קידום אתרים » קידום אתרים בגוגל » 9 כלים חינמיים למחקר מילות מפתח שלא כדאי לפספס

9 כלים חינמיים למחקר מילות מפתח שלא כדאי לפספס

בין אם רק התחלתם לעסוק בקידום אתרים או שאתם כבר ותיקים בתחום, בוודאי תסכימו שמחקר מילות מפתח הוא אחד האלמנטים החיוניים לכל פרוייקט קידום. כמו שמדגים הפוסט שעלה כאן בעבר על טעויות נפוצות בבחירת מילות מפתח, בחירת מילות המפתח הנכונות אינה עניין פשוט, ודורשת זמן, מחשבה ומחקר מעמיק. אחד מהדברים שיכולים לעזור בכך הוא שימוש בכלים טובים למחקר מילות מפתח. בפוסט זה בחרתי להביא לכם 9 כלים חינמיים מובילים שבשימוש נכון ניתן להפיק מהם הרבה מאד מידע בעל ערך. הכלים הבאים ומאות כלים נוספים מופיעים בעמוד כלים לקידום אתרים ייחודי שיצרנו.

1. Google Keyword Planner

Google Keyword Planner הוא אחד הכלים הפופולריים ביותר למחקר מילות מפתח שבנמצא, ומקדמי אתרים עושים בו שימוש נרחב. לאחר שתכניסו את מילות המפתח הבסיסיות (seed keywords), המערכת תספק לכם הצעות נוספות, יחד עם מגוון סטטיסטיקות כגון התחרותיות של כל מילה, נפח הטראפיק המשוער לכל מילה, מספר החיפושים החודשי הממוצע, המחיר הממוצע לקליק וכו'. יתרון חשוב של המערכת הוא שהיא מאפשרת למשתמשים להוסיף מילות מפתח שיצרו במקום אחר ולקבל עבורן את כל הנתונים. המערכת עובדת עם גוגל אדוורדס ולכן חייבים חשבון באדוורדס כדי לעבוד עמה.

הסרטון הבא מעניק הדרכה בסיסית על העבודה עם Google Keyword Planner:

2. AnswerThePublic

AnswerThePublic הוא כלי שמתבסס על ההשלמה האוטומטית של גוגל, אך מוסיף למילות המפתח מילות קישור, מילות שאלה, מספרים, שימוש בכל אותיות האלפבית ועוד כדי לייצר מאות רעיונות נוספים למילות או לביטויי מפתח. התוצאה המתקבלת מסודרת בצורה גרפית נוחה לשימוש, בה ניתן לבחור בין סידור המידע ברשימה או ב"שמש אסוציאציות". חיפוש על מילה מסוימת יניב תרשים אחד של שאלות הכוללות את המילה, תרשים נוסף של ביטויים הכוללים את מילת המפתח + מילת קישור, ורשימה אלפביתית המציעה ביטויים ושאלות הכוללים את מילת המפתח וכל אחת מאותיות האלפבית.

התמונה הבאה מציגה את התרשים שהתקבל עבור שאלות הכוללות את המילה flights:

AnswerThePublic keyword wheel

 

 3. SEOStack Keyword Tool

SEOStack Keyword Tool הוא תוסף לכרום שבאמצעותו ניתן למצוא הצעות למילות מפתח מגוגל, יוטיוב, בינג, יאהו, אמזון ואיביי. ניתן להכניס אליו יותר ממילת מפתח אחת בכל פעם, והוא נותן עד 400 הצעות למילות וביטויי מפתח על בסיס המילים שמכניסים אליו, בתוספת וריאציות הכוללות מספרים, אותיות שונות ועוד. את מילות המפתח ניתן לייצא לקבצי CSV.

SEOStack Keyword Tool example

4. Google Trends

ההגדרה של Google Trends היא רחבה יותר מאשר רק כלי למחקר מילות מפתח. מדובר בשירות של גוגל אשר מציג באופן גרפי את מספר הפעמים בהן בוצע חיפוש על מילת מפתח מסוימת בגוגל לאורך ציר זמן מ-2004 (אז התחילה החברה לאסוף בדרך מסודרת את נתוני החיפוש) ועד היום, ובהשוואה לנפח החיפוש הכולל. באופן זה ניתן לבדוק את הפופולריות של מונחים שונים באופן גלובלי או ספציפי למדינה ובתקופות שונות. מעקב אחרי החיפושים ה"חמים" של הרגע מאפשר להישאר עם אצבע על הדופק בנוגע למילות מפתח שכדאי לטרגט בקידום. לפני כשנה גוגל ביצעה עדכון משמעותי לגוגל טרנדס והיום אפשר לגלות באמצעותו מידע רלוונטי טוב יותר מאשר בעבר.

הסרטון הבא מסביר על השימוש ב-Google Trends:

5. UberSuggest

UberSuggest הוא כלי פשוט וידידותי למחקר מילות מפתח. לכל מונח כללי שמחפשים, UberSuggest נותן כ-300-400 הצעות למילות מפתח מסודרות בצורה אלפביתית ומספרית, ועל כל אחת מהן ניתן לבצע חיפושים נוספים. ניתן לסנן את התוצאות לפי אותיות, מילות קישור או מילים שלמות; וכן ניתן להרחיב את החיפוש על כל תוצאה ולראות אותה ב-Google Trends. פיצ'ר נחמד נוסף הוא ענן המילים, אשר מספק ויזואליזציה גרפית של המילים הבולטות ביותר בהקשר למילה הנחקרת. מתוך הרשימה ניתן לסמן את מילות המפתח הנבחרות, לצפות בהן כקובץ טקסט ולעשות העתק+הדבק שלהן למקום אחר, או להוריד אותן כקובץ CSV. ניתן לבחור לבצע את החיפוש על מילים בגוגל, גוגל שופינג ויוטיוב, כמו גם על תמונות וחדשות הקשורות למילים אלה.

הסרטון הקצרצר הבא מדגים את השימוש ב-UberSuggest:

6. Bing Keyword Planner

מקדמי אתרים מפנים את רוב המאמצים שלהם אל גוגל, ובצדק – אך מאחר שיש לא מעט אנשים שמשתמשים גם בבינג, מומלץ להקדיש גם למנוע החיפוש הזה תשומת לב. עם Bing Keyword Planner ניתן לבצע מחקר מילות מפתח עבור בינג, אך גם לקבל ממנו רעיונות עבור גוגל. בפלטפורמה ניתן לקבל נתונים וסטטיסטיקות כמו מגמות בנפח החיפוש על מילות המפתח, מספר החיפושים הממוצע בחודש, התחרותיות של מילים אלה, הצעות למילות מפתח זנב ארוך ועוד. את החיפוש ניתן להגדיר על פי תקופת זמן, אזור מטורגט ושפה ולבצע סינונים שונים על בסיס מיקום, תקופה ספציפית או מילות מפתח מסוימות ועוד. שימו לב שכדאי להשתמש בכלי זה אתם צריכים שיהיה לכם חשבון במיקרוסופט.

הסרטון הקצרצר הבא מסביר מה ניתן לעשות עם Bing Keyword Planner:

7. FAQ Fox

דרך פחות סטנדרטית לערוך חיפוש מילות מפתח היא להיעזר באתרי שאלות ותשובות. זה מה שעושה הכלי FAQ Fox: הוא מחפש שאלות באתרים כמו Quora או Reddit הקשורות למילת המפתח שהכנסתם. החיפוש יכול להתבצע באחת משתי דרכים: לאחר הכנסת מילת המפתח, ניתן לכתוב בשדה שמתחתיה את אתר השאלות והתשובות בו מעוניינים לבצע את בחיפוש; לחלופין, ניתן לבחור מבין אחת הקטגוריות המוצעות (עסקים, שיווק, טכנולוגיה, בישול ועוד) ואז תופיע רשימת אתרי שאלות ותשובות או עמודים באתרים אלה בהם ניתן לחפש שאלות הקשורות למילה המבוקשת.

FAQ Fox example search

8. Soovle

Soovle הוא כלי פשוט ונחמד באמצעותו תוכלו לראות במבט אחד תוצאות למילת שחיפשתם במגוון מנועי חיפוש ואתרים נוספים, ביניהם גוגל, יוטיוב, וויקיפדיה, Answers.com, יאהו, בינג ואמזון. בהגדרות של הפלטפורמה תוכלו לקבוע באלו אתרים לבצע חיפוש, כאשר המקסימום הוא 15 בו זמנית. את ההצעות שאהבתם תוכלו לשמור, להוריד כקובץ, להדפיס או לבצע עליהן חיפוש ב-Google Trends באמצעות קישור ישיר מהאתר. פיצ'ר נוסף, שנקרא Top Internet Keywords, מציג את המילים המחופשות ביותר נכון לאותו היום, על פי סידור אלפביתי. אין כאן אופציות מתוחכמות מדי, אבל זה מקום טוב לקבל בו רעיונות.

 

Soovle search example

9. Keywords Everywhere

אסיים את הרשימה עם כלי שמאחד רבים מהכלים שפירטתי לעיל – תוסף לכרום (או לפיירפוקס) בשם Keywords Everywhere. במקום לבצע חיפוש בכמה פלטפורמות שונות, חיפוש ב-Keywords Everywhere ישאב מידע מכלים ואתרים כמו גוגל אנליטיקס, גוגל טרנדס Soovle, Ubersuggest, Moz Open Explorer, AnswerThePublic, Keyword Shitter ועוד. התוצאות כוללות את נפח החיפוש למילה המבוקשת, מחיר לקליק, חיפושים קשורים ונתונים נוספים.

סיכום

הכלים שלעיל יכולים להיות שימושיים מאד במחקר בסיסי של מילות מפתח, ומולץ להתנסות בכמה מהם לפחות כדאי לראות מה הכלי המתאים ביותר לצרכים שלכם ושנוח לכם לעבוד עמו. יש, כמובן, כלים מתקדמים ומתוחכמים יותר, בתשלום (ויתכן שבהמשך אכתוב רשימה דומה על כלים בתשלום), אך למי שתקציבו מוגבל או שהוא נזקק למחקר ראשוני בלבד, הכלים ברשימה בהחלט יכולים לעשות את העבודה.

באלו כלים מהרשימה יצא לכם להשתמש ועל אלו מהם הייתם ממליצים? יצא לכם להשתמש בכלים חינמיים נוספים למחקר מילות מפתח? ספרו לנו בתגובות!

אודות דפנה בן יהושע

דפנה בן יהושע
היי, אני דפנה. במקור יש לי בכלל תואר שני בביולוגיה, אבל אחרי שפרשתי מהאקדמיה והתנסיתי במגוון תחומים, הבנתי שמה שאני רוצה לעשות זה לכתוב. בשנים האחרונות עסקתי בתרגום, כתיבה ועריכה, והיום אני מנהלת התוכן בקבוצת אנגורה מדיה. אני כותבת על שיווק דיגיטלי, רשתות חברתיות, אסטרטגיות שיווקיות ובעצם - כל מה שקשור לשיווק ולאינטרנט. בקיצור, רוב היום הראש שלי תקוע במסך, אבל אני נהנית מזה!

עשוי לעניין אותך גם...

קידום אתרי חדשות

מבזק: 27 הנחיות חובה לקידום אתרי חדשות ופאבלישרים בגוגל

מומלץ לכוון ל-HD: לאחרונה פרסמתי קייס סטאדי של אחד הלקוחות שלנו "איך הגדלנו לאתר מעריב ...

בניית אתרי תמיכה

המדריך המלא לניהול והקמה של אתרי תמיכה איכותיים

מתכננים להקים אתר תמיכה או רשת של כמה אתרים? הקפידו על תוכן איכותי, בניה נכונה ...

8 תגובות

  1. שלום דפנה,
    חוץ מגוגל אדוורדז –
    האם שאר הכלים מאפשרים גם חיפוש מילות מפתח בעברית,
    או שהם מוגבלים לאנגלית בלבד?
    תודה (:
    מיכל רון

  2. יופי של מאמר, מאוד שימושי. אני נוטה לבדוק תמיד עם הכלי של האדוורדס ומשם כבר מוריד לאקסל ומסנן מה שצריך לפני הטענה לקמפיינים, אבל טוב להכיר עוד כלים ולחפש עוד רעיונות

  3. תודה על מאמר מצוין.
    קראתי שKeywords Everywhere יכול לקרוא ולשנות את הנתונים שלי באתרים שבהם אני מבקרת.
    למה הכוונה?
    אם אני בעלת חנות אינטרנטית, האם זה עלול להזיק לי?

  4. כיום כל הכלים של גוגל אדוורדס, כגון מתכנן מילות מפתח, פתוחות רק למי שיוצא בקמפיין בתשלום באדוורדס.
    הוא כבר לא חינמי כמו בעבר.

  5. גוגל אדוורדס לא מאפשר מחקר בלי תשלום תתעדכנו בבקשה

  6. מאמר מעולה

    לגבי הכלי SEOStack Keyword Tool אני מכניס מילת מפתח ומקבל הרבה תוצאות אבל לא כתוב לי כמות חיפושים אלא רק מילות המפתח בתוספות – מקור המילה ודרגה שנעה בין 1 ל-10.
    איך מקבלים נתונים של כמות חיפושים ?

    תודה רבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

שתפו את הפוסט עם חברים