סיכום חודש 2 בפרויקט הבלוק השקוף (ינואר 2018)

פבל ישראלסקי
הבלוק השקוף 2 - בניית אסטרטגיית תוכן

וואו, איזה הענות! לפני כמה שבועות פרסמתי את הפרק הראשון של הבלוק השקוף ולא ציפיתי שזה יצור כזה עניין. שמחתי מאד לקבל את הפידבקים והשאלות שלכם גם בגוף הפוסט וגם בפייסבוק, אל תפסיקו – זה רק גורם לי לרצות להמשיך לכתוב.

אז תזכורת מה אנחנו עושים כאן בעצם – החלטנו להקים עסק חדש ואנחנו מתעדים את תהליך ההקמה והקידום שלו צעד אחר צעד בשקיפות מלאה במשך שנה. בגלל שהאתר עוסק בתחום הבלוקצ’יין, קראנו לפרוייקט “הבלוק השקוף”. מדי חודש נפרסם כאן פוסט סיכום שבו נציג את הפעולות שעשינו באותו החודש, מה היו האתגרים שלנו ובאיזה כלים השתמשנו. בנוסף, נציג טבלת התקדמות במגוון פרמטרים כמו טראפיק לאתר, מנויים לניוזלטר, עוקבים בפייסבוק ואפילו הכנסות. המטרה – להגיע ל-35,000 גולשים והכנסות של 50,000 ש”ח בחודש תוך שנה.

בחודש הראשון התמקדנו בבניית העסק מבחינה דיגיטלית והתייחסתי לשאלות שעולות לכל אחד בתחילת דרכו:

  • איך לבחור שם ודומיין?
  • איך לעצב לוגו?
  • איך להקים לבד אתר בלי תקציב גדול מדי?
  • איך לעשות התאמות לאתר עבור גוגל?
  • איך לבנות רשימת תפוצה ואסטרטגיית איסוף מיילים?
  • איך להקים עמוד פייסבוק?
  • איך לייצר תוכן ראשוני?

אז למי שלא קרא, ממליץ לעבור על הפרק הראשון.

לפני שאנחנו צוללים עלו כמה טענות\שאלות חשובות בעקבות הפרק הראשון ואני רוצה להתייחס נקודתית:

  • “זה לא חוכמה, בחרתם אתר בתחום מאד חם אז טבעי שהוא יתקדם מעצמו” – חשוב מאד לציין שיש דווקא קשר הפוך בין טרנדיות של תחום לבין הקלות בקידום שלו ואני אסביר מדוע. ברגע שמשהו הופך לטרנד ויש הרבה עניין וביקוש סביבו, כמות המתחרים רק תעלה ולכן הקושי להצליח לתפוס תשומת לב של מתעניינים רק תגדל. לכן דווקא בגלל שהוא טרנדי רצינו לבחור אותו כי זה אומר שהתחרות הולכת להיות גדולה יותר ואנחנו נצטרך להתאמץ יותר.
  • “למה אתם עושים את הפרויקט השקוף על אתר ולא עסק פיזי?” – זה לא משנה אם לעסק יש נוכחות פיזית או לא, אתר שכולל פעילות מסחרית זה עסק לכל דבר. דבר שני מטרת הפרוייקט השקוף היא להתמקד בעולם השיווק הדיגיטלי ולכן כל המתודולוגיות והתהליכים שמוסברים כאן יכולים להיות מיושמים על עסק אינטרנטי או עסק פיזי. לדוגמא: המתודולוגיה שבה בונים קמפיין אימייל מרקטינג למספרה או לאתר לידים זהה, אולי הקופי והתדירות ישתנו אבל החלק הטכני לא משתנה.
  • “אתם אלופים בשיווק אז ברור שיהיה לכם קל להגיע לתוצאות לעומת בעלי עסקים שלא מהתחום” – נכון, יש לנו יתרון בזכות נסיון שצברנו במשך הרבה שנים, אבל בדיוק מהסיבה הזו החלטנו לשקף הכל ולספר מה אנחנו עושים כדי שאחרים יוכלו ללמוד. אז אם לעסק קטן ייקח יותר משנה כדי להגיע לתוצאות כאלה אבל עדיין יגיע לשם – עשינו את שלנו.

אז מה עשינו בחודש שחלף?

סיכום חודש 2 – ינואר 2018

מדי חודש נחלק את הפעולות שאנחנו עושים ל-2 קבוצות:

  1. הפעולות הקבועות: דברים שוטפים שכל אתר צריך לעשות מדי חודש כדי לשמור על ההתקדמות מול המתחרים בגוגל וסיפוק הצרכים של הקהל הקבוע שנוצר. דברים כמו: השגת קישורים נכנסים רלוונטיים, טיפול בעמודי שגיאה 404, דיוור וכו’. בחלק הזה לא ארחיב יותר מדי כל חודש כי מדובר בפעולות טכניות ולכן אפנה למאמרים שפורסמו כאן בעבר שמסבירים את הנושא.
  2. מהלכים מיוחדים: אם אנחנו לא רוצים להישאר במקום צריך לחשוב על דברים חדשים כל הזמן. יצירת מדורים חדשים, שיתופי פעולה, הטמעה של כלים חדשים וכו’. לרוב אלו דברים שיעשו באופן חד פעמי כמו מחקר מתחרים או הקמת מדור מסוים וכו’. דווקא על הדברים האלה אני רוצה להתעכב כי כאן קבור הכלב כשרוצים ליצור USP שאין למתחרים.

אז בחודש שחלף (ואפשר להגיד כמעט בכל חודש בהמשך), עשינו את הדברים הבאים מבין הקבוצות האלו.

לפני הכל – אסון האנליטיקס ולמה חובה דאבל צ’ק!

אני פשוט לא מאמין שזה קרה. איכשהו, אין לי מושג איך, כנראה עשינו שינויים בקוד כדי לתקן איזה באג שנוצר ולא שמתי לב שהנתונים באנליטיקס צנחו עד שג’ני טורליאנסקי (מומחית אנליטיקס סופר מוכשרת) אמרה לי שהמדידה באתר לא עובדת.

נפילה באנליטיקס

אז נכנסתי לתג מנג’ר שדרכו הטמעתי את האנליטיקס באתר וראיתי שהקוד מופיע שם אבל לא נעשה Publish. בהתחלה לא היה תג מנג’ר אלא שתלנו קוד אנליטיקס בדרך הרגילה באתר וכנראה כשהיה מעבר לתג מנג’ר לא נעשה Publish כמו שצריך אז הספירה לא עבדה טוב. הורדתי את הקוד הקודם מהאתר ועשיתי Publish ומאז המספרים התחילו להסתדר אבל לצערי זה קרה רק בסוף החודש אז המספרים החודש השתבשו. ללא ספק טעות של מתחילים 🙁

תעשו לי טובה, אם אתם מתקינים גוגל אנליטיקס דרך תג מנג’ר תעשו את זה לפי הסרטון הבא:

נמשיך לפעולות הקבועות שעשינו בחודש שחלף…

טיפול בעמודי שגיאה 404 (פעולות קבועות)

ממליץ בחום להתקין את ה-Search Console (לשעבר “וובמסטר טולס”) של גוגל באתר כדי לקבל המון תובנות מגוגל איך אפשר לשפר אותו. ההתקנה סופר מהירה ואחרי שתטמיעו את קוד האימות בדומה לאימות גוגל אנליטיקס תהיה לכם גישה לכל ההמלצות לשיפור, כמובן שזה גם חינם.

לפני שנדבר איך לתקן עמודי שגיאה כאלו ממליץ לקרוא את המדריך הבא שמסביר מה זה עמודי שגיאה 404. הסיבה שצריך לטפל בהם היא חווית משתמש ו-SEO. סיבת חווית משתמש – אנחנו רוצים כמה שיותר למנוע מאנשים להגיע לעמודים שלא קיימים באתר. סיבת SEO – ברגע שיש קישורים שמובילים לעמודי 404 אנחנו לא מרוויחים מהכוח שלהם, לכן נרצה להפנות אותם לעמודים שכן קיימים באתר. מדוע העמודים לא קיימים? כנראה שבעבר יצרתם ומחקתם אותם או שאולי שיניתם את ה-URL שלהם.

עכשיו כשהבנו מה זה ולמה צריך לטפל בזה בואו נראה איך מטפלים:

  1. נכנסים לדו”ח הבא ב-Search Console: סריקה –> שגיאות סורק –> לא נמצא
  2. אנחנו רואים טבלה של כל העמודים באתר שמחזירים קוד שגיאה 404, כלומר הם לא קיימים (איך גוגל מזהה אותם? כי יש לפחות קישור אחד פנימי או חיצוני שמפנה אליו)
  3. כעת נעבור כתובת כתובת ונגדיר הפניה לעמוד המתאים כשהמטרה היא להביא את הטבלה למצב של 0 עמודים כאלה.
  4. לוחצים על כתובת מסוימת וייפתח חלון, בחלון הזה נכנסים ל”קישור מ” כדי לראות מי מקשר לעמוד הזה. לא רלוונטי ללכת ולבדוק האם העמוד אכן מקשר ומאיפה, צאו מנקודת הנחה שזו עובדה.
  5. כעת מגדירים את ההפנייה לכל כתובת כזו דרך הפלאגין Redirection באופן הבא:

https://www.youtube.com/watch?v=AHJAkm7k9aU

השגת קישורים נכנסים (פעולות קבועות)

אין מה לעשות, אחד הפרמטרים שהכי משפיעים על הדירוג שלנו בגוגל זה כמות ואיכות הקישורים שמפנים לאתר שלנו. בעולם של גוגל, קישור = המלצה. ממה כמו בעולם האמיתי שבו אתם מחפשים איש מקצוע ושואלים חברים, סביר להניח שבסוף תבחרו באיש המקצוע שהכי הרבה אנשים המליצו לכם עליו (מכאן גוגל החליטו להשתמש בקישורים בתור מדד לאמינות וסמכות).

יש המוןןןן דרכים להשיג קישורים, חלק מהשיטות אפקטיביות יותר וחלק פחות אבל לפני שאצלול לדרכים שאנחנו משתמשים בהן אני ממליץ בחום לקרוא את המאמרים הבאים שפורסמו כאן בעבר:

  • מדריך בניית קישורים של MOZ (מתורגם לעברית): חברת MOZ מהוותיקות בענף ה-SEO ויש להם המון ידע מצטבר שהם משתפים באתר שלהם. קיבלנו אישור לתרגם את המדריך הבא שלהם לעברית ובו תוכלו למצוא את הבסיס על עולם בניית הקישורים. איזה קישור נחשב לטוב ואיזה פחות, איך משיגים, באיזה כלים משתמשים ועוד.
  • איך ליצור פרופיל קישורים טבעיים: מה שמבדיל בין קישור שנוצר רק כדי לסמן וי לכזה שאשכרה ישפיע על הדירוג זה הדרך שבה הוא נבנה. יש חוקיות מסוימת, אי אפשר פשוט ללכת ולהשיג קישורים בלי סוף כאילו אין מחר, וככל שעובר הזמן ככה גוגל משכלל יותר את הדרך שבה הוא מעניק חשיבות לקישורים שמוצא שמפנים לאתר שלכם. כל ההסבר על החוקיות הזו ואיך לבנות קישורים בדרך “טבעית” שגוגל יאהב במדריך הבא.

אם אתם שואלים אותי, יש טכניקות להשגת קישורים שעדיין עובדות במנוע החיפוש של גוגל ישראל אבל זה לא אומר שנשתמש בהן. זה שמשהו עובד כיום בגוגל ישראל, לא אומר שזה ימשיך לעבוד בטווח הארוך. גוגל כל הזמן משכללים את ה”פילטרים” שלהם בגרסאות של גוגל ברחבי העולם ולרוב כל פילטר חדש שנוצר לאט לאט יזלוג לכל המדינות. מדוע זה עובד ככה? מאד פשוט, גוגל היא חברה כלכלית שצריכה לשקף צמיחה בהכנסות שלה ולכן תמיד יהיה לה אינטרס להשקיע קודם כל במדינות גדולות יותר בהן פוטנציאל ההכנסות גבוה יותר (רוב ההכנסות של גוגל מגיעות מהפרסום הממומן בתוצאות החיפוש). לכן אם יש לה דילמה האם לשפר את איכות התוצאות בישראל או באנגליה למשל, סביר להניח שתבחר באנגליה, לפחות בטווח הקצר.

זה לא אומר שבטווח הארוך איכות התוצאות לא תגדל בישראל, אבל זה פשוט יקרה לאט יותר. מה המשמעות? שיטות קידום שפחות עובדות במדינות הגדולות בעולם, עדיין עובדות בשווקים קטנים כמו ישראל. ומה מקדמי אתרים מסוימים עושים? רוכבים על זה כדי להגיע לתוצאות מהירות יותר. מה הסכנה? ביום מן הימים האלגוריתם בארץ ישתדרג וכתוצאה מזה אתרים רבים ייפגעו בדירוגים כי מה שעבד יום אחד יפסיק לעבוד (או שהמשקל שלו ייפחת). אגב, זו אחת הסיבות שבגללן הרבה לקוחות פוטנציאליים שמחפשים פתרונות קידום אתרים נשארים מבולבלים כשיש חברות שמבטיחות להם תוצאות מהירות לעומת חברות אחרות שפועלות בזהירות רבה יותר אך לא משתמשים בשיטות שיכולות לסכן את האתר בטווח הארוך.

איך השגנו קישורים?

תוכן אורח

חיפשנו אתרי תוכן רלוונטיים בתחום והצענו לכתוב להם מאמר מאד איכותי. כל עסק יודע מי האתרים החזקים בתחום שלו ואם לא קיימים הרבה אפשר תמיד לפנות למדורים ספציפיים באתרי תוכן כלליים כמו אתרי חדשות. תזכרו שהדגש הוא על איכות, לא חייבים הרבה קישורים כאלה אבל אם כבר מפרסמים משהו אז עדיף להשקיע במאמר סופר איכותי שייתן ערך כי אז נשיג 2 דברים – גם את הקישור מתוך אותו מאמר שמופיע בתור קרדיט לכותב וגם אותו מאמר בגלל שכל כך איכותי יש סיכוי שידורג גבוה בגוגל ויקבל אליו טראפיק, מה שיעביר קצת טראפיק לאתר שלנו כי חלק מהאנשים יסתקרנו לראות מי כתב אותו. הנה דוגמא למאמר שפרסמנו באתר תוכן בתחום – מדוע הביטקוין הוא בועה ולא בועה – בו זמנית?. שימו לב לכמה דגשים חשובים:

  • הצעת נושא טרנדי\ייחודי – אם תשלחו “עוד מאמר” לאוסף לא בטוח שלאתר המארח יהיה עניין לפרסם אותו, תזכרו שהוא מקבל לא מעט פניות כאלו. לכן מומלץ לחשוב על נושא שהוא בגדר טרנד באותה תעשייה או משהו ייחודי לחלוטין שאף אחד לא כתב עליו. במקרה שלנו, בגלל שלפני חודש פורסמו הרבה כתבות על “למה ביטקוין היא בועה” (מה שלא נכון), הצענו לפרסם קונטרה הפוכה ובכך להגדיל את הסיכויים שבעל האתר ירצה לפרסם את המאמר, תזכרו שהאינטרס של האתר המארח זה טראפיק וקונטרה כזו מבטיחה לו את זה. במקרה הזה שלחתי את הכתבה לחבר שמכיר את בעל האתר אבל באותה מידה הייתי יכול לפנות לעורך ולהציע אותו ועדיין היה מסכים בגלל הסיבה שהצגתי.
  • שילוב עומק ועזרים – תראו שהשקעתם במאמר ולא כתבתם אותו רק כדי לסמן וי. זה אומר שהוא צריך להיות מספיק ארוך ומקיף, לספק כמה זוויות הסתכלות, לגבות את מה שאתם אומרים ברפרנס מקצועי, להטמיע סרטון רלוונטי מיוטיוב ואפילו אם אפשר להוסיף כמה תמונות ייחודיות כדי להעשיר את חווית הקריאה. במקרה שלנו יצרנו כמה גרפים משלנו.
  • הקישור – המטרה שלשמה כתבנו את המאמר, אם יש אפשרות לשלב קישור פנימי מתוך הטקסט ולא רק בקרדיט זה מעולה. במקרה שלנו שילבנו בטקסט קישור שמפנה לעמוד שמסביר מה זה ביטקוין כי זה אחד מהעמודים המרכזיים שאנחנו מנסים לקדם. כמובן הקישור חייב להופיע בהקשר רלוונטי כדי לעודד אנשים להיכנס אליו אחרת לא תהיה לו הרבה חשיבות אם סתם יופיע. כמו כן, בחרו טקסט עוגן (Anchor Text) רלוונטי שאתם מעוניינים לקדם אבל כזה שבאמת מדבר על נושא המאמר בו זמנית.

קשרים אישיים

כל בעל עסק מכיר בעלי עסקים אחרים בתחומים דומים\משלימים וכנראה שיש להם אתר. כל עוד אין תחרות ישירה, אפשר תמיד לבקש טובה אישית. זה יכול להיות מאמר אורח, זה יכול להיות בעמוד אתרים מומלצים באותו אתר או בכל מקור אחר שיכול להיות רלוונטי. נקודת המוצא היא שהאתר שלכם איכותי (אם אכן כזה) ויש לו תרומה לגולשים, לכן אתם ממליצים לבעל האתר לקשר אליכם כדי לתת לגולשים שלו ערך.

עמודי המלצות

כמעט בכל תחום יש עמודים שמרכזים קישורים לאתרים חשובים בתחום. זה יכול להיות אינדקס עסקים איכותי, עמוד שמרכז שירותים מתחום מסוים וכו’. ברגע שמוצאים עמוד כזה אין לנו מה להפסיד מפנייה שלא תקבל מענה, תכינו נוסח פנייה בסיסי ושלחו לכל בעל אתר שיש לו עמוד כזה. איך למצוא עמודי המלצות? להשתמש באופרטור חיפוש בגוגל שיחזיר לכם את כל העמודים שיש בטייטל שלהם “קישורים שימושיים” או “אתרים מומלצים” והעמודים האלה מופיעים בבלוג מה שיגדיל את הסיכויים לאשר כי בעולם הבלוגינג יש גישת הוצאת קישורים ליברלית יותר (הנה דוגמא לתחום התיירות). כמובן שאין טעם לפנות לאתר שעוסק באותו התחום בדיוק כי יש ניגוד אינטרסים. אבל אם זה בלוג תיירות לתאילנד למשל ואתם סוכנות נסיעות, ופרסמתם בבלוג שלכם כתבה מושקעת על אטרקציות בתאילנד, יש סיכוי שתוכלו לקבל קישור במידה ובאותו בלוג יש פוסט שמרכז קישורים שימושיים. דוגמא אצלנו: קישור שקיבלנו מאיגוד הביטקוין הישראלי מתוך דף עם קישורים לאתרי ביטקוין בארץ. חשוב שהפנייה תכלול את שם האדם (אפשר להוציא מתוך Who is של הדומיין), ניסוח שפונה ל-2 המינים כדי שתוכלו לעשות קופי פייסט כשמדובר בפניה לאישה, להיות מנומסים והכי חשוב – לכלול סימן שאלה בגוף המייל כדי להגדיל את הסיכוי להתייחסות חוזרת. את הפנייה הייתי מנסח באופן הבא:

“היי [שם בעל האתר],

מה שלומך?

מצאתי את העמוד הזה באתר שלך [קישור] וראיתי שהוא מרכז קישורים למקורות מידע רלוונטיים לתחום ה-[שם תחום]. לא יודע אם יצא לך לשמוע אבל יש לי אתר בתחום הזה ולאחרונה החלטנו להשקיע המון משאבים בשיפור איכות התוכן שלנו. אני ממש מאמין שזה יכול להביא המון ערך לגולשים שלך, מה הסיכוי להוסיף שם קישור אלינו? 🙂

המון תודה, מעריך את זה מאד!

וויקיפדיה

זה נכון שהקישורים בוויקיפדיה מסומנים בתור no follow, כלומר אתם לא נהנים מהכוח והסמכות שיש בדומיין של וויקיפדיה. אבל מלבד סמכות (Authority) והכוח שהקישור מעביר כפונקציה של סך הכוחות שאגורים בעמוד (Link Juice) יש גם פרמטר שלישי שנקרא טרגוט. כלומר במילים אחרות קישור כזה כן עוזר לכם לטרגט ביטוי וגוגל סופר את הקישור, פשוט לא תהנו מהכוח והסמכות של הדומיין של וויקיפדיה. במילים אחרות – תנסו להשיג! אם יש לכם מאמר מאד רלוונטי ואיכותי לנושא מסוים, חפשו את הערך המתאים בוויקיפדיה שמדבר על אותו נושא והוסיפו שם את הקישור על ידי לחיצה על “עריכה”. אחרי שתוסיפו יישלח מייל למי שיצר את הערך כדי שיאשר את הקישור. כמה כללים חשובים שיעזרו להגדיל את הסיכויים לאשר את הקישור:

  • הכי חשוב: אל תקשרו לכתבה באותו הנושא בדיוק כפי שכבר מופיעה שם, המטרה לגוון את הרפרנסים כדי להעצים את הערך של הקורא. שאלו את עצמכם אם הייתם קוראים את הערך האם הקישור הזה היה מועיל לכם.
  • הוסיפו את הקישור שלכם בסוף הרשימה כדי שלא יראה שהוספתם אותו רק לצורך הקישור.
  • קשרו לעמוד מסוג מאמר ולא עמוד שירות\מוצר\עמוד הבית.
  • השתמשו בתבנית הבאה:
    [שם כותב], [כותרת – קישור], בבלוג\אתר [שם אתר – קישור], [תאריך פרסום כתבה]

קישור בוויקיפדיה

בניית אסטרטגיית תוכן

עד פה הפעולות הקבועות שיחזרו מדי חודש, עכשיו אפשר לעבור לחלק המרכזי של הפרק הפעם, כל חודש נתמקד במשהו ייחודי אחר. בפוסט היום נדבר על אסטרטגיית התוכן לאתר.

תבינו, אם אין לכם תוכן ואני מדבר על תוכן איכותי ברמה, לא תצליחו לנצח בקרב. אולי בטווח הקצר עם קישורים חזקים תצליחו, אבל בטווח הארוך גוגל ניזון מתוכן.

במקרה של קריפטו ג’נגל בנינו אסטרטגיית תוכן שבנויה מכמה סוגי תכנים ובתכלס זו ההוצאה המרכזית שלנו וצריכה להיות של כל אתר אינטרנט שרוצה להצליח.

מדור סגנון סוג כותב שם כותב כמות תדירות עלות ליח’
תוכן חדשותי חדשות כותב חיצוני קבוע לירון 12 3 בשבוע 20
מדריכים מקיפים מדריך אנחנו המערכת 4 1 בשבוע חינם
סקירת מטבע סקירה אנחנו + כותב חיצוני קבוע איתי 2 1 בשבועיים 200
סקירת זירת מסחר סקירה אנחנו + כותב חיצוני קבוע איתי 2 1 בשבועיים 200
סקירת ארנק סקירה אנחנו + כותב חיצוני קבוע איתי 2 1 בשבועיים 200
ראיון בג’ונגל טור אורחים משתנה 4 1 בשבוע חינם
טור נוסף טור אורחים משתנה 4 1 בשבוע חינם
פוסטים אורחים פוסט אורח אורחים משתנה 1 1 בחודש חינם

עכשיו בואו ננסה להבין את הטבלה.

בגלל שקריפטו ג’נגל הוא בראש ובראשונה קהילה ופאבלישר, אנחנו חייבים לשים דגש מאד מרכזי על התוכן, המטרה של פאבלישר היא לייצר המון תוכן איכותי כדי להזין את הקהילה (ממש כמו שהמטרה כאן ב-AskPavel). לשם כך אנחנו צריכים לשאוף למצב של 30 מאמרים בחודש בממוצע, 1 ביום בתור התחלה. העלות של דבר כזה אחרי מיקוח ואופטימיזציות יצאה לנו 1,440 ש”ח בחודש.

כמובן שזה לא המצב של כל עסק שרוצה נוכחות דיגיטלית כי לא כל עסק הוא פאבלישר. זו עלות גבוהה לחלק מהעסקים ואין צורך להשקיע אותה, גם אם כן יש לכם תקציב לזה.

אם יש לכם עסק כמו מספרה, קואוצ’ינג או אפילו חנות צעצועים קטנה, 5-10 מאמרים סופר איכותיים בחודש גם יספיקו. אני ממליץ לכם לכתוב אותם לבד אם יש לכם זמן כי אתם יודעים על העסק שלכם הכי טוב. אבל אם אין לכם זמן חפשו כותב שמתמחה בנושא העיסוק שלכם.

השקעה של כ-300-400 ש”ח בחודש על תוכן איכותי לאתר הכרחית במידה ואין לכם זמן לכתוב, זה אחד מהדברים החשובים ביותר ששווה לכם להשקיע בשבילו כי זה מקור התנועה בייסיקלי. בין אם התנועה תגיע מגוגל בעקבות שיפור הדירוגים באתר שלכם בזכות התוכן הזה ובין אם משיתוף שלהם בפייסבוק בקבוצות רלוונטיות כדי למשוך משם את התנועה.

בטבלה שלנו יש את סוגי התוכן הבאים:

  • חדשות – מצאנו בחור צעיר שכותב לנו תוכן תמורת עלות מינימום לשעה. כל פעם שאנחנו נתקלים בידיעה מעניינת בחו”ל אנחנו שולחים אליו לתרגום ומפרסמים באתר עם קרדיט.
  • סקירות – החלטנו להתמקד בעיקר במטבעות קריפטוגרפיים (יש מעל 1,000 כאלה), ארנקים ובורסות, בעמודי סקירה נהוג להתייחס לכל ההיבטים שמשפיעים על החלטה מסחרית – יתרונות, חסרונות, איך זה עובד וכו’.
  • מדריכים – פוסטים שבהם מסבירים איך לעשות משהו, זה יכול להתקשר לכל תחום בעולם הקריפטו. זה לא פוסט סקירה והוא לא חדשותי (לדוגמא: “המדריף המקיף לשימוש בבורסת ביטרקס”).
  • פוסטים אורחים – פוסט אורח יכול להיות מסוג חדשות, סקירות או מדריכים, פשוט מי שכותב אותו זה כותב אורח בתמורה לקרדיט. כרגע עדיין לא משקיעים יותר מדי משאבים כדי למצוא כותבים אורחים כי תחילה אנחנו רוצים לייצר אינטרס עבורם לכתוב אצלנו (חשיפה, שתגיע בעקבות פופולאריות האתר).
  • אגובייט – בגלל שזה כל כך מעניין וכולל הרבה בשר כתבתי על זה בנפרד כאן מתחת, תמשיכו לקרוא…

Ego Bait – “פתיון האגו” שתמיד עובד

זה סוג התוכן האהוב עלי מכולם כי הוא מנצח בכל הפרמטרים. לא לוקח זמן לייצר אותו, הוא הכי מעניין את הקוראים, נותן ערך לכותב ותורם הכי הרבה לאתר שבו מתפרסם. למה אני מתכוון?

בואו נבין קודם את המונח Ego Bait ומה זה אומר.

בגדול, נקודת המוצא היא שכל אחד אוהב את עצמו או את הפעילות בה עוסק. כל אחד מאיתנו רוצה להתגאות ולהרגיש סיפוק. אגו זה לא דבר שלילי כשהוא בגבול הטעם הטוב, זה אנושי ומושרש בכל אחד מאיתנו במידה מסוימת. גם לי יש את זה ואני מניח שגם לכם, כל אחד רוצה לדעת שיש לו משמעות ושיכירו אותו. קצת דומה למונח לינקבייט שמדבר על פיסת תוכן שלא קשורה בהכרח לבן אדם כלשהו ויוצרת בצורה טבעית קישורים בגלל העניין שלה לכלל.

ברגע שיש תוכן כלשהו שקשור אלי ובטח ובטח כשהוא מדבר עלי ישירות – אני ארצה “לצעוק על כך לעולם”. ארצה שכולם ידעו על זה ולכן אוטומטית זה הופך אותי למנוע שמפיץ את הבשורה.

יש הרבה סוגי Ego Bait, אתן לכם דוגמאות שפורסמו כאן בבלוג:

  • המאמרים המומלצים של השנה בנושא שיווק דיגיטלי: מדור שבו כל שנה אנחנו מקבצים את המאמרים הפופולאריים ביותר שנכתבו על שיווק דיגיטלי באותה שנה מחולקים לנושאים ולכל מאמר מציגים מי כתב אותו וכמה שיתופים קיבל. אם הייתם מככבים בעמוד הזה לא הייתם רוצים לשתף אותו כדי שכולם יראו כמה שיתופים המאמר שלכם קיבל?
  • 7 מומחים מדברים על מגמות קידום אתרים לשנת 2015: סקר בקרב מקדמי אתרים לגבי מגמות שיהיו בשנה מסוימת. כל אחד ירצה להראות שהוא נבחר מתוך רבים לקבוצה קטנה של 7 אנשים כדי להכתיב מה יהיה העתיד.
  • האמת על קידום אתרי WIX שחלקכם לא יאהב לשמוע: זו דוגמא סביב חברה ולא בנאדם. קיימת בעיה שפוגעת בתדמית של חברה, והנה מגיע פוסט שאולי מצליח לנפץ אותה ולהציג את הצד השני של המטבע, האם לחברה יהיה אינסנטיב להפיץ? כמובן, במיוחד אם מדובר בפוסט מאד ארוך ומקיף, מה שמוסיף לאותנטיות שלו. במקרה כזה נהנים מכוח ההפצה של הארגון (הרבה עובדים, נכסים דיגיטליים וכו’).

לסיכום, אגובייט זה מצב שבו אתם יוצרים אינטרס לצד השני לרצות להפיץ את התוכן שלכם כך שהקמפיין מועיל לכל הצדדים – לכותב, לאתר שבו מתפרסם ולקורא שנחשף אליו.

אז במקרה של קריפטו ג’נגל החלטנו לעשות כמה מדורי אגובייט כאשר אנחנו מתחילים מהמדור הראשון – “ראיון בג’ונגל”. מדור שבו כל פעם נבחר דמות מוכרת\חשובה מתעשיית הקריפטו ונפרסם איתה ראיון מלא. את הראיון הראשון ערכנו עם אופיר בייגל, מייסד אתר 99bitcoins (אחד האתרים הגדולים והמשפיעים ביותר בתחום הקריפטו).

איך עשינו את זה בשלבים?

1. יצרנו קובץ ב-Google Docs עם כל השאלות (קישור).

2. מוצאים את המרואיין ושולחים לו. עדיף בפייסבוק, זמן תגובה מהיר יותר. חשוב מאד לציין את התועלת עבורו ולכלול סימן שאלה כדי להניע לפעולה. זה המלל ששלחנו לאופיר:

היי אופיר, מה קורה?
אנחנו מתחילים לעשות ראיונות עם אנשים בולטים בתעשיים הקריפטו והבלוקצ’יין והולכים לפרסם סדרת פוסטים על זה בקריפטו ג’אנגל. בתור בעל האתר הכי חזק (ואהוב עלי חייב לציין) בתחום אשמח מאד לארח אותך לראיון, כמובן זה כולל לינק 🙂
זה ייתן המון השראה לאנשים בתחום לשמוע איך התחלת ומאחורי הקלעים של 99ביטקוין.
מה דעתך?

3. יצרנו באתר מדור מתאים ובו פרסמנו את הפוסט עם התשובות. כדי להבליט את הפוסט, השקענו חצי שעת עיצוב כדי לייצר שבלונה לתמונת נושא ייחודית שבה כל פעם ישתנה המרואיין:

ראיון בג'ונגל

אנחנו עובדים על מדור אגובייט נוסף אבל על כך בפוסט הבא.

מדור שאלות ותשובות

כל סטארט אפ או עסק בתחילת דרכו צריכים לנסות לחשוב מחוץ לקופסא כדי לייצר התקדמות ראשונית במינימום משאבים – זה כמובן תקף גם לתוכן. אז ראינו שאגובייט משיג את המטרה ועכשיו נדבר על דרך אפקטיבית נוספת – בניית מדור שבו הגולשים יכולים לשאול שאלות.

ברגע שנותנים לקהל הגולשים במה לשאול שאלות מקצועיות ועונים עליהן משיגים 3 דברים:

  1. סמכות – האתר נתפס בתור מקור סמכותי בתחום המקצועי שבו עוסק.
  2. SEO – כל שאלה שנשאלת יוצרת עמוד נפרד באתר שיכול להתברג בגוגל תחת ביטוי שאנשים מחפשים. בנוסף, ככל שנוצרים יותר עמודים שמתאנדקסים בגוגל תחת הדומיין, זה עוזר לדומיין כולו להתקדם בדירוגים. כלומר ככל שיווצרו יותר עמודי שאלות (איכותיים), כך הדירוג של עמודים אחרים באתר שהם לא שאלות – יגדלו.
  3. ערך אמיתי לגולשים – אין מה להרחיב, אתם ליטרלי עוזרים לגולשים שלכם.

בפרויקט הבלוק השקוף בחרנו במערכת השאלות ותשובות Question2Answer כי זו אותה המערכת שבה אנחנו משתמשים כאן במדור השאלות ותשובות של AskPavel ומרוצים מאד. מדובר במערכת קוד פתוח חינמית שאפשר להתקין בכל שרת שתומך ב-Apache, PHP ו-MySQL. ההתקנה לא לוקחת יותר מ-5 דקות וכל ההוראות מופיעות כאן. בגדול זה אותו התהליך כמו התקנת אתר וורדפרס – יצירת בסיס נתונים בשרת, עדכון הפרטים שלו באחד הקבצים והעלאת כל הקבצים לשרת.

המערכת מציעה מגוון תבניות אבל השארנו את התבנית הרגילה, בנוסף, המערכת מציעה מגוון תוספים שמשתמשים אחרים יצרו ממש כמו בוורדפרס. אלו התוספים שהתקנו בנוסף לתוספים שבאים עם המערכת:

  • Comment Voting – מאפשר לתת דירוג על תגובות (בלעדיו המערכת מאפשרת רק לתת דירוג על תשובות).
  • Confirm – מקפיץ הודעה “האם אתה בטוח?” כשמנסים לסגור עמוד שבו הוקלדה שאלה שלא פורסמה.
  • Embed – הטמעת סרטוני יוטיוב בגוף שאלות\תשובות בקליק.
  • Facebook Like Box – ווידג’ט לתפריט של תיבת לייקים לעמוד פייסבוק שבוחרים.
  • Logarithmic Tag Cloud Widget – ווידג’ט לתפריט של ענן תגיות.
  • Q2A Breadcrumbs – “שביל פירורי לחם” שמציג את המיקום של העמוד בהיררכיה (Breadcrumbs).
  • Q2A Social Sharing – כפתורי שיתוף לעמודי שאלות.

הערה חשובה: המדור לא יקדם את עצמו! זה שנבנה מדור כזה לא אומר שביום למחרת יהיו הרים של שאלות ופעילות, כמו בכל דבר באינטרנט תזכרו שאתם תצטרכו לעבוד קשה ולהביא קהל ולייצר מעורבות. איך לעשות את זה? אנחנו בהחלט נעשה את זה בקרוב ואשתף כמו תמיד בכל הפעולות שנעשה לשם כך בפוסט נפרד.

אז למה הרמנו אותו בכל זאת?

עדיף ציפור אחת ביד משתיים על העץ.

בעולם הניהול יש גישת Execution לריצה במקביל ולא בטור. כלומר אם יש משהו שיכול לרוץ עצמאית אבל לאט, אני ארים אותו במידה וזה יעלה לי השקעה חד פעמית של זמן קצר יחסית, ולא אחכה למועד שבו אוכל להשקיע יותר זמן כדי שירוץ מהר יותר. באופן כזה אני גורם לכמה שיותר דברים לעבוד בו זמנית ובכך התפוקה שלי מיחידת זמן גבוהה יותר. הנה כבר עלו 7 שאלות למדור, נכון שזה בטפטופים אבל זה עדיף מ-0 במידה וההשקעה שלי בזמן הייתה קטנה, מבינים את הרעיון? אגב, אני ממליץ על הגישה הזו בכל דבר שעושים, לא רק בקידום אתר.

מה חשוב לנו לכלול בכל מאמר שעולה?

הגדרנו סט הנחיות אדיטוריאליות לכל פיסת תוכן שמתפרסמת באתר (לא תקף למדור השאלות ותשובות). אגב, מה שיפה זה שחוץ מזה שכל ההנחיות האלו טובות למשתמש הן גם משפיעות על הדירוג שהמאמר מקבל בגוגל כך שמרוויחים פעמיים.

  • אורך – פרט לחדשות שאמורות להיות קצרות ותמציתיות, שמנו דגש להעלות מאמרים ומדריכים ארוכים במיוחד. אין מה לעשות, למרות שאנחנו בעידן האינסטנט, אנשים מחפשים עומק בתכנים אינפורמטיביים. חשוב לנו מאד להקפיד על אורך של 600 מילה מינימום וזה במקרה הטוב. סקירות מטבע אצלנו עולות באורך של 1,200 מילה ומעלה.
  • קישורים פנימיים – כל מאמר באתר הוא נדל”ן פוטנציאלי לחיזוק מאמרים ועמודים אחרים. אנחנו משתדלים לקשר מכל מאמר לכמות של 3-6 עמודים פנימיים באתר. זה יכול להיות מאמרים אחרים בנושא קשור או “עמודי כסף” שאנחנו רוצים לקדם (כמו עמוד קורס ביטקוין למשל).
  • תוכן עשיר – רק טקסט זה משעמם, אנשים מחפשים לקבל חווית קריאה ובשביל זה צריך להוסיף אלמנטים נוספים כמו טבלאות, הטמעת סרטוני יוטיוב, צילומי מסך, תמונות וכו’.
  • סידור היררכי ונראות – חלקו את התוכן לפסקאות, תנו כותרות ותתי כותרות אפילו דאגו להציג את  התוכן באמצעות רשימה בבולטים אם אפשר.
  • תמונת נושא – אנחנו משתמשים גם בשירותים של מעצבת שלוקחת לנו עלות שעתית אבל ברוב המקרים פשוט במאגרי תמונות חינמיים שלא מחייבים מתן קרדיט (לדוגמא Pixabay).
  • כותרת לפייסבוק – כשמתקינים את תוסף Yoast עליו הסברתי בפרק הקודם, מתווסף חלון בעריכת כל פוסט בוורדפרס שמאפשר לתת כותרת ותיאור קצר לכל פוסט כפי שהייתם רוצים שזה יופיע בפייסבוק במקרה של שיתוף. חשוב מאד אחרי שמפרסמים אותו לשים את הפוסט בכלי דיבאגר של פייסבוק כדי לראות
  • קביעת תגיות – כל פוסט שמתפרסם מתוייג תחת קטגוריה אחת מתאימה. לעומת זאת במקרה של תגיות, אין הגבלה ואנחנו משתדלים לתייג כל פוסט בתגיות הרלוונטיות שהוזכרו בגוף הפוסט. זה מאפשר לנו לקבל עוד טראפיק כי כל עמוד תגית כזה מתחיל להתברג בגוגל ברגע שנוצרים מספר מאמרים שכוללים אותה. במצד עריכת פוסט בוורדפרס אפשר להגדיר תגיות וקטגוריות.

קטגוריות ותגיות בוורדפרס

איך אנחנו מפיצים את התוכן?

1. קבוצות בפייסבוק

צריך מאד להיזהר כאן, אם תתחילו לשתף את כל העולם בכל פוסט שעולה באתר אתם תתחילו להיחשב לספאמרים ולאט לאט יוזרים יפתחו אנטגוניזם (אני בכלל לא מדבר על חסימה בקבוצות).

תחשבו על עצמכם – מה יקרה אם כל היום תראו בנאדם שמפרסם רק מאמרים מתוך האתר שלו? חשוב מאד שתראו מעורבות, תעזרו לאנשים ששואלים שאלות, תשתפו מאמרים לא רק מהאתר שלכם ותתנו ערך לקהילה. מערכת יחסים של תן וקח (קודם תן).

בשלב הראשון מיפינו את כל הקבוצות הרלוונטיות בפייסבוק, פשוט מחפשים כל מני ביטויים בתיבת החיפוש, נכנסים ל”קבוצות” ומצטרפים לקבוצות הפופולאריות ביותר.
חיפוש קבוצות בפייסבוק

כעת מתחילים לפעול בקבוצות הללו ולתת ערך מוסף – לענות לשאלות, להשתתף בדיונים, לשתף כתבות מעניינות (לא מהאתר שלכם!) וכו’. מדי פעם, לגיטימי לשתף שם גם מאמר שלכם. במקרה כזה להשתדל לא רק לשים קישור וזהו אלא לשאול שאלה או לכתוב איזה תקציר, משהו. אל תתאצלו, כגודל ההשקעה כך גודל תשומת הלב שהמשתמשים ייתנו.

אל תשתפו בקבוצות כל מאמר, תפעילו שיקול דעת. האם זה משהו לעוס שכבר פורסם בהרבה מקומות? האם יש ערך אמיתי במאמר הזה או שזה עוד אחד מני רבים? דמיינו שאתם הייתם רואים את השיתוף, זה היה גורם לכם להיכנס לקרוא?

בנוסף, אל תפיצו כל מאמר בכל אחת מהקבוצות. כל פעם תבחרו 2-3 קבוצות ורק בהן תפיצו, אתם לא רוצים להיתפס ספאמרים!

2. דיוור

כרגע לא השקענו עדיין זמן בבניית ניוזלטר מסודר ומעוצב, את זה נעשה בהמשך ואסביר איך בדיוק.

אנחנו כרגע עובדים עם המערכת של Activetrail שעולה החל מ-50 ש”ח בחודש לכמות של עד 500 נמענים. אפשר לעבוד עם Mailchimp שנותנים בחינם כמות של עד 2,000 נמענים אבל בגלל שירות הלקוחות המעולה והנגשת הפיצ’רים בעברית שווה את ההשקעה.

במערכת הגדרנו “קמפיין RSS” (קיים גם במערכות דיוור אחרות), מה שזה עושה זה שכל פעם שמתפרסם פוסט חדש באתר נשלח אליו קישור עם כותרת ותקציר אוטומטית במייל, זה מבטיח עוד תוספת של חשיפה לכל מאמר בנוסף להפצה שלו בקבוצות בפייסבוק. ככל שהתוכן יהיה איכותי יותר, כך כמות המנויים בניוזלטר תגדל וכך גם פוטנציאל ההפצה. על כמות המנויים שלנו בסוף הפוסט בטבלה המסכמת.

3. התראות Push בדפדפן

בפוסט הקודם סיפרתי על המערכת OneSignal שהתחלנו לעבוד איתה, חינמית לחלוטין ועובדת מעולה! מה שהיא עושה זה להוסיף פעמון קטן אדום בצד שמאל של המסך ולחיצה עליו מאפשרת לבנאדם להירשם להתראות ישירות דרך הדפדפן. ככה כל פעם שיתפרסם פוסט חדש באתר למשתמש שנרשם יקפוץ חלון עם הקישור לפוסט בלי קשר לאתר שבו הוא נמצא באותו רגע. טכנולוגיה מדהימה שמקלה על המשתמש לעקוב אחרי תכנים שמעניינים אותו.

המערכת מגיעה עם פלאגין לוורדפרס ונדרשות שם כמה הגדרות אבל הכל מובן בממשק, הם מסבירים כל צעד בהתקנה וזה לא מצריך מתכנת. מלבד הפעמון שכל הזמן מופיע אני ממליץ גם להקפיץ פופאפ קטן בראש העמוד שמזמין להירשם לעדכונים, זה לא מציק מדי וברגע שאומרים “לא” הוא לא קופץ יותר לאותו משתמש, אבל האפקטיביות שלו מאד גבוהה.

הגדרות Onesignal

שינוי היררכיה וניווט

אחרי שבנינו את אסטרטגיית התוכן שלנו, הגיע הזמן לתת לזה ביטוי בניווט – טיפול בתפריט הראשי והפוטר.

מטרת הניווט היא להגיד לגוגל מה ההיררכייה של המדורים השונים באתר, כלומר מה חשוב יותר ומה חשוב פחות. כי אם קל להגיע לעמוד מסוים באמצעות הניווט, גוגל מסיק מכך שהעמוד הזה חשוב מעמודים אחרים. תזכרו שקישורים = המלצות בעיני גוגל, ובגלל שהקישורים בניווט מופיעים בכל עמודי האתר אם תשימו שם קישור זה אוטומטית יוצר הרבה קישורים מכל עמודי האתר לעמוד שאליו מפנה.

אז ישבנו עם בן ועשינו סיעור מוחות די מורכב שנמשך בערך שבוע, בסוף הגענו למבנה הבא שנותן משקל לכל העמודים המרכזיים באתר ובכך מסייע למשתמשים להתמצא.

אופטימיזציה לניווט ראשי

שימו לב שהוספנו עוד תפריט עליון, המטרה שלו היא לכלול קישורים חשובים כמו אודות ויצירת קשר ואת המדורים המרכזיים ביותר. התפריט התחתון מתמקד בתתי מדורים ו”עמודי כסף” מהם אנחנו מרוויחים כמו – קורס, קניית מטבעות וכו’.

כל שאר הדברים שלא היה להם מקום אך עדיין חשובים והיינו רוצים לחזק שמנו בפוטר. שם קישרנו גם פעם נוספת למדורים המרכזיים ביותר ועמודי הכסף. ככה נוצר מצב שיש לכל עמוד כזה גם קישור בפוטר וגם בתפריט העליון ומכאן גוגל מסיק שהם חשובים יותר מאחרים וייתן להם משקל גבוה יותר.

קישורים בפוטר

סיכום מספרים – ינואר 2018

הסבר על המספרים יופיע ישר מתחת לטבלה.

שיתופים למאמרים55

ירידה של 31

דירוגים בגוגל 92

עליה של 74

טראפיק לאתר 3,426

ירידה של 2,615

 שיתופים לפוסטים  ביטויים מדורגים בגוגל  סך הכל טראפיק

עוקבים בפייסבוק471

עליה של 220

מנויים לניוזלטר 387

עליה של 188

הכנסות מהאתר 1,880

ירידה של 2,120

 עוקבים לעמוד פייסבוק  מנויים לניוזלטר  סך הכל הכנסות (₪)

למרות שיש כמה אדומים בטבלה מבחינתנו היא מצויינת ואני אסביר למה…

  • טראפיק לאתר – בגלל שהייתה בעיה באנליטיקס (קראו בתחילת הפוסט) זה שיבש לנו את הספירה של הכניסות לפרק זמן די ממושך כך שבפועל היו שם כניסות אבל כאן אנחנו מציגים את מה שכתוב באנליטיקס. אם אקח את פרק הזמן שבו המדידה כן עבדה תקין החודש (סך הכל 8 ימים) ואשווה אותה ל-8 ימים של סוף חודש דצמבר נקבל שיש עליה של 32%.
  • הכנסות – האם פחות הכנסות בעסק בתחילת דרכו זה מדד טוב או לא? תלוי איזה עסק שואלים. או יותר נכון, תלוי מה אסטרטגיית הצמיחה שאותו עסק הגדיר לעצמו. מבחינתנו זה שהייתה ירידה זה לא מדד רע כי האסטרטגיה שלנו היא לבנות מותג חזק ואמין בשלב הראשון כדי שלאחר מכן התפוקה ממאמצי השיווק תניב יותר רווח. כלומר אפשר לזרוק הרבה כסף על שיווק כדי להכניס X, או שאפשר לבנות מותג\אמינות ואז להוציא פחות כסף על שיווק ולהכניס את אותו ה-X. כששאלו את רוזוולט כמה זמן לוקח לוקח לו לחטוב עץ הוא אמר שעה – 55 דקות לשייף את הגרזן ו-5 דקות להכות בעץ. אז אנחנו כרגע משייפים את הגרזן.

מה למדתי בינואר?

כפי שאתם רואים עיקר הדגש בפרק הפעם היה תוכן. תתעכבו על הנושא הזה, אל תחשבו שאתם צריכים לזרוק לאתר 4 מאמרים בחודש וכאן נגמר הסיפור והקידום יעשה מעצמו. תחשבו מחוץ לקופסא – מה מעניין את קהל האנשים שעוסקים בתחום שלכם, על מה המתחרים שלכם לא כותבים, איך אתם יכולים לבחור נושא ולהתמקד בו, איך אפשר למנף את האנשים שעוסקים בתחום שלכם כדי לעזור ביצירת התוכן כך שגם הם יקבלו מזה ערך.

שימו לב איך בלי מאמצים מיוחדים ובלי תקציב גבוה התברגנו בגוגל על 92 מילות מפתח שונות שמביאות לאתר טראפיק אורגני ואיך כמות העוקבים בעמוד והמנויים בניוזלטר כמעט הוכפלו. לא עשינו כאן קסמים או שיטות מיוחדות, הכל כתוב בצורה מפורטת בפוסט ואתם יכולים לשכפל את זה בתחום שלכם.

יש לכם שאלות?

אשמח לעזור לכם עם האתרים שלכם, תרגישו חופשי לשאול כאן שאלות בתגובות כדי שכולם יוכלו ללמוד מזה.

נתראה בחודש הבא 🙂

נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO, PPC וסושיאל.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

16 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

16
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.