קידום אתרים » סקירת כלים למקדמי אתרים » מדוע אתם חייבים להשתמש ב- Screaming Frog ככלי לקידום האתר שלכם

מדוע אתם חייבים להשתמש ב- Screaming Frog ככלי לקידום האתר שלכם

תוכנת Screaming Frog SEO spider Tool (להלן סקרימינג פרוג) הינה תוכנה שפותחה על ידי חברת קידום אתרים בריטית, אשר עושה גם כמה דברים פחות מנומסים

התוכנה מאפשרת לכם לבצע ניתוח מעמיק לאתר שלכם ושל המתחרים, לזהות בעיות כגון דפי 404, כותרות שגויות וכדומה, לצד זיהוי הזדמנויות דוגמת מילות מפתח וניסוחים שהמתחרים שלכם עושים בהם שימוש. ולא פחות חשוב: התוכנה תומכת ומציגה עברית בצורה מלאה וטובה.

לא משנה כמה מחוברים אתם לעולם קידום האתרים, זוהי תוכנת חובה עבורכם, שכן:

  • אם אתם רק בעלי אתר קטן שרוצים לקדם אותו, תשמחו לדעת שהגרסה החינמית המוגבלת ל- 500 דפים תספק אתכם.
  • אם אתם חברת קידום אתרים, אתם לא יכולים להרשות לעצמכם שלא לשלם את 99 הפאונד הנדרשים בכדי לקבל תוכנה משוכללת שתוכלו להשתמש בה בכל האתרים של לקוחותיכם. אגב, חלק ממקדמי אתרים בישראל עשויים בהחלט להסתפק בגרסה החינמית שכן אין הגבלה על כמות האתרים בשימוש בתוכנה, אלא על כמות הדפים בכל אתר, ולאתרים קטנים תוכנת החינם נותנת פיתרון מלא.

אז מה ניתן לבצע באמצעות הכלי?

זיהוי כשלים ובעיות באתר שלכם

אחרי שגמרתי את ההלל על התוכנה, הבא נכיר כמה כלים שלה שיסייעו לכם לשפר משמעותית את האתר שלכם.

זיהוי דפי 404

השימוש בתוכנה הוא פשוט מאוד: בתיבת החיפוש העליונה, הקלידו את כתובת האתר שלכם ולחצו על Start. התוכנה תתחיל לסרוק את האתר שלכם ולהפיק מידע על כל דף ודף שהיא מוצאת. ממש כמו גוגל, היא מחפשת דפים על ידי קישורים בין הדפים השונים.

הדבר הראשון שאני נוהג לחפש באתרים שלי, הינו דפי שגיאה 404, כדי לנסות להבין מדוע נגרמו וכיצד לתקנם.

זיכרו כי גוגל מדרג היום על פי פרמטרים רבים מאוד. אין ספק שסיגנל 404 אינו חיובי מבחינת גוגל כעדות לעדכניות האתר וכפרמטר המשפיע על חווית המשתמש.

אמנם זהו כלי שגם באמצעות תוכנות ושירותים אחרים, אפשר להשיג (למשל ניתוח של דוחות גוגל אנליטיקס), אך לאתר שאין בו הרבה גולשים ולא מתאסף מידע סטטיסטי, או לאתר עם מסת כמויות של דפים (שגוגל והגולשים לא בהכרח מגיעים לכולם), יש לכלי של סקרימינג פרוג יתרון.

הרצתי לדוגמא את הכלי על הבלוג של פבל (שאני מעריך וקורא בעצמי כבר שנים) וגיליתי כי אכן גם בארזים נופלת שלהבת, הגם קטנה למדי. התמונה שנמצאת בכתובת הבאה נמחקה, בעוד שהקישור אליה נשאר:
http://www.askpavel.co.il/qa/qa-theme/Default/register-qa.png

לזכותו של הבלוג ייאמר שנדיר למצוא אתרים בלי דפי 404, ולמעט התמונה הזו, לא נמצאו עוד דפי 404.

סריקה של askpavel

זיהוי דפים ללא כותרות ותיאורים קצרים או ארוכים מדי

סקרימינג פרוג מספקת לכם מידע על כותרות הדף והמטה דיסקריפשן שלו. כך תוכלו לזהות בקלות דפים שחסרים להם כותרות, או מקרים בהם יש לכמה דפים כותרות זהות. במקביל ניתן לזהות כותרות ותיאורים קצרים או ארוכים מדי (ההמלצה הגורפת של מנועי החיפוש הינה כותרות בנות עד 70 תווים ותיאורים בני עד 156 תווים).

כדאי לזכור, שבעקבות שינויים שגוגל עשתה לאחרונה, היא מוסיפה פעמים רבות את שם האתר (כפי שהיא מבינה אותו) לכותרת הדף המוצג בתוצאות החיפוש. המשמעות מבחינתכם, היא שאתם צריכים לקחת זאת בחשבון כאשר אתם סופרים את כמות התווים שהתוכנה מציגה לכם ולהוסיף לה את התווים שבשם האתר שלכם, כדי להאריך מה יוצג בפועל בגוגל (ולהבין מה אולי ייחתך מהכותרת שלכם).

כך למשל האתר הבא, רצה שתוצג כותרת קצרה ופשוטה שאותה הזין לקוד: "כרטיס אשראי" או "רכב ליסינג" (הביטו בקוד: <title>כרטיס אשראי</title>), אבל גוגל זיהה את השם שלו (הארוך מדי) והוסיף אותו לכותרת המוצגת בפועל בפני הגולשים:

גוגל מרחיבה את הטייטל

בעבודה עם התוכנה, אופציית הייצוא לאקסל, מאוד שימושית (פשוט לחצו Export  ופתחו באקסל את קובץ ה CSV שנוצר), כך למשל אפשר לבצע בקלות על ידי העתקה והדבקה, בדיקת מילות מפתח על הכותרות שלכם בהנחה שניסיתם לקלוע בדיוק לביטוי שהגולשים מחפשים.

מבט מתחת למנוע של המתחרים

זיהוי קישורי 301

לצד דפי 404 שלרוב מעניין אתכם יותר לגבי האתר שלכם, סקרימינג פרוג מאפשרת לכם לזהות אילו דפים עברו Redirect 301  וללמוד על התפתחות האתר שלכם (או מעניין יותר, של המתחרה). כך למשל באתר של פבל, נראה שבשלב מסויים, דפי הכותבים היו מסתיימים עם "/" והוחלט להוריד להם את התו הזה וכעת הם מסתיימים ללא "/".

בשלב הזה, כולכם אמורים לחשוב "אם פבל עשה זאת, יש לכך בוודאי הגיון, אולי זה משפר CTR או פרמטר אחר". זכרו את שאמר פרויד "לפעמים סיגר הוא רק סיגר". כאשר אתם מנתחים את המתחרים, לא כל פעולה שלהם בהכרח מקורה בהגיון ותוכנית סדורה. אבל במקרה שלנו, אולי באמת כדאי להוריד את הסלש המיותר שם בסוף ה-URL…

זיהוי קישורי קנוניקל

מאוד מעניין לראות כיצד אתרים עושים שימוש בתג החכם הזה, המאפשר לכם למנוע בעיות של כפילות תוכן, לאחד דפים דומים ולהעביר כח מאחד לשני. כך למשל אתם יכולים לגלות למשל שמתחרה שלכם מאנדקס את כל דפי התוצאות הפנימיים עבור ביטויים שמקלידים אצלו בתיבת החיפוש, אבל כדי להימנע מכך שגוגל תאשים אותו ביצירת דפים דומים, ביצע קנוניקל מהדף השני/שלישי/רביעי לדף הראשון. במקרה שכזה תוכלו להחליט אם לבצע כמו המתחרה, לנסות לתת לכל דף תוצאה כותרת ותיאור שונים (פרקטיקה ישראלית לא מומלצת) או ללכת לפתרון המומלץ היום שהוא ביצוע Paging לתוצאות החיפוש באמצעות התגיות rel=next/prev. שאלה מעניינת שנשאלה בהקשר הזה היא האם תוכן שמופיע בדף 2 חלש מזה שבדף 1.

במקרה של פבל, ראיתי מספר קישורי קנוניקל שהתוכנה הציפה, אבל להפתעתי הם קישרו מהדף לעצמו, כך למשל בדף: http://www.askpavel.co.il/blog/game-theory-seo

כמו קודם, אולי זה רק סיגר, אבל אם למישהו יש רעיון מדוע זה נעשה, אשמח ללמוד מכם בתגובות למאמר זה.

זיהוי מילות המפתח של המתחרים

זיהוי מילות המפתח של המתחרים שלכם, קל לבצע באמצעות מבט על הבחירה שעשו לכותרת, לתיאור ול meta keywords (בהנחה שהוסיפו את האחרון, שאינו כה פופולארי עוד). אמנם המידע הזה גלוי באמצעות מבט בקוד הדף, אך התוכנה שולפת לכם אותו ומציגה לכם אותו בצורה ברורה בקובץ שאפשר להשוות באקסל מול רשימות קיימות שיש לכם. לפיכך קל לבצע גם חילוץ ביטויים חדשים פוטנציאלים שאולי לא חשבתם עליהם.

נניח למשל שאני רוצה לבדוק מה הנושאים שעליהם כתוב באתר, הקשורים בפייסבוק, כדי לקבל רעיונות למאמרים שאכתוב אצלי גם כן. ביצעתי EXPORT מתוך דוח PAGE TITLES ופילטרתי באקסל לפי המילה בכותרת "פייסבוק", אכן רשימה נאה של רעיונות (איך להקים קבוצה בפייסבוק, דפי נחיתה בפייסבוק, הפרדת חשבונות פייסבוק וכן הלאה).

פילטור תוכן לפי טייטלים

וכמובן שאפשר לעשות את אותו התרגיל גם על הלשונית META DESCRIPTIONS (חלק מהרעיונות חוזרים, וחלק חדשים).

פילטור עמודים לפי תיאורים

זיהוי שיתופי פעולה

המשפט הידוע "האויב של האויב שלי, הוא חבר שלי" נכון גם באינטרנט. אם המתחרה שלכם משתף פעולה עם דפי זהב, העתיקו את השת"פ וצרו אותו עם 144. דרך פשוטה לזהות שיתופי פעולה, היא להביט בקישורים היוצאים מהאתר המתחרה. כך למשל אם תלחצו על הטאב EXTRENAL  בדוח האתר של פבל, סקרימינג פרוג תציג לכם את כל הקישורים היוצאים שהיא מצאה. ביניהם תאתרו כותבים רבים שקישרו לאתר החיצוני שלהם, דפים קשורים כמו הקהילה בלינקדאין, עמוד הגוגל פלוס של פבל ועוד.

ניתוח קישורים יוצאים

פרמטרים מעניינים נוספים

לתוכנה יכולות רבות נוספות, שסביר שרלוונטיות לפחות לכמה מכם, ביניהן:

  1. ניתוח קישורים יוצאים: מאפשרת לזהות כמות הקישורים היוצאת מכל דף, בחלוקה לפי קישורים לדפים אחרים באתר, אל מול קישורים לאתרים חיצוניים.
  2. ניתוח אינדוקס דפים: מזהה סטטוס של דפים שבעל האתר ביקש לא לאנדקס (noindex).
  3. גודל קבצים: החל מדפי HTML  ועד קבצי תמונה.
  4. יצירת מפת אתר: ניתן ליצור מפת XML של האתר, אותה ניתן להגיש ב- Google Webmaster Tools.

לסיכום…

התוכנה יושבת על המחשב שלכם ולא בשרת חיצוני (להבדיל למשל מ- Open Site Explorer שמספקת שירותים משלימים). כך, היא מאפשרת ביצוע סריקה של אתרים במהירות גבוהה וללא עלויות ליצרני התוכנה עצמם. התוכנה קטנה למדי ושוקלת פחות מחצי מגה, וכאמור לא חייבים לרכוש אותה. התוכנה החינמית בהחלט תספיק לרבים מכם, ולכל האחרים היא תאפשר לבצע בדיקה על 500 דפים לפני שמחליטים אם לרכוש את הגרסה המלאה (אגב, אפשר להריץ על אינסוף אתרים גם בגרסה החינמית, פשוט ייבדקו רק 500 דפים מכל אחד מהם).

ניתן לקרוא סקירה נוספת בעברית כולל הורדה בחינם או להיכנס לאתר הרשמי ולקנות את הגרסה המלאה.

אודות אריאל הוכשטדט

אריאל הוכשטדט
יזם אינטרנט ומרצה בינלאומי בכנסים בנושא שיווק באינטרנט. בעבר ניהל את תחום השיווק לעסקים בגוגל ישראל, כתב את הספר הראשון בעברית בנושא שיווק באינטרנט והיה שותף להקמת למעלה מ-30 אתרים בינלאומיים. אתם מוזמנים לבקר בבלוג שלי.

עשוי לעניין אותך גם...

סקירת Buzzsumo

Buzzsumo: הכלי שיגלה איזה תוכן הכי מעניין את הקהל שלכם [סקירה]

שיתופים שתפו בפייסבוק צייצו בטוויטר שתפו ב-Google+ שתפו בלינקדאיןאני יודעת, אני יודעת שאתם מוצפים בכלים ...

קידום אתרי וויקס בגוגל

אחת ולתמיד: כל האמת על קידום אתרי WIX שחלקכם לא יאהב לשמוע

שיתופים שתפו בפייסבוק צייצו בטוויטר שתפו ב-Google+ שתפו בלינקדאין "לאתרי WIX יש קשיים בקידום האורגני" ...

49 תגובות

  1. תמיר אורון

    פוסט מעניין. חבל שלא כתבת על שימוש בפילטרים בתוכנה על ידי שימוש ב- Regex. התוכנה סורקת ביחד עם כל האתר גם דברים לא קשורים כמו:CSS,קבצי JS, תמונות וכל מיני כתובות עם פרמטרים שהם לא ממש חשובים לביצוע ניתוח SEO.

  2. כתבה מאוד מעניינת, תודה :)

  3. יפה ומעניין – תוכנה שהצלחתי להחמיץ.

  4. מיכל כהן

    אריאל,תודה. מה לגבי קישורים נכנסים ומה לגבי דירוגים?

  5. הי אריאל,

    ברכות על הפוסט הראשון אצל פאבל.

    נראה לי שהיה ראוי לציין שאת רוב המידע שציינת לעיל ניתן לקבל בכלי לבעלי אתרים של גוגל הוובמאסטר טולס.

    את שאר המידע ניתן לקבל בתוכנת הסריקה החינמית קסאניו.

    לגבי דפי 404, גוגל מציינים שהם כלשעצמם אינם פוגמים בדירוג האתר
    אבל אם קיימת מגמת עלייה משמעותית
    בכמותם זאת בהחלט בעייה שיש לנטר ולטפל בה.

    האם בגוגל היית אחראי על לקוחות
    של אדוורדס או שהיה לך קשר לאלגוריתם האורגני של גוגל?

    ושאלה אחרונה ויתכן שגם לא קשורה
    האם אתה קשור לעמנואל "זקן השבט"
    שמרבה להגיב כאן או שסתם היה נדמה לי בגלל שם משפחה דומה קצת.

  6. במענה לשאלות ולתגובות עד כה,
    1. תודה על הפידבקים החיוביים :)
    2.תמיר, אתה צודק בהחלט. הרגשתי שהפוסט כבר עשוי להפוך למתקדם מדי, אתה נראה לי מהקוראים שמתקדמים אפילו יותר, אולי שווה שתכתוב פוסט מצדך בנושא (לא שזה תפקידי להציע, אבל שאל את פאבל).
    3.לגבי קישורים נכנסים ודירוגים, לצערי היכולות אינן קיימות. חשוב להבין שהתוכנה עובדת כ"עכביש" כלומר היא בניגוד ל OPEN SITE EXPLORER למשל, סורקת רק אתר שאתם מביאים לה ויודעת מה קורה בו, אבל לא מה קורה מחוצה לו.

    בהצלחה

  7. במענה לעמית, הערה נכונה מאוד.
    אכן WMT נותן מענה מעולה להרבה דברים. אני חייב לומר שלעיתים עדיין אני מרגיש שנוח יותר לעשות שימוש בתוכנה זו מאשר WMT בכל מיני אספקטים. בלי קשר, ההבדל המהותי, הוא היכולת לעשות ניתוח על המתחרים, מה ש WMT לא נותן ולא ייתן.

    בגוגל הייתי אחראי על הרבה נושאים, צוות השיווק בדרוא"פ ויוון, אדוורדס לישראל (עם מגע לנקודות נוספות לעסקים כמו שני אירועי אדסנס שערכתי, אירוע אנליטיקס ועוד) וכן אחריות על השיווק של ג'ימייל במעל 100 מדינות בעולם (זו הייתה חוויה…), אבל אני מעוניין פחות להתייחס למה שעשיתי בגוגל במסגרת הציבורית כיום.
    לגבי השם, אכן יש דמיון שמפתיע גם אותי

  8. שלום לך אריאל,

    ראשית מצטרף לברכות על הפוסט הראשון בבלוג.
    שנית, המערכת נראית טוב, עשיתי בדיקה על האתרים שלי וגיליתי הרבה טעויות שטעונות שיפור
    אני מאמין שיש עוד הרבה אפשרויות שאפשר להוציא מהמערכת הזאת (לא סתם זה עולה 100 פאונד) אבל מי שיכנס לעובי הקורה יוכל להוציא ממנה אפילו יותר ממה שכתוב פה בפוסט. בכל מקרה תודה.

  9. הי אריאל ותודה על הכלי המעולה שבשבילי הוא פשוט מצוין, לצרכים הפרטיים של ניתוח האתר שלי. אני יודעת שזו שאלה סופר בסיסית, אבל תוכל להמליץ על צ'קליסט טוב, מקיף ומעודכן שאיתו אפשר לנתח וליצור כל דף, כמו שציינת בנוגע לאורך הכותרות?
    מרגישה שכל פעם אני צריכה להמציא את הגלגל מחדש וכל פעם אני מחפשת משהו כזה ובסוף מרגישה מוצפת מעודף אינפורמציה.
    אגב, השאלה לא רק לאריאל אלא לכל מי שנתקל בצ'ק ליסט סבבה שכזה.

  10. הפוסט כתוב היטב אם כי התוכנה בסיסית למדי – א,ב, ב- SEO ואולי קצת פחות מזה.
    דפי 404 כבר מזמן לא מקבלים משמעות שלילית בעני גוגל אלא אם כן גידול הדפים הולך ועולה כפי שהזכיר כאן עמית לאופר. יתרה מכן, במידה ודפי 404 מוגדרים כראוי כדוגמת הקישור לפוסט שהוזכר כאן "איך ליצור דף שגיאה 404 ידידותי למשתמשים ולמנועי החיפוש" אז אין צורך להתרגש, זו לפחות דעתי.
    מה שאני כן מוצא מעניין בתוכנה זה
    זיהוי מילות המפתח של המתחרים. אני מניח שזה פחות יכול לעזור לזיהוי מילות מפתח ויותר עוזר לשרשור תקין למנועי החיפוש וגם למבקרים באתר. למשל, אם יש לך לקוח חדש שהאתר שלו מכיל עשרות פוסטים בנושאים שונים, ואתה רוצה לקשר בין הפוסטים השונים ע"מ להוריד את אחוזי ה- Bounce Rate באתר הלקוח וגם לתת ערך מוסף למבקרים אז הכלי בהחלט יכול לעזור. אלא אם כן אתר הלקוח בנוי על WordPress שמסוגל לספק את השירות בצורה מובנת.

  11. בן אורן

    אריאל, ברכות על הפוסט.
    לכלי יש עוד אפשרויות רבות ומתקדמות, אך כפי שאמרת אני מניח שאז הפוסט היה הופך למתקדם מאוד (מה שלא בהכרח רע).
    הערה קטנה לגבי התוכנה, נכון שהיא קטנה ומהירה, אך אם בודקים אתרים גדולים היא נתקעת כבר באזור ה- 50,000 דפים כך שאם יש לכם אתרים גדולים, קחו בחשבון שהיא לא תוכל לשלוף את כל האתר. פתרון זריז לזה הוא שליפת נתונים בחלקים, ניתן להגדיר למשל – http://www.askpavel.co.il/blog ואז זה יסרוק רק את החלק של הבלוג. כך אפשר לחלק את האתר למספר חלקים ולסרוק את כולו.

    לגבי שאלתך בנוגע לסיבת הקנוניקל, אני יכול רק להסיק שזו הייתה כוונתו של פבל, בדרך כלל עושים זאת כאשר חוששים מסקרייפרים ומגנבי תוכן שמעתיקים את הקוד, ככה נלקח יחד עם הקוד גם תג הקנוניקל אשר מפנה חזרה אל אתר המקור.

    בן

  12. עזרה בבקשה – אני מנסה לסרוק עם התוכנה את האתר
    http://www.holderdent.com/
    הוא מראה לי הכל ריבועים והכל שגיאות, מישהו יודע למה?

    אתרים אחרים הוא מראה שהכל בסדר, וזה לא קשור לCOM כי גם אתרים אחרים בCOM הוא מראה שהכל בסדר

    אודה לעזרתכם.
    מורן.

  13. הי
    1. תודה על כל הברכות, שוב. אני מרגיש שממש יש כאן קהילה, שלא בדומה לאתרים אחרים, איכשהו זה מרגיש מאוד אישי, מגיעות ברכות אני מניח לפאבל ולעורכי האתר.
    2. חשוב לי לומר את עמדתי לנושא 404 כדוגמא ומשם לפילוסופיית חיים בכלל. אני יודע אמנם שההחלטות של גוגל הן לעיתים בינאריות: להעניש על דף 404 או לא, להעניש רק אם יש גידול, או לא, להעניש רק אם יש גידול ב X אחוזים, וכן הלאה. כל אלו הם ביטוי להחלטה בינרית ואז יש שיגידו שהכל בסדר ואין מה לדאוג, ויש שיגידו שכדאי לפחד ודפי 404 הם נזק.
    אני מסתכל על הכל ממקום אחר: האם זה טוב או רע לגולש, שכן זו הנקודה החשובה לגוגל. ומכיוון שכאן התשובה היא ברורה, ברור לי גם מה כדאי לעשות.
    בפועל, מסתתר כאן מנגנון בינארי בפני עצמו: האם דפי 404 יביאו לגידול בבאונס רייט -בוודאי, באונס רייט הוא שלילי לפי גוגל- בוודאי. האם גולש שמגיע לדף מגוגל וחוזר אחורה כי הגיע לדף 404 זה שלילי? בוודאי אם אתם חושבים שגוגל מסתכלים על גולש שחזר אחורה לדף התוצאות כסיגנל שלילי על איכות האתר. בקיצור, זו תגובה ארוכה, אבל אני חושב שהפואטנה הקצרה היא "אל תתעסקו בלנחש את האלגוריתם, חשבו על חווית הגולש ותקנו אותה במידת האפשר".
    לגבי הנקודה האחרונה שהעלה בן אורן, זה נשמע לי פשוט וגאוני, אולי אכן זו הסיבה לקנוניקל, זה רעיון מאוד מאוד מעניין שאחשוב עליו.

  14. במילה אחת: כתבה מצויינת

    בכמה מילים: גיליתי שהאתר שלי בנוי לתלפיות ויש דברים קטנים לתקן

  15. מעניין מאוד. אנסה. תודה!

  16. לא בטוח אם הייתי משלם מחיר מלא על התוכנה אם כי מספר תכונות שלה מאוד אהבתי.

    כתבת על גרסה ללא תשלום ומגבלות שלה של עד 500 עמודים – מעניין באיזה אופן מתבצעת הסריקה.

    האם לפי היררכיה מדף הבית, דרך קטגוריות ראשיות, תתי-קטגוריות וכן הלאה או שבדרך אחרת ?

    בברכה,
    לאוניד

  17. ממליץ לנסות פשוט, תלוי באתר שלך אם יש סאבדומייינים או לא, אם יש ספריות וכו. טריק ידוע (שאני לא זוכר ספציפית אם עובד בתוכנה זו) הוא לעשות קטגוריות, כלומר לבדוק ב URL רק למשל ynet.co.il/sport ואז לשנות ל ynet.co.il/fashion וכו. אבל כאמור, אולי זה לא עובד בתוכנה זו ספציפית ובאחרות כן. אשמח אם תבדוק ותשיב לכולם

  18. יש לכם מושג כמה דפי אתר התוכנה סורקת כשעושים מפת אתר XML?

  19. פוסט מעולה, התקנתי את התוכנה בגרסה החינמית, עושה רושם שהיא באמת טובה…

    אני עדיין מעדיף את webceo

    tiny.cc/z8eoww

    תוכנה הרבה יותר טובה והיתרון הוא שבגרסה החינמית היא מספיקה לאתרים קטנים. למקדמי אתרים (לשימוש ל 5 פרויקטים) היא עולה כ 50$ בחודש.

  20. כלי מעניין. ניסיתי אותו.

    אבל מרגיש שמשהו חסר. אני עדיין מעדיף להשתמש בכלים תוצרת ישראל (לאתרים ישראליים).

  21. תודה רבה למדנו עוד משהו מהבלוג הכי עשיר בתחום הקידום אתרים תודה רבה.

  22. שלום

    אני סורק עם התוכנה את האתר http://www.israelbursa.co.il/
    והוא נותן ריבועים במקום הטקסט בעברית
    כאילו שהוא לא יודע לקראו את העברית

    הייתה לי כבר את הבעיה עם אתר אחר ( גם שאלתי פה ) וזה היה בגלל הDOCTYPE , אבל פה נראה שזה לא הבעיה

    אודה לכל עזרה או ניחוש או רעיון אני אבדוק …

  23. איך להגדיל את האותיותת בתוכנה, אי אפשר לראות שום דבר, ה כול קטן

  24. אריאל תודה רבה רבה לך על החומר אנסה את זה לאתר שלי בתקווה שיעזור לי בקידום האתר. המשיכו לתת ידע כל כך עוזר. תודה רבה

  25. ואי כלי מדהים הורדתי אותו בזכותך
    ופשוט אין לי מילים. תודה רבה רבה לכם על העזרה.
    תמשיכו כך תודה רבה רבה לכם.

  26. נראה טוב נבדוק אותה..

  27. אתם באמת מקצוענים. יש לכם שרות לקידום אתרים או שאתם רק מלמדים??? תודה רבה על כל ידע והחומר.

  28. תודה על הסקירה וכל הכלי המעניין, תצליח!

  29. נפלא, אבל מה נותנת התוכנה שלא ניתן לקבל בקרולר רגיל של WMT?

    • בפעילות שלי אני יוצא מנקודת הנחה כי כל כלי מייצר מציאות של מי שעומד מאחריו, לכן ע"מ לא להיות כבול למציאות שנוצרה ע"י מישהו אחר, אני משתמש במספר כלים/שיטות במקביל ולאחר קבלת נתונים ממקורות שונים, תוך הצלבה ביניהם, מסיק מסכנות שמשרתות אותי לטווח קצר/בינוני/ארוך.

  30. הורדתי את התוכנה וסה"כ אני מאד מרוצה ממנה, רק שאלה אחת: אני טועה או שאין בתוכנה גם פונקציה שמנתחת קישורים נכנסים לאתר מאתרים אחרים? משהו בסגנון Mejestic?

  31. אל תורידו את התוכנה מהקישור "סקירה נוספת בעברית כולל הורדה בחינם" כי על הדרך זה מתקין סרגל כלים על כל הדפדפנים בשימוש וכן מתקין עוד תוכנה מיותרת.
    תחסכו זמן וכאב ראש והורידו את התוכנה מהאתר הרשמי.

  32. אחלה תוכנה, סייעה לי מאוד לנתח את האתר שלי, במידה פחותה יותר את המתחרים. ממליצה בחום. תודה על המאמר המעניין

  33. מאמר מצויין ומועיל , רק כעת נתקלתי בו , הולך לבדוק את הכלי על האתר שלי בכל מקרה אשמח לשמוע ממך סקירה קצרה במה הוא שונה מה -A1 והאם יש לו יתרונות כלשהם על פניו ? תודה,

  34. זהר עמיהוד

    יצאה גירסה 2.4 ושווה לעדכן. יש בה מספר חידושים מעניינים. את מי שיש לו כתובות URLs בעברית ישמח לדעת כי התוכנה, במרבית המקרים, מציגה אותם כנדרש כך שבמקום %D7 תראה הכתובת באותיות עבריות.
    חידושים נוספים הם בהצגת SERP snippet וביצוע שינויים בתגיות title ו- meta description מהתוכנה. כמובן שאין קשר בין Screaming Frog ותוכנת CMS שלכם, בין אם זה וורדפרס או תוכנה אחרת, אבל זה מאפשר ליצא את קובץ השינויים ולשלוח אותו למפתח האתר לביצוע.
    עוד שינוי הוא בחלונית המכילה פרטים כמו מבנה האתר, זמני טעינה ועוד שאמנם היתה בגרסאות קודמות אבל לא קיבלה מספיק בולטות. עכשיו היא במיטבה.
    גירסה 2.4 יודעת גם לקרוא אתרי AJAX כמו Wix למשל המציגים כתובות כאלה http://www.domain.co.il/#!–/c1v6z

    כל שאר השיכלולים נמצאים כאן http://www.screamingfrog.co.uk/screaming-frog-seo-spider-update-version-2-40/
    בהצלחה,

    • תודה זוהר
      אני עדיו רואה D% ואת כל הסימונים האלה.
      אשמח אם תנחה אותי להסיר מגוגל אינדוקס דפים שמחקתי

      • זהר עמיהוד

        שלום יאיר ותודה,
        כמו שאמרתי, הצפרדע לא תמיד מציג URLs בעברית, נקווה שזה ישתפר בגירסאות הבאות.
        לגבי הסרת דף מהאינדקס. בדרך כלל לוקח לגוגל הרבה זמן להבין שהדף הזה "הלך ויותר לא יחזור", מדוע? כי גוגל מכוון למצוא דפים חדשים ופחות לטפל בדפים שנמחקו. המנוע ינסה שוב ושוב לקרוא את הדף שהיה ואיננו עוד, יקבל 404 פעם ועוד פעם ועוד פעם עד שישתכנע שהדף הזה כבר לא יחזור. זה יכול לקחת שבועות רבים תלוי בתכיפות הסריקות של גוגל את האתר.
        אז מה ניתן לעשות כדי לזרז את התהליך? ותמיד צריך לזכור שגוגל זה גוגל ואינך יכול לקבוע לגוגל מה לעשות וכיצד לנהוג. לגוגל יש את לוח הזמנים שלו ואת סדר העדיפויות שלו, אבל ניתן להאיץ המעט את התהליך:
        1. יש לייצר מפת אתר XML ולהעלות אותה לכלי מנהלי האתרים של גוגל.
        2. במקביל להשתמש בכלי זה https://www.google.com/webmasters/tools/removals?pli=1 כדי לבקש הסרה.
        3. השתמש בכלי Fetch as Google בכלי מנהלי האתרים של גוגל,
        להחזיק אצבעות והתפלל :-)
        בהצלחה,

  35. זהר עמיהוד

    איך מחברים את הצפרדע עם גוגל אנליטיקס ואיזה מטעמים אפשר לעשות מחיבור הנתונים של זה ושל זה.
    http://moz.com/blog/how-to-combine-screaming-frog-data-with-google-analytics-data
    מאמר קצת ארוך וטכני אבל שווה קריאה.
    בהצלחה,

  36. תוכנה נראית סבבה לגמרי, מודה לא יצא לי להשתמש בה. אגב… ממליץ בחום על ScrapeBox

  37. בהחלט תוכנה מצויינת שמקלה לי את העבודה, נהדרת לבניית קישורים "שבורים".

  38. יש קורסים על תוכנות כאלה…?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

לשיתוף הפוסט לחצו כאן

תודה רבה על השיתוף ! 

עשו לנו לייק ותמיד תהיו מעודכנים:

 

שתפו את הפוסט עם חברים