הכוח של מודעות ממוקדות ופרטיות הגולשים

איתי ברנר

לאחרונה סקר של חברת קומסקור מצא כי מודעות ממוקדות העוקבות אחרי הגולשים מאתר לאתר העלו את החשיפה למותג מבחינת נפח חיפוש  בכ– 1046% בחודש העוקב. לעומת זאת, פרסום ממוקד קהל יעד היה אפקטיבי הרבה פחות (514%). שיטות פרסום קלאסיות כמו פרסום באתרים גדולים היו אפקטיביות אפילו פחות (שלושת העמודות הימניות).

כיום מרבית רשתות הדיספליי (כגון אדוורדס) משתמשות בעוגיות על מנת לעקוב אחר הגולשים. לפי הסקר, נראה כי יש למפרסמים סיבה טובה להגיע להבנות עם המחוקקים על מנת שיוכלו להמשיך ולהציג מודעות העוקבות אחר הגולשים, גם תחת מגבלות מסוימות. החוק האירופאי שיכנס לתוקף במאי, מחייב מפורשות שהגולשים יוכלו להסיר את המעקב אחריהם ומספר איגודים מקצועיים ביבשת כבר הלכו צעד אחד קדימה והציגו אייקון אחיד המיועד להתריע על מודעות האוספות מידע על הגולשים.

מספר האנשים שחיפשו את הברנד

בארה”ב המצב דומה, אך שם הרגולציה חזקה יותר. חברות שכבר נכנסו לנישה, מציעות הטמעה של לוגו מיוחד המעיד על איסוף מידע (כמו שדורשת היוזמה האירופאית), אך יותר חשוב מכך, ציון אחוזי הגולשים שהחליטו שדרשו לבטל את המעקב אחריהם.

בישראל אין כרגע חוקים העוסקים ספציפית בפרטיות הגולשים. ביוני 2010 פורסם כי ח”כ זבולון אורלב יוזם הצעת חוק שתחייב אתרים לחשוף פרטי גולשים משמיצים, לא בדיוק הדרך הכי טובה לשמור על הפרטיות שלהם. בכנסת ה-17 עבר בקריאה טרומית ולאחר מכן הוקפא חוק הפוך, “חוק הטוקבקים”. החוק דרש שאתרים עם קהל גולשים גדול במיוחד, יישאו באחריות פלילית לגבי תכנים אותם מפרסמים טוקבקים. סביר להניח שגם אם החוק היה עובר, היה קשה מאוד למצוא מדד אחיד שיוכל למדוד את נפח התעבורה “האובייקטיבי” בהם.

שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעה
קלות השימוש
0 0 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעה
תמיכה טכנית
0 0 הצבעה
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest
0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
שי משען
89610
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
88207
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
87926
מדיה חברתית
דפנה בן יהושע
66848
קידום אתרים
ירון אחר
64975
שיווק דיגיטלי
יורם ליכטנשטיין
59
שיווק דיגיטלי
מיטל אור
64
מדיה חברתית
מיטל אור
49
קידום אתרים
מיטל אור
47
קידום אתרים
מיטל אור
100
מדיה חברתית
לא חבל לפספס?

קהילה של +15,000 מקצוענים כמוך נהנים לקבל מאיתנו טיפים עדכניים על קידום אתרים ושיווק באינטרנט, מדריכים מעמיקים, מקרי בוחן וכלים, היישר לתיבת המייל. רוצה להצטרף?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
()
x