לשכת אובמה קוראת לחקיקת פוליסת פרטיות גולשים באינטרנט | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » לשכת אובמה קוראת לחקיקת פוליסת פרטיות גולשים באינטרנט

לשכת אובמה קוראת לחקיקת פוליסת פרטיות גולשים באינטרנט

לשכת אובמה שלחה בקשה לקונגרס האמריקאי להעביר הצעת חוק שתהווה סוג של אמנת "חוקי יסוד" או "חוקי בסיס" של פרטיות הגולשים באינטרנט. נושא שכבר הרבה מאוד זמן מדובר בלי שום דבר מוצק לטעון עליו.

מה שכן, נראה שהתזמון של אובמה מגיע קצת באיחור, שכן בשים האחרונות עלה הרבה עשן בנושא הגנת הפרטיות של הגולשים באינטרנט.

רק לא מזמן רשות המסחר הפדרלית בארה"ב (FTC) הענישה את חברת Chitika בעקבות הטעית גולשים ופגיעה בפרטיותם. כמו חברות פרסום רבות אחרות, צ'יטיקה בוחרת פרסומות על סמך הרגלי הגלישה של המבקרים באמצעות שתילת עוגיות (קוקיס).

צ'יטיקה אמנם הציעה קישור שיסיר את העוגיות האלו, אך לא ציינה כי לאחר עשרה ימים ההסרה עצמה מוסרת והעוגיות נשתלות שוב במחשב של המשתמש. כל זה נמשך כמעט שנתיים, מ-2008 ועד 2010.

אחד האיגודים הגדולים בעולם שמאגד יחדיו מפרסמים רבים ברשת נקרא NAI. כל רשת השייכת לארגון (בין היתר גוגל ויאהו) מתחייבת שהסרת העוגיות תהיה תקפה לחמש שנים. צ'יטיקה לא שייכת ל – NAI ולכן לא עברה למעשה על שום כלל אתיקה "מקצועי". מכיוון שבעצם גם לא קיים שום חוק פדרלי כנגד התופעה, ה – FTC הסתפק בהטלת סנקציות בלבד עקב ההטעיה עצמה. החל מ- 2010, ההסרה תהיה תקפה לעשר שנים וקישור להסרה יופיע בכל מודעה ברשת.

לשכת המסחר הפדרלית הציגה מסמכים מסוג הצעת החוק של אובמה ביחד עם קריאה לפעולה מהציבור הרחב שיתמוך בהם, חברות מודעות רבות הציגו טענות שדבר מסוג זה חייב לקבל לגיטימציה בחוק האמריקאי. למען האמת, הציבור גם הראה רעש בנושא.

אולי לא בסגנון הפגנות ושביתות רעב. אבל פוסטים זועמים בבלוגים, קריאה לפעולה מן הממשל באתרי web2.0, במדיה החברתית ועוד.

האמת היא שהממשל האמריקאי הכריז על פתיחת "ועידת" פוליסת פרטיות שמטרתם תהיה לחוקק משהו מהסוג הזה. היועץ האישי של אובמה לענייני פוליסות מידע (כן, גם אני לא ידעתי שקיים דבר כזה…), אמר בכנס עיתונאים שהמטרה של יצירת פוליסה כזו היא לתת איזשהו מענה לאבטחת הפרטיות של הגולשים באינטרנט ובאותו זמן לאפשר לעסקים אינטרנטיים להמשיך את הפרקטיקות שלהם ללא הפרעה.

ככה שהיה ברור כבר הרבה זמן שהצעת חוק מסוג זה תצוץ. השאלות היחידות היו מתי ואיך.

מה שמעניין, שהמטרה האמיתית מאחורי העניין הזה היא פחות הגנת הפרטיות של הגולשים. אלא לאפשר לגולשים לחתום על הסכמים, לנדב מידע פרטי ועוד עם אתרי אינטרנט. אחרי הכל, כשהקניות לא דורשות ממכם לצאת מהבית, הצרכנים נוטים לקנות יותר.

מקורות פנימיים בתוך וושינגטון טוענים שממשל ארה"ב מתכנן לשתף פעולה בעניין עם ארצות אחרות כמו האיגוד האירופאי ואולי מדינות באסיה.

אז מה אתם אומרים, ישראל תראה פוליסת פרטיות חוקית עוברת בכנסת? עם קצת לחץ מארה"ב אני מאמין שהכל יכול לקרות.

אודות רועי בן עמי

רועי בן עמי
מומחה לשיווק באינטרנט. רועי בן עמי מנהל מספר פרוייקטים אינטרנטיים, מייעץ לחברות סטארטאפ בארץ ובחו"ל ומנהל את חברת wwO. "כסף באינטרנט זה נוסחה. אם תעשה הכל לפי הספר אין סיכוי שתיכשל".

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

בעיית האינדוקס בגוגל נפתרה, פייסבוק מספקת מידע על פוסטים בפיד ואיך לערער על חסימות בטוויטר בקלות

גוגל : פתרנו את בעיית העמודים הלא מאונדקסים ג'ון מולר מגוגל הודיע ביום שבת בבוקר ...

תגובה אחת

  1. הלוואי.אני מניח שבישראל רק אפשר לפנטז על רעיון כזה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים