דיבור צפוף: מהן 6 הטעויות הנפוצות ביותר של מקדמי אתרים מתקדמים

שמוליק דורינבאום
טעויות של מקדמי אתרים מתקדמים

ככל שיוצאים מקדמי אתרים חדשים לשוק הפתוח של התחום שלנו, מתגלות הטעויות הנפוצות ביותר, הרי מעבר לכך שלא כולם לומדים את זה בצורה מסודרת במסגרת קורס קידום אתרים כזה או אחר, לא כולם קוראים את הבלוגים הנכונים בתחום או את המאמרים הנכונים ואז מגיעים לכל מיני כתבות קיקיוניות שבעצם מסבירות דברים שלא כל כך נכונים (ואני עוד עדין).

לדוגמא, יש סרטון ביוטיוב של מקדמת אתרים (לא חשוב שמות) והיא מציגה את עצמה בתור אחת שיודעת לבנות אתרים ש”מדברים גוגל” וכל מה שהיא עושה זה לעשות מחקר מילות מפתח לפני, עד לכאן – הכל פיקס, אבל מה לגבי זמני טעינה? אופטימיזציה ראשונית כלשהי? תוכן הוא “המלך” אבל יש גם מלכה, נסיכות ונסיכים ועוד כל מיני אנלוגיות שמסבירות כמה תוכן זה לא הדבר היחיד שצריך באתר. בסרטון הזה שהיא פרסמה היא מספרת שאם אתר נכנס לענישה בגוגל – אי אפשר להוציא אותו לעולם יותר. ועכשיו לכו תרדפו אחרי כל מי שקרא את הכתבה ותסבירו לו שזה שטות גמורה והבחורה או משקרת או פשוט לא מבינה בתחום.

אז מהן הטעויות הנפוצות הרציניות יותר (או לפחות אלו שהציקו לי יותר)

1. אתר מרובה שפות הוא לא אתר משוכפל

לא מעט חברות קידום אתרים מקדמות אתר מרובה שפות ושוכחים שכל גרסאות האתר צריכות להיות מאונדקסות בגוגל, מכיוון שבכל שפה היינו רוצים לעלות בתוצאות החיפוש בהתאם למיקוד השפה והתוכן, אממה, בפועל לא מעט מקדמי אתרים מטמיעים קוד קנוניקל, למשל בין הגרסה של השפה האנגלית של ארה”ב ולבין השפה האנגלית של בריטניה. כי לא מעט חושבים לעצמם “רגע, למרות שיש גרסאות שונות לאתר בעקבות השפות אבל עדיין, זהו תוכן זהה בין העמודים האלה, מקסימום המחיר הוא ב-יורו אבל התוכן עדיין זהה לחלוטין“. אז בואו נעשה סדר קטן, תגיות של href lang לא מונע שכפול עד 100%, כלומר, עדיין העמוד שלכם באנגלית של ארה”ב יכול להתקדם גבוה יותר בתוצאות החיפוש של גוגל הקנדי, אבל זה לא אומר שגוגל “יעניש” אתכם על שכפול תוכן, כי גוגל מבין שמדובר בגרסאות נרדפות של האתר (מן הסתם, מדובר בתגית alternate, כמו במובייל) אבל אם אנחנו רוצים להגיע למקסימום תוצאות, עדיף תמיד שכל שפה תהיה על דומיין משלה (או על סאב דומיין לפחות)

2. תחרות פנימית על אותו ביטוי

אחת הבעיות שבאמת חוזרות על עצמן יותר מדי זה לראות שמקדמי אתרים פותחים עוד ועוד עמודי תוכן באתר של הלקוח (עד לפה זה אחלה) אבל עמודי תוכן שדומים אחד לשני ברמת התוכן, העיקר בשביל לקבל עוד נפח או בשביל להוציא קישורים (או להכניס קישורים) על הביטוי הרצוי. מה קורה בפועל? עמודים מתחילים להתחרות אחד בשני על הביטוי הראשי שלנו, לדוגמא: עמוד שמתחרה על הביטוי “תיקי נשים” שמציג כמה מוצרים חדשים מבית מותג כלשהו ואז המקדם שלו מבין שיש חיפושים גם על הביטוי “תיקי נשים מומלצים” פותח לו עמוד נוסף שמציג כמעט את אותם המוצרים אבל עם תוכן קצת שונה (וואו אז זה לא תוכן משוכפל, ממש כפיים) ומה שקורה בפועל – העמוד החדש מתחיל לעלות בתוצאות ואף בטעות לעבור את עמוד הנחיתה הקיים שלנו, מה יצא לנו מזה? בלאגן.

רוצים להוסיף בכל זאת את הרעיון של “תיקי נשים מומלצים”? תוסיפו את זה בעמוד הנחיתה עצמו בתחתית העמוד וכך אולי תתקדמו עם אותו עמוד בביטויים נוספים. אז די עם זה.

3. בחירת ביטויים לפי נפח חיפושים

בוא נגיד ואתם מקדמים יועץ השקעות או מנהל תיק השקעות, הוצאתם לו מחקר מילות מפתח כראוי לתהליך SEO ראשוני, ואז, אתם רואים את התוצר הבא (בין היתר):

  • שוק ההון: 5,400 חיפושים בממוצע בחודש.
  • ניהול תיקי השקעות: 590 חיפושים בממוצע בחודש.

הלקוח שלכם מסוגל לשלוח לכם דקה אחרי זה מייל ולבקש להתחיל להתמקד בביטוי “שוק ההון”, מבחינתו, כל מי שיכתוב “שוק ההון” שיגיע אליו, אחלה, הרעיון נשמע הגיוני, רק שלא בעולם המציאותי של תהליך SEO, כי בעיקרון רובם אלו שכותבים שם גנרי לתחום הם באותה מידה יכולים להיות בכלל בעלי רצון ללמוד שוק ההון ובכך אנחנו יכולים להפסיד את המיקוד שלנו ללקוח בצורה די משמעותית. לא בטוחים אם המיקוד נכון או לא? כתבו בעצמכם את הביטוי הגנרי ותבדקו מה עולה בתוצאות, אם עולות יותר תוצאות של לימודי התחום – גוגל הבין שעדיף לקדם את האתרים שמעניקים שירותי לימוד מאשר שירותי ייעוץ תחת אותם ביטויים.

סוד קטן? כאשר אני שולח ללקוח טבלה מלאה במילות מפתח, אני שולח לו טור נוסף עם הסבר במייל שאני רוצה שימלא עבורי שנקרא “ציון רלוונטיות” בו אני מסביר שלא הכל רלוונטי עבורו וכדאי שהוא ייתן את דעתו לפני שאנחנו מתחילים לקדם (ומוסיף במייל כמובן, תתעלם מנפח החיפושים, תחשוב על הלקוח הפוטנציאלי שלך לפני כן) ומקווה מאוד שהוא יציין עבורי מה רלוונטי יותר ומה פחות על מנת שאוכל לדעת במה להתמקד באופטימיזציה שלי לעמודי הנחיתה וכמובן באנקורים וקישורים חדשים. (טבלה מוכנה לדוגמא עבור גולשי Askpavel).

4. “צילום אירועים | צלם אירועים | צלמי אירועים | הצטלמות באירועים | התצטלממללומט…”

חברים, די עם זה, זה נראה מגוחך וזה (בין היתר) מזנה את התחום שלנו, הרי אנחנו לא באמת חושבים שהגולשים טיפשים ולא מבינים ש”צלם אירועים” ו-“צילום אירועים” זה שני דברים שונים, אז למה אנחנו עדיין כותבים את זה בטייטל? בדיוק, מקדמי אתרים ש – או מפחדים לשנות טייטל שהגיע עם הלקוח כי האתר התחיל לתפוס מיקומים טובים, או שהם פשוט שינו את זה כך כי הם חושבים שגוגל טיפש יותר מהגולש הפוטנציאלי. מתישהו אתרים לדעתי יתחילו אפילו להיענש על זה (בתקווה), הרי בוא נגיד את זה בקול, אם הדברים האלו באמת שונים אז למה הם לא מקבלים עמוד נחיתה משלהם? כי אנחנו מנסים למנפלץ את גוגל (כן המצאתי מילה, מהמילה מניפולציה).

מה לגבי CTR, אתם לא חושבים שזה ישפיע עליכם? כי גם אם אתם מקום ראשון בגוגל על הביטוי “צילום אירועים” אתם לא תצליחו לקבל את אותו ה-CTR מתוצאה שיווקית במקום השני, מניסיון(!!).

5. לא עובדים עם Search Console לוותיקים

בהמשך לסעיף הקודם, מקדמי אתרים שוכחים שאנחנו אמורים להיות חלק בלתי נפרד מצוות השיווק של הלקוח שלנו. כמה מאיתנו באמת בודקים את כלי מנהלי האתרים ורואים כמה CTR ואילו ביטויים באמת עובדים לנו כמו שביקשנו וכמה מהם לא קרובים אפילו לתוצאה הרצויה. היה לי כבר לקוח שביקש ממני לבנות לו עוד אתר כי הוא מרגיש שהוא מיצה את התחום עם האתר שלו, הוא מקום ראשון בכל הביטויים האפשריים (תחום הניקיון) ואז גיליתי שבפועל – הוא מקבל רק 10-12%, שימו לב, למקום הראשון זה לא מגוחך כי יש מודעות ממומנות ומותגים מסביב אבל עדיין, במקום הראשון אפשר להגיע גם ל-25-27% CTR, אז מה אתם חושבים שעשיתי? ספוילר: לא אתר חדש.

6. מדידת הצלחה במיקומים

תגידו לי, אתם יודעים שאנחנו ב-2017? למה אנחנו עדיין מודדים הצלחות ב”אבל תראה, אתה מקום ראשון בביטוי מטפל הוליסטי בחולון”? מעבר לכך שביטוי שכזה (מומצא כמובן) הוא בעל נפח חיפושים של עשרות בודדים, זו לא דרך נכונה לבדוק אותנו המקדמים. הרי גם ככה חושבים על התחום הזה לפעמים שהוא “מוסכניק” מדי, אז למה שלא נראה תוצאות בשטח, הרי הדבר הראשון שהלקוח רוצה – זה לקוחות, משם בא הצורך ומשם בא הרצון להתקדם בגוגל, לא בשביל ה”פרסטיז'” אלא בשביל לקבל לקוחות חדשים, שימו קצת יותר דגש על המרות, שימו יותר דגש על תנועה הגולשים, שימו לב למה קורה עם הטראפיק באתר לפני שאתם רצים להביא טראפיק חדש.

לפני שאתם רצים “למצות” תחום או לתת ללקוח ברכות על ההצלחות שלנו, תענו לעצמכם רגע:

  • הגעתם למקום הראשון בגוגל?
  • הצלחתם למקסם CTR בתוצאות תחת הביטויים הרלוונטיים?
  • הצלחתם למקסם (או לשדרג) את אחוזי ההמרה של האתר?
  • הצלחתם באמת לגרום לעליה בתנועה האורגנית? (מיקומים ראשונים לאו דווקא מביאים תנועה)

זה בגדול בעיניי דברים שהצלחתי לראות לאחרונה, תודות גם לנתי אלימלך, חבר טוב ומקצוען אמיתי, סמנכ”ל SEO Israel שעזר לי במציאת דברים הזויים נוספים שמצאו את מקומם בפרק הנ”ל של דיבור צפוף. תעשו לעצמכם רשימה אמיתית של הדברים שכתבתי, האם “ברחה” לכם טעות כזו?

אשמח לשמוע על טעויות נוספות בתגובות, בסוף עוד נרכיב יחד את המדריך השלם לטעויות למקדם המתחיל.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
נכתב על ידי
שמוליק דורינבאום, מקדם אתרים כבר מעל לעשור תחת השם “שמול”. יזם, כותב, מוזיקאי וכמובן, מקדם אתרים מנוסה, מתמחה גם בייעוץ ובניית אסטרטגיות שיווקיות לעסקים ומרצה בקורס ה-SEO המלא בהאקר יו. האתר האישי שלי: Shmul.co.il
0 0 הצבעה
קלות השימוש
0 0 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעה
תמיכה טכנית
0 0 הצבעה
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest
13 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תוכן עניינים

13
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
()
x