מטא תחשוף את מודל ה-AI שלה לטרגוט תוכן למשתמשים

עומר לייבנזון
בתקופה האחרונה, עם כניסתה של הבינה המלאכותית, רכיבים רבים הושפעו במטא וחששות המשתמשים לא איחרו להגיע. במטא הבינו שהדרך הנכונה לטפל בכך, היא להיות יותר שקופים עם המשתמשים ולאפשר להם יותר שליטה בתכנים שהם מקבלים.
טרגוט משתמשים במטא על ידי בינה מלאכותית

מספר כתבות לפני כן, חשפנו כאן את הדרך שבה מטא משתמשת כדי לטרגט את מודעות הרילס למשתמשים. עד היום, מטא הכניסה את הבינה המלאכותית כמעט לכל סוג מדיה, במטרה לכוון את התוכן לצרכני התוכן שהכי יאהבו אותו – בהתאם לקונטקסט. לפני מספר ימים מטא החליטה להיות יותר גלויה לגבי האופן שבו עובדת מערכת הטרגוט מבוססת ה-AI שלה, וכך זה ייחשף למשתמשים.

איך עובדת מערכת ה-AI של מטא?

מערכות הבינה המלאכותית של מטא מנבאות עד כמה פיסת תוכן מסוימת עשויה לעניין משתמש מסוים, והן עושות את זה בצורה אוטומטית וספציפית לכל משתמש בנפרד. כך, המערכת שואפת להציג פיסות תוכן מעניינות יותר כמה שיותר מוקדם בכניסה לאפליקציה. כאן, נכנס החיזוי לתמונה – היכן שיש למערכות AI יתרון משמעותי. כמו שבוודאי ניתן לנחש, אין דבר כזה חיזוי ב-100%, הרי אף אחד לא יכול לדעת את העתיד. לעומת זאת, באמצעות הצלבה של מספר תחזיות אשר מבוססות על התנהגות המשתמש, כן ניתן להגיע לחיזוי קרוב מאוד. במטא אומרים שהם משתמשים במגוון רחב של תחזיות, בשילוב משוב משתמשים שהתקבל באמצעות סקרים, כדי לקבל את התמונה הגדולה. מטא גם השיקה מדריך המכיל 22 כרטיסיות שמסבירות על כל רכיב בפלטפורמה שמושפע מהבינה המלאכותית, כולל: תגובות משתמשים, סטורי, רילס, חיפוש ועוד.

כפי שניתן לראות בתמונה, לאחר כניסת העדכון בלחיצה על שלוש נקודות ניתן לראות מדוע הרילס הוצג לכם:

“עם ההתקדמות המהירה של טכנולוגיות עוצמתיות במיוחד כמו בינה מלאכותית ג’נרטיבית (Generative AI), מובן לנו שאנשים נרגשים מהאפשרויות, ובמקביל חוששים מהסכנות. אנו מאמינים כי הדרך הטובה ביותר להגיב לחששות אלה היא באמצעות פתיחות ושקיפות.” – מטא

חיזוק השליטה בתוכן שאתם מקבלים

הקו המנחה של השינויים האחרונים הקשורים לטרגוט ובינה מלאכותית אצל מטא, כך על פי דבריהם, נועד כדי לחזק את שליטת המשתמש בהעדפותיו. זה מה שמייצר, ככל הנראה יותר שקיפות מצד המשתמש ומפחית את חששות המשתמשים מפני השינויים הקיצוניים בטווח זמן כה קצר. בעקבות העדכונים החדשים, המשתמשים יכולים לשלוט בסוג התוכן שיוצג בפניהם בפייסבוק ובאינסטגרם. כדי להקל על השליטה בתוכן שהמשתמשים צופים בו, במטא אומרים לנו שכבר היום יש מקומות בפייסבוק ובאינסטגרם שבהם ניתן לקבוע העדפות אישיות לגבי התוכן שמקבלים בכל אפליקציה. ניתן לבקר במקומות אלה, דרך תפריט שלוש הנקודות שמוצג בצד העליון של כל פוסט, או דרך ההגדרות.

כלי חדש שבימים אלה עובדים עליו הוא הכפתור “מעוניין” (Interested) שיופיע ליד כל סרטון רילס – ניתן לקרוא בהרחבה על כך כאן.

לקריאת הידיעה המקורית בבלוג מטא

שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
51
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
27
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
101
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
81
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
97
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105089
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100762
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99915
מדיה חברתית
בן אורן
87826
קידום אתרים
דנה רוזן
82478
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.