פייסבוק ממשיכה קדימה עם תוכנית ההצפנה שלה

מיטל אור
על אף הביקורות, פייסבוק מודיעה כי היא ממשיכה עם תוכנית ההצפנה שלה מקצה לקצה עבור כל אפליקציות המסרים שלה.
תוכנית הצפנה של פייסבוק

לאחר ביקורות שונות על כוונות תוכנית ההצפנה שלה, פייסבוק מודיעה כי היא ממשיכה לפתח את התוכנית ההצפנה מקצה לקצה כברירת מחדל בתוך כל תוכנות המסרים שלה.

כפי שפורסם ב-socialmediatoday, כבר בשנת 2019 הביעה החברה דאגה לפרט והתכוונה להתחיל בתוכנית ההצפנה שלה. באוקטובר באותה השנה חתמו נציגים מאוסטרליה, בריטניה וארה”ב על מכתב פתוח בו הם קראו לחברה לזנוח את התוכנית וזאת בטענה כי ההצפנה עלולה לסכן את האזרחים והחברה תוך שחיקת יכולת האיתור והתגובה לאירועים בלתי חוקיים בהם: ניצול ילדים, פעולות טרור, ניסיונות פגיעה בדמוקרטיה ואחרים.

הוויכוח סביב תוכנית ההצפנה לא נח

הוויכוח והדיונים בנוגע לתוכנית ההצפנה המלאה של פייסבוק לא הסתיים באוקטובר 2019. מאז הביעו דאגה מדינות וארגונים שונים מסביב לעולם. בין היתר אמר מנכ”ל NSPCC (National Society for the Prevention of Cruelty to Children): “מסרים פרטיים הם בשורה הראשונה בהתעללות מינית בילדים, אך הוויכוח הנוכחי סביב הצפנה מקצה לקצה מסתכן בכך שישאיר את הילדים ללא כל הגנה במקום בו עלול להגרם הכי הרבה נזק”.

ברגע שפייסבוק תשחרר את ההצפנה ככלי ברירת מחדל בכל אפליקציות העברת הודעות היא תסתיר את כל התקשורת בין הגורמים הפוגעים ואלו יוכלו להשתמש במערכות אלה לניצול ילדים, מה שעלול להוביל להרחבה של הפעילות המתעללת.

הצפנה כבר קיימת בווטסאפ

ההצפנה אותה מתכננת פייסבוק כבר קיימת באפליקציית ווטסאפ כך שאפשר להגיד כי היא כבר קיימת. עם זאת, הרחבתה לכלל אפליקציות המסרים של פייסבוק תעצים את היכולת לפגיעה על ידי גורמים מזיקים. הוויכוח קיים ולא במקרה שהרי המשתמשים רוצים ליהנות מהגנה על המידע שלהם. גם פייסבוק עצמה רוצה להגביר את הפוטנציאל העסקי שלה והעברת נתונים באופן בטוח בין אנשים תוביל לשימוש מוגבר באפליקציות השונות.

הטענות לגבי הצפנה נעות לכאן ולכאן ותלוי היכן אנחנו, המשתמשים, מוצאים עצמנו בסקאלה. לצד זאת, פייסבוק הודיעה כי בכוונתה להמשיך קדימה עם תוכנית ההצפנה מקצה לקצה עבור כל אפליקציות המסרים שלה. מדובר בפרויקט ארוך טווח אשר צפוי להתממש בשנת 2022.

לקריאת הכתבה המקורית

שתפו:
נכתב על ידי
מיטל אור, בעלת חברת כתיבת תוכן באנגלית ובעברית. שמה אנשים לפני העסק ועוזרת לעסק להתבטא הכי טוב ברשת.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
18
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
96
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
78
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
94
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
112
מסחר אלקטרוני
יורם ליכטנשטיין
105076
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100703
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99804
מדיה חברתית
בן אורן
87810
קידום אתרים
דנה רוזן
82476
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.