וואו, איזה הענות! לפני כמה שבועות פרסמתי את הפרק הראשון של הבלוק השקוף ולא ציפיתי שזה יצור כזה עניין. שמחתי מאד לקבל את הפידבקים והשאלות שלכם גם בגוף הפוסט וגם בפייסבוק, אל תפסיקו – זה רק גורם לי לרצות להמשיך לכתוב.

אז תזכורת מה אנחנו עושים כאן בעצם – החלטנו להקים עסק חדש ואנחנו מתעדים את תהליך ההקמה והקידום שלו צעד אחר צעד בשקיפות מלאה במשך שנה. בגלל שהאתר עוסק בתחום הבלוקצ’יין, קראנו לפרוייקט “הבלוק השקוף”. מדי חודש נפרסם כאן פוסט סיכום שבו נציג את הפעולות שעשינו באותו החודש, מה היו האתגרים שלנו ובאיזה כלים השתמשנו. בנוסף, נציג טבלת התקדמות במגוון פרמטרים כמו טראפיק לאתר, מנויים לניוזלטר, עוקבים בפייסבוק ואפילו הכנסות. המטרה – להגיע ל-35,000 גולשים והכנסות של 50,000 ש”ח בחודש תוך שנה.

בחודש הראשון התמקדנו בבניית העסק מבחינה דיגיטלית והתייחסתי לשאלות שעולות לכל אחד בתחילת דרכו:

אז למי שלא קרא, ממליץ לעבור על הפרק הראשון.

לפני שאנחנו צוללים עלו כמה טענות\שאלות חשובות בעקבות הפרק הראשון ואני רוצה להתייחס נקודתית:

אז מה עשינו בחודש שחלף?

סיכום חודש 2 – ינואר 2018

מדי חודש נחלק את הפעולות שאנחנו עושים ל-2 קבוצות:

  1. הפעולות הקבועות: דברים שוטפים שכל אתר צריך לעשות מדי חודש כדי לשמור על ההתקדמות מול המתחרים בגוגל וסיפוק הצרכים של הקהל הקבוע שנוצר. דברים כמו: השגת קישורים נכנסים רלוונטיים, טיפול בעמודי שגיאה 404, דיוור וכו’. בחלק הזה לא ארחיב יותר מדי כל חודש כי מדובר בפעולות טכניות ולכן אפנה למאמרים שפורסמו כאן בעבר שמסבירים את הנושא.
  2. מהלכים מיוחדים: אם אנחנו לא רוצים להישאר במקום צריך לחשוב על דברים חדשים כל הזמן. יצירת מדורים חדשים, שיתופי פעולה, הטמעה של כלים חדשים וכו’. לרוב אלו דברים שיעשו באופן חד פעמי כמו מחקר מתחרים או הקמת מדור מסוים וכו’. דווקא על הדברים האלה אני רוצה להתעכב כי כאן קבור הכלב כשרוצים ליצור USP שאין למתחרים.

אז בחודש שחלף (ואפשר להגיד כמעט בכל חודש בהמשך), עשינו את הדברים הבאים מבין הקבוצות האלו.

[mailmunch-form id=”595617″]

לפני הכל – אסון האנליטיקס ולמה חובה דאבל צ’ק!

אני פשוט לא מאמין שזה קרה. איכשהו, אין לי מושג איך, כנראה עשינו שינויים בקוד כדי לתקן איזה באג שנוצר ולא שמתי לב שהנתונים באנליטיקס צנחו עד שג’ני טורליאנסקי (מומחית אנליטיקס סופר מוכשרת) אמרה לי שהמדידה באתר לא עובדת.

נפילה באנליטיקס

אז נכנסתי לתג מנג’ר שדרכו הטמעתי את האנליטיקס באתר וראיתי שהקוד מופיע שם אבל לא נעשה Publish. בהתחלה לא היה תג מנג’ר אלא שתלנו קוד אנליטיקס בדרך הרגילה באתר וכנראה כשהיה מעבר לתג מנג’ר לא נעשה Publish כמו שצריך אז הספירה לא עבדה טוב. הורדתי את הקוד הקודם מהאתר ועשיתי Publish ומאז המספרים התחילו להסתדר אבל לצערי זה קרה רק בסוף החודש אז המספרים החודש השתבשו. ללא ספק טעות של מתחילים 🙁

תעשו לי טובה, אם אתם מתקינים גוגל אנליטיקס דרך תג מנג’ר תעשו את זה לפי הסרטון הבא:

נמשיך לפעולות הקבועות שעשינו בחודש שחלף…

טיפול בעמודי שגיאה 404 (פעולות קבועות)

ממליץ בחום להתקין את ה-Search Console (לשעבר “וובמסטר טולס”) של גוגל באתר כדי לקבל המון תובנות מגוגל איך אפשר לשפר אותו. ההתקנה סופר מהירה ואחרי שתטמיעו את קוד האימות בדומה לאימות גוגל אנליטיקס תהיה לכם גישה לכל ההמלצות לשיפור, כמובן שזה גם חינם.

לפני שנדבר איך לתקן עמודי שגיאה כאלו ממליץ לקרוא את המדריך הבא שמסביר מה זה עמודי שגיאה 404. הסיבה שצריך לטפל בהם היא חווית משתמש ו-SEO. סיבת חווית משתמש – אנחנו רוצים כמה שיותר למנוע מאנשים להגיע לעמודים שלא קיימים באתר. סיבת SEO – ברגע שיש קישורים שמובילים לעמודי 404 אנחנו לא מרוויחים מהכוח שלהם, לכן נרצה להפנות אותם לעמודים שכן קיימים באתר. מדוע העמודים לא קיימים? כנראה שבעבר יצרתם ומחקתם אותם או שאולי שיניתם את ה-URL שלהם.

עכשיו כשהבנו מה זה ולמה צריך לטפל בזה בואו נראה איך מטפלים:

  1. נכנסים לדו”ח הבא ב-Search Console: סריקה –> שגיאות סורק –> לא נמצא
  2. אנחנו רואים טבלה של כל העמודים באתר שמחזירים קוד שגיאה 404, כלומר הם לא קיימים (איך גוגל מזהה אותם? כי יש לפחות קישור אחד פנימי או חיצוני שמפנה אליו)
  3. כעת נעבור כתובת כתובת ונגדיר הפניה לעמוד המתאים כשהמטרה היא להביא את הטבלה למצב של 0 עמודים כאלה.
  4. לוחצים על כתובת מסוימת וייפתח חלון, בחלון הזה נכנסים ל”קישור מ” כדי לראות מי מקשר לעמוד הזה. לא רלוונטי ללכת ולבדוק האם העמוד אכן מקשר ומאיפה, צאו מנקודת הנחה שזו עובדה.
  5. כעת מגדירים את ההפנייה לכל כתובת כזו דרך הפלאגין Redirection באופן הבא:

https://www.youtube.com/watch?v=AHJAkm7k9aU

השגת קישורים נכנסים (פעולות קבועות)

אין מה לעשות, אחד הפרמטרים שהכי משפיעים על הדירוג שלנו בגוגל זה כמות ואיכות הקישורים שמפנים לאתר שלנו. בעולם של גוגל, קישור = המלצה. ממה כמו בעולם האמיתי שבו אתם מחפשים איש מקצוע ושואלים חברים, סביר להניח שבסוף תבחרו באיש המקצוע שהכי הרבה אנשים המליצו לכם עליו (מכאן גוגל החליטו להשתמש בקישורים בתור מדד לאמינות וסמכות).

יש המוןןןן דרכים להשיג קישורים, חלק מהשיטות אפקטיביות יותר וחלק פחות אבל לפני שאצלול לדרכים שאנחנו משתמשים בהן אני ממליץ בחום לקרוא את המאמרים הבאים שפורסמו כאן בעבר:

אם אתם שואלים אותי, יש טכניקות להשגת קישורים שעדיין עובדות במנוע החיפוש של גוגל ישראל אבל זה לא אומר שנשתמש בהן. זה שמשהו עובד כיום בגוגל ישראל, לא אומר שזה ימשיך לעבוד בטווח הארוך. גוגל כל הזמן משכללים את ה”פילטרים” שלהם בגרסאות של גוגל ברחבי העולם ולרוב כל פילטר חדש שנוצר לאט לאט יזלוג לכל המדינות. מדוע זה עובד ככה? מאד פשוט, גוגל היא חברה כלכלית שצריכה לשקף צמיחה בהכנסות שלה ולכן תמיד יהיה לה אינטרס להשקיע קודם כל במדינות גדולות יותר בהן פוטנציאל ההכנסות גבוה יותר (רוב ההכנסות של גוגל מגיעות מהפרסום הממומן בתוצאות החיפוש). לכן אם יש לה דילמה האם לשפר את איכות התוצאות בישראל או באנגליה למשל, סביר להניח שתבחר באנגליה, לפחות בטווח הקצר.

זה לא אומר שבטווח הארוך איכות התוצאות לא תגדל בישראל, אבל זה פשוט יקרה לאט יותר. מה המשמעות? שיטות קידום שפחות עובדות במדינות הגדולות בעולם, עדיין עובדות בשווקים קטנים כמו ישראל. ומה מקדמי אתרים מסוימים עושים? רוכבים על זה כדי להגיע לתוצאות מהירות יותר. מה הסכנה? ביום מן הימים האלגוריתם בארץ ישתדרג וכתוצאה מזה אתרים רבים ייפגעו בדירוגים כי מה שעבד יום אחד יפסיק לעבוד (או שהמשקל שלו ייפחת). אגב, זו אחת הסיבות שבגללן הרבה לקוחות פוטנציאליים שמחפשים פתרונות קידום אתרים נשארים מבולבלים כשיש חברות שמבטיחות להם תוצאות מהירות לעומת חברות אחרות שפועלות בזהירות רבה יותר אך לא משתמשים בשיטות שיכולות לסכן את האתר בטווח הארוך.

איך השגנו קישורים?

תוכן אורח

חיפשנו אתרי תוכן רלוונטיים בתחום והצענו לכתוב להם מאמר מאד איכותי. כל עסק יודע מי האתרים החזקים בתחום שלו ואם לא קיימים הרבה אפשר תמיד לפנות למדורים ספציפיים באתרי תוכן כלליים כמו אתרי חדשות. תזכרו שהדגש הוא על איכות, לא חייבים הרבה קישורים כאלה אבל אם כבר מפרסמים משהו אז עדיף להשקיע במאמר סופר איכותי שייתן ערך כי אז נשיג 2 דברים – גם את הקישור מתוך אותו מאמר שמופיע בתור קרדיט לכותב וגם אותו מאמר בגלל שכל כך איכותי יש סיכוי שידורג גבוה בגוגל ויקבל אליו טראפיק, מה שיעביר קצת טראפיק לאתר שלנו כי חלק מהאנשים יסתקרנו לראות מי כתב אותו. הנה דוגמא למאמר שפרסמנו באתר תוכן בתחום – מדוע הביטקוין הוא בועה ולא בועה – בו זמנית?. שימו לב לכמה דגשים חשובים:

קשרים אישיים

כל בעל עסק מכיר בעלי עסקים אחרים בתחומים דומים\משלימים וכנראה שיש להם אתר. כל עוד אין תחרות ישירה, אפשר תמיד לבקש טובה אישית. זה יכול להיות מאמר אורח, זה יכול להיות בעמוד אתרים מומלצים באותו אתר או בכל מקור אחר שיכול להיות רלוונטי. נקודת המוצא היא שהאתר שלכם איכותי (אם אכן כזה) ויש לו תרומה לגולשים, לכן אתם ממליצים לבעל האתר לקשר אליכם כדי לתת לגולשים שלו ערך.

עמודי המלצות

כמעט בכל תחום יש עמודים שמרכזים קישורים לאתרים חשובים בתחום. זה יכול להיות אינדקס עסקים איכותי, עמוד שמרכז שירותים מתחום מסוים וכו’. ברגע שמוצאים עמוד כזה אין לנו מה להפסיד מפנייה שלא תקבל מענה, תכינו נוסח פנייה בסיסי ושלחו לכל בעל אתר שיש לו עמוד כזה. איך למצוא עמודי המלצות? להשתמש באופרטור חיפוש בגוגל שיחזיר לכם את כל העמודים שיש בטייטל שלהם “קישורים שימושיים” או “אתרים מומלצים” והעמודים האלה מופיעים בבלוג מה שיגדיל את הסיכויים לאשר כי בעולם הבלוגינג יש גישת הוצאת קישורים ליברלית יותר (הנה דוגמא לתחום התיירות). כמובן שאין טעם לפנות לאתר שעוסק באותו התחום בדיוק כי יש ניגוד אינטרסים. אבל אם זה בלוג תיירות לתאילנד למשל ואתם סוכנות נסיעות, ופרסמתם בבלוג שלכם כתבה מושקעת על אטרקציות בתאילנד, יש סיכוי שתוכלו לקבל קישור במידה ובאותו בלוג יש פוסט שמרכז קישורים שימושיים. דוגמא אצלנו: קישור שקיבלנו מאיגוד הביטקוין הישראלי מתוך דף עם קישורים לאתרי ביטקוין בארץ. חשוב שהפנייה תכלול את שם האדם (אפשר להוציא מתוך Who is של הדומיין), ניסוח שפונה ל-2 המינים כדי שתוכלו לעשות קופי פייסט כשמדובר בפניה לאישה, להיות מנומסים והכי חשוב – לכלול סימן שאלה בגוף המייל כדי להגדיל את הסיכוי להתייחסות חוזרת. את הפנייה הייתי מנסח באופן הבא:

“היי [שם בעל האתר],

מה שלומך?

מצאתי את העמוד הזה באתר שלך [קישור] וראיתי שהוא מרכז קישורים למקורות מידע רלוונטיים לתחום ה-[שם תחום]. לא יודע אם יצא לך לשמוע אבל יש לי אתר בתחום הזה ולאחרונה החלטנו להשקיע המון משאבים בשיפור איכות התוכן שלנו. אני ממש מאמין שזה יכול להביא המון ערך לגולשים שלך, מה הסיכוי להוסיף שם קישור אלינו? 🙂

המון תודה, מעריך את זה מאד!

וויקיפדיה

זה נכון שהקישורים בוויקיפדיה מסומנים בתור no follow, כלומר אתם לא נהנים מהכוח והסמכות שיש בדומיין של וויקיפדיה. אבל מלבד סמכות (Authority) והכוח שהקישור מעביר כפונקציה של סך הכוחות שאגורים בעמוד (Link Juice) יש גם פרמטר שלישי שנקרא טרגוט. כלומר במילים אחרות קישור כזה כן עוזר לכם לטרגט ביטוי וגוגל סופר את הקישור, פשוט לא תהנו מהכוח והסמכות של הדומיין של וויקיפדיה. במילים אחרות – תנסו להשיג! אם יש לכם מאמר מאד רלוונטי ואיכותי לנושא מסוים, חפשו את הערך המתאים בוויקיפדיה שמדבר על אותו נושא והוסיפו שם את הקישור על ידי לחיצה על “עריכה”. אחרי שתוסיפו יישלח מייל למי שיצר את הערך כדי שיאשר את הקישור. כמה כללים חשובים שיעזרו להגדיל את הסיכויים לאשר את הקישור:

קישור בוויקיפדיה

בניית אסטרטגיית תוכן

עד פה הפעולות הקבועות שיחזרו מדי חודש, עכשיו אפשר לעבור לחלק המרכזי של הפרק הפעם, כל חודש נתמקד במשהו ייחודי אחר. בפוסט היום נדבר על אסטרטגיית התוכן לאתר.

תבינו, אם אין לכם תוכן ואני מדבר על תוכן איכותי ברמה, לא תצליחו לנצח בקרב. אולי בטווח הקצר עם קישורים חזקים תצליחו, אבל בטווח הארוך גוגל ניזון מתוכן.

במקרה של קריפטו ג’נגל בנינו אסטרטגיית תוכן שבנויה מכמה סוגי תכנים ובתכלס זו ההוצאה המרכזית שלנו וצריכה להיות של כל אתר אינטרנט שרוצה להצליח.

מדור סגנון סוג כותב שם כותב כמות תדירות עלות ליח’
תוכן חדשותי חדשות כותב חיצוני קבוע לירון 12 3 בשבוע 20
מדריכים מקיפים מדריך אנחנו המערכת 4 1 בשבוע חינם
סקירת מטבע סקירה אנחנו + כותב חיצוני קבוע איתי 2 1 בשבועיים 200
סקירת זירת מסחר סקירה אנחנו + כותב חיצוני קבוע איתי 2 1 בשבועיים 200
סקירת ארנק סקירה אנחנו + כותב חיצוני קבוע איתי 2 1 בשבועיים 200
ראיון בג’ונגל טור אורחים משתנה 4 1 בשבוע חינם
טור נוסף טור אורחים משתנה 4 1 בשבוע חינם
פוסטים אורחים פוסט אורח אורחים משתנה 1 1 בחודש חינם

עכשיו בואו ננסה להבין את הטבלה.

בגלל שקריפטו ג’נגל הוא בראש ובראשונה קהילה ופאבלישר, אנחנו חייבים לשים דגש מאד מרכזי על התוכן, המטרה של פאבלישר היא לייצר המון תוכן איכותי כדי להזין את הקהילה (ממש כמו שהמטרה כאן ב-AskPavel). לשם כך אנחנו צריכים לשאוף למצב של 30 מאמרים בחודש בממוצע, 1 ביום בתור התחלה. העלות של דבר כזה אחרי מיקוח ואופטימיזציות יצאה לנו 1,440 ש”ח בחודש.

כמובן שזה לא המצב של כל עסק שרוצה נוכחות דיגיטלית כי לא כל עסק הוא פאבלישר. זו עלות גבוהה לחלק מהעסקים ואין צורך להשקיע אותה, גם אם כן יש לכם תקציב לזה.

אם יש לכם עסק כמו מספרה, קואוצ’ינג או אפילו חנות צעצועים קטנה, 5-10 מאמרים סופר איכותיים בחודש גם יספיקו. אני ממליץ לכם לכתוב אותם לבד אם יש לכם זמן כי אתם יודעים על העסק שלכם הכי טוב. אבל אם אין לכם זמן חפשו כותב שמתמחה בנושא העיסוק שלכם. אם גם לזה אין לכם זמן אפשר דרך שירותי התוכן של סרבולה (גילוי נאות – שירות שלנו).

השקעה של כ-300-400 ש”ח בחודש על תוכן איכותי לאתר הכרחית במידה ואין לכם זמן לכתוב, זה אחד מהדברים החשובים ביותר ששווה לכם להשקיע בשבילו כי זה מקור התנועה בייסיקלי. בין אם התנועה תגיע מגוגל בעקבות שיפור הדירוגים באתר שלכם בזכות התוכן הזה ובין אם משיתוף שלהם בפייסבוק בקבוצות רלוונטיות כדי למשוך משם את התנועה.

בטבלה שלנו יש את סוגי התוכן הבאים:

Ego Bait – “פתיון האגו” שתמיד עובד

זה סוג התוכן האהוב עלי מכולם כי הוא מנצח בכל הפרמטרים. לא לוקח זמן לייצר אותו, הוא הכי מעניין את הקוראים, נותן ערך לכותב ותורם הכי הרבה לאתר שבו מתפרסם. למה אני מתכוון?

בואו נבין קודם את המונח Ego Bait ומה זה אומר.

בגדול, נקודת המוצא היא שכל אחד אוהב את עצמו או את הפעילות בה עוסק. כל אחד מאיתנו רוצה להתגאות ולהרגיש סיפוק. אגו זה לא דבר שלילי כשהוא בגבול הטעם הטוב, זה אנושי ומושרש בכל אחד מאיתנו במידה מסוימת. גם לי יש את זה ואני מניח שגם לכם, כל אחד רוצה לדעת שיש לו משמעות ושיכירו אותו. קצת דומה למונח לינקבייט שמדבר על פיסת תוכן שלא קשורה בהכרח לבן אדם כלשהו ויוצרת בצורה טבעית קישורים בגלל העניין שלה לכלל.

ברגע שיש תוכן כלשהו שקשור אלי ובטח ובטח כשהוא מדבר עלי ישירות – אני ארצה “לצעוק על כך לעולם”. ארצה שכולם ידעו על זה ולכן אוטומטית זה הופך אותי למנוע שמפיץ את הבשורה.

יש הרבה סוגי Ego Bait, אתן לכם דוגמאות שפורסמו כאן בבלוג:

לסיכום, אגובייט זה מצב שבו אתם יוצרים אינטרס לצד השני לרצות להפיץ את התוכן שלכם כך שהקמפיין מועיל לכל הצדדים – לכותב, לאתר שבו מתפרסם ולקורא שנחשף אליו.

אז במקרה של קריפטו ג’נגל החלטנו לעשות כמה מדורי אגובייט כאשר אנחנו מתחילים מהמדור הראשון – “ראיון בג’ונגל”. מדור שבו כל פעם נבחר דמות מוכרת\חשובה מתעשיית הקריפטו ונפרסם איתה ראיון מלא. את הראיון הראשון ערכנו עם אופיר בייגל, מייסד אתר 99bitcoins (אחד האתרים הגדולים והמשפיעים ביותר בתחום הקריפטו).

איך עשינו את זה בשלבים?

1. יצרנו קובץ ב-Google Docs עם כל השאלות (קישור).

2. מוצאים את המרואיין ושולחים לו. עדיף בפייסבוק, זמן תגובה מהיר יותר. חשוב מאד לציין את התועלת עבורו ולכלול סימן שאלה כדי להניע לפעולה. זה המלל ששלחנו לאופיר:

היי אופיר, מה קורה?
אנחנו מתחילים לעשות ראיונות עם אנשים בולטים בתעשיים הקריפטו והבלוקצ’יין והולכים לפרסם סדרת פוסטים על זה בקריפטו ג’אנגל. בתור בעל האתר הכי חזק (ואהוב עלי חייב לציין) בתחום אשמח מאד לארח אותך לראיון, כמובן זה כולל לינק 🙂
זה ייתן המון השראה לאנשים בתחום לשמוע איך התחלת ומאחורי הקלעים של 99ביטקוין.
מה דעתך?

3. יצרנו באתר מדור מתאים ובו פרסמנו את הפוסט עם התשובות. כדי להבליט את הפוסט, השקענו חצי שעת עיצוב כדי לייצר שבלונה לתמונת נושא ייחודית שבה כל פעם ישתנה המרואיין:

ראיון בג'ונגל

אנחנו עובדים על מדור אגובייט נוסף אבל על כך בפוסט הבא.

מדור שאלות ותשובות

כל סטארט אפ או עסק בתחילת דרכו צריכים לנסות לחשוב מחוץ לקופסא כדי לייצר התקדמות ראשונית במינימום משאבים – זה כמובן תקף גם לתוכן. אז ראינו שאגובייט משיג את המטרה ועכשיו נדבר על דרך אפקטיבית נוספת – בניית מדור שבו הגולשים יכולים לשאול שאלות.

ברגע שנותנים לקהל הגולשים במה לשאול שאלות מקצועיות ועונים עליהן משיגים 3 דברים:

  1. סמכות – האתר נתפס בתור מקור סמכותי בתחום המקצועי שבו עוסק.
  2. SEO – כל שאלה שנשאלת יוצרת עמוד נפרד באתר שיכול להתברג בגוגל תחת ביטוי שאנשים מחפשים. בנוסף, ככל שנוצרים יותר עמודים שמתאנדקסים בגוגל תחת הדומיין, זה עוזר לדומיין כולו להתקדם בדירוגים. כלומר ככל שיווצרו יותר עמודי שאלות (איכותיים), כך הדירוג של עמודים אחרים באתר שהם לא שאלות – יגדלו.
  3. ערך אמיתי לגולשים – אין מה להרחיב, אתם ליטרלי עוזרים לגולשים שלכם.

בפרויקט הבלוק השקוף בחרנו במערכת השאלות ותשובות Question2Answer כי זו אותה המערכת שבה אנחנו משתמשים כאן במדור השאלות ותשובות של AskPavel ומרוצים מאד. מדובר במערכת קוד פתוח חינמית שאפשר להתקין בכל שרת שתומך ב-Apache, PHP ו-MySQL. ההתקנה לא לוקחת יותר מ-5 דקות וכל ההוראות מופיעות כאן. בגדול זה אותו התהליך כמו התקנת אתר וורדפרס – יצירת בסיס נתונים בשרת, עדכון הפרטים שלו באחד הקבצים והעלאת כל הקבצים לשרת.

המערכת מציעה מגוון תבניות אבל השארנו את התבנית הרגילה, בנוסף, המערכת מציעה מגוון תוספים שמשתמשים אחרים יצרו ממש כמו בוורדפרס. אלו התוספים שהתקנו בנוסף לתוספים שבאים עם המערכת:

[highlight color=”yellow”]הערה חשובה: המדור לא יקדם את עצמו! זה שנבנה מדור כזה לא אומר שביום למחרת יהיו הרים של שאלות ופעילות, כמו בכל דבר באינטרנט תזכרו שאתם תצטרכו לעבוד קשה ולהביא קהל ולייצר מעורבות. איך לעשות את זה? אנחנו בהחלט נעשה את זה בקרוב ואשתף כמו תמיד בכל הפעולות שנעשה לשם כך בפוסט נפרד.[/highlight]

 

אז למה הרמנו אותו בכל זאת?

עדיף ציפור אחת ביד משתיים על העץ.

בעולם הניהול יש גישת Execution לריצה במקביל ולא בטור. כלומר אם יש משהו שיכול לרוץ עצמאית אבל לאט, אני ארים אותו במידה וזה יעלה לי השקעה חד פעמית של זמן קצר יחסית, ולא אחכה למועד שבו אוכל להשקיע יותר זמן כדי שירוץ מהר יותר. באופן כזה אני גורם לכמה שיותר דברים לעבוד בו זמנית ובכך התפוקה שלי מיחידת זמן גבוהה יותר. הנה כבר עלו 7 שאלות למדור, נכון שזה בטפטופים אבל זה עדיף מ-0 במידה וההשקעה שלי בזמן הייתה קטנה, מבינים את הרעיון? אגב, אני ממליץ על הגישה הזו בכל דבר שעושים, לא רק בקידום אתר.

מה חשוב לנו לכלול בכל מאמר שעולה?

הגדרנו סט הנחיות אדיטוריאליות לכל פיסת תוכן שמתפרסמת באתר (לא תקף למדור השאלות ותשובות). אגב, מה שיפה זה שחוץ מזה שכל ההנחיות האלו טובות למשתמש הן גם משפיעות על הדירוג שהמאמר מקבל בגוגל כך שמרוויחים פעמיים.

קטגוריות ותגיות בוורדפרס

איך אנחנו מפיצים את התוכן?

1. קבוצות בפייסבוק

צריך מאד להיזהר כאן, אם תתחילו לשתף את כל העולם בכל פוסט שעולה באתר אתם תתחילו להיחשב לספאמרים ולאט לאט יוזרים יפתחו אנטגוניזם (אני בכלל לא מדבר על חסימה בקבוצות).

תחשבו על עצמכם – מה יקרה אם כל היום תראו בנאדם שמפרסם רק מאמרים מתוך האתר שלו? חשוב מאד שתראו מעורבות, תעזרו לאנשים ששואלים שאלות, תשתפו מאמרים לא רק מהאתר שלכם ותתנו ערך לקהילה. מערכת יחסים של תן וקח (קודם תן).

בשלב הראשון מיפינו את כל הקבוצות הרלוונטיות בפייסבוק, פשוט מחפשים כל מני ביטויים בתיבת החיפוש, נכנסים ל”קבוצות” ומצטרפים לקבוצות הפופולאריות ביותר.
חיפוש קבוצות בפייסבוק

כעת מתחילים לפעול בקבוצות הללו ולתת ערך מוסף – לענות לשאלות, להשתתף בדיונים, לשתף כתבות מעניינות (לא מהאתר שלכם!) וכו’. מדי פעם, לגיטימי לשתף שם גם מאמר שלכם. במקרה כזה להשתדל לא רק לשים קישור וזהו אלא לשאול שאלה או לכתוב איזה תקציר, משהו. אל תתאצלו, כגודל ההשקעה כך גודל תשומת הלב שהמשתמשים ייתנו.

אל תשתפו בקבוצות כל מאמר, תפעילו שיקול דעת. האם זה משהו לעוס שכבר פורסם בהרבה מקומות? האם יש ערך אמיתי במאמר הזה או שזה עוד אחד מני רבים? דמיינו שאתם הייתם רואים את השיתוף, זה היה גורם לכם להיכנס לקרוא?

בנוסף, אל תפיצו כל מאמר בכל אחת מהקבוצות. כל פעם תבחרו 2-3 קבוצות ורק בהן תפיצו, אתם לא רוצים להיתפס ספאמרים!

2. דיוור

כרגע לא השקענו עדיין זמן בבניית ניוזלטר מסודר ומעוצב, את זה נעשה בהמשך ואסביר איך בדיוק.

אנחנו כרגע עובדים עם המערכת של Activetrail שעולה החל מ-50 ש”ח בחודש לכמות של עד 500 נמענים. אפשר לעבוד עם Mailchimp שנותנים בחינם כמות של עד 2,000 נמענים אבל בגלל שירות הלקוחות המעולה והנגשת הפיצ’רים בעברית שווה את ההשקעה.

במערכת הגדרנו “קמפיין RSS” (קיים גם במערכות דיוור אחרות), מה שזה עושה זה שכל פעם שמתפרסם פוסט חדש באתר נשלח אליו קישור עם כותרת ותקציר אוטומטית במייל, זה מבטיח עוד תוספת של חשיפה לכל מאמר בנוסף להפצה שלו בקבוצות בפייסבוק. ככל שהתוכן יהיה איכותי יותר, כך כמות המנויים בניוזלטר תגדל וכך גם פוטנציאל ההפצה. על כמות המנויים שלנו בסוף הפוסט בטבלה המסכמת.

3. התראות Push בדפדפן

בפוסט הקודם סיפרתי על המערכת OneSignal שהתחלנו לעבוד איתה, חינמית לחלוטין ועובדת מעולה! מה שהיא עושה זה להוסיף פעמון קטן אדום בצד שמאל של המסך ולחיצה עליו מאפשרת לבנאדם להירשם להתראות ישירות דרך הדפדפן. ככה כל פעם שיתפרסם פוסט חדש באתר למשתמש שנרשם יקפוץ חלון עם הקישור לפוסט בלי קשר לאתר שבו הוא נמצא באותו רגע. טכנולוגיה מדהימה שמקלה על המשתמש לעקוב אחרי תכנים שמעניינים אותו.

המערכת מגיעה עם פלאגין לוורדפרס ונדרשות שם כמה הגדרות אבל הכל מובן בממשק, הם מסבירים כל צעד בהתקנה וזה לא מצריך מתכנת. מלבד הפעמון שכל הזמן מופיע אני ממליץ גם להקפיץ פופאפ קטן בראש העמוד שמזמין להירשם לעדכונים, זה לא מציק מדי וברגע שאומרים “לא” הוא לא קופץ יותר לאותו משתמש, אבל האפקטיביות שלו מאד גבוהה.

הגדרות Onesignal

שינוי היררכיה וניווט

אחרי שבנינו את אסטרטגיית התוכן שלנו, הגיע הזמן לתת לזה ביטוי בניווט – טיפול בתפריט הראשי והפוטר.

מטרת הניווט היא להגיד לגוגל מה ההיררכייה של המדורים השונים באתר, כלומר מה חשוב יותר ומה חשוב פחות. כי אם קל להגיע לעמוד מסוים באמצעות הניווט, גוגל מסיק מכך שהעמוד הזה חשוב מעמודים אחרים. תזכרו שקישורים = המלצות בעיני גוגל, ובגלל שהקישורים בניווט מופיעים בכל עמודי האתר אם תשימו שם קישור זה אוטומטית יוצר הרבה קישורים מכל עמודי האתר לעמוד שאליו מפנה.

אז ישבנו עם בן ועשינו סיעור מוחות די מורכב שנמשך בערך שבוע, בסוף הגענו למבנה הבא שנותן משקל לכל העמודים המרכזיים באתר ובכך מסייע למשתמשים להתמצא.

אופטימיזציה לניווט ראשי

שימו לב שהוספנו עוד תפריט עליון, המטרה שלו היא לכלול קישורים חשובים כמו אודות ויצירת קשר ואת המדורים המרכזיים ביותר. התפריט התחתון מתמקד בתתי מדורים ו”עמודי כסף” מהם אנחנו מרוויחים כמו – קורס, קניית מטבעות וכו’.

כל שאר הדברים שלא היה להם מקום אך עדיין חשובים והיינו רוצים לחזק שמנו בפוטר. שם קישרנו גם פעם נוספת למדורים המרכזיים ביותר ועמודי הכסף. ככה נוצר מצב שיש לכל עמוד כזה גם קישור בפוטר וגם בתפריט העליון ומכאן גוגל מסיק שהם חשובים יותר מאחרים וייתן להם משקל גבוה יותר.

קישורים בפוטר

סיכום מספרים – ינואר 2018

הסבר על המספרים יופיע ישר מתחת לטבלה.

שיתופים למאמרים55

ירידה של 31

דירוגים בגוגל 92

עליה של 74

טראפיק לאתר 3,426

ירידה של 2,615

 שיתופים לפוסטים  ביטויים מדורגים בגוגל  סך הכל טראפיק

עוקבים בפייסבוק471

עליה של 220

מנויים לניוזלטר 387

עליה של 188

הכנסות מהאתר 1,880

ירידה של 2,120

 עוקבים לעמוד פייסבוק  מנויים לניוזלטר  סך הכל הכנסות (₪)

למרות שיש כמה אדומים בטבלה מבחינתנו היא מצויינת ואני אסביר למה…

מה למדתי בינואר?

כפי שאתם רואים עיקר הדגש בפרק הפעם היה תוכן. תתעכבו על הנושא הזה, אל תחשבו שאתם צריכים לזרוק לאתר 4 מאמרים בחודש וכאן נגמר הסיפור והקידום יעשה מעצמו. תחשבו מחוץ לקופסא – מה מעניין את קהל האנשים שעוסקים בתחום שלכם, על מה המתחרים שלכם לא כותבים, איך אתם יכולים לבחור נושא ולהתמקד בו, איך אפשר למנף את האנשים שעוסקים בתחום שלכם כדי לעזור ביצירת התוכן כך שגם הם יקבלו מזה ערך.

שימו לב איך בלי מאמצים מיוחדים ובלי תקציב גבוה התברגנו בגוגל על 92 מילות מפתח שונות שמביאות לאתר טראפיק אורגני ואיך כמות העוקבים בעמוד והמנויים בניוזלטר כמעט הוכפלו. לא עשינו כאן קסמים או שיטות מיוחדות, הכל כתוב בצורה מפורטת בפוסט ואתם יכולים לשכפל את זה בתחום שלכם.

יש לכם שאלות?

אשמח לעזור לכם עם האתרים שלכם, תרגישו חופשי לשאול כאן שאלות בתגובות כדי שכולם יוכלו ללמוד מזה.

נתראה בחודש הבא 🙂

[mailmunch-form id=”595617″]

0 0 הצבעה
קלות השימוש
0 0 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעה
תמיכה טכנית
0 0 הצבעה
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest
16 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות