פייסבוק ממשיכה קדימה עם תוכנית ההצפנה שלה

על אף הביקורות, פייסבוק מודיעה כי היא ממשיכה עם תוכנית ההצפנה שלה מקצה לקצה עבור כל אפליקציות המסרים שלה.
מיטל אור
תוכנית הצפנה של פייסבוק

לאחר ביקורות שונות על כוונות תוכנית ההצפנה שלה, פייסבוק מודיעה כי היא ממשיכה לפתח את התוכנית ההצפנה מקצה לקצה כברירת מחדל בתוך כל תוכנות המסרים שלה.

כפי שפורסם ב-socialmediatoday, כבר בשנת 2019 הביעה החברה דאגה לפרט והתכוונה להתחיל בתוכנית ההצפנה שלה. באוקטובר באותה השנה חתמו נציגים מאוסטרליה, בריטניה וארה”ב על מכתב פתוח בו הם קראו לחברה לזנוח את התוכנית וזאת בטענה כי ההצפנה עלולה לסכן את האזרחים והחברה תוך שחיקת יכולת האיתור והתגובה לאירועים בלתי חוקיים בהם: ניצול ילדים, פעולות טרור, ניסיונות פגיעה בדמוקרטיה ואחרים.

הוויכוח סביב תוכנית ההצפנה לא נח

הוויכוח והדיונים בנוגע לתוכנית ההצפנה המלאה של פייסבוק לא הסתיים באוקטובר 2019. מאז הביעו דאגה מדינות וארגונים שונים מסביב לעולם. בין היתר אמר מנכ”ל NSPCC (National Society for the Prevention of Cruelty to Children): “מסרים פרטיים הם בשורה הראשונה בהתעללות מינית בילדים, אך הוויכוח הנוכחי סביב הצפנה מקצה לקצה מסתכן בכך שישאיר את הילדים ללא כל הגנה במקום בו עלול להגרם הכי הרבה נזק”.

ברגע שפייסבוק תשחרר את ההצפנה ככלי ברירת מחדל בכל אפליקציות העברת הודעות היא תסתיר את כל התקשורת בין הגורמים הפוגעים ואלו יוכלו להשתמש במערכות אלה לניצול ילדים, מה שעלול להוביל להרחבה של הפעילות המתעללת.

הצפנה כבר קיימת בווטסאפ

ההצפנה אותה מתכננת פייסבוק כבר קיימת באפליקציית ווטסאפ כך שאפשר להגיד כי היא כבר קיימת. עם זאת, הרחבתה לכלל אפליקציות המסרים של פייסבוק תעצים את היכולת לפגיעה על ידי גורמים מזיקים. הוויכוח קיים ולא במקרה שהרי המשתמשים רוצים ליהנות מהגנה על המידע שלהם. גם פייסבוק עצמה רוצה להגביר את הפוטנציאל העסקי שלה והעברת נתונים באופן בטוח בין אנשים תוביל לשימוש מוגבר באפליקציות השונות.

הטענות לגבי הצפנה נעות לכאן ולכאן ותלוי היכן אנחנו, המשתמשים, מוצאים עצמנו בסקאלה. לצד זאת, פייסבוק הודיעה כי בכוונתה להמשיך קדימה עם תוכנית ההצפנה מקצה לקצה עבור כל אפליקציות המסרים שלה. מדובר בפרויקט ארוך טווח אשר צפוי להתממש בשנת 2022.

לקריאת הכתבה המקורית

שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
נכתב על ידי
מיטל אור, בעלת חברת כתיבת תוכן באנגלית ובעברית. שמה אנשים לפני העסק ועוזרת לעסק להתבטא הכי טוב ברשת.
0 0 הצבעה
קלות השימוש
0 0 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעה
תמיכה טכנית
0 0 הצבעה
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest
0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
שי משען
89825
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
88773
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
88263
מדיה חברתית
דפנה בן יהושע
66899
קידום אתרים
ירון אחר
65094
שיווק דיגיטלי
מיטל אור
48
קידום אתרים
מיטל אור
61
מדיה חברתית
מיטל אור
53
קידום אתרים
מיטל אור
53
מדיה חברתית
מיטל אור
58
קידום אתרים
לא חבל לפספס?

קהילה של +15,000 מקצוענים כמוך נהנים לקבל מאיתנו טיפים עדכניים על קידום אתרים ושיווק באינטרנט, מדריכים מעמיקים, מקרי בוחן וכלים, היישר לתיבת המייל. רוצה להצטרף?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
()
x