הקשר בין אורך URL ל-SEO

ג'ון מולר מגוגל עונה האם אורך כתובת האתר (URL) משפיע על פעולת ה-SEO. כתובות אתרים קצרות עשויות להיראות ידידותיות אך האם יש להן השפעה על הקידום? על כך ענה מולר בשיחת האנגאוט.
מיטל אור
הקשר בין אורך URL ל-SEO

בסדרת הסרטונים – Ask Googlebot אותה ניתן למצוא ביוטיוב ענה מולר על השאלה האם כתובות אתרים קצרות משפיעות לטובה על ה-SEO או שמדובר במיתוס בלבד.

ההשפעה של כתובת האתר על SEO

מולר ציין כי התשובה הישירה היא שאורך כתובת האתר לא משפיעה על פעולות ה-SEO. גוגל מתייחסת לכתובת האתר כמזהה וזה לא משנה מבחינתה מה האורך שלה. עם זאת הוא ציין כי הוא מנסה לשמור על הכתובת קצרה יותר מ-1,000 תווים אך זאת רק כדי להקל על הניטור. עוד ציין מולר כי מספר החתכים של כתובת ה-URL לא משנה.

מתגובה זו אפשר להבין כי אורך כתובת האתר לא משנה על אף שרבים חושבים אחרת. כל זאת רלוונטי למעט מצב אחד. האזור היחיד במערכות הדירוג של גוגל בו אורך כתובת האתר יכולה לשחק תפקיד הוא בקנוניזציה. כאשר ישנן מספר כתובות דומות עם תוכן זהה, גוגל תאחד את כל האותות מכל הדפים אל כתובת אחת.

מתי גוגל מתייחסת לאורך כתובת האתר?

כבר בשנת 2019 עלתה ההמלצה ליצור כתובות אתרים כך שיהיו עד 1,000 תווים. מולר מציין כי בצורה זו קל יותר לעקוב אחר הנתונים. עתה הוא מציין כי האורך של הכתובת לא משפיעה על תוצאות הקידום אלא בכתובת קנונית בה האורך כן יכול להכריע אילו מבין כתובות האתרים יבחרו להופיע במקום גבוה יותר.

מולר ציין כי הוא מודע רק לחלק אחד של המערכת בה אורך ה-URL משחק תפקיד והוא קנוניזציה. קנוניזציה היא תוצאה של העתקת דפים מרובים באתר האינטרנט ואז על גוגל לבחור כתובת אחת שתתווסף לאינדקס. אם המערכת תמצא כתובת אחת קצרה וברורה, היא ככל הנראה תבחר בזו על פני האחרות. לצד זאת מבהיר מולר כי לקנוניזציה אין כל קשר לדירוג.

אורך כתובת האתר יכולה להשפיע על הנראות

אורך כתובת האתר עשוי להשפיע על הנראות של קטע החיפוש אך לא על הדירוג. לכן אפשר לסכם את הנושא ולהגיד שכשמדובר בדירוג האתר אין חשיבות לאורך הכתובת ולא למספר החתכים. יש להשתמש במבנה כתובת שעובד לנו הכי טוב ושאפשר לשמר אותו בטווח הארוך.

מולר שם סוף למיתוס על פיו אורך ה-URL משפיע על קידום האתר והוא אף מציין כי קיצוץ הכתובת עשוי להוביל לבזבוז זמן ללא כל תועלת.

 

שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
נכתב על ידי
מיטל אור, בעלת חברת כתיבת תוכן באנגלית ובעברית. שמה אנשים לפני העסק ועוזרת לעסק להתבטא הכי טוב ברשת.
0 0 הצבעה
קלות השימוש
0 0 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעה
תמיכה טכנית
0 0 הצבעה
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
שי משען
89857
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
88800
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
88285
מדיה חברתית
דפנה בן יהושע
66915
קידום אתרים
ירון אחר
65142
שיווק דיגיטלי
מיטל אור
34
מדיה חברתית
מיטל אור
51
מדיה חברתית
מיטל אור
55
קידום אתרים
מיטל אור
87
קידום אתרים
מיטל אור
52
מדיה חברתית
לא חבל לפספס?

קהילה של +15,000 מקצוענים כמוך נהנים לקבל מאיתנו טיפים עדכניים על קידום אתרים ושיווק באינטרנט, מדריכים מעמיקים, מקרי בוחן וכלים, היישר לתיבת המייל. רוצה להצטרף?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
1
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
()
x