בזמן הקרוב.

לקריאת הידיעה המקורית בבלוג של גוגל

שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
23
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
68
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
65
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
73
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
42
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105157
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99993
מדיה חברתית
בן אורן
87842
קידום אתרים
דנה רוזן
82495
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.