קידום אתרים » חדשות קידום אתרים » מחקר חדש על גורמי דירוג בגוגל חושף: תוכן מתחזק, קישורים נחלשים

מחקר חדש על גורמי דירוג בגוגל חושף: תוכן מתחזק, קישורים נחלשים

לידיעה המקורית ב-Search Engine Land

מחקר חדש שהוציאה החודש חברת השיווק הדיגיטלי Searchmetrics על גורמי הדירוג בגוגל, המבוסס על 20 התוצאות הראשונות עבור 10,000 מילות מפתח, מעלה מספר ממצאים חשובים אותם יצטרך כל מקדם אתרים לקחת בחשבון מעתה והלאה.

המחקר נפתח בטענה האמיצה כי גורמי הדירוג המסורתיים הפכו לבלתי-רלוונטיים, ושיש להכיר בקיומה של מציאות חדשה בשטח. בין ממצאיו של המחקר, בולטת החשיבות הגבוהה המיוחסת לגורם דירוג חדש – רלוונטיות של תוכן – בעוד שקישורים נכנסים מאבדים מחשיבותם כגורם דירוג.

אלו גורמי דירוג עלו ואלו ירדו בחשיבותם?

להלן מספר ממצאים חשובים נוספים במחקר:

  • כתובות ה-URL עם התוכן הרלוונטי ביותר הן אלו הנמצאות במיקומים 3-6.
  • על אף שהקורלציה בין קישורים נכנסים ומיקום האתר נותרת גבוהה, החשיבות שלהם כגורמי דירוג פוחתת, כך שכעת הם מהווים רק גורם אחד מתוך גורמים רבים התורמים לדירוג. ניתן אף למצוא דירוגים גבוהים עבור אתרים שאין להם קישורים כלל.
  • ב-2016, רק 53 אחוזים מ-20 כתובות ה-URL המובילות הכילו את מילת המפתח בכותרת שלהם.
  • זמן השהייה בעמוד עבור 10 כתובות ה-URL המובילות היה 3 דקות ו-10 שניות.
  • גורמי דירוג טכניים עדיין מהווים תנאי מוקדם לדירוגים טובים, אך לא ניתן להסתפק רק בהם.
  • אתרי מובייל נטענים בממוצע כשנייה אחת מהר יותר מאתרי דסקטופ.
  • ב-2016 חלה עלייה משמעותית בשימוש באלמנטים מובנים כגון בולטים ורשימות, אשר משפרים את חוויית המשתמש.
  • אלגוריתם ה-deep learning של גוגל מתאים את עצמו לשאילתות כעת, ופועל בזמן אמת.
  • הקורלציה בין סיגנלים חברתיים ודירוג בגוגל דומה לקורלציה בשנים קודמות.
  • לעמודים שנמצאים במיקומים 1-3 יש CTR ממוצע של 36 אחוזים.
  • 86 אחוזים מ-10 הדומיינים המובילים משתמשים בסיומת com.

האינפוגרפיקה הבאה מתוך המחקר מציגה את הקורלציות בין גורמי הדירוג השונים לדירוגים עצמם. חץ הפונה מעלה מצביע על עלייה, חץ הפונה ימינה מצביע על הישארות באותו המקום, חץ הפונה מטה מצביע על ירידה, ואילו כוכב מסמל גורם חדש שנכנס לחישובים.

Searchmetrics ranking factors correlations

איך מסתדרות תוצאות אלה עם המחקר של Stone Temple Consulting (חברת ייעוץ ושיווק דיגיטלי) מיולי האחרון, לפיו קישורים הם חשובים יותר כגורם דירוג ממה שחשבנו בעבר? אותו מחקר מצא שישנה קורלציה כמעט מושלמת בין אתרים המדורגים גבוה בגוגל ובין קישורים המצביעים אל אתרים אלה. אך בעוד ש-Searchmetrics מסכימים שקישורים הם עדיין חשובים מאד, בהתבסס על המחקר שלהם הם טוענים שחשיבותם נמצאת בירידה.

פוסט שפורסם בבלוג של Searchmetrics על המחקר מעניק לאתרים המלצה כיצד יוכלו להישאר רלוונטיים לאור תוצאות אלה, שתמציתה היא להתאים את תוכן האתר לכוונת המשתמשים (user intent). כך למשל, אם מישהו מבצע חיפוש על המילים "best short hairstyles" הרי שהוא בוודאי יצפה לראות עמוד עם פחות טקסט ויותר תמונות (ואפילו גלריית תמונות) שיספק לו רעיונות והשראה. לעומת זאת, אם אדם אחר מבצע חיפוש על משל המערה של אפלטון, הרי שבוודאי יצפה למצוא עמוד עם יותר טקסט, שהתוכן בו מובנה (בדומה לערך בוויקיפדיה). נראה כי כל מי שיש לו נגיעה לתחום של קידום אתרים במנועי חיפוש יצטרך מעתה לתת לעצה זו יותר משקל.

ועכשיו אליכם: מסכימים עם הממצא של Searchmetrics?

סביר להניח שלא כולם יסכימו עם הממצאים של Searchmetrics ומחקרים אחרים עשויים להראות תוצאות אחרות, כפונקציה של המודלים והשיטות בהם בחרו למדוד את גורמי הדירוג. מה אתם חושבים? האם על בסיס העבודה שלכם בשנה האחרונה הבחנתם במגמות שדומות לאלה המתוארות לעיל? ספרו לנו בתגובות!

אודות דפנה בן יהושע

דפנה בן יהושע
היי, אני דפנה. במקור יש לי בכלל תואר שני בביולוגיה, אבל אחרי שפרשתי מהאקדמיה והתנסיתי במגוון תחומים, הבנתי שמה שאני רוצה לעשות זה לכתוב. בשנים האחרונות עסקתי בתרגום, כתיבה ועריכה, והיום אני מנהלת התוכן בקבוצת אנגורה מדיה. אני כותבת על שיווק דיגיטלי, רשתות חברתיות, אסטרטגיות שיווקיות ובעצם - כל מה שקשור לשיווק ולאינטרנט. בקיצור, רוב היום הראש שלי תקוע במסך, אבל אני נהנית מזה!

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

פרסום גלובלי בקלות, אפליקציה ל-SimilarWeb, פיירפוקס עובר לגוגל ועוד

SimilarWeb משיקה אפליקציה חדשה SimilarWeb, אחד מהאתרים היותר מתקדמים במדידת פופולריות של אתרים באינטרנט, השיק ...

חדשות קידום אתרים

TripAdvisor מסתבך שוב, פייסבוק מציגה אפליקציה לחיפושים מקומיים ומהיום כל אחד יכול לצייץ ב-280 תווים

השערוריות שממשיכות לפגוע באמינות של TripAdvisor אתר הביקורות הגדול ברשת TripAdvisor סובל מבעיית אמינות כבר ...

3 תגובות

  1. תודה רבה על המאמר המחכים!
    מאיפה גוגל מביא את הנתונים על זמני השהייה? האם גוגל משתמש בנתוני האנלטיקס לצורך דירוג?
    אגב פרמטר דירוג שלא ראיתי שהוזכר הוא HTTPS גוגל נותנים בוסט קטן לאתרים של HTTPS

  2. לפי הנתונים המוצגים:
    אם מילת המפתח מופיעה בתגית title זה גורם שלילי כלומר מוריד מיקום ולא מעלה.
    כנ"ל לגבי הדיסקריפשן (שגוגל כבר לא ממש משתמשים בו כפקטור לדירוג אלה עם מדובר במונח מאוד לא שכיח)
    ו – H1
    זה לא נשמע הגיוני, ולא מסתדר אם מה שאני רואה בשטח בטח ובטח לא בעברית. אבל גם לא באתרים באנגלית.
    כלומר לדעתי מבחן הקורולציה לא מתאים כאן. ומביא נתונים מטעים.
    כי יותר נכון יהיה לאמר לדוגמא שאתר מדורג גבוה לא בגלל שאין לו את מילת המפתח בטייטל אלה למרות שאין לו. כלומר אם היה לו זה היה רק אולי מחזק יותר. פשוט יש לו פרמטרים אחרים שגורמים לדירוג הגבוה.
    דבר נוסף, יש הבדל עצום בין אתרים מסוגים שונים (וחיפושים בנושאים שונים) לדוגמא:
    בחיפוש של מוצר צריכה, נגדי נעלי נייקי, מן הסתם האתר הכי רלוונטי יהיה זה שישי לו את מגוון נעלי הנייקי הגדול ושהוא גם אתר טוב וכו' ולא אתר שיכתוב בעקיפין הרבה תוכן על נעלי נייקי בלי להשתמש במונח עצמו.
    לעומת זאת באתר שמדבר על מיידע תיאורתי כולשהוא זה יהיה ההיפך באמת שימוש כמה שיותר רחב במונחים קושרים בלי לחזור יותר מדי על מינוח מקודם. כשמדובר כמובן במנוע של גוגל שההמינגבירד ייושם בו.

    עניין הקישורים בכלל לא מסתדר כי למה שמספר ה No-follow links יהיה יותר משמעותי מה follow ? מה ההגיון בזה. אלה אם האפקט של קישורים היותר חזק זה ענישה על קישורים לא טובים מאשר קרדיט על קישורים טובים. ולא ראיתי שום אינדיקציה לכזה דבר. והיא גם לא הגיונית כי היא מעודדת לא קידום והשקעה בפרופיל קישורים לאתר אלה ב ייצרת פרופיל שלישי לאתרים מתחרים.

    יש בעייתיות מסוימת במחקרים האלה. כי מי עושה עליהם בקרה סטטיסטית? יש גורם רשמי כמו במאמר מדעי שבוחן את המחקר שנעשה והמתודות שלו, לוודא שבכלל הוא וולידי ונעשה נכון.
    מישהו יודע?
    כי אם אלו מחקרים שחברות עושת עצמאית בלי שום בקרה של צד שלישי, אז צריך להתייחס לנתונים שהם מציגים בספקנות רבה. כי מספיק שנעשתה טעות בתכנון ובמתודות של המחקר והנתונים שמתקבלים יכולים להציג בדיוק ההפך ממה שנכון.

  3. אני יכול להסכים לגמרי עם דירוג הקישורים הנכנסים. בחודשים האחרונים קישורים נכנסים כמעט ולא מזיזים לדירוגי האתר גם אם הם אמורים להשפיע בגדול.

    אין ספק שהתעסקות עם ONSITE ורענון תוכן בתוך האתר עושים את העבודה טוב יותר מלינקים.

    הכתבה הזו עושה סדר ומיישבת את הדברים, תודה 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט עם חברים