קידום אתרים » שיווק דיגיטלי » המדריך השלם לבניית דפי נחיתה מוצלחים

המדריך השלם לבניית דפי נחיתה מוצלחים

אם אתם זוכרים, בעקבות כנס ה-SES האחרון בניו יורק כתבתי פוסט בו סיכמתי על 69 דברים שלמדתי על שיווק באינטרנט. אחד מאותם דברים היה ששילוב וידאו בדפי מוצרים באתר יכול להגדיל את ייחס ההמרה בכ-9% (נתון שהתבסס על למעלה מ-100 אתרים). אבל מה עוד יכול להגדיל את ייחס ההמרה? לפעמים במקום להתמקד בהשגת טראפיק חדש, אופטימיזציה לטראפיק הקיים יכולה להגדיל משמעותית את הרווחים בלי הרבה מאמץ.

כדי לשפוך קצת אור על הנושא, ביקשתי מיגאל פינס לכתוב פוסט אורח מקיף על בניית דפי נחיתה. אני בטוח שכולכם מכירים את יגאל מהבלוג המעולה שלו המליונר בפיג'מה שעוסק בשיווק באינטרנט ואם לא, זה הזמן להכיר! יגאל הוא מאותם משווקי אינטרנט שחושבים מחוץ לקופסא ואפשר ללמוד ממנו הרבה.

במידה וזה לא יומך הראשון בתעשיית הקידום אתרים והשיווק באינטרנט, זה לא יהיה הימור מבחינתי להגיד שודאי שמעת כבר את המונח "עמוד נחיתה". אני אתקדם צעד קדימה ואגיד דבר נוסף, בטח יש בידיעתך גם את החשיבות הרבה של עמוד נחיתה ואיך עמוד נחיתה טוב יותר יכול להכפיל לך או ללקוח שלך את הרווחים. הסיסמאות האלה יפות מאוד, כולם מצטטים ומשננים אותם. אך האם כולם יודעים מזה לעזאזל בכלל "עמוד נחיתה"? מהניסיון שלי, סביר להניח שלא…

מההתעסקות הרבה שלי עם תחום השיווק באינטרנט, והניסיון שלי לתת עזרה לאנשים אשר עושים את צעדיהם המתקדמים בתחום (וגם הראשונים) אנשים פשוט לא יודעים מזה עמוד נחיתה. האמת? אני גם לא מאשים אותם. הרי אף אחד לא באמת טרח להסביר להם. אז כל אחד ייצר לעצמו סטיגמות למיניהם.

היום, אני לא הולך לשבור את הסטיגמות הללו. מאחר ולדעתי לשבור סטיגמות זו לא הדרך הנכונה להעביר מידע. היום אני הולך לתכנת את כל הידע שלכם מחדש. לכן הבקשה הראשונה שלי, זה לשכוח כל מה שאתם יודעים על עמוד נחיתה. אין בזה צורך…

אז מה זה עמוד נחיתה ולמה לנו בכלל לדעת מזה?

תשכחו את כל ההגדרות שאתם יודעים, ההגדרה הכי פשוטה לעמוד נחיתה היא:

העמוד הראשון אליו מגיע המשתמש באתר שלך!

רבים חושבים שעמוד נחיתה קשור איכשהו לפרסום ב-PPC או בפייסבוק. אך לא, עמוד נחיתה זה חד משמעית העמוד הראשון אשר המשתמש מגיע אליו. אין שום קשר למקור התנועה ממנו מגיע המשתמש.

כשכתבו עליי בדה-מרקר (במהדורה הכתובה ובאינטרנט), למרות ששהיתי באותו הזמן בבואנוס איירס, השקעתי כמה שעות בלהפוך את עמוד הבית של הבלוג שלי לעמוד נחיתה (תגידו לי אם יש עוד בלוגים ישראלים שגררו כל כך הרבה תגובות, זה הפוסט עם הכי הרבה תגובות אצלי). למה? כי עמוד הבית לראשונה מזה זמן רב היה אמור לשרת 90% גולשים חדשים ולא גולשים חוזרים כמו בד"כ. אותו הדבר עשיתי כשכתבו עליי בגלובס, ובדיוק אותו הדבר אני עושה עכשיו כשתגיעו אליי לבלוג עם סיום קריאת פוסט זה  (מצפה לך הפתעה :) ).

רבים מאיתנו משקיעים כל כך הרבה זמן בלהביא תנועה לאתר. רבים מאיתנו משקיעים זמן רב מאוד בקידום אתרים אורגני. רבים מאיתנו משקיעים זמן וכסף רב ב-PPC ויש כאלה שעושים את אותו הדבר עם פייסבוק. אך כמה מאיתנו משקיעים באמת זמן בשיפור עמוד הנחיתה?

זה שאלה רטורית. אני לא באמת מבקש ממך תשובה. מחקרים מראים שבארה"ב על כל 7$ אשר מושקעים בהבאת תנועה (SEO, PPC, SMO…) מושקע 1$ על שיפור עמוד הנחיתה.

זה נתון מדהים. במיוחד לאור העובדה שאני יכול להגיד לכם שאין לי שום כוחות של גיבורי על. אני לא סופרמן ולא באטמן (למרות שמידי פעם אני חולם שאני באטמן). אני לא יכול להכפיל את כמות התנועה שאני מביא לאתר. אני עושה PPC ו-SEO כבר תקופה די ארוכה ועדיין לא עליתי על הנוסחא של איך להביא פי 2 יותר תנועה.

אם הייתי מצליח להביא פי 2 יותר תנועה לאתרים שלי, הייתי פי 2 יותר עשיר היום. מי לא רוצה להיות פי 2 יותר עשיר? מה שכן הצלחתי לעשות זה לשלש (להכפיל פי 3) את כמות המכירות שלי, על ידי שינוי כמה אלמנטים קטנים בעמוד הנחיתה. אני לא מגזים!!! אפילו עיגלתי את הנקודה העשרונית כלפי מטה.

עניין ה-X3 קרה כשהכרתי את החוקים הבסיסיים של עמוד הנחיתה. הרשו לי להיות סנוב ולהניח שאתם לא יודעים לפחות חצי מהם לכן סביר להניח שתצליחו לעשר את ההמרות שלכם. כן להכפיל פי 10.

זה יהיה הרבה יותר זול מאשר להביא פי 10 יותר משתמשים.

מה הופך עמוד נחיתה למנצח?

בגדול, מה שעמוד נחיתה עושה זה לחבר בין מה שהמשתמש רוצה לבין הפעולה אותה בעל האתר רוצה שהמשתמש יעשה. לכן, אם אין פעולה מסויימת שיש ברצונך שתעשה, אין צורך בעמוד נחיתה. ההמלצה שלי? תמיד למצוא פעולה כלשהי! גם אם זה רק ללחוץ לייק.

אלו השלבים עליך לעבור בדרך לעמוד נחיתה מנצח:

  • להחליט מה הפעולה אותה יבצע המשתמש
  • להבין למה המשתמש מצפה
  • למצוא את הדרך בין מה שהמשתמש רוצה למה שאתם רוצים

זה ברור לי לגמרי. רוב האנשים ודאי יגידו לעצמם עכשיו, זה ברור לגמרי. זה מובן מאליו, בשביל מה אני בכלל קורא את זה? אז זהו, כמה שזה נשמע אלמנטרי ופשוט… בכל פעם שאני אומר את הדברים הללו אנשים מהנהנים לי בראש ועדיין, האתרים שלהם נראים לי כמו תרסיס לג'וקים.

להחליט מה הפעולה אותה יבצע המשתמש

הטעות השניה הכי נפוצה שאני רואה בעמודי נחיתה (הראשונה היא שימוש בעמוד הבית), זה מיקום של יותר מידי אובייקטים על המסך. יותר מידי כפתורים ויותר מידי לינקים. הבעיה כאן, היא אנשים עם עיניים גדולות. אנשים שרוצים הכל מהכל. אנשים שרוצים למכור גם ספר על תזונה, גם תוספי מזון וגם קואוצ'ינג – והכל על אותו העמוד!

בקופירייטינג ישנה אמרה – A User Can Be Sold Only Once. זו בדיוק הנקודה. צריך להחליט על פעולה אחת בלבד! אחת! בודדה! לא שתיים! אחת!

וזו תהיה הפעולה היחידה… אליה יתנכז כל העמוד.

לעיתים ניתן לבחור בפעולה ראשית ופעולה משנית. כמו מכירת מוצר כפעולה ראשית והרשמה לרשימת דיוור כפעולה משנית. כמו Take Tour כפעולה ראשית ו-Buy Now כפעולה משנית (כן, כן… בסדר הזה בדיוק).

כשבוחרים יותר מפעולה אחת, חשוב לזכור שיש היררכיה. הפעולה הראשית צריכה להיות יותר בולטת. אם הקריאה לפעולה מתבצעת מתוך כפתור גראפי, הכפתור של הפעולה הראשית צריך להיות גדול יותר ועם יותר קונטראסט.

השורה התחתונה. חשוב להחליט מהי הפעולה היחידה/הראשית אשר אתם רוצים שתתבצע לפני שמתחילים משהו… זה נכון לגבי כל דבר בשיווק (כולל SEO). צריך לדעת מה המטרה…

להבין מה המשתמש מצפה

לאחר שאנו יודעים מה המטרה שלנו, עלינו לתאם ציפיות עם הלקוח הפוטנציאלי שלנו. 99% מבעלי העסקים, והמשווקים נופלים כאן. אני עוד אופטימי…

החלק הזה, זה התמצית של שיווק. מי שלא מבין את זה, הקמפיינים שלו יראו כך.

תנו לי לספר לכם סיפור שבטוח גם אתם מכירים. אני הולך ברחובות מנהאטן בניו יורק. הרחובות הכי עמוסים בעולם. אין בשום מקום בעולם רחוב עם כל כך הרבה אנשים שמדברים כל כך הרבה שפות. ברקע יש הרבה רעש, הרבה צעקות. אבל אנחנו לא שומעים כלום… שום דבר לא מעניין אותנו… אנחנו ממשיכים בדרכינו קדימה.

פתאום, בזמן שאנחנו מתקדמים קדימה וכמעט מגיעים לאפל סטור בשדרה החמישית, אנחנו שומעים מישהו אומר למישהי בעברית: "כפארה, בואי מהר יותר, השופינג ייגמר עוד מעט". כן, זהו קולו של הישראלי היפה. אנחנו מסתובבים כמובן בשביל לראות מי זה? רוב הסיכויים שאנחנו לא מכירים אותו, עם זאת עדיין נסתובב לראות מי זה.

וזה מזכיר לי סיפור נוסף. או יותר נכון תופעה אשר קוראת לי מידי פעם. מידי פעם כשאני לומד משהו חדש, אני מתחיל לראות שכולם לומדים אותו. כשהתחלתי לרכב על אופניים בצורה שהיא קצת יותר מתחביב, פתאום התחלתי לשים לב שהתחום של הרכיבה על אופניים מתחיל להיות פופולארי יותר. אני מקבל את ההרגשה שכאילו זה הכל בזכותי. כאילו אני מביא את המודעות לרכיבת אופניים.

אבל אז התפכחתי. הבנתי שיש בפסיכולוגיה מונח שנקרא Perceptual Vigilance, או בשם יותר עממי אפשר לקרוא לו "אפקט הנשים ההרות". מה ששמו לב זה שכשנשים נכנסות להיריון, הן לובשות פתאום משקפיים מטאפוריות שונות. פתאום נשים מתחילות לשים לב לעובדה שהרבה מאוד נשים בהיריון. שיש הרבה תוכניות בטלוויזיה על היריון. כאילו, עכשיו כל העולם החליט להכנס להיריון.

וזה בדיוק מה שקורא בשדרה ה-5 בניו יורק. אנחנו עם משקפיים של ישראלי. אנחנו לא שמים לב לכל מה שנאמר מסביב, אבל כל מילה שכל ישראלי אומר במרחק של כמה קילומטרים מאיתנו אנחנו שומעים. פתאום נראה לנו, שבכל מקום יש מלא ישראלים.

ואלו בדיוק אותם המשקפיים שאני רוצה שתלבשו בזמן שאתם בונים את עמוד הנחיתה שלכם. הגולשים שלכם צריכים להכנס לאתר ולראות "נשים בהיריון". כי במידה והם לא יראו, הם יעזבו.

לכל גולש שמגיע לאתר שלך בפעם הראשונה, יש 8 שניות להבין איפה הוא נמצא ומה רוצים ממנו… מהסיבה הזו בדיוק, 99% מהאנשים נכשלים. 8 שניות זה הזמן הקצוב לרושם ראשוני באינטרנט.

כי יש 3 נושאים עליהם ניתן למקד כל עמוד באתר שלך/בפייסבוק או בכל מקום אחר בו יש ניסיון ליצר רושם ראשוני באינטרנט:

  • עליך
  • על המוצר שלך
  • על הלקוח שלך

99% מהאנשים מייצרים אנטגוניזם באינטרנט בכך שהם ממקדים את תשומת הלב בעצמם ובמוצרים שלהם. עם כל הכבוד, אתם והמוצרים שלכם לא מעניינים אף אחד. מה שמעניין כל לקוח זה איך אתם עוזרים לו. איך אתם מועילים לו. כולנו אינטרסנטים…

וזה מה שצריך לעשות בשלב הזה, לחשוב מה המשתמש רוצה למצוא? ולתת לו את זה עם בונוסים… לא אותך, לא את המוצר שלך, אלא את מה שהלקוח רוצה. את מה שעובר לו בתוך הראש…

בהרצאה שהעברתי באונ' ת"א הסברתי את אחת הדרכים להבין מה עובר ללקוח בתוך הראש…

אם הלקוח מגיע מגוגל, סימן שהוא מחפש משהו. תנו לו את מה שהוא מחפש. אם הלקוח מגיע מפייסבוק, סימן שהלקוח משועמם, והוא רוצה משהו שיעניין אותו ויפעיל אותו… וזה בדיוק הסוד הגדול בשיווק בפייסבוק שאף אחד לא מספר לך, להבין מה הלקוח רוצה ולתת לו את זה. וזה בדיוק אותו הסוד הגדול ביצירת עמודי נחיתה.

וזה בעצם הסוד הגדול שלי בשיווק.

רק מה? כל אחד חושב על עצמו במקום לחשוב על הלקוח.

למצוא את הדרך בין מה שהמשתמש רוצה לבין מה שאנחנו רוצים

בואו נודה בזה. לא תמיד אפשר להביא למשתמש את מה שהוא רוצה. אם זה היה תלוי במשתמש, הוא היה רוצה להוריד 20 קילו תוך כדי זה שהוא אוכל פי 2 יותר גלידה.

וכאן בדיוק נכנס התפקיד שלנו. אנחנו צריכים להציג לו את מה שהוא רוצה, ומשם לשכנע אותו שייקח את מה שאנחנו מציעים. באמצעים כשרים כמובן.

הנה הכלים בהם אשר עומדים לרשותינו:

  • כותרת ראשית (Headline) – החלק הזה, אמור להיות החלק הבולט ביותר באתר. כשהמשתמש יכנס לראשונה לאתר, זה הדבר הראשון שהוא יראה. זה החלק שכשהמשתמש יראה אותו הוא יראה את "אפקט האישה ההרה". אם אתם מכירים את חוק פארטו (חוק 80/20) אז כותרת טובה זה חלק נכבד מאוד מה-80.
  • קריאה לפעולה (Call to Action) – ניחשתם נכון, זה החלק בו אתם מבקשים מהמשתמש לבצע את הפעולה בה אתם חושקים. זה החלק השני הכי חשוב. הכותרת הראשית והקריאה לפעולה ביחד הם ה-80 מהחוק של פארטו. כל שאר הדברים הם 20. המיקום של הקריאה לפעולה לעיתים יהיה בחלק העליון של המסך, לעיתים לא. הכל תלוי באופי העמוד נחיתה…
  • כותרת משנה (Subhead) – הכותרת הזו תגיע לרוב מתחת לכותרת הראשית. בעוד הכותרת הראשית באה לתאר את מה שעובר למשתמש בראש ובאופן כללי את העמוד. כותרת המשנה מייצרת סקרנות וגורמת להמשיך בקריאה של הטקסט מתחת.
  • פסקה ראשית (Lead in) – זוהי הפסקה הראשונה שבאה להסביר קצת את הכותרות.
  • תמונת גיבור (Hero shot) – זוהי תמונה אשר אמורה לתת חיזוק לכותרת. זה יכול להיות תמונה כללית, זה יכול להיות תמונה של בנאדם וזה יכול להיות תמונת עצם.
  • הוכחה חברתית (Social Proof) – כל מה שמוכיח שיש אנשים שאוהבים אותכם. זה יכול להיות הקופסא של עמוד הפייסבוק במידה ויש לכם הרבה אוהדים שם. זה יכול להיות ציטוטים של אנשים שכולם מכירים (סלבריטיז או סלבריטיז נישתיים. זה יכול להיות אזכורים מעיתונים. רמז: בפסקה שלישית בערך הזכרתי שכתבו עליי בדה מרקר, גלובס ומעריב.
  • הוכחה (Proof) – אם באיזור ההוכחה החברתית אני מנסה לייצר סוג של "לחץ חברתי". סוג של מראה שאנשים משתמשים בפתרון. באיזור ההוכחה אני מראה הוכחות שמה שאני כותב עליו פועל. לדוגמא ציטוטים של עיתונים. או של אנשים שמסבירים איך הפתרון שלי עזר להם.
  • תועלות (Benefits) – רשימת תועלות או יתרונות של שימוש במוצר. חשוב לשים לב שלא משתמשים במפרט אלא בתועלות. לדוגמא:
    • מזגן ברכב – מפרט
    • כשיהיה לך חם תוכל להדליק מזגן – יתרון
    • כשתיסע לאילת עם המשפחה שלך במשך 6 שעות בשיא הקיץ, הקרירות שתנשוב לך מהמזגן תוכל לעדן לך את הנסיעה ולגרום נחת לילדים – תועלת. (נחת לילדים זה תועלת מהמזגן)

כמובן שישנם עוד כלים. וכמובן שלא חובה להשתמש בכל הכלים… מבחינתי הדבר החשוב היותר זה הקריאה לפעולה והכותרת. אם תעשו רק את זה, תצליחו לפחות לשלש את יחס ההמרה שלכם.

יש נוסחא פשוטה מאוד בה אפשר להשתמש על מנת להרכיב את עמוד הנחיתה שלכם. זו נוסחא קלאסית בשיווק והיא נקראת AIDA. מלמדים את זה בערך בשיעור הראשון:

  • Attention/Awareness – זה בדרך כלל הכותרת הראשית, ולעיתים גם הפסקה הראשונה. בחלק הזה, אנחנו לוקחים את אפקט "האישה ההרה" וגורמים למשתמש שלנו לשים לב לאתר שלנו ולראות בו נשים הרות. שאלות עליהם צריך לענות:
    • למה נכנסתי לכאן?
    • למה לי להשאר באתר?
  • Interest/Information – בשלב הזה אנחנו אמורים לעניין את המשתמש במוצר שלנו על ידי מתן מידע. חשוב לשים לב, שהמידע לא מדבר עלינו. לא מדבר על המוצר שלנו. ולא מדבר על ה-Call To Action  שלנו. הדבר היחיד שמותר לדבר עליו, זה איך אפשר לעזור למשתמש. שאלות עליהם צריך לענות:
    • מה האופציות שלי?
    • מה עליי לעשות בשביל לפתור את הבעיה שלי?
  • Desire/Decision– זהו השלב בו מותר להיכנס למוד נרקיסיסטי. זהו השלב בו אפשר לקחת את מה שדיברנו עליו מקודם. על איך אפשר לעזור ללקוח ולהסביר לו איך אנחנו יכולים לעזור ללקוח. אנחנו בעצם מסבירים לו, למה אנחנו הכי מתאימים לו… או שיותר נכון למה הוא הכי מתאים לנו…
    • מדוע לבחור בך?
    • איך עליי לבחור בך?
    • מה אני אקבל אם אני אבחר בך?
  • Action– קוראים לו לפעול באופן מיידי!!! צריך להסביר לו למה כדאי לו לפעול עכשיו ולא מחר…
    • למה לי לעשות את זה עכשיו?

למידע נוסף, אתם מוזמנים לחפש AIDA בגוגל.

דוגמאות

כמו שאמרתי, עמוד נחיתה הוא תמיד העמוד הראשון אליו אתם מגיעים בכל אתר. הנה כמה דוגמאות:

  • העמוד שהיה עמוד הנחיתה שלי, לאחר הכתבה בדה מרקר. ההנחה הייתה שהרבה אנשים ירצו לקבל מידע על שיווק שותפים. המטרה הייתה להוציא תגובה. (הסיבות שמורות למערכת)
  • העמוד של REI בפייסבוק – שימו לב שהכותרת של העמוד נחיתה (Get Around Town With Less Gas and Fun: Bike Your Drive) היא מסתובבת סביב המשתמש ולא מסביב לחברה או לעצמם. בארץ זה בטח היה נראה משהו כמו: "האופניים של ברוך, האופניים מס' 1 בארץ"

עמוד הפייסבוק של REI

  • עמוד הנחיתה של SEOmoz – שימו לב שהעמוד סובב סביב הלקוח בכך שנאמר Simplified. כנראה ממחקר של Seomoz עלו על העובדה שאנשים מוצאים כלים לקידום אתרים כמסובכים ולכן הם בחרו את המילה הזו. אני יודע ב-120% שהם בדקו עוד וריאציות (דיברתי עם מי שבדק את הוריאציות כשהייתי ב-A4U בגרמניה…) וכנראה הוריאציה הזו עשתה הכי הרבה כסף.

עמוד נחיתה של SEOmoz

  • עמוד הנחיתה של SENSA – בנוי בצורה קצת שונה ועדיין כולל הרבה אלמנטים חשובים של עמוד נחיתה. כותרת חזרה, קריאה לפעולה בולטת ובמקרה הזה וידאו אשר מוסיף עוד שכבה של שכנוע.

העמוד נחיתה של Sensa

  • עמוד הנחיתה של Identity Guard – הכי חשוב לי שתשימו לב לכותרת. הכותרת סובבת סביב התועלת שהמשתמש יקבל משימוש במוצר הזה. כמו שאתם מכירים ישראלים – ישראלים קודם כל מדברים על עצמם (או גודל ה-*** שלהם), אחרי זה על המוצר וכל מה שאיכפת לישראלים מהלקוח זה כמה הוא משלם. הכי חשוב לתת כותרות שיתמקדו בתועלת שהלקוח יקבל, כמובן בתוספת לאפקט "האישה ההרה":

עמוד נחיתה של Identity Guard

  • עמוד הנחיתה של RoboForm – שוב, שימו לב שכל התכנים הם סביב הלקוח ולא כמה שהחברה מצויינת. זה לא מעניין אף אחד, רק מה שהמשתמש יכול לקבל…

העמוד נחיתה של Roboform

זהו חברים. אני יודע שלרבים מכם, זה היה הרבה מידע שאולי קצת קשה לעקל בפעם הראשונה שנחשפים אליו. אם הייתי רוצה שתקחו משהו אחד מהפוסט הזה, זה הבקשה של להפסיק להיות  אגואיסטים. כי על עמודי נחיתה יש לכם הרבה מקורות ללימוד.  חברים יקרים, תפסיקו בבקשה לחשוב על עצמכם או על כמה טוב המוצר שלכם. כדאי מאוד שתתחילו לחשוב איך אתם הולכים לעזור ללקוחות הפוטנציאליים שלכם. העולם אכזר, אתם לא מעניינים אף אחד.

זהו, זזתי להקשיב לרדיו האהוב עליי – WII FM או What’s In It For Me.

נתראה ב-עמוד נחיתה שיגרום לך קצת לצחוק…

קרדיט לתמונה: bdale

Search Console

אודות יגאל פינס

יגאל פינס
יגאל פינס ("המליונר בפיג'מה") הוא בטלן במשרה מלאה, אתם לא באמת צריכים להקשיב לו. ואם בכל זאת ישתעמם לכם תקראו את הבלוג שלי בנושא שיווק באינטרנט. באמת שלא תמצאו שם מידע מועיל.

עשוי לעניין אותך גם...

rubber ducks

מחפשים שיווק אפקטיבי? בנו קהילה וירטואלית

שיתופים שתפו בפייסבוק צייצו בטוויטר שתפו ב-Google+ שתפו בלינקדאיןקשה מאוד לשווק עסק או מוצר חדש, ...

rio-1512644_1920

שיווק דיגיטלי באולימפיאדת ריו 2016: אילו מותגים חזרו עם מדליה?

שיתופים שתפו בפייסבוק צייצו בטוויטר שתפו ב-Google+ שתפו בלינקדאיןאולימפיאדת ריו שבדיוק באה אל סיומה סיפקה ...

135 תגובות

  1. מאמר מצויין, אני יכול להעיד שאני אישית דבק בשיטות האלה בדפי הנחיתה שלי כבר הרבה זמן,
    ומגיע ליחס המרה אדיר (נשאר חסוי :])

    בשיווק שותפים גם תמיד עדיף לבנות דף נחיתה משלכם כל פי עקרונות אילו.

  2. בהמשך לפוסט באתר שלך שעלה גם כן היום ועסק באותו נושא – כל מילה בסלע.

    באופן אישי העמוד של SENSA די מרתיע אותי – הוא מבולגן מדי לטעמי מבחינת ויזואלית וההיררכיה לא הכי ברורה.
    אבל אם הם רצים איתו ככל הנראה שהוא עושה את העבודה למרות מה שאני חושב.

    מיכאל

  3. תודה רבה על פוסט חזק
    סוף סוף נפל לי האסימון לגבי שיווק ברשתות החברתיות.
    קראתי על זה יחסית הרבה אבל לא שמתי לב לזה עד עכשיו.

  4. מאמר מצוין ומלמד !!! השכלתי הרבה דברים ואני בטוח שאיישם אותם מהיום :)

  5. פוסט מעולה יגאל. תודה :)

  6. פוסט פשוט מצויין, תודה רבה על כל הטיפים, הולכת ליישם ברגעים אלה ממש!!

  7. זה בלי ספק הפוסט הכי מקיף ואיכותי שקראתי על הנושא אי פעם.

    נשאר רק ליישם

    • כולל בחול? תודה על המחמאות.

      • בדרך כלל הפוסטים האלה מדברים יותר על עיצוב דפי נחיתה מאשר על מה צריך לעמוד מאחורי עמוד כדי לגרום למשתמש לבצע פעולה מסוימת.
        אני חייב להודות שאני לא קורא בלוגים מאסיבי, ויש מספר מצומצם מאוד של אנשים שאני עוקב אחריהם.. עדיין אני בטוח שהפוסט הזה נותן יותר ערך מאשר רוב התוכן שקיים על הנושא ברשת.
        אף פעם לא צריך (וגם אי אפשר) לדעת 100% על נושא מסוים לפני שמתחילים לפעול.. גם 30-40% יספיקו בדר"כ..

  8. אחלה פוסט פבל,
    כרגיל:)

  9. ומה עם עמוד הנחיתה של המוצר (בשיווק שותפים) מכיל את כל העקרונות… אז מובילים את הלקוח לעמוד נוסף דומה, זה יכול לבלבל אותו. יכול להיות שכדאי לקחת את הלקוח ישירות לפעולה, דף הזמנה / קנייה, רישום, הורדה.

    • אבי,

      אתה מוזמן לחזור על הפוסט עוד פעם. עמוד נחיתה זה העמוד הראשון אליו אתה מגיע.

      בוא נניח שהכותרת של העמוד נחיתה של המוצר מדברת על Weight loss in 30 days.

      לעומת זאת אתה הצלחת להתמקם על המילה lose weight fast. המטרה שלך בעמוד הנחיתה היא להמיר את מחשבתו של הלקוח מ-lose weight fast ל-weight loss in 30 days.

      מקווה שעזרתי.

  10. תודה רבה פאבל ויגאל, כרגיל תענוג

  11. אחד הדברים הכי נכונים שאיית ראיתי ממנו תוצאות הוא באמת שילוב וידאו לעמוד הנחיתה. וכ-added value לתגובה, אמליץ על בחינה פשוטה בקמפיין אדוורדס באמצעות experiment שבו 30% מהטרפיק מופנה לעמוד עם וידאו למשך תקופה קצובה שתלווה בבחינה לאחר מכן (השוואת תוצאות לעמוד נחיתה נטול וידאו) – זה מה שאני עשיתי בכל אופן, והמספרים פשוט מדברים בעד עצמם…

    • מסכים איתך לגמרי, אני רק רוצה להוסיף שאם מישהו כבר משלב וידאו אז שהתוכן של הוידאו יהיה כמו עמוד נחיתה.

      כלומר, הוידאו מתחיל מכותרת מושכת בהתחלה, שיגרום לאנשים להמשיך לראות אותו.

      בכל מקרה, וידאו זה מתכון מעולה ליצירת אנגייג'מנט בעמוד נחיתה.

  12. "הטעות השניה הכי נפוצה שאני רואה בעמודי נחיתה (הראשונה היא שימוש בעמוד הבית)"

    מישהו יכול להסביר לי למה הכוונה: "הראשונה היא שימוש בעמוד הבית"

    יום טוב.

    • כשאתה קונה מדיה או טראפיק, תשתדל לבנות עמוד נחיתה יעודי לקהל יעד בשביל המדיה/מילת מפתח אותה אתה קונה. אין טעם לשלוח את הגולשים שלך לעמוד הבית כי הוא כללי מידי.

      • כאשר אני מוכר כמה מוצרים,האם כדאי לבנות עמוד נחיתה\אתר עם דומיין שונה לכל מוצר או שעדיף לי לשים את כל המוצרים באותו אתר ופשוט שיהיו שם טאבים של כל מוצר ומוצר?
        כמובן שאפנה כל לקוח למוצר הרלוונטי אליו ואם הוא ירצה ירפרף גם אל יתר המוצרים.

        מסוכן מדיי?,שיעתיקו את כל האתר וכאלה?,פחות אמין מבחינת הקונה?

        בברכה,
        רותם.

        • זה תלוי מה האסטרטגיה שלך של האתר. מאיפה מגיעה התנועה לדוגמא. מבין?

          זה גם החלטה של אפיון אתר, לדוגמא למי שייך כל האתר? לחברות שעושות סיקורים? לבנאדם שמספר חוויית משתמש? תוכן גולשים? מעריץ שרוף? או אולי אתה בעצם עושה חיקוי כאילו אתה בעל המוצר.

          אתה צריך לבחור זווית לאתר, וללכת בעקבותיה.

          • יש חברה שמציעה דפי נחיתה בחינם. האם כדאי לעשות בה דפים בודדים או באמת לקנות דומיין ולשים עליו את כולם? (את כל דפי הנחיתה, כן?)

          • תלוי מה המטרה?

            מאיפה אתה ולך להביא את הטראפיק, וכו…

  13. שלום פאבל,

    אחלה מאמרים שלך ושל המליונר…
    רק שלא הבנתי משהו קטן.
    שמתי לב שיש אצל המליונר לינק למאמר בדף זה, שבסופו חוזר לינק למאמר אצל המליונר ?

    זה לא בעייתי מבחינת גוגל ?

    • פבל ישראלסקי

      אהלן יוגב, שמח שאהבת את שני הפוסטים.

      אין עם זה בעיה כי גם ככה כל אחד מהם מקדם ביטוי אחר. אבל מעבר לזה גם אם זו הייתה החלפת קישורים סטנדרטית, למה שזה יפגע?

      • טעות שלי, לא שמתי לב שאלו 2 ביטויים שונים..

        • אהלן יוגב,

          זה גם לא משנה אם זה היה על אותה המילה.

          אתה בטח תוהה על העניין שזה חילוף קישורים הדדי כביכול. אז זה מיתוס. צא מהחשיבה הטכנית לרגע…

          תחשוב, האם הלינק הזה תרם לך? אם התשובה היא כן, גוגל יודעים לבדוק את זה. כי אני מאמין שגוגל מסתכלים על התנועה שעוברת בין הלינקים….

  14. בסה״כ אחלה מאמר –

    אבל אני מוצא שעמוד נחיתה חייב להתייחס ולהיות בנוי, ראשית בהתאם לאופי המוצר/קהל היעד/צרוף המילים שהביא את הגולש ורק אח״כ להמרה טכנית מרבית.

    אולי הקביעות כאן נכונות במאה אחוז לעולם סוכני-המכירות (שאותם פחות מעניין הקשר ארוך הטווח עם הלקוח, אלא התמורה המיידית) אבל היות שהבלוג הזה מכוון גם למקדמי אתרים מספקים שירותים ומוצרים בעלי אופי פחות ׳מכירתי׳ אני חושב שהוא יכול קצת להכשיל קוראים שלא מבינים את ההבדל.

    • השירות שכול אותם מקדמי אתרים וחברות שונות בתחום הקריאיטיב
      המטרה שלהם צריכה להיות להעלות את כמות המכירות של החברה המזמינה.
      כי בסוף הכול נמדד במספרים והמטרה של עסק,המטרה היחידה של עסק מכניס הוא השבחת הון. כול שאר השירותים הנלווים צריכים לבסוף לשרת מטרה זו. מקווה שעזרתי

      ועוד דבר אני חושב שאחד הדברים שכול אדם ואדם צריך ללמוד כדי להתקדם בכול תחום שהוא הוא למכור. ההבדל היחיד בין החברות היא הצורה בה אם מוכרים את עצמם ללקוח

      • התפיסה שלך מאוד לא מדויקת.

        שיווק וקידום להמרה למכירה הנם רק אפיק אחד מני רבים בתחום הזה – חלק מרכזי מפעילות הקידום ואפילו ה-PPC מטרתה חשיפת המותג\מוצר, החדרתו וביסוסו בשוק כחלופה למתחרים וזאת מתוך התבוננות ארוכת טווח על המודל העסקי של הארגון. אני יכול להציג לך יותר ממקרה אחד שבו בניתי מסע PPC שבצד ROI סביר מאוד גם הניב גידול משמעותי בתנועת הטבעית לאתר ובכך יצר בסיס לפעילות ארוכת טווח.

        ישנם גם מוצרים ושירותים שפעילות המכירה האגרסיבית שהוצגה (והיא אכן יעילה מאוד) גורמת נזק למוצר בטווח הארוך. חשוב לציין זאת בפני הלקוח כשאתה פועל כך.

        אני לא אומר שאין מוצרים שלא צריכה להתקיים בהם פעולה חדה ומיידית להמרה למכירה – אני רק גורס שהצגה של זה באור כל-כך חד-משמעי מציגה מצג שווא בפני הגולשים בבלוג הזה, שלהבנתי מרביתם לא מתעסקים במכירה המידיית הזו אלא יצירת נוכחות רשתית מהותית וארוכת טווח ללקוחות שלהם.

        • רציתי להגיד שבעוד שאני מזהה את ההגיון בדבריך, לא ברור לי למה אתה מניח שמרבית גולשי הבלוג "לא מתעסקים במכירה מידיית"… מנסיוני, רוב הלקוחות הקטנים – בינוניים מתעסקים בדיוק בזה Hard sale עד הסוף! מעט מהם מקנים למיתוג ערך בפני עצמו – אלא נהנים לקבל אותו רק כתוצר נלווה לפעילות פרסומית כלשהי. כמובן שאין לקוח שיגיד "מיתוג לא מעניין אותי", אבל אם תשים על מאזניים "מיתוג" מול "מכירות" תוכל לזהות בדיוק את כוונתי… יחד עם זאת, אני בהחלט רואה הגיון מסויים בדבריך, אך הגיון זה לא חייב להתקיים שכן ניתן ליצור קמפיין שיעבוד במיוחד על מכירות בצורה בוטה ועדיין ישמור על "ערכי המותג" ואי אילו ביטויים אמורפיים שכאלו…

          • טוב,

            אולי לא הייתי ברור – אתה צודק שרוב ספקי השירות בתחום, מציגים את היעד של המכירה המיידית ללקוחות שלהם כאמת המחולטת … כי כך הכי נוח להם לתמחר ולעבוד מולם ולא לייצר לעצם כאב ראש.

            אני רק טוען שבמקרים רבים זו גישה שגויה – אבל זה כבר דיון אחר. יתר על כן, רוב הספקים גם יורים לעצמם ברגל – כי במקום התקשרות קצרת טווח למכירה מיידית, היו יכולים ליצור קשרים ארוכי טווח עם הלקוח ולהרוויח הרבה יותר.

            ושוב, כשלעצמו המאמר בהחלט נכון ומציג הרבה נקודות למחשבה למי שבא לבנות עמוד נחיתה.

          • אני אתחיל מלהגיד שמיתוג זה בועה ואשליה. מיתוג עושים כשכל המערכות (כולל המכירה עומדות במקומם). החברות הגדולות עושות מיתוג כי מערכות המכירה ושיווק ישיר להם עובדות.

            ועכשיו להתייחסות לנאמר. אני מסכים עם כולכם, אני חושב שלא הבנתם אחד את השני.

            AHOY, מכירה זה לא ההמרה היחידה שיש. ההמרה היא הפעולה שאותה קובעים מראש. זה יכול להיות:
            *להתקשר למס' טלפון
            *ללחוץ על לייק
            *למלא ליד
            *וכו'…

            במידה ולעמוד נחיתה אין פעולה כלשהי שהוא משרת, אזי לבהות במסך למשך 3 שניות זה לא פעולה. תמיד צריך להגדיר מה אנחנו רוצים שהמשתמש יעשה, זה לא חייב להיות מכירה.

            לגבי מה שאמרת שזה צריך להיות ברוח המוצר, אני מסכים איתך לגמרי. זה נכנס לקטגוריית קריאת הרצונות של המשתמש (וגם המטרה הסופית).

            למעשה, שימוש בקו העיצוב של האתר לאורך כל הדרך מעלה את הקונברזנים. בדוק.

            ובאשר לעסקים הקטנים, וואו. אני דווקא הייתי בטוח שהם חיים באשליית המותג.

            סחתיין.

          • טוב,

            להגיד שמיתוג לא רלבנטי – אלו באמת שטויות.

            רק בתקופה האחרונה סייעתי לרשת קמעונית הגדולה בתחומה בישראל לחשוף את המותג שלה ברשת ולבסס אותו מול הגולשים … והיות ולא הייתה קיימת שם וספירת "המרות" (במכירה, קשר טלפוני או מה שלא יהיה) הייתה הרבה פחות חשובה. ההוכחה לכך שגם צדקתי בניתוח שלי, אצל הלקוח המסוים הזה, כבר הוזכרה למעלה ובכך שהעליתי לו את נפח התנועה הטבעי לאתר במאות אחוזים (ובאופן קבוע) וזאת ללא כל קידום טבעי (אלא רק כתוצר לוואי של פעילות ה-PPC). אז אולי לא ייצרתי לו "המרות" מיידיות, אבל הועלתי לו מאוד לגידול קבוע וממשי בנפח הפעילות שלו בטווח הארוך. נדמה לי שהוא שבע רצון.

            אתה שב ומנתח את המצב מנקודת מבט של "איש המכירות" וזה נחמד וטוב, אם אתה איש-מכירות (וכאמור, המאמר בפני עצמו – בהחלט טוב) … אבל צא מהנחה שלבלוג הזה מגיעים גם כאלו שאינם רק (או בכלל) כאלו. והיות ואתה בעצמך הגדרת "עמוד נחיתה" כעמוד הראשון אליו מגיע הגולש (מסכים), אז לעמוד הראשון הזה יכולות להיות מטרות ושימושים שונים מעצם המכירה.

            את ההערה לגבי " באשר לעסקים הקטנים, וואו. אני דווקא הייתי בטוח שהם חיים באשליית המותג", לא באמת הבנתי.

          • יש לי הרגשה שהדיון קצת מאבד כיוון…
            Ahoy – שאלה: אם אתה מזכיר רשת קימונעית גדולה שלה עזרת להגדיל טרפיק (וכל הכבוד באמת, לא ציני בכלל!) – האם חשבת על קורלציה בין מסע פרסום אופליין שרץ במקביל לPPC שאתה מנהל להם? מה שאני אומר זה בקיצור: ישנם כ"כ הרבה פרמטרים קשורים, שקשה להצביע על אחד ולהגיד – "זה בזכות / בגלל זה!".

            ולגבי הערתו של PJS, מיתוג זו אשלייה? צריך לכבד קצת יותר את האינטיליגנציה של הגלשים ולהזהר מקביעות חברות בסיס (ללא קשר להסכמה שלי לאמור או אי הסכמה), פשוט יש כאן אמרה שלא זיהיתי בסיס כלשהו עבורה. וכמובן שלדעתי מיתוג אינו אשלייה, הוא חשוב וטוב לטווח ארוך. עסקים קטנים, במיוחד בתחילת דרכם, חושבים קודם על השוטף, קרי – מכירות! ומיתוג פשוט תופס מקום נמוך יותר בחשיבותו שכן הוא רלוונטי יותר לטווח ארוך, ולא ניתן לאמוד ממנו תוצאות לטווח הקצר…

          • טוב ניל,

            אתה צדוק בדברים שלך – אז למען הבהר, ההשפעה של ה-PPC על הגדלת התנועה הטבעית היא ודאית ונמדדה.

            מודה שגם אני לא צפיתי שזה יהיה כל-כך משמעותי.

          • מיתוג לא רלוונטי לחברות שהם לא מותג. מי שמבצע את תהליך המיתוג אלו הלקוחות של המותג ולא החשיפה המשלה.

            רק כאשר אתה מותג, אתה יכול להגדיל את החשיפה שלך מעבר לגרעין. העניין הוא ש90% מאיתנו, לא עוסקים בחברות בסדר גודל הזה.

            מה שהתכוונתי במיתוג זה לא רלוונטי, זה שעסק שכרגע הוא לא נחשב מותג, קריא "רשת כמעונאית גדולה", לא יעזרו לו מיליוני חשיפות.

            ממליץ לכם כולם לקרוא על
            Diffusion of Innovations

            אני שונא להביא את הדוגמא הזו, עם זאת הבלוג שלי הוא מותג. למעשה, אני כל פעם מופתע מחדש מכמות האנשים שמזהים אותי ברחוב ונחשפו לבלוג. איזה פעולת מיתוג עשיתי בדיוק?

            מי שבנה את המותג שלי זה הקוראים שלי, אני לא עשיתי בשביל זה כלום חוץ מלתת ערך רב לגולשים שלי…

            ויש לי עוד דוגמאות כאלה לנדל"ן אינטרנטי שיש לי, שבו נקטתי בשיטות המרה אגרסיביות שבסופו של דבר לוו עם שירות לקוחות ברמה גבוהה והפכו למותגים אינטרנטיים (המדידה שלי לכך זה כמות המגיעים לאתר תו"כ חיפוש שם האתר)…

          • עוד מישהו מזהה את הביצה והתרנגולת?
            "מיתוג לא רלוונטי לחברות שהם לא מותג"… נו באמת PJS…

          • זה לא הביצה והתרנגולת, מי שממתג בסופו של דבר זה הלקוחות ולא המשרד פרסום.

          • כמו ניל,

            אני לא מסכים לחלוטין.

            לדוגמא, הרשת שאני מדבר עליחה היא מוצג עולמי חזק מאוד ורק ברשת האינטנרט בישראל לא מוכרת … אז היכן ההגיון שלך?

            בנוסף, בניתי כבר יותר מעוסק זעיר אחד ברשת שיהפוך למותג ויהיה מוכר במרחב הפעילות בה הוא רלבנטי – אם אלו עשרה גולשים או אלף, זה כבר לא חשוב.

          • צריך לבדוק אם אנחנו מדברים על אותו הדבר.

            כי פשוט לציבור יש נטיעה לקבוע סטיגמות.

            כי אפשר להתייחס למילה מיתוג ב-2 ואריאציות שנתפסות כנכונות על ידי הציבור:

            1. בניית מותג
            2. פרסום לא אחראי בשביל להשיג חשיפה, הקמת עמוד פייסבוק, "יצירת נוכחות" ועוד כל מיני באזוורדס שסה"כ נועדו לטמטם את הלקוחות.

            2 הדברים הללו הם שונים לגמרי. 2 לא מביא בהכרח ל-1, אבל שניהם נתפסים תחת קטגוריית המיתוג.

          • ראשית,

            אתה צודק – יש בלבול רציני בישראל, בהקשר זה … אבל לא אצלי.

            אתה מוזמן לקרוא יותר לעומק על עמדתי בנושא פייסבוק.

            יש לי אתר, שהוא לחלוטין לא מכוון מכירה ולמעשה אין מאחוריו מוצר כלכלי – אבל הייתי רוצה לראות איך היית עורך ומשנה אותו … בתור ניסוי אני מוכן לתת לך יד חופשית להגדיר בו שינויים …

  15. יגאל תותח כתמיד!

    תודה

  16. אחד הפוסטים היותר פרקטיים שקראתי ואני עכיו מיישם באמת תודה רבה לך על הכל ….!! מלך !!

  17. מאמר מעולה וממצה.
    לצערנו דפי נחיתה כאלה טרם יצא לי לראות בארץ
    יש למה לצפות

  18. מה קורה אחי,
    כל הכבוד על מאמר מחכים ומלמד.

    הרמה פה היא מאד גבוהה וחסרים
    לצערי הרבה מאד בלוגים איכותיים
    כאלה.

    כמו שאמרת וצדקת, זה הזמן להקשיב
    ללקוח ואחר כך להגיד, במיוחד בישראל…

    תעשה חיים,
    מור

  19. אחלה אחלה פוסט
    כל הכבוד אחי עליו

    תודה
    יגאל

  20. פוסט מצוין, אין לי אישית אתר עסקי ואני לא מקדם מקצועי. אולי בעתיד אקדם עמודי נחיתה אשר אמורים להניע את הגולש לפעולה מסוימת.

  21. ואני חשבתי שאני יודע הכל על עמודי נחיתה.
    אז קודם כל תודה. חידדת דברים שלא התייחסתי אליהם מספיק וכבר במהלך הקריאה שיפרתי את עמוד הנחיתה שלי ועוד אכניס כמה שיפורים כולל סרטון וידאו שאני דוחה כבר הרבה זמן.

    תודה רבה ענקית.

    גיא הרדוף

  22. פוסט מסכם ברמה גבוה מאוד. בכלל יגאל כל הכבוד !

  23. אחלה מאמר.
    כתוב קליל, קולח ובעיקר מאיר עיניים ועושה שכל. נכנסתי גם ללינקים שפזורים לאורך המאמר. מצאתי אינפורמציה חשובה לא פחות. כמי שעוסק בכתיבת תכנים לאינטרנט אני יכול כעת לשלוח ללקוחות את הלינק כדי שיבינו על מה אני מדבר. כשאני אומר להם שסיפור חייהם לא מעניין אף אחד אלא התועלות של הגולש הם מחייכים אבל בתוכם פנימה חשים קצת "פגועים". אולי עכשיו הם יהיו קצת יותר "מבינים".

    תודה פבל

    • פבל ישראלסקי

      תודה על התגובה כרמי וברוכים הבאים לבלוג!

      למרות שזה פוסט אורח של יגאל, אני שמח שנהנית ממנו :)

      אתה מוזמן להשתתף בדיונים השונים כאן ולתרום מהידע והנסיון העשיר שלך בתחום כתיבת התוכן.

      • היי,
        נרשמתי.
        מאחר ואני רואה שאינני היחיד שטעה בכינוי שמו של ה"אבא" של המאמר אז כעת אני רגוע יותר.
        וזה מוביל אותי לטיפ קטן לכולם:
        עוד לא נולד האמצעי שיזהה מי יושב מאחורי המסך. האם הגולש גבר או אשה? וידוע לכולנו, גם מנסיון אישי, שגולש, לקוח, קורא מתייחס שונה אל המאמר או אל הכתוב אם טועים במינו. כלומר אם אכתוב "יגאל היקרה" זה עלול להעליב במקרה הגרוע או להוריד את רצינות יחסך אלי ככותב. איך מדלגים מעל המשוכה? כותבים יוניסקס. "יגאל באפשרותך לרכוש את המוצר הנפלא…" ייקרא באותה מידה גם על ידי נקבה: "יגאלה, באפשרותך….". קשה יותר לכתוב יוניסקס, לעיתים גם מפותל יותר, אבל הרווח הגדול הוא תחושתו של הגולש שמכירים אותו ומדברים אליו ואליו בלבד.

        שלך

        הברנש

        • אהלן כרמי,

          תגובה מצויינת. סוגיית היוניסקס בקופירייטינג, מעסיקה גם אותי. יש כל מיני טריקים כמו להגיד: "אני מזמין אותך [לפעול] עכשיו!", אבל לפעמים הטריקים הללו לא פועלים טוב.

          יש לי בבלוג את הפוסט שהגולשים החדשים רואים, הוא כתוב כולו ביוניסקס. היה קשה מאוד.

          בכל מקרה, מה שאני עושה בדרך כלל, זה לכתוב ברבים מה שאי אפשר לכתוב ביוניסקס. ז"א זווית כתיבה של "אנחנו", ומה שאני יכול לכתוב ביוניסקס אני פונה ישירות לבנאדם.

          מזל שרוב הכסף נמצא באנגלית, ובאנגלית הרבה יותר קל לכתוב יוניסקס :)

          שיהיה שבת שלום :)

          • חשוב להגיד ולמרות שגם אני מעדיף ניסוחי יוניסקס – שמחקרים בתחום השיווק מראים שפניה בגוף-יחיד (ברוב המקרים זכר) הרבה יותר יעילה/ממירה מפנייה ברבים ולמרות שלכאורה תרחיק את אחד המגדרים.

          • מעניין מאוד מה שאתה אומר. יש לך דוג׳ למחקר כזה? תודה

          • לא זוכר הפניה.

            אבל תשאל גם אנשי שיווק – זו תמה די מוכרת בעולם הזה (אם כי נוטים שלא להקפיד עליה בגלל הפוליטקלי-קורקט).

          • אינטואיטיבית הייתי חושב ככה גם. סתם מעניין היה לראות מחקר אמיתי שנעשה בתחום… אבל לא דחוף חחח :-)
            תודה Ahoy על שיתוף בפרט הזה בכל אופן.

          • הנה מאמר של איש שיווק שאני מחזיק ממנו והתזה שלו בנושא: http://www.yudkoren.co.il/article3.htm

          • ראשית, איזה כיף לנהל דו שיח או אפילו רב שיח בעניינים ברומו של עולם. מכיר את יוד קורן היטב (עבדנו יחד 6 שנים), מעריך מאד את דעתו ומקצועיותו, ולשמחתי יוד מחזק במאמרו את חשיבות כתיבת היוניסקס על אף הקושי שיש בה.
            לא ידוע לי על מחקר שיכול להציג נתונים על שוני בתגובות, התייחסות, אחוזי המרה של הגולשים בין פנייה ביוניסקס לבין פנייה ברבים לבין פניה בזכר או גרוע עוד יותר בפנייה מסוג זה: אזרח/ית יקר/ה

            מנסיוני בכל אופן, כתיבה ביוניסקס מדלגת על מחסומים שקיימים אצל הגולש, מרככת אותו ומהווה קרקע פוריה לתקשורת טובה יותר.

            שלכם הברנש

  24. אחלה פוסט! השכלתי מאוד!
    קיימת אצלי שאלה. ומה אם אני אמור למכור בעמוד נחיתה כ- 6 מוצרים או יותר?

  25. פוסא מעולה !

    החכמתי מאוד אך אני מרגיש שאין לי כל כך איפה להשתמש בו כיוון שאנחנו לא מפרסמים מודעות כנ"ל.

    אמנם יש לנו הרבה לינקים נכנסים מאתרים אחרים ב"ה אל דף הבית שלנו (רק שעליהם אני לא יכול לשלוט). השאלה היא איך ניתן לשלב בדף הבית גם פניה לגולשים חדשים שמגיעים לאתר (וגוגל מראה שמגיעים לא מעט ויש להם באונס גבוה) בלי לפגוע בחווית במשתמש של הגולשים ותיקים.
    (אשמח גם לקישור לפוסטים בנושא אם אתם מכירים)

    • תשתמש בקוקיז כמו שאני עושה בבלוג שלי. אם היית כבר בבלוג שלי, אז אתה לא תראה את המודעה, אם לא היית, אז תראה.

      אתה פשוט יכול למחוק קוקיז בשביל לראותה.

  26. מצטערת לקלקל את החגיגה אבל אלו שטויות.
    שטויות שכתובות בשפה מלומדת, עם מראי מקום, עונות על צורך אמיתי של העוסקים בשיווק באמצעות האינטרנט לענות על החשש והדאגה שלהם לכספם או כספי לקוחותהם בשאלה: מה עשו לא נכון?
    התשובה: אתם חושבים עקום.
    עמוד נחיתה אינו שונה מחלון ראווה בחנות. ירצה יכנס לא ירצה לא יכנס.

    יש מדע שלם כיצד לעצב חלון ראווה ואם יש הסכמה היא שאין הסכמה ולכן כל חנויות הראווה שונות זו מזו למזלנו.

    עמודי נחיתה שיראו כמו פינס את פאבל עמודי נחיתה בע"מ יתיישנו מהר מאוד וימאסו על הצופים.
    אין תאורייה אחת שקובעת מה לעשות.

    כמו המומחים לשוק ההון, פאבל ופינס אינם באמת יודעים למכור הרבה טוב מכם.
    בינכם מסתתר הגאון העיצובי שאחר כך יגידו: וואו, כמה הוא צודק.
    אל תתפסו לטרנדים: זנב קצר, תמונת פחדן וכו',
    היו חדשניים, יצירתיים ואמיתיים – יעבוד רק לטובים שמבניכם.
    המעז ינצח. גם באינטרנט.

    שלכם,

    לנה לבטרובה
    lena-levterova
    תל אביב

    • אז בעצם את אומרת "שימו ציצי בחלון ראווה והגברים כבר יכנסו", אחלה שיטת שיווק… מה שהכי יפה בה, שלאחרונה עשו מחקרים על נשים עם חזה גדול וטרמפים.

      מסתבר שלנשים עם חזה גדול הרבה יותר קל לעצור טרמפים גם בקרב נשים ולא רק בקרב גברים.

  27. לר"ל (לא ראוי לתגובה)

    • לנה, כתבת: "יש מדע שלם כיצד לעצב חלון ראווה ואם יש הסכמה היא שאין הסכמה ולכן כל חנויות הראווה שונות זו מזו למזלנו."

      למשפט זה אתייחס בשאלה: האם בין כל חלונות הראווה אין (המון) מאפיינים דומים? אפילו אם הם שונים במידה זו או אחרת?

      הפוסט הזה בסה"כ מצביע על מאפיינים לעמודי נחיתה, כאשר מאפיינים אלו נוגעים (מן הסתם) לנקודת זמן זו בהיסטוריה, ולא לעתיד… אם את יודעת איך הוא נראה – שתפי :-)

      אני בעד ביקורת, ואת ההנעה לפעולה של :המעז ינצח" מאוד אהבתי. רק ממש לא ברור לי למה את חושבת שאת לא מסכימה אם האמור פה. דווקא מדבריך משתמעץ תמיכה שפשוט הסתבכה לה והפכה לשלילה…

      • שלום ניל,
        נכון יש משותף לכל חלונות הראווה: הזכוכית הקדמית. כל השאר שונה לחלוטין. למשל יש או אין: בובות, מדפים, עיצוב, פריטים, תאורה, המחשה, מחירים, שילוט… צא וראה הכל שונה ותלוי ב…מילוי.

        האנלוגייה לפוסט: אני כופרת בעיקר. מי קבע שחייבים תמונת גיבור? מר פינס? מנין לו?
        במפגש של תקציבאיות ממספר משרדי פרסום למדתי שהקשר בין פרסומי המומחים והתוצאות של הלקוחות בקופה מקרי לחלוטין. חלק מעמודי הנחיתה שנחשבים ככישלון הנבו תשואה יפה לבעליהם והמון מקרים הפוכים של מיטב התאורייה ישר לפח.
        סמוך על חוכמת ההמון. הנה דוגמא מהחיים. מעצבת אלמונית אבל עם חזון הכניסה הצגות מאגדות לתוך חלונות הראווה. ממש בניגוד ל"כללים" היא לא הראתה אף מוצר אבל הפכה את פרינטומפ בפריז למוקד עלייה לרגל לילדי העולם ערב חג המולד.
        העזה, דמיינה ו…צדקה.

        אותו הדבר בעמודי נחיתה. לא תועלות ולא אגדות. לא כותרות ולא הוכחות, הכל שטויות. איו "מדע" ואין בטיח. איו כללים ואין חוקים. יש מוצלח ונכשל.
        עצתי לך, לך הצלח ואז בקש ממר פינס שיסביר מדוע זה הצליח. ההיפך בינתיים לא עובד.

        לנה לבטרובה
        אגב – ה AB טסטינג לבחירת עמודים היא בדיחה סטסטיסטית כשפעם יהיה ללנה זמן ותסביר. ביתיים תחשוב מה היה קורה אם חיל האוויר היה ממיין ובוחר טייסים בשיטה כזאת.

        הערה: לנה מעריכה את המליונר עם וללא פיג'מה. הדברים נאמרים רק לגופם ולא לגופו.

        • 1. כתיבה אגרסיבית לא הופכת משהו לנכון בדיוק כשם שכתיבה על מדע לא עושה דבר לכאילו הוכח.
          2. מי שמדבר על עצמו בגוף שלישי הוא די LMO.
          3. (וזה הסעיף הראשון שבאמת רלוונטי לדיון פורה עאלק): חלונות ראווה דומים מאוד אחד לשני – זה לא שבאחד יש בובות ובשני יש. השוני יותר דומה ל: באחד יש שלוש בובות ובשני ארבע.
          4. לאחר כתיבה יחסית אגרסיבית הבאת שם ליקוק שלא הבנתי את פישרו.

          קיצר, "לגופו" של עניין: היה דיון מעניין (לעיתים) אבל עושה רושם שהוא מיצה את עצמו. דברים מתחילים לחזור על עצמם, נקודות לחיוב ושלילה עולות כאן ללא ביסוס ממשי (וגם את מלאת סתירות פנימיות).

          אם הייתי אדמין כאן הייתי סוגר לתגובות.

          יאללה ביי :)

          • 1. הסטת הדיון לביקורת סגנון וגוף (אגרסביית, LMO ומלקקת מעידה יותר על איכות כותב מאשר הכתיבה.
            2. טיעון חדש באמת אין.
            3. אולי נקודות 1 ו 2 הן הסיבות שאינך אדמין?
            פאקה.
            לנה לבטרובה

  28. היי פבל,

    ראשית, כמו תמיד, אין על הפוסטים שלך. אני רואה שהיו כמה תגובות לעניין היוניסקס ואתייחס אליהן בהמשך. האם תוכל לשלוח לי לינק למחקר/כתבה או פוסט המדבר בזכות
    הטמעת סרטון וידאו בדפי נחיתה.

    המון תודה

    שלך
    הברנש

  29. קודם כל תודה רבה על המאמר הוא היה מצויין.
    ישנו רק דבר אחד שכרגע לא הבנתי אותו.
    אמרתם שדף נחיתה הוא הדף הראשון באתר מסויים שהגולש הגיע אליו.
    אז שאלתי היא כזאת:
    נניח שיש לי אתר ויש בו 30 דפים.
    וכל דף מקדם לי ביטוי שונה…
    אז בסופו של דבר כל עמוד באתר שלי הוא דף נחיתה.
    וזה יראה מצחיק אם כל דף באתר שלי יעביר את אותם המסרים.
    אז מה עליי בעצם לעשות?
    בתודה מראש…

    • תשב על 'התחת' ותחשוב על מסר שונה (עד כמה שניתן) לכל עמוד …

      • את זה הבנתי תודה….
        אני מתכוון מבחינת ה Aida
        הוא צריך להיות בכל עמוד מההתחלה ועד הסוף או שאני יכול לפזר אותו כדי ליצור היררכיה יותר עמוקה באתר?
        זאת אומרת להציג לו חלק AIDA ולאחר שהוא עובר לדף הבא להוסיף את החלק הנוסף…אני בונה אתר של מקלחונים ואני כרגע לא יודע איכן למקם את התמונות שלהם…
        האם ליצור דף נחיתה כדי שהם יתקשרו אליי ישר?בלי הרבה תמונות של מקלחונים….
        או שאני מניע אותם לראות את התמונות ורק אחרי זה גורם להם להתקשר אליי….תודה מראש

        • אהלן נתי,

          הרעיון שלך הוא מצויין, וזה הדבר המומלץ לעשות.

          הרבה פעמים מחלקים את ה-AIDA למס' חלקים. וכך כל עמוד נחיתה פונה לקהל יעד אחר ובסוף הכל מתנקז…

          רק תזכור שבסוף המאמר בעמוד נחיתה, עליך לחשוב על קריאה חזקה ומסקרנת לפעולה אשר תגרום למשתמש לעבור לעמוד הבא.

          שיהיה בהצלחה.

  30. אני מוצא את עצמי חוזר אל הפוסט הזה שוב ושוב (שמור אצלי בפייבוריטס)- ולא יאומן כמה שהעצות בו פשוט מעולות. מנסיון!

  31. פוסט מצוין!!!! הלכתי ליישם ברגע זה.
    תודה רבה על הפוסט.

  32. שלום פבל

    אני בבעיה קטנה עם הדף נחיתה שלי, רציתי לדעת אם אתה תדע למה הדף נחיתה שלי לא נפתח בפני אוהדים שלי.
    רק בפני לא אוהדים שלי.

    תודה מראש

  33. תודה על המידע, תמיד טוב ללמוד מהמומחים ביותר :)

  34. יפה מאוד, אני באופן אישי עובד עם תוכנת סטטיסטיקות גוגל אנליטיקס ומשפר באופן תמידי את דף הנחיתה, בתחום צילום הריון הצלחתי להגיע ל 33% יחס המרה, מדהים 1 ל 3 פונה..
    בגדול יש הרבה חוקים לבניית דף נחיתה ממיר אבל לכל תחום עובד קונספט שונה ולכן אין כמו ניסוי וטעיה…זמן והשקעה מביאים את התוצאה האופטימלית :-) בהצלחה לכולם !

  35. יגאל, אחלה מאמר. דרך אגב, אתה מכיר את http://www.Pagewiz.com ?
    סטארטאפ ישראלי לדפי נחיתה, אחת התוכנות הכי טובות שראיתי בזמן האחרון.

  36. הכי ברור שאפשר. נהניתי!!!
    אבל יש לי שאלה, שהיא תורה שלמה- "משפטי מפתח" להביא את הלקוח ללחוץ בשביל להגיע לדף הנחיתה.

  37. שאלה, כמה חשוב לי ליצור דף נחיתה עם bounce rate טוב ? כלומר שישארו כמה שיותר באתר ? מבחינת seo אני מתכוון, וכמובן שיעברו גם בין הדפים באתר וכו'…

    מהניסיון שלך, כמה זה משפיע על הקידום ?

    תודה וסחטיין על הפוסט, אין דברים כאלה !

    לירן

  38. 1. תודה רבה על המידע יקר הערך. (יצא לי לקרוא את האנשים הסקפטים, אבל לטעמי יש הגיון גדול מאוד בדברים, הרי הכי פשוט והכי קשה זה לחשוב איך הלקוח חושב. זה שומר על המונח: KISS).

    2. שאלה בקשר לדף נחיתה. משהו לא מובן לי, הרי אתה רשמת פה שדף נחיתה הוא הדף הראשון באתר, ואני ראיתי הרבה דפי נחיתה שהם דפים שנפתחים בחלון אחר או באותו חלון של הדפדפן, למה זה? (אני מבין שיותר טוב שהדף נחיתה יהיה הדף הראשון באתר ואני מסכים עם זה ב-100%).

    3. תודה על הטיפים אני הולך ליישם את זה באתר שלי :)

    אני אתן פרטים על האתר בקרוב, ועל מה ישמתי שם בדף נחיתה.
    אהבתי את הטיפים :)

    • דף נחיתה, הוא לא הדף הראשון באתר, אלא הדף הראשון שאליו מגיע הלקוח באתר.

      לדוגמא, אם תחפש קידום אתרים, תגיע לעמוד נחיתה מסויים של פבל, כשתחפש דפי נחיתה, אתה תגיע לעמוד אחר.

      כל עמוד שהמשתמש נכנס דרכו לאתר, הוא עמוד נחיתה.

      עמוד נחיתה לא חייב למכור, לכל אחד מטרות שונות.

      פוסטים בבלוגים הם גם עמודי נחיתה. המטרה שם, יכולה להיות תגובה או לייק או קריאת עוד פוסט.

  39. היי,
    רציתי לדעת איך מגדירים את לשונית הנחיתה, שכאשר הגולש נכנס לאחר שלחץ על הפרסומת זה העמוד שהוא רואה? פעם זה היה מאוד פשוט איך עושים זאת היום? תודה

  40. יגאל שלום,באיזו תכנה אתה ממליץ לבנות דפי נחיתה? יש לי מספר תכנות שהשתמשתי בהן,אלו תכנות עם עיצובים מוכנים ועם הטמעת HTML כולל סרטונים.אני מחפשת תכנה יעילה עם אפשרויות עיצוב רבות
    תודה

  41. שלום,
    נכנסתי לא מזמן לעסקי השיווק באינטרנט ובפרט עמודי נחיתה והמאמר מרתק מאוד והעשיר לי את הידע!
    שמתי לב שהמון מפרסמים (מעולם השיווק באינטרנט) דואגים לבנות עמודי נחיתה ארוכים ומנופחים עם כתב גדול מאוד והרבה מלל (או חזרה רבה על הקישורים, ובקיצור… אתר שלא מסתדר לי בראיה עיצובית).
    רציתי לדעת אם הדבר הזה נכון מבחינה שיווקית? או נכון יותר לבנות דפי נחיתה כשהכתב בגודל סטנדרטי ומספיק קישור אחד לקריאה לפעולה?

  42. הכי שימושי שקראתי עד עכשיו

  43. היי יגאל קודם כל זה הפוסט הכי טוב שקראתי בנושא עד היום (וכתבת אותו לפני 4 שנים…)
    יש לי שאלה,
    אם לדוגמה יש לי עסק של מתחם אירועים, אז יש לי גם אתר וגם פייסבוק.
    יש לי דף ראשי של האתר נורא "וולקאמינג" וקשה לי לראות איך אני מכניס פנימה משפטים שיתמקדו בלקוח..
    יש לך רעיון במקרה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

לשיתוף הפוסט לחצו כאן

תודה רבה על השיתוף ! 

עשו לנו לייק ותמיד תהיו מעודכנים:

 

שתפו את הפוסט עם חברים